;
coinex

آیفون 10، اولین مدل ممنوعه موبایل در طرح رجیستری!

معرفی مدل های ممنوعه موبایل در طرح رجیستری!

قرار بود تا پس از اجرای طرح رجیستری موبایل، در فاز نخست آن مانیتورینگ انجام گیرد و در ادامه مدل های ممنوعه موبایل در این طرح معرفی شوند.

هر چند معرفی مدل های ممنوعه موبایل در طرح رجیستری با تاخیر همراه بود، اما بالاخره نخستین مدل گوشی ممنوعه در رجیستری مشخص شد.

مدل های ممنوعه موبایل مشخص شدند!

به گفته سخنگوی طرح رجیستری گوشی موبایل، گوشی اپل آیفون X تاکنون در شبکه مشاهده نشده و هیچ ثبت سفارشی نیز برای این مدل گوشی انجام نشده است. به گفته وی آیفون X قاچاق است و نمی‌تواند از شبکه اپراتوری سرویس بگیرد.

حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی اجرای طرح رجیستری موبایل، اعلام نمود که بعد از شروع فرآیند پایش شبکه طرح ثبت تلفن همراه، گوشی اپل آیفون X  (آیفون 10) در شبکه مشاهده نشده است.

به گفته وی چون تا این تاریخ، هیچ ثبت سفارشی برای گوشی آیفون 10 در کشور صورت نپذیرفته و IMEI آن نیز در گمرک ثبت نشده است، پس این گوشی منطقا کالایی قاچاق است و پس از شروع و اعمال سیاست‌ها، نمی‌تواند از شبکه اپراتوری سرویس بگیرد.

وی تاکید نمود که مردم نباید تحت هیچ شرایطی این گوشی را خریداری نمایند. وی از مردم خواست، تا زمانی که محموله‏‌های قانونی با گارانتی رسمی وارد کشور نشده‌اند، اقدام به خرید گوشی ننمایند.

 

بیشتر بخوانید:  اول استعلام موبایل بعد خرید؛ اجرای رجیستری موبایل

 

روشی برای اطمینان از اصالت کالا

سخنگوی اجرای طرح رجیستری موبایل، اعلام نمود که مردم از این پس می‌توانند IMEI این مدل گوشی را به سامانه پیامکی با شماره 7777 ارسال کنند و به این وسیله از اصالت کالا و اینکه کالا در شبکه ثبت شده است یا خیر، اطمینان حاصل نمایند.

وی ادامه داد که اگر بعد از استعلام گوشی، پیام، کالا در شبکه ثبت نشده است، دریافت شد، باید از خرید این گوشی خودداری کنند. در صورت اقدام به خرید، این مدل گوشی در طی هفته‌‏های آینده سرویس نخواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر