;
coinex

تحریم GSMA ممنوعیت حضور بازدیدکنندگان ایرانی در MWC 2018 را نیز به همراه داشت!

تحریم GSMA ممنوعیت حضور بازدیدکنندگان ایرانی در MWC 2018 را نیز به همراه داشت!

ممنوعیت حضور بازدیدکنندگان ایرانی در  MWC 2018 اعلام شد. بعد از اینکه ایران توسط GSMA تحریم شد، از سوی این نهاد ارتباطی بین‌المللی، حضور بازدیدکنندگان ایرانی هم در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا، ممنوع گردید.

تحریم ایران توسط GSMA

انجمن جهانی موبایل یا  GSMA، اواخر شهریور ماه سال جاری بود که ایران را تحریم کرد. لازم به ذکر است که  هماهنگی‌های بین‌الملی در حوزه‌ی موبایل توسط انجمن جهانی موبایل، انجام می‌شود. از جمله خدماتی که توسط این نهاد ارائه می‌گردد، می‌توان به تعیین ساختار شناسه‌ی جهانی تجهیزات موبایل یا (IMEI) اشاره کرد.

در ادامه مشخص شد که این نهاد ایران و اپراتورهای ایرانی را تحریم کرده است. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد که دو سال بود مجوز حضور شرکت‌های ایرانی در GSMA تمدید نشده بود. به گفته وی این مجوز در سال جاری تمدید می‌شود و پس از تمدید، شرکت‌های ایرانی می‌توانند از خدمات GSMA استفاده کنند.

بررسی ممنوعیت حضور بازدیدکنندگان ایرانی در  MWC 2018

اکنون مدت یک ماه از این موضوع می‌گذرد و زمان زیادی نیز تا برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا باقی نمانده است. اما در این مدت مشخص شده است که کاربران ایرانی و حتی بازدیدکنندگان ایرانی نمی‌توانند در نمایشگاه MWC 2018  حضور یابند. علت این تصمیم تحریم‌های GSMA گزارش شده است.

تعدادی از فعالان حوزه‌ی فناوری در ایران به این موضوع، واکنش نشان دادند و تعدادی نیز برای حضور در مراسم  MWC 2018 ثبت نام کردند، اما پس از اینکه اطلاعات مربوط به کشور را وارد کردند، پیغامی مبنی ممنوعیت حضور بازدیدکنندگان ایرانی در  MWC 2018  ظاهر شد.

در پیغام ذکر شده است که چون GSMA  یک شرکت سهامی آمریکایی است، از تحریم‌های تجاری اعمال شده توسط دولت آمریکا تبعیت می‌کند. بنابراین تحریم‌های موجود باعث می‌شود تا GSMA نتواند ویزای حضور برای بازدیدکنندگان از کشور‌های کوبا، ایران و سوریه را صادر کند.

کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا یا MWC

کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا یا MWC نمایشگاهی است که در آن شرکت‌های تولیدکننده‌ی گجت‌های موبایل حضور دارند و به ارائه‌ی آخرین فناوری ارتباطی توسط اپراتورهای مخابراتی می‌پردازند و سایر فعالان این حوزه نیز می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

کنگره GSMA در واقع اصلی‌ترین برگزارکننده این نمایشگاه بین‌المللی است. معرفی آخرین دستاوردهای اپراتورهای مخابراتی و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، هر ساله در این نمایشگاه انجام می‌شود.

البته این نمایشگاه بیشتر برای معرفی گوشی‌های هوشمند است، اما شرکت‌های دیگری نیز برای معرفی آخرین یافته‌ها و محصولاتشان در حوزه‌هایی نظیر اینترنت اشیا و استاندارد‌های مخابراتی می‌توانند در  MWC حضور داشته باشند.

بسیاری از کاربران، فعالان حوزه‌ی ارتباطات و آی‌تی و همچنین علاقه‌مندان کشور، هر ساله برای اطلاع از آخرین تکنولوژی‌های موجود در این نمایشگاه حضور می‌یابند. سال گذشته، کافه بازار تنها شرکت ایرانی بود که در MWC غرفه‌ای را در اختیار داشت.

سال گذشته نیز برای حضور کافه بازار در این نمایشگاه، مشکلاتی وجود داشت. قرارداد حضور این شرکت به‌صورت یک طرفه و با استناد به تحریم‌ها لغو شده بود، اما با پیگری‌های انجام شده توسط  معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه مشکلات رفع شد.

با وجود تحریم‌های GSMA، امسال ممنوعیت حضور بازدیدکنندگان ایرانی در MWC 2018 نیز به مشکلات اضافه شد و امسال نه‌تنها شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند، بلکه بازدیدکنندگان و فعالان حوزه‌ی آی‌تی نیز قادر به حضور در این نمایشگاه نیستند.

.

تهیه و گردآوری: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر