;
coinex

۴ قدم ساده برای ساختن یک استراتژی بازاریابی محتوایی موثر

۴ قدم ساده برای ساختن یک استراتژی بازاریابی محتوایی موثر

اگر بازاریابی محتوایی انجام می‌دهید مطمئنا یک استراتژی بازاریابی محتوایی ثبت شده ندارید. بدترین قسمت این است که کمبود استراتژی به بازاریابی محتوایی شما بیشتر از آنچه که بدانید آسیب می‌‌رساند.

یک گزارش نشان داده ۶۱ درصد از بازاریابان محتوای موفق، یک استراتژی ثبت شده دارند، در حالی که تنها ۱۳ درصد از بازاریابان ناموفق استراتژی داشتند. بالاتر از همه این‌ها، دلیل موفقیت ۷۲ درصد از بازاریابان محتوای موفق به خاطر استراتژی بازاریابی محتوایی آن‌هاست. بنابراین وقت آن رسیده که یک استراتژی بازارایابی محتوایی مستند بسازید.

خبر خوب این است که ساختن استراتژی بازاریابی محتوایی نیازی نیست طولانی یا پیچیده باشد. در اینجا تمرین ساده‌ای وجود دارد که از طریق آن می‌توانید یک استراتژی بازاریابی محتوایی ساده ایجاد کنید.

۱. مخاطب شما کیست؟

۱. مخاطب شما کیست؟

بسیار خاص نگاه کنید. این قسمت سخت‌ترین قسمت، اما اصلی‌ترین قسمت است. سریع‌ترین راه برای انجام این کار این است که آنچه از مشتریان فعلی خود می‌دانید را در نظر بگیرید. با این حال اگر در حال حاضر مشتری ندارید، باید بیشتر تلاش کنید.

گسترش شخصیت بازاریابی ممکن است پیچیده باشد اما چند روش سریع برای شروع تحقیقات مخاطب هدف شما وجود دارد. مطالعات موردی رقیب خود را مطالعه کنید، گزارشات تحلیلی صنعت خود را بخوانید، به انجمن‌ها و شبکه‌های آنلاین حرفه‌ای بروید، از دیدگاه مخاطبان فیس بوک استفاده کنید و نظرسنجی و مصاحبه انجام دهید.

در پلتفرم تبلیغاتی کانگورو، به راحتی می‌توانید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و کسب و کار خود را به آن‌ها معرفی کنید.
چند مورد که باید بدانید:

  • چه چیزی باعث می‌شود که محصولات و خدمات شما را خریداری کنند؟
  • انتظار دارند چه نتایجی با خرید محصولات و خدمات شما کسب کنند؟
  • چه چیزی خریداران شما را ترغیب به خرید از شما می‌کند در حالی که سایر گزینه‌ها را بررسی می‌کنند؟
  • کدام جنبه‌های مهم رقابتی محصولات و خدمات را درک می‌کنند و خریداران از هر یک از این جنبه‌ها چه انتظاری دارند؟
  • چه چیزی باعث می‌شود که دیگران محصول یا سرویس شما را خریداری نکنند؟
  • چه نگرانی‌هایی باعث می‌شود که دیگران فکر کنند محصولات یا خدمات شما بهترین انتخاب برای آنان نباشد؟

هر کاری می‌کنید، زیاده روی نکنید. کم کم شروع کنید و ابتدا با افراد متخصص صحبت کنید، سپس شخصیت برند خود را بسازید.

۲. در کجاها وقت خود را آنلاین می‌گذارنند؟

این قسمت نیز بخشی از شناسایی مخاطب هدف شماست (قدم قبلی). دریابید که به صورت آنلاین به کجاها می‌روند. به خاطر داشته باشید که بهترین بودن در یک یا دو کانال خیلی بهتر از حضور نصفه نیمه در برخی از کانال‌ها است.

دوباره با مشتریان صحبت کنید، مصاحبه انجام دهید، گزارشات صنعت خود را بخوانید و از انجمن‌های صنعت خود بازدید کنید تا دید بهتری نسبت به علائق مخاطبان خود در فضای آنلاین کسب کنید.

۳. چه نوع محتواهایی دوست دارند؟

۳. چه نوع محتواهایی دوست دارند؟

این اطلاعات باید بخشی از انجام مراحل بالا باشد. اگر مخاطب خود را عمدتا در لینکدین تعیین کرده باشید، آن‌ها احتمالا مقالات مقالات پرمحتوا را دوست دارند. اگر در فیس بوک باشند پس پست‌های ویدئویی و فهرست‌ها باب میل آن‌هاست.

هدف اصلی این است که تشخیص دهید مخاطبان هدف شما چه نوع محتوایی می‌پسندند و چه نوع محتوایی را نمی‌پسندند بنابراین شما وقت خود را تلف نکنید که محتوای اشتباه تولید کنید.

یک روش عالی برای تحقیق این موضوع این است که با رهبران فکری این صنعت مصاحبه کنید، نظرسنجی کنید، و در انجمن‌ها حضور یابید و با مردم صحبت کنید.

۴. آن‌ها چه چیزی احتیاج دارند که بدانند و شما می‌خواهید محتوای شما چه نتایجی کسب کند؟

شما قطعا امیدوار نخواهید بود که خوانندگان شما با خواندن یک محتوا از شما خرید کنند. بنابراین ببینید که می‌خواهید محتوای شما چه چیزی برای شما حاصل کند. هدف محتوای شما چیست؟

به قیف فروش و چرخه خرید خود فکر کنید. در هر فاز چه نوع محتوایی برای مشتریان با پتانسیل شما لازم است؟ شاید شما بخواهید که در وبینار شما ثبت نام کنند، کتاب الکترونیکی شما را دنلود کنند، در خبرنامه شما ثبت نام کنند و غیره. هر آنچه که پیشنهاد اولیه شماست باید برای مخاطبان شما بسیار جذاب باشد و همچنین باید رایگان باشد.

از خود بپرسید “مخاطب یا خریداران من قبل از اینکه با من وارد معامله شوند، چه چیزی لازم است که بدانند؟ قبل از اینکه به من اجازه دهند که با آن‌ها کمک کنم، چه مسائل و مشکلاتی هست که باید به آن‌ها کمک کنم تا بر آن‌ها غلبه کنند؟
انجام این کارها به شما این اطمینان را می‌دهد که قبل از اینکه ترافیک محتوای خود را بالا ببرید، تمامی دارایی‌های محتوا را دارید.

چگونه موفقیت بازاریابی محتوایی خود را ردیابی کنید؟

بهترین قسمت استراتژی این است که بتوان آن را دریابی کرد و عملکرد آن را سنجید. به این فکر کنید که در هر قدم چگونه موفقیت آن مرحله را می‌توانید بسنجید – از ترافیک تا تعامل و تبدیل – چه ابزارهایی نیاز خواهید داشت؟ گوگل آنالیتیکس؟ اگر بله، آیا نیاز دارید که در گوگل آنالیتیکس هدف تعیین کنید؟ ردیابی لینک‌ها و UTMها چطور؟ همچنین آیا نیاز به صفحات فرود مجزا دارید؟

فکر کردن به این مرحله و تعیین ابزارهای لازم برای آن باعث خواهد شد که وقتی می‌خواهید موفقیت تلاش‌های خود را بررسی کنید، از نا امیدی و سردرگمی در طول مسیر در امان باشید.

استراتژی بازاریابی محتوایی شما نیازی نیست پیچیده باشد تا موثر عمل کند. شما تنها به چیزی احتیاج دارید که به شما یادآوری کند که به چه سمتی می‌روید و تا کجا پیش آمده‌اید. این چهار قدم را دنبال کنید و سپس خواهید دید که در مسیر موفقیت بازاریابی محتوایی خود قدم برداشته‌اید.

با استفاده از تبلیغات کانگورو شما می‌توانید تبلیغات خود را هدفمند برای مخاطب هدف خود ارائه دهید. میزان فروش و نرخ کلیک و تبدیل شما بسته به شناساندن کسب و کار شما به مخاطب هدف شماست. پس همین حالا کمپین تبلیغاتی خود را در کانگورو بسازید و بازدهی بالا را تجربه کنید: ساخت کمپین در کانگورو

درباره استراتژی بازاریابی محتوایی این مطالب را نیز بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)