;
coinex

همه شایعات درباره مشخصات گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

همه شایعات درباره مشخصات گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس
مشخصات گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در چند وقت اخیر محتوای بسیاری از خبرهای منتشر شده در فضای وب بوده است. در این مطلب قصد داریم تا تمامی شایعات درباره مشخصات، ویژگی‌ها قیمت و تاریخ عرضه پرچمداران سری گلکسی اس 2018 سامسونگ را بررسی کنیم. با تکراتو همراه باشید.

چیزی حدود شش ماه است که از عرضه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ می‌گذرد. این دو دستگاه نه تنها یکی از بهترین‌های این کمپانی کره‌ای بوده، بلکه در بازار گوشی‌های هوشمند جهان نیز یکی از محبوب‌ترین ها به حساب می‌آید. کم کم نوبت به مدل بعدی این گوشی‌های هوشمند رسیده و این طور که از شواهد پیداست، باید منتظر نسلی بود که می‌تواند بسیار شگفت انگیز باشد. این موضوع را به راحتی می‌توان از مشخصات گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس که در چند وقت اخیر دستمایه شایعات اخبار تکنولوژی بوده، متوجه شد.

بررسی مشخصات گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

طراحی

طراحی گلکسی اس 9

انتظار نمی‌رود که سامسونگ گلکسی S9 در طراحی کاملا جدیدی خودنمایی کند. طراحی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در نوع خود کم‌نظیر است، این دو گوشی از زیباترین اسمارت فون‌های بازار موبایل بوده و در واقع طراحی گوشی‌های بدون حاشیه را به اوج خود رسانده‌اند.

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به احتمال بسیار زیاد از طراحی ساندویچی شیشه و آلومینیوم برخوردار خواهند بود. پنل جلو به احتمال زیاد با منحنی بودن خود امضای طراحی سامسونگ را یدک خواهد کشید و از سوی دیگر طبیعی است که انتظار داشته باشیم پنل عقب نیز در کناره‌ها با انحنای ظریفی طراحی شود. منحنی بودن پنل عقب نه تنها باعث زیباتر شدن دستگاه می شود، بلکه در دست گرفتن گوشی را نیز راحت‌تر کرده و به اصطلاح آن را خوش‌دست‌ خواهد کرد.

 

یکی از چیزهایی که در طراحی گوشی‌های پرچمدار 2017 شکل گرفت، کم حاشیه شدن نمایشگر آنها بود. گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ از پیشگامان این سبک طراحی بودند و مطمئنا این سازنده کره‌ای در ساخت گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس این روند را تکرار خواهد کرد. باریک‌تر شدن حاشیه‌ها پیش بینی منطقی در طراحی پرچمداران 2018 سامسونگ خواهد بود و مطمئنا این قضیه به بیشتر شدن نسبت صفحه نمایش به بدنه آنها منجر خواهد شد.

به غیر از شباهت در طراحی کلی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به پرچمداران گلکسی اس 8، شایعات می‌گویند که بسیاری از مشخصات گلکسی اس 9 از نسل قبلی آن به ارث می‌رسد. کد حفاظت IP68 قطعات داخلی این دستگاه را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار حفظ خواهد کرد.

دکمه بیکسبی مجددا خودنمایی خواهد کرد. چه این دکمه را دوست داشته باشید و یا از آن متنفر باشید، فرقی نخواهد کرد؛ چرا که سامسونگ به شدت بر روی دستیار هوش مصنوعی خود سرمایه‌گذاری کرده و مطمئنا دیگر از آن دست بر نخواهد داشت. به وجود اسکنر عنبیه چشم نیز همچنان در شایعات مختلف اشاره شده است.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که در لیست مشخصات گلکسی اس 9 دیده می‌شود، جک هدفون 3.5 میلیمتری است. علی‌رغم آنکه بسیاری از برندهای بزرگ گوشی‌ساز دنیا در حال حذف کردن این سوکت از محصولات خود بوده و دلیل آن را نیز ضدآب ساختن بیشتر دستگاه‌های خود می‌دانند، این کمپانی کره‌ای آن را برای مشتریان خود همچنان حفظ کرده و در عین حال بیشترین کد حفاظت IP را برای گوشی پرچمدار آینده خود در نظر گرفته است.

اسکنر اثر انگشت یکی از ویژگی‌هایی است که در لیست مشخصات گلکسی اس 9 بسیار مورد توجه شایعه سازان بوده است.

در حال حاضر چیزی از وجود اسپیکرهای استریو در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس شنیده نشده است، اما داشتن یک جفت اسپیکر مسلما می‌تواند جذابیت‌های این مدل را دوچندان کند.

اسکنر اثر انگشت یکی از ویژگی‌هایی است که در لیست مشخصات گلکسی اس 9 بسیار مورد توجه شایعه سازان بوده است. برخی از گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند که این سنسور همچنان در پنل پشتی جای خوش خواهد کرد –مینگ چی کو، تحلیلگر معروف این حوزه یکی از آنهاست- اما خبرهای جدیدی نیز منتشر شده که از ادغام این سنسور با نمایشگر گلکسی اس 9 حکایت می‌کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی اس 9

همانطور که گفتیم انتظار تغییر چندانی در طراحی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نداریم؛ بنابراین تغییری در اندازه صفحه نمایش این دو گوشی شاهد نخواهیم بود.

با توجه به فقدان اطلاعات درباره اندازه این دو صفحه نمایش، فرض را بر این می‌گذاریم که کهکشانی‌های سری اس 2018 نیز با همان نمایشگرهایی که بر روی اس 8 و اس 8 پلاس دیده می‌شوند، خودنمایی کنند. با این وجود گلکسی اس 9 کوچکتر باید به یک صفحه نمایش سوپرآمولد 5.4 اینچی با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل مجهز باشد و گلکسی اس 9 پلاس بزرگتر با یک نمایشگر 6.2 اینچی و با همان وضوح تصویر رخ نشان دهد.

نسبت ابعاد تصویر نیز به احتمال بسیار زیاد همان 18.5 به 9 خواهد بود. این نسبت ابعاد نه تنها باعث کشیده‌تر شدن گوشی و خوش‌فرم تر شدن آن می‌شود، بلکه باعث خواهد شد تا کاربر به شکلی راحت‌تر بتواند این گوشی را در یک دست نگه دارد.

دوربین

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که در لیست مشخصات گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس دیده خواهد شد، دوربین این دستگاه‌ها خواهد بود

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که در لیست مشخصات گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس دیده خواهد شد، دوربین این دستگاه‌ها خواهد بود. سامسونگ پس از معرفی گلکسی نوت 8 در دوربین‌های دوگانه مجهز به لرزشگیر اپتیکال فصل جدید را آغاز کرد. با این وجود مطمئنا این شرکت کره‌ای در ساخت گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس این روند را ادامه خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ در هر دو گوشی گلکسی S9 و گلکسی S9+ از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد یا خیر! استفاده از دوربین دوگانه در گوشی کوچکتر می‌تواند برخی از معادلات را برهم بزند.

استفاده از ماژول دوربین دوگانه باعث خواهد شد تا فضای کمتری برای برخی از قطعات از جمله باتری وجود داشته باشد. این یکی از همان دلایلی است که سامسونگ مجبور به استفاده از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی در گلکسی نوت 8 شد.

این موضوع می‌تواند باعث انگیزه بیشتر کاربران برای خرید مدل بزرگتر شود. با توجه به اینکه هر دو دستگاه از نظر سخت افزاری و طراحی کاملا مشابه هستند، امیدواریم که هر دو دستگاه به دوربین دوگانه مجهز شوند.

سامسونگ اخیرا دو سنسور دوربین جدید ISOCELL خود را معرفی کرد که یکی از آنها مطمئنا به دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس تعلق خواهد داشت.

یکی از آنها دوربین 12 مگاپیکسلی Dual Pixel ISOCELL Fast 2L9 خواهد بود که دارای اندازه پیکسل‌های 1.28 میکرومتری است که از پیکسل‌های آن برای فوکوس خودکار سریع و عمق میدان استفاده می‌کند. این درست شبیه به همان چیزی است که گوگل در گوشی‌های گوگل پیکسل جدید خود استفاده کرده است و دومین سنسور، ISOCELL Slim 2X7 است که دارای اندازه پیکسل‌های 0.9 میکرومتری است.

ویژگی دیگری که می‌تواند در دوربین موبایل‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس دیده شود، ضبط ویدیویی 4K با 60 فریم بر ثانیه است. این ویژگی از طریق یک آپدیت نرم افزاری به گلکسی نوت 8 می‌رسد و طبیعی است که فرض را بر این بگذاریم که گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با این ویژگی از جعبه خارج خواهند شد.

سخت افزار

مشخصات گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در بخش سخت افزار دیدنی خواهد بود. انتظار می‌رود که پرچمداران سری گلکسی اس 2018 سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون 845 قدرتنمایی کنند.

مشخصات گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در بخش سخت افزار دیدنی خواهد بود. انتظار می‌رود که پرچمداران سری گلکسی اس 2018 سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون 845 قدرتنمایی کنند.

گفته می‌شود که درست به مانند امسال، سامسونگ در قراردادی که با کوالکام منعقد کرده است، اولین محموله از تراشه‌های اسنپدراگون 845 را خریداری کرده و آنها را در گوشی‌های گلکسی اس 9 استفاده خواهد کرد. این نسخه مخصوص به ایالات متحده بوده و برای بازارهای بین المللی نسخه مجهز به اگزینوس 9810 در نظر گرفته شده است.

چه چیزهایی از اسنپدراگون 845 می‌دانیم

شایعات می‌گویند که این پردازنده با لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده که شبیه به اسنپدراگون 835 است. با این حال گزارش می‌شود که سامسونگ از تکنولوژی LPP در این تراشه استفاده کرده، در حالی که اسنپدراگون 835 از فناوری LPE بهره می‌برد. این موضوع نشان می‌دهد که تراشه جدید می‌تواند با مصرف انرژی کمتر، عملکرد بالاتری داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:  گلکسی اس ۹ یک موتور عصبی برای قابلیت‌های هوش مصنوعی در خود دارد!

 

در کنار این پردازنده‌ها، شایعه شده است که هر دو گوشی هوشمند گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با 6 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهند شد و احتمال دارد که یک نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم نیز در بین آنها وجود داشته باشد.

شایعات می‌گویند که نسخه پایه این دو اسمارت فون با 128 گیگابایت حافظه داخلی معرفی خواهد شد، اما این فقط یک شایعه است و ما فرض را بر این می‌گذاریم که نسخه پایه این دو پرچمدار سامسونگ به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود.

در کنار این پردازنده‌ها، شایعه شده است که هر دو گوشی هوشمند گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با 6 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهند شد و احتمال دارد که یک نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم نیز در بین آنها وجود داشته باشد.

در هر صورت وجود درگاه کارت میکرو اس دی مایه دلگرمی است و این می‌تواند برای کسانی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند، خبر خوشحال کننده‌ای باشد.

قیمت و تاریخ عرضه

هیچ اطلاعاتی درباره قیمت گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس وجود ندارد، اما به گفته فون‌آرنا، احتمال می‌رود که قیمت گلکسی اس 9 چیزی در حدود 750 دلار برای مدل پایه بوده و قیمت گلکسی اس 9 پلاس با برچسب قیمتی در حدود 850 دلار معامله شود.

به طور معمول سامسونگ هر ساله، یک یا دو روز قبل از برگزاری نمایشگاه MWC گوشی‌های پرچمدار جدید سری گلکسی اس خود را معرفی می‌کند. با این وجود می‌توان پیش بینی کرد که سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شوند.

چیزهای هیجان‌انگیزی درباره مشخصات گلکسی اس 9 شنیده می‌شود. این مطلب چون مربوط به شایعات پرچمداران گلکسی اس سال 2018 سامسونگ، مطمئنا نیاز به آپدیت خواهد داشت، هنوز تا زمان معرفی آنها زمان زیادی باقی است و چیزهای هیجان انگیز بیشتری انتظارمان را می‌کشد. با ما همراه باشید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر