;
coinex

آموزش عکاسی با حالت پرتره لایتینگ آیفون 10 و آیفون 8 پلاس

آموزش عکاسی با حالت پرتره لایتینگ آیفون 10 و آیفون 8 پلاس

دوربین گوشی‌های جدید آیفون 10 و آیفون 8 پلاس با ویژگی جدیدی به نام حالت پرتره لایتینگ همراه است که می‌تواند عکاسی از چهره را برای کاربران از همیشه لذت بخش‌تر کند. در این مطلب به آموزش عکاسی با حالت پرتره لایتینگ (Portrait Lighting) می‌پردازیم.

اپل در گوشی آیفون 7 پلاس، از ویژگی جدید حالت پرتره رونمایی کرد. این ویژگی با استفاده از دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس، عمق تصویر را تنظیم کرده و سوژه عکس پرتره را برجسته‌تر می‌کند. چنین افکتی را قبلا در دوربین‌های حرفه‌ای DSLR شاهد بوده‌ایم که در مجموع عکس‌های حرفه‌ای‌تر و با کیفیت‌تری را به ثبت می‌رساند. این تولیدکننده آمریکایی در گوشی‌های جدید آیفون 10 و آیفون 8 پلاس همراه با آی او اس 11 چنین ویژگی را قرار داده است؛ البته با تغییراتی که در آن اعمال شده، نام آن به حالت پرتره لایتینگ تغییر کرده است.

حالت عکاسی پرتره لایتینگ می‌تواند چشم انداز پس زمینه سوژه عکس را آنالیز کرده و به شما اجازه می‌دهد که روشنایی محیط را بدون نیاز به ابزارهای اضافی، دستکاری و تنظیم کنید. برای مثال می‌توانید عکس‌هایی را به ثبت برسانید که انگار در استودیوی حرفه‌ای با شرایط نور ویژه گرفته شده‌اند. اما چطور می‌توان چنین ویژگی را فعال کرد؟ برای آموزش عکاسی با حالت پرتره لایتینگ آیفون 10 و آیفون 8 پلاس با تکراتو همراه شوید:

آموزش عکاسی با حالت پرتره لایتینگ (Portrait Lighting)

قبل از هرچیز باید بدانید که این ویژگی تنها در گوشی‌های آیفون 10 و آیفون 8 پلاس وجود دارد. علیرغم اینکه آیفون 7 پلاس به حالت پرتره مجهز شده، اما با حالت یا مود پرتره لایتینگ سازگار نیست. لازم به ذکر است که حالت پرتره لایتینگ در حال حاضر مراحل بتا را پشت سر می‌گذارد؛ مود پرتره در آیفون 7 پلاس نیز از این مراحل عبور کرده بود.

پس از اینکه گوشی آیفون 8 پلاس یا آیفون 10 خود را در دست گرفتید، می‌توانید با استفاده از 3D Touch یا لمس سه بعدی، اپلیکیشن دوربین را باز کرده و سپس Take Portrait را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید پس از باز کردن اپلیکیشن دوربین، حالت پرتره را با کشیدن انگشتان به سمت راست یا چپ نیز فعال کنید.

پس از روشن شدن دوربین می‌توانید گوشی را در مقابه سوژه پرتره قرار دهید. گوشی آیفون شما در این هنگام، مسیر درست را برای شما مشخص می‌کند؛ برای مثال به شما می‌گوید که دوربین را به سوژه نزدیک‌تر کنید و یا اینکه از آن فاصله بگیرید. بدین ترتیب، عکس‌ها را در حالت بهینه‌تری به ثبت می‌رسانید.

حالت‌های روشنایی

پس از انتخاب حالت پرتره، حالت‌های مختلف روشنایی پیش رویتان ظاهر می‌شود که از میان آنها باید حالت مورد نظر را انتخاب کنید. این حالت‌های روشنایی در منوی منظره یاب در قسمت پایینی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند.

  • روشنایی طبیعی (Natural Light): این تنظیمات مود یا حالت طبیعی پرتره است که در آیفون 7 پلاس نیز وجود دارد. این تظیمات، بیشتر از چیزی که در حد توان دوربین باشد، روشنایی را تغییر نمی‌دهد.
  • روشنایی استودیو (Studio Light): این تنظیمات باعث می‌شود که سوژه تصویر، روشن‌تر و واضح‌تر باشد؛ دقیقا شبیه به حالتی که نورپردازی‌های استودیویی ایجاد می‌کنند.
  • روشنایی کانتور (Contour Light): این تنظیمات شباهت‌هایی به روشنایی استودیو دارد؛ علاوه بر اینکه محیط اطراف سوژه اصلی را کمی تیره می‌کند تا تاثیر دراماتیک‌تری داشته باشد.
  • روشنایی صحنه (Stage Light): این تنظیمات، با تمرکز روی چهره‌ی سوژه، تاثیر دراماتیک بیشتری ایجاد می‌کند. علاوه بر این، پس زمینه سوژه را حذف کرده و در نتیجه، تصویر روشن‌تر و در عین حال تاثیرگذارتری از سوژه ایجاد می‌شود.
  • روشنایی صحنه مونو (Stage Light Mono): این حالت نیز مشابه روشنایی صحنه است؛ با این تفاوت که افکت سیاه و سفید ایجاد می‌کند.

استفاده از حالت‌های جدید پرتره لایتینگ

شما می‌توانید حالت پرتره لایتینگ مورد نظر خود را در قسمت پایینی نمایشگر در اسلایدر دوربین انتخاب کنید. علاوه بر این، امکان اعمال این تغییرات پس از عکسبرداری نیز وجود دارد. بنابراین، حتی پس از اینکه عکسی را در حالت عادی گرفته‌اید، باز هم می‌توانید یکی از تنظیمات بالا را در عکس خود ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید از حالت روشنایی صحنه یا روشنایی صحنه مونو استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از عکسبرداری، این حالت را فعال کنید، چرا که آیفون راهنمایی‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مطمئن شوید بهترین حالت ممکن را ثبت می‌کنید.

.

منبع: ios.gadgethacks

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر