;
coinex

مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 : بهترین سامسونگ در برابر بهترین اپل

مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 : بهترین سامسونگ در برابر بهترین اپل

مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 سامسونگ قطعا بهترین مقایسه میان گوشی‌های هوشمند خواهد بود. هر دو کمپانی سامسونگ و اپل، بهترین ویژگی‌های روز دنیا در جدیدترین پرچمداران خود قرار داده‌اند. برتری با کدام است؟

احتمالا بسیاری از افراد تصور می‌کنند این مقایسه اشتباه است و نباید این دو موبایل در برابر هم قرار داد. اما باید بهترین گوشی هوشمند اندرویدی را در برابر بهترین گوشی آی او اس قرار دهیم تا درک درستی از بهترین گوشی هوشمند حال حاضر در جهان داشته باشیم.

سال 2017، دهمین سال تولد گوشی‌های آیفون است. از ده سال قبل تا به حال، اپل سبک طراحی خود را حفظ کرده و هر سال، گوشی‌های جدید آیفون را به تکنولوژی‌های روز مجهز کرده است. اما آیفون 10 یک تغییر رادیکال محسوب می‌شود.

سامسونگ نیز در طراحی گوشی‌های خود تغییراتی را اعمال کرده و پرچمداران 2017 خود را با ظاهری کاملا متفاوت عرضه کرده است. گلکسی اس 8 سامسونگ که به عنوان بهترین گوشی هوشمند اندرویدی شناخته شده، در مقایسه با گلکسی نوت 8، فروش بالاتری دارد. اما این بدان معنا نیست که قدرت نوت 8 کمتر است، بلکه طراحی متفاوت را باید دلیل این تفاوت فروش بدانیم.

مقایسه گوشی‌های اندرویدی با آی او اس با چالش‌های زیادی روبرو است؛ با اینحال در مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 سامسونگ متوجه می‌شویم که اپل در برابر سیستم عامل محبوب اندروید در قالب یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی، چه حرف‌هایی برای گفتن دارد. قبل از مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 باید به بررسی شباهت‌های این دو موبایل بپردازیم؛ با تکراتو همراه شوید:

مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 سامسونگ

شباهت‌ها

این دو اسمارت فون شباهت‌های اندکی دارند. نوت 8 و آیفون 10 به ترتیب با نسبت ابعاد به بدنه 18.5:9 و 19:9 همراه هستند. هر دو موبایل از صفحه نمایش سوپر آمولد برخوردارند (سامسونگ این پنل‌های آمولد را برای اپل تولید کرده است)؛ البته صفحه نمایش گلکسی نوت 8 بزرگتر بوده و رزولوشن بالاتری دارد. هر دو موبایل از لایه محافظتی گوریلا گلس 5 روی صفحه نمایش اصلی بهره می‌برند. یک قالب فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای نیز از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو اسمارت فون به شمار می‌رود. شیشه پنل پشتی نوت 8 نیز از حفاظت گوریلا گلس 5 برخوردار است، اما مشخص نیست که آیفون 10 نیز به چنین ویژگی مجهز شده یا خیر. نسخه استاندارد این دو پرچمدار با حافظه داخلی 64 گیگابایتی همراه است که البته این میزان حافظه در نوت 8 با نصب کارت حافظه افزایش می‌یابد؛ مشخصه‌ای که آیفون 10 از آن برخوردار نیست. نسخه رم 256 گیگابایتی این موبایل نیز به فروش می‌رسد که البته با پرداخت مبلغ بیشتر، صاحب آن خواهید شد. هر دو موبایل از تنظیمات دوربین دوگانه برخوردارند که سنسورهای 12 مگاپیکسلی، تنظیمات آن را تشکیل می‌دهند. نوت 8 و آیفون 10 هر دو از شارژ سریع و شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو موبایل باید به بلوتوث 5.0، تشخیص چهره، مانیتور ضربان قلب و دستیار مجازی هوشمند اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی نوت ۸ با هواوی میت ۱۰ پرو : برتری با کدام است؟

مقایسه گلکسی نوت ۸ با گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ: برادری به جای خود!

 

مشخصات گلکسی نوت 8 سامسونگ

مشخصات گلکسی نوت 8 سامسونگ

برای مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 باید نگاه دقیق‌تری به مشخصات هرکدام از این دو دستگاه داشته باشیم. نوت 8 در شرایطی معرفی شد که بسیاری از افراد پیش بینی می‌کردند که سامسونگ، پس از رسوایی گلکسی نوت 7 در سال گذشته، از معرفی گوشی نوت جدید صرف نظر می‌کند. اما اینطور نبود؛ این غول کره‌ای با قدرت هرچه تمامتر به تمامی شک و تردیدها پایان داد.

گلکسی نوت 8 پس از پرچمداران سری اس یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به بازار آمد که در بسیاری از موارد با این دو موبایل مشترک است. این موبایل نیز از نمایشگر بینهایت (Infinity Display) بهره می‌برد. دکمه هوم همیشگی سامسونگ در طراحی این موبایل حذف شده تا فضای بیشتری برای صفحه نمایش وجود داشته باشد؛ اما دکمه‌هایی روی نمایشگر جایگزین آن شده‌اند. همین تحول طراحی باعث شد که حاشیه‌ها در لبه بالایی و پایینی این موبایل بسیار باریک باشد. علاوه بر این، نمایشگر اینفینیتی یا بینهایت نیز باعث شد که هیچ حاشیه‌ای در لبه‌های سمت راست یا چپ وجود نداشته باشد. هیچ سنسور یا ویژگی در حاشیه پایین صفحه نمایش تعبیه نشده، اما حاشیه بالایی محل قرارگیری چراغ نشانگر، اسپیکر، دوربین سلفی و اسکنر عنبیه چشم است. فلاش دوربین نیز در فاصله بین لنزها و سنسور اثرانگشت قرار گرفته است. این سنسور در گوشی‌های اس 8 و اس 8 پلاس، بین فلاش و دوربین قرار دارد که باعث می‌شود انگشتان کاربر هنگام لمس سنسور، با لنز برخورد کرده و آن را کثیف کند. سامسونگ برای جلوگیری از تکرار این موضوع، این طراحی جدید را اعمال کرده است. زمانی که نور کافی در محیط وجود داشته باشد، به سرعت می‌توانید با ویژگی تشخیص چهره یا اسکنر عنبیه چشم، قفل دستگاه را باز کنید (البته باید عینک خود را بردارید). علاوه بر این، می‌توانید مثل همیشه از رمز عبور نیز استفاده کنید. سامسونگ در طراحی گلکسی نوت 8، نرم افزارهای قلم استایلوس اس پن را بهینه کرده و کاربرد آن را برای کاربران این موبایل، از همیشه ساده‌تر کرده است؛ علاوه بر اینکه بسیاری از ویژگی‌های متنوع و جالب نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

سامسونگ گلکسی نوت 8 از نگاه بسیاری از کاربران، منتقدان و فعالان این عرصه، خوش ظاهرترین و زیباترین گوشی هوشمند بازار به شمار می‌رود که ویژگی‌های بسیاری را به کاربران خود ارائه می‌کند. البته، تمامی این مشخصات در ازای پرداخت قیمت بالای 960 دلار در اختیارتان قرار می‌گیرد که البته هنوز هم از قیمت 999 دلاری آیفون 10 برای نسخه حافظه 64 گیگابایتی، کمتر است.

اندازه نمایشگر نوت 8 از 5.7 اینچ به 6.3 اینچ افزایش یافته و از نوع اینفینیتی است. این صفحه نمایش در نسبت ابعاد 18.5:9 ساخته شده و به تکنولوژی سوپر آمولد مجهز است. نمایشگر 6.3 اینچی نوت 8 با رزولوشن کواد اچ دی پلاس 2960 در 1440 همراه است و تراکم پیکسل آن به 521 ppi می‌رسد. این نمایشگر به صورت پیش فرض روی فول اچ دی پلاس (2220 در 1080) تنظیم شده تا در مصرف باتری صرفه جویی شود. با اینحال به سادگی می‌توان این تنظیمات را به رزولوشن کواد اچ دی پلاس ارتقا داد. در طراحی نوت 8 از تکنولوژی نمایشگر همیشه روشن (always on) نیز استفاده شده که با نشان دادن سریع اطلاعات و نوتیفیکیشن‌ها، باعث صرفه جویی در مصرف باتری می‌شود.

تامین قدرت گلکسی نوت 8 را یک پردازنده کوالکام اسنپدراگون 836 هشت هسته‌ای با قدرت پردازش 2.35 گیگاهرتز به عهده دارد و یک واحد پردازش گرافیکی آدرنو 540 نیز برای پردازش گرافیک دستگاه تعبیه شده است؛ البته این سیستم روی تراشه در آمریکا و چین به فروش می‌رسد. در سایر بازارهای جهان، نسخه‌ای از این موبایل که به تراشه پرقدرت اگزینوس 8895 هشت هسته‌ای با قدرت پردازش 2.3 گیگاهرتز مجهز شده، عرضه می‌شود. یک تراشه Mali-G71 MP20 نیز به عنوان پردازنده گرافیکی در این نسخه تعبیه شده است؛ هر دو تراشه طی تکنولوژی 10 نانومتری تولید شده‌اند. گلکسی نوت 8 سامسونگ از رم 6 گیگابایتی DDR4 برخوردار شده که برای اجرای روان و در عین حال سریع در نظر گرفته شده و انجام دادن چندین کار به صورت همزمان را به سادگی امکان پذیر می‌کند. این موبایل با حافظه داخلی 64 گیگابایتی همراه است که با نصب میکرو اس دی کارت افزایش می‌یابد.

کمپانی کره‌ای سامسونگ در نوت 8 برای اولین بار از تنظیمات دوربین دوگانه استفاده کرده است؛ لنزهای دوربین 12 مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی با دیافراگم یا روزنه f/1.7 همراه است که برای عکاسی در نور کم به کار گرفته می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این تنظیمات باید به فلاش LED دوگانه، HDR خودکار، ثبت اپتیکال تصویر یا OIS و زوم اپتیکال 2X اشاره کرد. می‌توانید با کشیدن انگشتان روی صفحه نمایش، زوم را به 10X ارتقا دهید که از نوع زوم دیجیتال خواهد بود. لنز ثانویه این تنظیمات دوربین دوگانه نیز مشابه لنز اصلی بوده، با این تفاوت که دیافراگم آن به f/2.4 کاهش یافته است. لنز اصلی در حقیقت برای عکاسی به کار گرفته می‌شود و لنز ثانویه برای ایجاد افکت بوکه تعبیه شده است. در این افکت، تصویر پس زمینه تار شده و سوژه اصلی عکس، واضح‌تر به تصویر کشیده می‌شود. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 نیز در نمایش جلویی قرار گرفته که از HDR خودکار و فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی جدانشدنی نیز وظیفه روشن نگه داشتن دستگاه را به عهده دارد که یک روز کامل روشن می‌ماند. نوت 8 از تکنولوژی شارژ سریع Adaptive Fast Charging و Quick Wireless Charging برای فرمت‌های Qi و PMA پشتیبانی می‌کند.

گلکسی نوت 8 همچنین از سامسونگ کانکت (Samsung Connect) برخوردار است که به کاربر خود اجازه می‌دهد برنامه‌های کاربردی ساموسنگ و سایر دستگاه‌های هوشمند خانه مثل ترموستات را کنترل کند. سامسونگ دکس (Sex Station) که به صورت مجزا به فروش می‌رسد، به کاربر اجازه می‌دهد که دستگاه خود را به مانیتور، کیبورد و موس متصل کرده و تجربه شبیه به دسکتاپ را ارائه می‌کند. این موبایل همچنین از سنسور ضربان قلب و اشباع اکسیژن محیط بهره می‌برد. گلکسی نوت 8 از دو سیستم پرداخت هوشمند اندروید پی (Android Pay) و سامسونگ پی (Samsung Pay) پشتیبانی می‌کند. اندروید 7.1.1 نوقا به صورت پیش فرض روی این موبایل نصب شده و رابط کاربری تاچ ویز نیز روی دستگاه اجرا می‌شود. گلکسی نوت 8 در ابعاد 162.5 در 74.8 در 8.6 میلی‌متر ساخته شده و 195 گرم وزن دارد. این اسمارت فون در رنگ‌های مشکی، خاکستری، طلایی و آبی تیره عرضه می‌شود. نوت 8 به صورت جهانی عرضه شده و با قیمت 960 دلار به فروش می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اچ تی سی یو ۱۱ ؛ نبردی بین کره و تایوان

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اکسپریا ایکس زد ۱ سونی: کدام انتخاب ارزشمندتر است؟

 

مشخصات اپل آیفون X (بخوانید آیفون 10)

مشخصات اپل آیفون X (بخوانید آیفون 10)

آیفون 10 اپل، متفاوت‌ترین طراحی که تا به حال توسط این کمپانی ارائه شده را به همراه دارد. سالها بود که اپل از ارائه دستگاهی با نمایشگر بزرگ خودداری می‌کرد، با اینحال شاهد این بودیم که گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ، هواداران زیادی داشتند. اکثر کاربران از نمایشگرهای بدون حاشیه لذت می‌برند، بنابراین اپل بالاخره تصمیم گرفت دستگاه جدید خود را با این نوع طراحی عرضه کند. علیرغم اینکه پنل‌های آمولد، کیفیت بالاتری دارند؛ اپل ترجیح می‌داد از پنل‌های LCD استفاده کند؛ البته تا الان. آیفون 10 به پنل آمولد مجهز شده و به نظر می‌رسد که اپل با این موبایل تلاش کرده به گرایش بازار نزدیک شود. با مقایسه آیفون 10با گلکسی نوت 8 سامسونگ متوجه می‌شویم که تا چه اندازه موفق بوده است.

اپل آیفون 10 از نمایشگر 5.8 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 2436 در 1125 برخوردار است که تراکم پیکسل آن به 548 ppi می‌رسد. این اسمارت فون برای ارائه تجربه سرگرمی بهتر از نسبت ابعاد 19:9 با دالبی ویژن و HDR 10 برخوردار شده است. نمایشگر آیفون 10 در قسمت بالایی خود با یک لبه اضافی همراه است که احتمالا تماشای محتوا در حالت افقی را کمی غیرمعمول می‌کند. بسیاری از اپلیکیشن‌ها برای نمایشگر جدید اپل آپدیت نمی‌شوند. در طراحی این موبایل همچنان از قابلیت‌های لمس سه بعدی (3D Touch) استفاده شده که به کاربران اجازه میدهد با وارد کردن فشار مناسب، دسترسی ساده‌تری به اپلیکیشن‌ها داشته باشند. اپل آیفون 10 از تراشه بیونیک A11 بهره می‌برد و تراشه Apple GPU نیز برای پردازش گرافیک دستگاه تعبیه شده؛ اما قدرت پردازش این تراشه‌ها مشخص نیست. این گوشی هوشمند از رم 3 گیگابایتی بهره برده و در نسخه‌های حافظه 64 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود.

در گذشته، اپل امتیازهای بسیار بالایی را در بخش دوربین کسب می‌کرد؛ اما بسیاری از گوشی‌های اندرویدی توانستند از این امتیازها سبقت بگیرند. در حال حاضر، گوگل پیکسل 2 عنوان بهترین دوربین را در اختیار دارد. آیفون X از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی برخوردار است که به صورت عمودی در پنل پشتی چیده شده‌اند. دو لنز این دوربین با دیافراگم‌های f/1.8 و f/2.4 همراه هستند. از دیگر ویژگی‌های دوربین آیفون 10 می‌توان به ثبت اپتیکال تصویر OIS، فلاش دوگانه با چهار ال ای دی، PDAF و زوم اپتیکال 2X اشاره کرد. دوربین سلفی این موبایل نیز 7 مگاپیکسلی بوده و با دیافراگم f/2.2 همراه است؛ این دوربین از چت ویدیویی Appletalk پشتیبانی می‌کند. یک باتری 2716 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع در این موبایل تعبیه شده است؛ این اولین بار است که اپل از تکنولوژی شارژ بیسیم استفاده می‌کند، البته تنها با فرمت Qi.

اپل آیفون 10 با اسپیکرهای استریو و شاخص مقاومتی IP67 همراه است که مقاومت در برابر آب را به عهده دارد. این موبایل به سنسور اثرانگشت مجهز نبوده و برای باز کردن قفل دستگاه، تنها به تکنولوژی تشخیص چهره فیس آیدی و رمز عبور وابسته است. همچنین برای پرداخت‌های هوشمند تنها به اپل پی (Apple Pay) محدود هستید. جک هدفون استاندارد 3.5 میلی‌متری نیز در این موبایل قرار نگرفته و تنها پورت لایتنینگ دیده می‌شود. یک مبدل نیز برای تبدیل این پورت به جک هدفون درون جعبه قرار دارد. پرچمدار جدید اپل به دستیار هوشمند سیری مجهز شده که در بسیاری کارها به کاربر خود کمک می‌کند. سیستم عامل آی او اس 11.0.2 به صورت پیش فرض روی این موبایل اجرا می‌شود. آیفون 10 در ابعاد 143.8 در 70.9 در 7.7 میلی‌متر ساخته شده و 174 گرم وزن دارد. تنوع رنگی نقره‌ای و خاکستری نیز برای این موبایل در نظر گرفته شده است. این اسمارت فون با برچسب قیمتی 1000 دلار برای نسخه حافظه 64 گیگابایتی به فروش می‌رسد. مدل حافظه 256 گیگابایتی آن با قیمت 1150 دلار در دسترس قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه گوگل پیکسل ۲ ایکس ال با آیفون ۱۰ اپل: بهترین اپل در مقابل بهترین گوگل

مقایسه گلکسی نوت ۸ با ال جی وی ۳۰؛ مقایسه دو گوشی قدرتمند قبل از معرفی رسمی

 

…و اما برنده مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 سامسونگ

...و اما برنده مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 سامسونگ

این نتیجه گیری اجتناب ناپذیر بود؛ نوت 8 سامسونگ برنده است. قبل از هرچیز باید به این نکته اشاره کنیم که اکوسیستم آی او اس به دلیل امنیت و آپدیت‌های اپل، بهتر از اکوسیستم اندروید است. اما همین منبع باز بودن اندروید باعث می‌شود که کیبورد، موزیک پلیر و هر اپلیکیشن مورد علاقه مان را روی دستگاه نصب کنیم. می‌توانیم صفحه نمایش را شخصی سازی کرده و تم‌های مختلف را اجرا کنیم. مزایای نوت 8 تنها به سیستم عامل اندروید ختم نمی‌شود؛ این موبایل از لحاظ ظاهری نیز جذاب‌تر بوده و کیفیت ساخت بدنه بالاتری دارد.

گلکسی نوت 8 سامسونگ از نمایشگر بزرگتر و واضح‌تری برخوردار است. ویژگی نمایشگر همیشه روشن برای مشاهده اعلان‌ها در نظر گرفته شده و حافظه رم بالاتر برای اجرای سریع‌تر و روان‌تر برنامه‌ها در نظر گرفته شده است. نوت 8 همچنین از افزایش حافظه با نصب میکرو اس دی کارت پشتیبانی می‌کند تا بدون پرداخت مبلغ بیشتر، حافظه ذخیره سازی بیشتری را در اختیار داشته باشید. دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی این موبایل برای عکاسی فوق العاده طراحی شده و دوربین سلفی آن به HDR خودکار و فوکوس خودکار مجهز است. باتری بزرگتر این موبایل، از شارژ بیسیم با دو فرمت مختلف پشتیبانی می‌کند و برای گوش دادن به موسیقی به لوازم جانبی بیشتر احتیاج ندارید. نوت 8 همچنین از ویژگی تشخیص چهره برخوردار بوده و از اسکنر اثرانگشت نیز بهره می‌برد. برای افزایش امنیت، اسنکر عنبیه چشم نیز در این موبایل تعبیه شده است. پرچمدار سری نوت سامسونگ به جای IP67، از IP68 برخوردار است که در آبی به عمق بیش از یک متر به مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد. علاوه بر تمام اینها، ویژگی‌های جالب و کاربردی قلم اس پن نیز در دسترس کاربر قرار دارد.

آیفون 10 نیز با سخت افزارهای قدرتمندی همراه است. نمایشگر تقریبا بدون حاشیه‌ای دارد که البته در لبه‌ها خمیده نیست و حقیقتا یک نمایشگر بدون حاشیه محسوب نمی‌شود. پردازنده و بهینه‌سازی‌های نرم افزاری در آیفون 8 باعث شده که اجرای روان و سرعت عملکرد دستگاه با نوت 8 برابر باشد. اما رم 6 گیگابایتی نوت 8 برای انجام دادن چندین کار به صورت همزمان، برگ برنده این دستگاه است. آیفون 10 همچنین به اسپیکرهای استریو مجهز است، اما جک هدفون ندارد. قیمت نسخه 64 گیگابایتی این دستگاه 1000 دلار است، بنابراین از لحاظ قیمتی نیز برتری با نوت 8 خواهد بود.

جدول مشخصات

مقایسه آیفون 10 با گلکسی نوت 8 سامسونگ
مشخصات سامسونگ گلکسی نوت 8 اپل آیفون X
صفحه نمایش 6.3 اینچ سوپر آمولد با رزولوشن 2960 در 1440، نسبت ابعاد به نمایشگر 18.5:9 با تراکم پیکسل 521 ppi، صفحه نمایش همیشه روشن، برخورداری از گوریلا گلس 5 5.8 اینچ سوپر آمولد رتینا، رزولوشن 2436 در 1125 با تراکم پیکسل 458 ppi، دالبی ویژن، نمایشگر مجهز به لمس سه بعدی، برخورداری از گوریلا گلس 5
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 در چین و آمریکا، هشت هسته‌ای با قدرت پردازش 2.35 گیگاهرتز همراه با پردازنده گرافیکی آدرنو 540؛ اگزینوس 8895 در سایر بازارهای جهانی، هشت هسته‌ای با قدرت 2.3 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP20 اپل ای 11 بیونیک (A11 Bionic)، شش هسته‌ای. قدرت پردازش نامشخص. پردازنده گرافیکی Apple GPU سه هسته‌ای
رم 6 گیگابایت 3 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایتی قابل افزایش با نصب میکرو اس دی کارت 64 و 256 گیگابایت، غیر قابل افزایش
دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و f/2.4، ثبت اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فلاش دوگانه، زوم اپتیکال 2X دوگانه 12 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.8 و f/2.4، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فلاش دوگانه با چهار ال ای دی، زوم اپتیکال 2X
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7، HDR خودکار، AF 7 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2
باتری 3300 میلی آمپر ساعتی جدانشدنی، پشتیبانی از شارژ سریع Quick Charge 2.0 و شارژ بیسیم با دو فرمت چی (Qi) و PMA 2716 میلی آمپر ساعتی جدانشدنی، پشتیبانی از شارژ سریع Fast Charge و شارژ بیسیم با فرمت چی (Qi)
اتصالات GSM, HSPA, LTE, NFC, بلوتوث 5.0، یو اس بی 3.1، وای فای، یو اس بی نوع سی، سنسور اثرانگشت در پنل پشتی GSM, HSPA, LTE, NFC, بلوتوث 5.1، وای فای، یو اس بی 2.0 لایتنینگ پورت
ویژگی‌های اضافی سیستم صوتی Hi-Res، اسکنر عنبیه چشم، تکنولوژی تشخیص چهره، مونیتور ضربان قلب، سنسور سنجش میزان اکسیژن محیط، جک هدفون، سامسونگ دکس، دستیار صوتی بیکسبی، سامسونگ کانکت، شاخص مقاومتی IP68، سامسونگ پی، قلم اس پن فیس آیدی، اسپیکرهای استریو، مونیتور ضربان قلب، دستیار صوتی سیری، خدمات آیکلود، شاخص مقاومتی IP67، اپل پی
ابعاد 162.5 در 74.8 در 8.6 میلی‌متر، 195 گرم وزن 143.6 در 70.9 در 7.7 میلی‌متر، 174 گرم وزن
سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا اپل آی او اس 11.0.2

 

بیشتر بخوانید:

با بهترین گوشی‌ های ۲۰۱۷ سامسونگ آشنا شوید: گوشی‌های اقتصادی، میان رده و پیشرفته!

بهترین گوشی های میان رده ۲۰۱۷ ؛ در رنج قیمت بین ۲۷۰ تا ۵۵۰ دلار چه گوشی هوشمندی بخریم؟

چگونه آیفون خود را به عنوان یک هات اسپات وای فای موبایل ، تنظیم کنیم (آموزش iOS 9 و iOS 10)

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    با سلام
    در مقایسه بر روی کاغذ میشه گفت که قطعا نوت برند خواهد بود ، ولی این رو باید گفت که زمان معرفی یکی نیست هر چند کم است ، ایا در عمل هم همین است ؟ سوالات زیاد هستند ، مثلا سرعت دانلود کدام بالاتر است ؟ امولد رتینا قوی تر است و یا امولد با ، تراکم مهم است ولی کیفیت کدام بالا است ؟ تکنولوژی تشخیص چهره هردو یکسان است ؟

    پاسخ

    خخخخخ برو این قیمت بالارو بده اپل بخر ولی بدون در مقابل نوت 8 سوسکه گوشیت تازه این نوت 8 اون اپل 10 بزار نوت 10 بیاد دیگه کلا طرف دارایه اپل میرن خومشون

    پاسخ

    تحلیل جالبی بود
    ولی واقعا این دوتا گوشی انتخاب بهتر از بینشون واقعا سخته
    ولی قیمت بالای آیفون ۱۰ تو ایرانه که نوت ۸ رو برتر میکنه

    پاسخ

    با سلام لطفا کمی بیشتر درباره مطلب خود فکر کنیید

    پاسخ