;
coinex

ساخت دیتا سنترهای ایرانی در عمق 200 متری زمین

ساخت دیتا سنترهای ایرانی در عمق 200 متری زمین

ساخت دیتا سنترهای ایرانی در عمق 200 متری زمین در حال انجام است. به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار است در نقاط مختلف کشور و در عمق 200 متری، دیتا سنترهای ایرانی ساخته شوند.

محمد جواد آذری جهرمی، در مورد ساخت این دیتا سنترها در عمق 200 متری زمین اعلام نمود که هدف اصلی از این کار، مقاوم بودن آنها حتی در برابر حملات موشکی است.

اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه پدافند غیرعامل

در همایش نکوداشت هفته پدافند غیر عامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی به ارائه گزارشی در مورد اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه پدافند غیرعامل پرداخت.

به گفته آذری جهرمی شبکه سیگنال رسانی صدا و سیما آن هم با پوشش 90 درصدی در کل کشور، آماده بهره برداری است. وی ادامه داد که امکان بهره برداری از این شبکه، با همکاری صدا و سیما امکان پذیر است و همچنین بر عهده گرفتن مسوولیت پشتیبانی و نگهداری این شبکه نیز از مسئولیت‌های آنهاست.

ضرورت نگهداری اطلاعات مردم در دیتا سنترها

آذری جهرمی اعلام نمود که بسیاری از سازمان‌ها و ادارات کشور، اطلاعات حیاتی و پایه مردم را در اختیار دارند. وی تاکید نمود که از این پس لازم است تا این اطلاعات حیاتی، در دیتاسنترها نگهداری شوند.

به گفته وزیر ارتباطت دیتاسنترهای کنونی که استفاده می‌شوند، مقاوم نیستند و به همین دلیل است که وزارت ارتباطات در حال ساخت دیتا سنترهای ایرانی در عمق 200 متری زمین آن هم در نقاط مختلف کشور است. به گفته وی این دیتاسنترها در مقابل حملات موشکی بسیار مقاوم خواهند بود.

الزامات شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در صحبت‌هایش به الزامات شبکه ملی اطلاعات اشاره نمود و افزود که با توجه به الزامات شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ای در لایه دوم و خارج از شبکه IP  کشور طراحی شده است.

وی ادامه داد که این کار با همکاری شرکت مخابرات و زیرساخت، طراحی و راه اندازی شده است. به گفته وی اکنون 67 دستگاه به این زیرساخت دسترسی دارند و خدمات ارتباطی خود را از این طریق دریافت می‌کنند.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر