;
coinex

آیا کیفیت و دقت فیس آیدی قربانی افزایش تولید آیفون X خواهد شد؟!

آیا کیفیت و دقت فیس آیدی قربانی افزایش تولید آیفون X خواهد شد؟!شایعات اخیر حاکی از آن هستند که کمپانی اپل قصد دارد کیفیت و دقت فیس آیدی را به دلیل افزایش تولید گوشی آیفون X و کنترل تقاضای این موبایل کاهش دهد؛ اما آیا چنین چیزی صحت دارد؟

کمپانی اپل در یک بیانیه، چنین ادعایی را رد کرد. این بیانیه که برای بسیاری از خبرگزاری‌ها ارسال شده، از دروغ بودن ادعای بلومبرگ مبنی بر کاهش کیفیت و دقت فیس آیدی خبر می‌دهد.

متن بیانیه به این شرح است:

“هیجان مشتریان به خاطر آیفون X و فیس آیدی، باورنکردنی بوده است. ما نیز بیصبرانه منتظریم که این ویژگی از روز جمعه، 3 نوامبر (12 آبان) به دست آنها برسد. فیس آیدی یک سیستم تعیین هویت قدرتمند و امن است که به سادگی می‌توان از آن استفاده کرد. کیفیت و دقت فیس آیدی تغییر نکرده است. این سیستم همچنان با دقت یک به یک میلیون عمل می‌کند.

ادعای بلومبرگ مبنی بر اینکه اپل، کیفیت و دقت فیس آیدی را کاهش داده، کاملا غلط است و ما از فیس آیدی انتظار داریم که به یک استاندارد طلایی در تعیین هویت بر اساس چهره تبدیل شود.”

اخبار و شایعات اخیر از تغییراتی در روند آزمایش این ویژگی خبر داده بودند که اپل در بیانیه خود، چنین ادعایی را تکذیب نکرده است؛ بلکه می‌توان از این بیانیه نتیجه گرفت که تغییرات احتمالی به وجود آمده در روند آزمایش، تاثیری بر دقت این سیستم نخواهد داشت.

اخباری که روز چهارشنبه منتشر شده بود، مدعی بودند که کمپانی اپل، استانداردهای آزمون سیستم سنسور فیس آیدی را کاهش داده تا بتواند تولید گوشی آیفون X را افزایش دهد و هرچه سریع‌تر، پاسخگوی تقاضای مشتریان باشد.

آیفون X با طراحی بسیار منحصر به فرد و جدول زمانی ویژه‌ای همراه است. براساس اخبار برخی از منابع ناشناس، کمپانی فاکس کان که تولید گوشی‌های آیفون X را به عهده دارد، بیش از 200 کارگر را به دلیل اشکال در بخش تامین منابع، از کار برکنار کرده است.

آیفون X اپل از یک صفحه نمایش 5.8 اینچی سوپر رتینا اولد برخوردار است و یک تراشه بیونیک A11، قدرت موبایل را تامین می‌کند. تکنولوژی فیس آیدی این موبایل به دوربین ترودپث تشخیص سه بعدی مجهز است. این موبایل از 12 آبان (3 نوامبر) با قیمت 999 دلار رسما عرضه می‌شود.

سیستم دوربین TrueDepth، شکل و زوایای چهره کاربر را نقشه برداری می‌کند. این کار با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، دوربین مادون قرمز، سنسور دوربین 7 مگاپیکسل و بسیاری از فناوری‌های دیگر انجام می‌شود. میزان توجه کاربر نیز با شناسایی و تشخیص مسیر نگاه آنها تایید می‌شود. سپس فیس آیدی با استفاده از شبکه‌های عصبی، اطلاعات گذشته و حال را با یکدیگر همگام‌سازی کرده و اجازه دسترسی به گوشی را صادر می‌کند. این سیستم به مرور زمان می‌تواند به صورت اتوماتیک، تغییراتی که در چهره کاربر خود ایجاد می‌شود را شناسایی کرده و خود را بروزرسانی کند.

.

منبع: appleinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر