;
coinex

داشتن خلاقیت در استارتاپ مهم تر از تجربه است!

داشتن خلاقیت در استارتاپ مهم تر از تجربه است!به گفته بنیانگذار یکی از استارت ‌آپ‌ها، داشتن خلاقیت در استارتاپ از تجربه مهم‌تر است. وی تاکید دارد که مدیران استارت آپ‌ها بهتر است افراد باهوش و خلاق را استخدام کنند.

بنابراین براساس گفته‌های این بنیانگذار، چون خلاقیت در استارتاپ مهم است، لازم نیست افراد متخصص استخدام کنید، بلکه باید از این افراد متخصص، به عنوان مشاور در استار آپ استفاده کرد. وی عقیده دارد که اگر افراد باهوش و خلاق هیچ اطلاعی هم در مورد کار نداشته باشند، از پس آن برخواهند آمد.

در دومین رویداد کارآفرینی نت تلنت (NET TALENT 2017) که به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و موسسه خیریه شجره طیبه در سالن هلال احمر اصفهان برگزار گردید، سهیل شهیدی بر داشتن خلاقیت در استارتاپ تاکید نمود و در پاسخ به این پرسش که آیا تحصیل بهتر است یا ورود به بازار کار، اعلام نمود افرادی که به علم علاقه‌مند هستند و قصد دارند ادامه تحصیل دهند، باید  تا انتهای علم پیش بروند. وی در ادامه پروفسور سمیعی را به عنوان نمونه اسم برد.

وی اعلام نمود که در محیطی مانند دانشگاه، چه در ایران و چه خارج از ایران، مطالب زیادی آموزش داده نمی‌شود و ادامه داد که دانشگاه فقط می‌تواند محیطی را فراهم کند تا بتوان با افراد جدید آشنا شد و چیزهای جدید نیز یاد گرفت.

وی به ارکان اصلی موفقیت اشاره نمود و اعلام کرد که یکی از این ارکان، داشتن عشق و علاقه به کار است. وی عقیده دارد که اگر افراد به کار خود عشق بورزند و علاقه داشته باشند، تا جایی که به موفقیت برسند کار خود را ادامه خواهند داد، حتی اگر در این راه بارها شکست بخورند.

شهیدی همچنین در ادامه در مورد سایر ارکان موفقیت سخن گفت و خودباوری و اعتماد به نفس، تفکر و تجسم‌سازی روی هدف، تلاش و پشتکار و تمرکز روی کار را نیز از این ارکان دانست.

شهیدی اعلام نمود که پرداخت زکات علم و ثروت نیز، می‌تواند باعث رسیدن به موفقیت شود. به گفته وی افرادی که بیشتر سعی در اشتراک گذاری دانش خود دارند، افراد داناتری هستند و افرادی که در انتشار علم خود، خساست به خرج می‌دهند، از اطلاعات و دانش زیاد بی بهره هستند.

وی ادامه داد که می‌توان همیشه بخشی از درآمد خود را به امور خیریه اختصاص داد.

شهیدی در ادامه به دلایل شکست خود در گذشته اشاره نمود و اعلام کرد که مواردی چون نداشتن تخصص لازم برای انجام کار، داشتن شریک ناسالم و ناکارآمد، انجام ندادن تحقیقات کافی و انتخاب محیط نامناسب برای سرمایه‌گذاری ‌می‌تواند از دلایل شکست در تجارب کاری باشد.

شهیدی تاکید نمود که به کارگیری افراد باهوش و خلاق همواره می‌تواند مؤثر باشد و موفقیت را نیز به همراه داشته باشد. وی به مدیران استارتاپ‌ها اعلام نمود که خلاقیت در استارتاپ بسیار مهم است و همیشه سعی در استخدام افراد باهوش و خلاق داشته باشند نه افراد متخصص. به گفته وی افراد باهوش حتی در صورتی که کار بلد نباشند، سریع کار را یاد می‌گیرند.

تلاش برای ادامه حیات یک کسب و کار

شهیدی در آخر تاکید نمود که برای ادامه حیات یک کسب و کار لازم است کارهای زیادی صورت گیرد. به گفته وی، کارهایی چون تشکیل تیم حرفه‌ای، به دست آوردن اعتماد و اعتبار در بازار، سرویس دهی عالی به مشتریان و همگام بودن با تکنولوژی‌های روز از جمله کارهایی است که برای ادامه حیات یک کسب و کار باید انجام شود.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر