;
coinex

ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان موجود در بازارهای جهانی سال 2018

 ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان

خودروهای هیبریدی معمولا از قیمت بالاتری نسبت به‌ نمونه‌های معمولی و استاندارد برخوردار هستند. در این نوشته به معرفی چند نمونه از ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان  که در بازارهای خودرو به فروش می‌رسد، خواهیم پرداخت.

خودروهای هیبریدی و الکتریکی با توجه به تکنولوژی‌های مدرن استفاده شده در ساخت موتور و پیشرانه و همچنین باتری‌های مورد نیاز برای موتورهای الکتریکی، معمولا با قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های استاندارد و استفاده کننده از سوخت‌های فسیلی به فروش می رسند.

ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان

با توجه به استقبال خریداران از این نوع خودروها، شرکت‌های خودروسازی معتبر جهان سرمایه گذاری بیشتری بر روی بخش خودروهای الکتریکی و هیبریدی خود نموده و در حال حاضر نمونه‌هایی از این خودرو‌ها در بازار وجود داشته که با قیمتی مناسب و قابل قبول به فروش می رسند. اما نباید که قیمت پایین این خودروها نشانه کیفیت پایین و بی ارزش بودن آنها است. تعدادی از خودروهای موجود در فهرست ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان نمونه‌هایی با کیفیت بسیار بالا بوده و به عنوان مثال تویوتا پریوس، در کنار کیفیت بالا و مصرف سوخت پایین با قیمتی بسیار پایین به فروش می رسند. فهرست ارزانترین خودروهای هیبریدی بازار شامل نمونه‌های زیر است:

  • تویوتا پریوس V مدل سال 2017 میلادی
  • هیوندای سوناتا هیبریدی مدل سال 2017 میلادی
  • کیا اپتیما هیبریدی مدل سال 2018 میلادی
  • فورد فیوژن هیبریدی مدل سال 2018 میلادی
  • فورد C-MAX مدل سال 2018 میلادی
  • تویوتا پریوس مدل سال 2017 میلادی
  • هیوندای آیونیک مدل سال 2017 میلادی
  • تویوتا پریوس C یا تویوتا آکوا (Toyota Aqua) مدل سال 2018 میلادی

تویوتا پریوس وی (Toyota Prius V) مدل سال 2017 میلادی

تویوتا پریوس V در واقع نمونه طراحی شده در کلاس بدنه خودروهای استیشن (Wagon یا Estate) تویوتا پریوس است. این خودرو از یک پیشرانه متشکل از یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی نیرو گرفته که در مجوع توان تولید 134 اسب بخار نیرو را دارد. مصرف سوخت تویوتا پریوس V نیز برابر با 43 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری و 39 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیر بزرگراهی است.

ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان : تویوتا پریوس V

هرچند این اعداد ارقام جالب توجه و قابل قبول بوده اما باید اذعان داشت که با توجه به اینکه تویوتا پریوس V خودرویی کم مصرف و مناسب برای مسیرهای داخل شهری است، شتاب و سرعت این خودرو پایین بوده و هندلینگ و فرمانپذیری آن نیز اندکی کند است. اما فضای داخل کابین بسیار زیاد بوده و صندلی‌های ردیف دوم نیز فضایی جادار را در اختیار سرنشینان قرار می دهند. حجم محفظه بار این خودرو نیز در حدود 971 لیتر بوده که رقم بسیار مناسبی به شمار می آید. تویوتا پریوس V که یکی از ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی به حساب می آید، با قیمتی در حدود 27.000 دلار (معادل 108 میلیون تومان با احتساب دلار 4.000 تومانی در زمان نگارش) به فروش می رسد.

هیوندای سوناتا هیبریدی (Hyundai Sonata Hybrid) مدل سال 2017 میلادی

هیوندای سوناتا هیبریدی یکی از نمونه های با کیفیت متوسط موجود بازار خودروهای کلاس بدنه سدان (Sedan) است. این خودرو کابینی بزرگ و جادار داشته و ضریب نفوذ صدای محیط به داخل آن نیز در کمترین حد ممکن برای یک خودروی شهری است. فضای محفظه بار و صندوق عقب در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز کافی بوده و بیشتر از بسیاری از خودروهای هیبریدی موجود در بازار است. با توجه به امکانات ایمنی موجود، این خودرو از امنیت کافی در هنگام تصادفات رانندگی برخوردار بوده و همچنین سیستم خدمات پس از فروش و ضمانتی بسیار مناسب را برای خریداران تدارک دیده است.

ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان : هیوندای سوناتا هیبریدی

هیوندای سوناتا هیبریدی با استفاده از موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری و موتور الکتریکی خود توانایی تولید نیرویی در حدود 193 اسب بخار را داشته که برای شتابگیری در مسیرهای کوتاه شهری از قدرت کافی برخوردار است. اما این خودرو توانایی رقابت با حریفان در جاده های بین شهری و بزرگراهی را ندارد. این خودرو مصرف سوختی برابر با 38 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری داشته و با هر گالن سوخت توانایی پیمودن مسافتی در حدود 43 مایل (معادل 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را دارد. تویوتا سوناتا هیبریدی در حال حاضر با قیمتی در حدود 26.000 دلار (معادل 104 میلیون تومان) در مدل پایه در بازارهای جهانی به فروش رفته و یکی از ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی به شمار می آید.

کیا اپتیما هیبریدی (Kia Optima Jybrid) مدل سال 2017 میلادی

کیا اپتیما هیبریدی مدل سال 2017 میلادی برادر دو قلوی هیوندای سوناتا هیبریدی بوده و برای سال 2017 میلادی از یک پیشرانه جدید استفاده کرده که مصرف سوخت آن را در حدود 10 درصد کاهش داده است. این خودرو نیز مانند هیوندای سوناتا هیبریدی از یک پیشرانه متشکل از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی معادل 193 اسب بخار را دارد. این پیشرانه با مصرفی در حدود 46 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی یکی از کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی بازار نیز به حساب آمده و با هر گالن سوخت توانایی پیمودن مسیری به طول 38 مایل (معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری را دارد.

ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان : کیا اپتیما هیبریدی

علاوه بر مصرف سوخت بسیار پایین و مناسب، کیا اپتیما هیبریدی مجهز به کابینی بزرگ و جادار، صندوق عقب و محفظه باز با گنجایش مناسب و سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) با کاربری ساده و مدرن نیز شده است. این خودرو که یکی از ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی است، با قیمت پایه‌ای در حدود 26.000 دلار (معادل 104 میلیون تومان) در اختیار مشتریان قرار می گیرد. البته تیپ‌های بالاتر این خودرو شاهد افزایش قیمتی بسیار زیاد بوده و به همین دلیل انتخاب مدل پایه کیا اپتیما ، با در نظر گرفتن قیمت و با توجه به اولیت آن در فهرست ارزانترین خودروهای هیبریدی بازار ، پیشنهاد مناسب تری خواهد بود.

فورد فیوژن هیبریدی (Ford Fusion Hybrid) مدل سال 2018 میلادی

فورد فیوژن هیبریدی مدل سال 2018 یکی از ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی و در کلاس بدنه سدان سایز متوسط بوده که فضایی جادار، کابین مدرن و زیبا و سیستم اطلاعاتی/سرگرمی با کاربری ساده ای را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. این خودرو از یک پیشرانه متشکل از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی برابر با 188 اسب بخار را دارد. فورد فیوژن هیبریدی مصرفی برابر با 43 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 41 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را دارد.

ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان : فورد فیوژن هیبریدی

مانند بیشتر خودروهای هیبریدی موجود در فهرست ارزانترین خودروهای هیبریدی بازار شتاب و چالاکی فورد فیوژن تنها مناسب مسیرهای داخل شهری بوده و این خودرو نیز مانند سایر رقبای خود، در هنگام عبور از بزرگراه ها و شتابگیری های سریع به اصطلاح کم آورده اما به نسبت بیشتر رقبا از هندلینگ و فرمان اسپرت تری برخوردار است. این خودرو با قیمت پایه 25.300 دلار (معادل 101 میلیون تومان)، یکی از ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی است.

فورد C-MAX هیبریدی مدل سال 2018 میلادی

فورد C-MAX هیبریدی نه تنها یکی از ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی است، بلکه یکی از ارزانترین خودروهای استیشن نیز به شمار می آید. با قیمتی پایین تر از 25.000 دلار (معادل 100 میلیون تومان)، این خودرو کابینی جادار و زیبا را در اختیار سرنشینان گذاشته و از چالاکی مناسبی نیز برخوردار است. پیشرانه فورد C-MAX هیبریدی شامل یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری بنزینی بوده که در کنار یک موتور الکتریکی نیرویی در حدود 188 اسب بخار را تولید می کند.

ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان : فورد C-MAX

هرچند این پیشرانه شتاب مناسبی داشته و فورد C-MAX هیبریدی با استفاده از آن یک خودروی نسبتا چالاک به حساب می آید، اما پر مصرف تر از سایر نمونه‌های موجود در فهرست ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی بوده و مصرف سوخت آن نیز برابر با 42 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 38 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی است. این خودرو با قیمت پایه ای در حدود 24.200 دلار (معادل 97 میلیون تومان) در بازار به فروش می رسد.

تویوتا پریوس (Toyota Prius) مدل سال 2017 میلادی

در بازار خودروهای هیبریدی اولین نامی که به ذهن هر خریدار می رسد، تویوتا پریوس است. این خودرو از شناخته شده ترین نام‌ها در بازارهای جهانی بوده و علیرغم قرار گرفتن در فهرست ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی، کیفیت و کارایی بسیار بالایی را از خود به نمایش می گذارد. پیشرانه این خودرو نیز شامل یک موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر بنزینی بوده که با همراهی موتور الکتریکی توانایی تولید نیرویی در حدود 121 اسب بخار را دار. مصرف سوخت ٖآن نیز بسیار مناسب و قابل توجه بوده و برابر با 54 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.35 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 50 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی است.

ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان : تویوتا پریوس

این خودرو توانایی‌هایی مناسب برای مسیرهای شهری داشته و با توجه به رانندگی نرم و کم صدا، فضای جادار کابین و صندوق عقب و استفاده از سطح مناسبی از امکانات ایمنی و کمکی رانندگی، نمونه‌ای مناسب برای حرکت در بزرگراه‌ها و طی مسافت‌های طولانی نیز به شمار می آید. تویوتا پریوس یکی از ارزانترین خودروهای هیبریدی بازار بوده و با قیمت پایه ای در حدود 23.500 دلار (معادل 94 میلیون تومان) در بازارهای جهانی به خریداران عرضه می گردد.

هیوندای آیونیک (Hyundai Ioniq) مدل سال 2017 میلادی

هیوندای آیونیک برای اولین بار در سال 2017 میلادی به بازارهای جهانی و رده خودروهای هیبریدی وارد شد و توانست به عنوان یکی از ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی شناخته شود. این خودرو هندلینگ و فرمانپذیری بسیار مناسبی داشته و از شتاب و چالاکی مناسبی نیز برخوردار است. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو نیز متشکل از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود 139 اسب بخار را دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده اتوماتیک با عملکرد بسیار نرم 6 سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلویی (FWD) منتقل می گردد.

ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان : هیوندای آیونیک

هیوندای آیونیک کمترین مصرف سوخت را در کلاس خود داشته و توانایی پیمودن مسیری به طول 55 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.28 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 54 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.35 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را دارد. اما با توجه به ضعف در عملکرد کلی و وجود ایرادات مختصر در اکثر بخش‌های خودرو تنها موفق به کسب امتیار 3 از 5 در بخش اطمینان رانندگی شده و در مکانی در میانه‌های فهرست بهترین خودروهای هیبریدی بازار قرار می گیرد. هیوندای آیونیک مدل سال 2017 میلادی در حال حاضر با قیمت پایه ای در حدود 22.200 دلار (معادل 89 میلیون تومان) به مشتریان در بازارهای جهانی عرضه می گردد.

تویوتا پریوس C مدل سال 2018 میلادی

تویوتا پریوس C مدل سال 2018 میلادی که با نام تویوتا آکوا (Aqua) نیز شناخته می شود، کم بهاترین ترین نمونه در فهرست ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی است؛ هر چند هنوز هم قیمتی بالاتر از بسیاری از نمونه های موجود در خودروهای کلاس بدنه خودروهای فوق کوچک شهری (Sub Compact City Cars) و هاچ بک (Hatchback) مانند کیا فورته (Kia Forte که در ایران با نام کیا سراتو شناخته می شود) با قیمت پایه ای در حدود 18.000 دلار (معادل 72 میلیون تومان)، مزدا 3 با قیمت پایه ای در حدود 19.000 دلار (معادل 76 میلیون تومان) و تویوتا کرولا (Toyota Corolla) و هوندا سیویک (Honda Civic) با قیمت پایه ای در حدود 19.500 دلار (معادل 78 میلیون تومان) دارد.

ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان : تویوتا پریوس C

تویوتا پریوس C مانند بیشتر محصولات تولیدی شرکت ژاپنی تویوتا خودرویی ایمن بوده و با استفاده به صورت استاندارد از سیستم پیشرفته ایمنی شرکت تویوتا با نام Toyota Safety Sense که شامل سیستم‌هایی مدرن مانند هشدار برخورد از جلو با موانع به همراه ترمز اضطراری خودکار (Forward Collision Warning with Automatic Braking) امتیازهایی بالا را در تمامی آرمون‌های ایمنی موسسه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی به خود اختصاص داده است.

اما نباید انتظار عملکردی بالا و سرعت و شتابی قابل توجه را از ارزانترین خودروی هیبریدی بازار داشته باشیم. چرا که تویوتا پریوس C از یک پیشرانه مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری به همراه دو موتور الکتریکی استفاده کرده که تنها توانایی تولید نیرویی برابر با 99 اسب بخار را داشته و این خودرو با زمانی در حدود 11 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، خودرویی کند و کسل کننده حتی در بین نمونه های الکتریکی و موجود در فهرست ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی به حساب می آید.

مصرف سوخت

مصرف سوخت این خودرو نیز مناسب و قابل قبول بوده و توانایی پیمودن مسیری در حدود 48 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 43 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی را دارد. تویوتا پریوس که رتبه اول را در بین ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی از آن خود کرده است، با قیمت پایه ای در حدود 20.500 دلار (معادل 82 میلیون تومان) در اختیار دوستداران محیط زیست و علاقمندان خودروهای هیبریدی قرار می گیرد.

 

ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی سال 2018 در یک نگاه

حجم موتور قدرت موتور (اسب بخار) مصرف سوخت
(لیتر در هر 100 کیلومتر)
مدل قیمت پایه
 (دلار/میلیون تومان)
شهر بزرگراه
تویوتا پریوس C 1.5 لیتر 99 4.9 5.5 2018 20.500 (82)
هیوندای آیونیک 1.6 لیتر 139 4.28 4.35 2017 22.200 (89)
تویوتا پریوس 1.8 لیتر 121 4.35 4.7 2017 23.500 (94)
فورد C-MAX 2.0 لیتر 188 5.6 6.2 2018 24.200 (97)
فورد فیوژن 2.0 لیتر 188 5.5 5.7 2018 25.300 (101)
کیا اپتیما 2.0 لیتر 193 6.2 5.1 2017 26.000 (104)
هیوندای سوناتا 2.0 لیتر 193 6.2 5.5 2017 26.000 (104)
تویوتا پریوس V 1.8 لیتر 134 5.5 6.0 2017 27.000 (108)

 

گالری تصاویر ارزانترین خودروهای هیبریدی جهان در بازار فعلی در سال 2018 میلادی

منبع : USNews

 

 

 

 

 

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر