;
coinex

چگونه با کنار گذاشتن عادت‌های رفتاری بد باعث افزایش بهره وری شویم

چگونه با کنار گذاشتن عادت‌های رفتاری بد باعث افزایش بهره وری شویم

کنار گذاشتن عادت‌های رفتاری بد روزانه باعث افزایش بهره وری می‌شود. با هدر دادن وقت و انرژی‌مان با این عادت‍ها، بهره وری خود را از بین می‌بریم. در ادامه راهکارهایی را در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم؛ با تکراتو همراه شوید:

شخصیت ما متشکل از عادت‌های رفتاری ماست. زمانی که ما این عادات را به رفتار‌های بد تبدیل کنیم، آنها به مرور در ذهن ما ریشه کرده و باعث عدم موفقیت ما می‌شوند. چالش اینگونه رفتارها به گونه‌ایست که روند آنها بسیار کند و مضر است به طوری که متوجه میزان آسیب آن نمی‌شویم. این عادت‌های رفتاری بد به صورت قابل توجه‌ای بهره وری را کاهش می‌دهند.

برای رسیدن به موفقیت باید کنترل این عادت‌ها را در دست بگیریم؛ بنابراین با کنترل شخصی نیمه بیشتر راه را رفته‌ایم.

تحقیقات نشان می‌دهند که این روش آنقدر ارزش دارد که وقت خود را صرف آن کنیم، چرا که کنترل شخصی نقشی حیاتی برای رسیدن به موفقیت و افزایش بهره وری دارد.

در همین راستا روانشناسان دانشگاه پنسیلوانیا، دکتر آنجلا داکورث و مارتین سلیگمن تحقیقاتی را انجام داده‌اند. در این تحقیق IQ و سطح خود کنترلی دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه اندازه گیری شد و بعد از چهار سال میانگین نمرات دانشجویان مورد بررسی قرارگرفت. نتیجه تحقیق نشان می‌داد میزان نمرات افرادی که خود کنترلی بیشتری بر عادت‌های خود داشتند بیشتر از دانشجویانی بود که از IQ بالاتری برخوردار بودند.

خود کنترلی مانند یه ماهیچه است و برای داشتن عضلاتی قوی نیاز به تمرین دارد. این روش با جایگزین کردن عادت‌های خوب به جای عادت‌های رفتاری بد موجب افزایش بهره وری در ما می‌شود.

چگونه می‌شود ماهیچه‌های کنترل شخصی را قوی کرد؟

گوشی، تبلت و کامپیوتر خود را به رختخوابتان نبرید

یکی از بدترین عادت‌هایی که تقریبا همگی دچار آن هستیم و متوجه میزان آسیب آن به مغزمان نمی‌شویم، این است که گوشی‌هایمان جای گرمی در رختخواب‌مان دارند.

ما به خاطر نور آبی که خورشید از خود ساطع می‌کند در طول روز بیدار و هوشیار هستیم. گسترش نور آبی که باعث سطح هوشیاری ما می‌شود وظیفه‌ی خورشید است. خورشید در طول روز حجم بالایی از نور آبی را ساطع کرده و ما در معرض آن قرار می‌گیریم. این روند در بعداز ظهر که اشعه‌ی آفتاب کم می‌شود باعث تولید هورمون خواب آور ملاتونین می‌شود. به این ترتیب زمانی که با گوشی و موارد مشابه به رختخواب می‌رویم، خودمان را در معرض نور آبی صفحه آنها که دارای طول موج کوتاهی هستند، قرار می‌دهیم. این طول موج‌های کوتاه باعث عدم ترشح هورمون خواب آور ملاتونین می‌شوند. این امر نقش مهمی در کیفیت خواب، سطح انرژی و افزایش بهره وری ما دارد.

نور آبی با موج‌های کوتاهی که وسایل پر مصرف مانند موبایل، تبلت و … از خود ساطع می‌کنند روند تولید هورمون خواب آور ملاتونین را کند می‌کنند و باعث اختلال در خواب می‌شوند. همه ما تجربه‌ی خواب نا آرام شب را داشته‌ و با کسالت صبحگاهی دست و پنجه نرم کرده‌ایم؛ پس در حق خود لطف کنید و از این دستگاه‌ها بعد از صرف شام استفاده نکنید تا راندمان کاری بهتر و افزایش بهره وری داشته باشید. البته تلوزیون جزء از این دستگاه‌ها نیست، البته اگر با فاصله‌ی زیادی از آن به تماشای برنامه‌ی مورد علاقه ی خود بنشینید.

گشت و گذار بیش از اندازه در اینترنت

شما پانزده دقیقه زمان نیاز دارید تا به طور کامل بر روی کاری که می‌خواهید انجام دهید متمرکز شوید. در این زمان، بدن برای افزایش بهره وری وارد مرحله جدیدی می‌شود که به آن ” جریان” می‌گویند. تحقیقات نشان می‌دهند وقتی بدن بر روی کاری متمرکز است یا همان در حالت جریان قرار دارد، پنج برابر بهره وری بیشتری خواهد داشت.

زمانی که برای چک کردن ایمیل، گوش کردن به اخبار یا نتیجه بازی دیشب، بدن را از این جریان و تمرکز خارج می‌کنید، برای بازگشت دوباره تمرکز به 15 دقیقه دیگر زمان نیاز دارید.

با تکرار این امر و خروج و ورود در مسیر جریان، در آخر روز می‌بینید که بهره وری نداشته‌اید و تنها زمان را صرف چیزهای بیهوده کرده‌اید.

 

بیشتر بخوانید:

۵ روش برای افزایش بهره وری در زمان هایی که بی‌حوصله و خسته هستید

کارآفرینان موفق برای افزایش بهره وری چه توصیه هایی دارند؟

 

چک کردن گوشی موبایل در حین مکالمه ممنوع

همه چیز از یک نیم نگاه و چک کردن گذرای گوشی‌های موبایل شروع می‌شود. زمانی که شما در حال بحث و مکالمه با شخصی هستید، تمام تمرکز خود را بر روی موضوع اصلی بحث قرار دهید. این کار باعث می‌شود شما هم به اندازه طرف مقابل از مکالمه لذت ببرد.

بررسی هشدارهای مختلف گوشی

اگر می‌خواهید افزایش بهره وری داشته باشید دست از چک کردن هشدارهای گوشی موبایلتان بردارید. شما با هر بار نگاه کردن به این هشدارها یک قدم از بازده مورد نظر دور می‌شوید. این کار مرگ بهره وری را به همراه دارد. شما به جای این کار می‌توانید تمامی این هشدارها را نادیده بگیرید تا در زمان استراحت به آنها بپردازید. تحقیقات نشان می‌دهند که این روش باعث افزایش بهره وری در محیط کار می‌شود.

استفاده درست از کلمه “نه”

محققان دانشگاه کالیفرنیا دست به تحقیقی زده‌اند که نشان می‌دهد استفاده از کلمه “نه” احساس فرسودگی شغلی و افسردگی را از بین می‌برد. “نه” گفتن یک تمرین کنترل شخصی است. با این وجود، نه گفتن برای بسیاری از ما سخت است و ما را دچار هراس می‌کند. هر زمان که قرار است “نه” بگویید، از جملاتی مثل “فکر نمی­‌کنم بتوانم” یا “مطمئن نیستم” استفاده نکنید. این خود تمرینی­ست برای قوی کردن عضلات خود کنترلی که قبلا به آن پرداخته بودیم.

پاسخ منفی که محکم به طرف داده شود، شما را از تعهد برای مسئولیت جدید آزاد می‌کند و این خود محترم شمردن تعهدات قبلی ست که به عهده دارید. به خودتان ایمان داشته باشید و به خود بگویید من در حال تمرین هستم.

به افرادی که ذهنیت مسمومی دارند فکر نکنید

اطراف ما پر است از افرادی که با رفتارهایشان ما را عصبانی می­‌کنند و با افکار بیمار و مسموم خود سعی در آشفتگی و ناراحتی ما دارند. هر زمان که احساس کردید ذهن شما درگیر این افراد است تلاش کنید ذهن خود را معطوف افرادی کنید که شما را دوست دارند و از حضورتان لذت می‌برند. شما لایق بهترین­‌ها هستید. فکر کردن به افراد مسموم در آخرین اولویت قرار دارد.

در جلسات کاری با تمام وجود حاضر شوید

از حضور در جلساتی که به تمامی تمرکز شما نیاز ندارند خودداری کنید. به جای آن در جلساتی حضور یابید که به تمامی تمرکز و انرژی شما نیاز دارند. هیچگاه نباید نیمی از تمرکز خود را صرف یک کار کنید. اگر چندین کار برای انجام دارید، کاری را انجام دهید که تاثیر جدیدی روی شما می‌گذارد و باعث افزایش بهره وری شما می­‌شود.

 

بیشتر بخوانید: معرفی ۵ عادتی که تغییر در آنها باعث افزایش بهره وری می‌شود

 

غیبت نکنید

النور رزولت می­‌گوید: ذهن­‌های بزرگ در مورد ایده‌ها بحث می‌کنند، ذهن‌های متوسط در مورد رویدادها و ذهن‌های کوچک در مورد مردم.”

با کمی فکر کردن در مورد این جمله در می‌یابیم که اصلا چرا زندگی و کار دیگران باید برای ما مهم باشد. کسی که غیبت می‌کند آنقدر ضعیف است که لذت خود را از بد اقبالی دیگران دریافت می‌کند. شاید گاهی صحبت کردن در مورد دیگران و سرک کشیدن در زندگی آنها برای لحظاتی سرگرم کننده باشد، ولی با یک نگاه اجمالی می‌توان فهمید که زندگی سرشار از نکات مثبت است که می‌توان از آنها یاد گرفت. پس چرا وقت خود را صرف غیبت کردن در مورد دیگران کنیم.

نترسید؛ اقدام کنید

تقریبا همه‌ی ما قبل از انجام هر کاری تمامی زوایای کار یا ایده‌ای که در ذهنمان می‌گذرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ چرا که فکر می‌کنیم ایده‌ی ما بی نقص نیست. اما آیا این کار درست است؟ اگر ما به ایده‌های خود جامه عمل نپوشانیم پس چطور می‌توانیم به این نتیجه برسیم که ایراد کار از کجاست؟! جودی پیکو، رمان نویس آمریکایی در این زمینه می‌گوید صفحه‌ای که بد نوشته شده باشد را می‌توان ویرایش کرد، اما ویرایش یک صفحه‌ی خالی غیر ممکن است.

خودتان را دوست داشته باشید

اگر کاری انجام دادید که احساس خوبی برای شما به همراه آورده، پس به دیگران اجازه ندهید که این حس خوب را از شما بگیرند. دست از مقایسه خود با دیگران بردارید؛ شما آنقدر که دیگران شما را قضاوت می‌کنند، خوب یا بد نیستید. البته نمی‌توان از عکس العمل‌هایی که ناشی از حرف دیگران به وجود می‌آید چشم پوشی کرد، اما می‌توان با کمی تردید دیدگاه‌های دیگران را قبول کرد. ارزش هر کس از درون او شکل می‌گیرد و رشد می‌کند و همین امر باعث افزایش بهره وری در هر امر و کاری می‌شود.

و در آخر

با کنار گذاشتن عادت­‌های رفتاری بد و تقویت عضلات خود کنترلی می­‌توانید مطمئن باشید که قدم بزرگ و صحیحی در راستای تحقق بخشیدن به اهداف شغلی و شخصیتی خود برداشته‌اید.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر