;
coinex

تکلیف گوشی هایی که هنوز در طرح رجیستری فعال نشده اند چیست؟

تکلیف گوشی هایی که هنوز در طرح رجیستری فعال نشده اند چیست؟

اجرای طرح رجیستری آغاز شده و سوال‌های مختلفی را در ذهن مردم ایجاد کرده است. سوال مهمی که در این مورد مطرح شده، این است که تکلیف گوشی‌هایی که هنوز در طرح رجیستری فعال نشده‌اند چیست؟

کمیته رجیستری در این مورد اعلام کرد تا زمانی که مدل‌های انتخابی برای آغاز اعمال محدودیت‌ها اعلام نشده‌اند، همانند سابق تمامی گوشی‌های جدید فعال خواهند شد.

آغاز طرح رجیستری موبایل

از تاریخ 28 مهرماه، طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، در سراسر کشور آغاز شد. در فاز اول اجرای این طرح فعلاً فقط مانیتورینگ شبکه آغاز شده و هنوز محدودیتی روی گوشی‌ها اعمال نشده است.

 

بیشتر بخوانید:

اول استعلام موبایل بعد خرید آن؛ اجرای طرح رجیستری موبایل

مشکلات بازار موبایل با اجرای طرح رجیستری؛ منتظر افت قیمت ها باشید!

آغاز محدودیت بر روی مدل‌های گوشی

قرار است تا اعمال محدودیت روی گوشی‌های تلفن همراه، با اعلام قبلی صورت گیرد. اعمال محدودیت از یک یا دو مدل گوشی منتخب آغاز می‌شود و مدل‌ها به زودی اعلام خواهند شد. قرار است یک مهلت چند روزه نیز برای گوشی‌ها در نظر گرفته شود تا علاوه بر اینکه دارندگان این گوشی‌ها مشکلی برای فعال‌سازی آنها نداشته باشند، امکان سوءاستفاده نیز برای قاچاقچیان فراهم نشود.

کمیته اجرای رجیستری گوشی موبایل و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اعلام نمود که برای فعال کردن گوشی‌هایی که جزو مدل‌های انتخابی نیستند، هیچ اقدام خاصی لازم نیست.

به گفته آنها دارندگان این گوشی‌ها می‌توانند بدون داشتن هیچ مشکلی، گوشی‌ها را فعال نموده و از آنها استفاده کنند. کمیته اجرای رجیستری گوشی موبایل و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به دارندگان گوشی‌های موبایل اعلام کردند که باید قبل از اینکه گوشی تلفن همراه آنها مشمول طرح شود، آن را فعال کنند.

 

بیشتر بخوانید: غیرفعال شدن موبایل های سرقتی با اجرای طرح رجیستری موبایل

 

لیست گوشی‌های مشمول طرح رجیستری

اولین فاز اجرای رجیستری تلفن‌های همراه، مانیتورینگ شبکه بود. اما تا زمانی که یک یا دو مدل برای آغاز اعمال محدودیت‌ها اعلام نشود، گوشی‌های جدید نیز مانند سابق فعال خواهند شد و مشکلی در روند فعال سازی آنها وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که پس از اعلام مدل‌های مورد نظر نیز فقط فعال‌سازی همان مدل‌ها با محدودیت مواجه می‌شود و در فعال‌سازی سایر مدل‌ها محدودیتی وجود نخواهد داشت. اجرای این روند به تدریج ادامه خواهد داشت تا اینکه تمامی مدل‌ها شامل این طرح شوند.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر