;
coinex

های وب غول اینترنت ایران را خرید؛ ادغام پارس آنلاین و های وب

 

های وب غول اینترنت ایران را خرید؛ ادغام پارس آنلاین و های وب
یکی از مهم‌ترین اتفاقات دنیای اینترنت و فناوری اطلاعات در این چند سال، خبر ادغام پارس آنلاین و های وب بود که دیشب منتشر شد!

سید ایمان میری که مدیرعامل شرکت های‌وب است، شب گذشته خبر ادغام پارس آنلاین و های وب را در اینستاگرام خود منتشر کرد و این خرید بزرگ را به همه اعلام نمود.

ادغام پارس آنلاین و های وب

پایان حکومت پارس آنلاین یا شروعی قدرتمندتر؟

ادغام پارس آنلاین و های وب قطعا منجر به نابودی پارس آنلاین نخواهد شد، بلکه ادغام این دو شرکت بزرگ باعث افزایش توانایی‌های آنها در بازار شلوغ  ISPها و شرکت‌های دارای پروانه FCP خواهد شد.

در حال حاضر فقط  ۱۷ شرکت در ایران وجود دارند که توانسته‌اند تا پروانه FCP را دریافت نمایند.

دلیل ادغام پارس آنلاین و های وب چیست؟

در این چند سال اینترنت در کشور ایران روند رو به رشدی داشته است. اپراتورها هزینه اینترنت را کاهش دادند و نسل‌های جدید اینترنت مثل اینترنت ثابت به وجود آمد؛ اما این موارد همگی باعث سخت شدن رقابت در این بازار شدند.

خرید پارس آنلاین توسط های وب

رفته رفته تعداد مشترکین اینترنت بعضی شرکت‌ها کاهش پیدا کردند و بیشتر افراد به اینترنت‌های همراه روی آوردند. این اتفاقات باعث شدند تا شرکت‌ها در فکر ادغام با هم و حضور پررنگ‌تر باشند.

همچنین براساس اخبار موجود، سازمان تنظیمات مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت‌هایی که با های‌وب ادغام شوند، قول همکاری داده است. به نظر می‌رسد که این گروه قصد ایجاد شرایط رقابتی برای رقابت با شرکت مخابرات ایران را دارند.

اما سرنوشت مشترکین فعلی پارس‌آنلاین چه خواهد بود؟

برای مشترکین فعلی دو شرکت پارس‌آنلاین و های‌وب، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و حتی پیش‌بینی می‌شود که در آینده سرویس‌های پارس‌آنلاین و های‌وب با هم ترکیب شوند و این مسئله به سود مشترکین خواهد بود.

پیوستن احتمالی آسیاتک به های‌وب

پیش بینی می‌شود که شرکت آسیاتک نیز به ادغام پارس آنلاین و های وب بپیوندد و این ترکیب منجر به ایجاد یک شرکت قدرتمند‌تر با خدمات بیشتر گردد. باید ببینیم که بعد از پیوستن احتمالی آسیاتک به های‌وب، چه سرنوشتی در انتظار این سه شرکت خواهد بود.

بررسی روند ادغام سایر شرکت‌های جهان

چیزی که در دنیای امروز بسیار مرسوم است، خریداری و ادغام شرکت‌ها است. در بعضی موارد این خرید یا ادغام منجر به نابودی شرکت اول می‌شود و گاها نیز باعث پیشرفت هر دو شرکت خواهد شد.

شبکه اجتماعی فرندفید نیز سال‌ها پیش توسط فیس‌بوک خریداری شد. شبکه اجتماعی فرندفید به صورت انفجاری در حال رشد بود، اما فیس بوک بعد از مدتی آن را تعطیل کرد تا از بابت رشد یک شرکت رقیب نگرانی نداشته باشد.

بعد از آن نیز فیس بوک اقدام به خرید اینستاگرام نمود، اما این بار برخلاف دفعه قبل، این شبکه‌ اجتماعی محبوب موبایلی را توسعه داد. اکنون شرکت فیس‌بوک هم صاحب محبوب‌ترین شبکه‌ اجتماعی بر بستر وب بوده و هم محبوب‌ترین شبکه اجتماعی موبایلی را در اختیار دارد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر