;
coinex

نگاهی به خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو (Lamborghini Terzo Millenio)

خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو (Lamborghini Terzo Millenio)

لامبورگینی ترزو میلنیو (Lamborghini Terzo Millenio) آخرین نمونه از طراح‌های شرکت خودرو سازی ایتالیایی لامبورگینی برای آینده است که علاوه بر استفاده از پیشرانه الکتریکی، یک خودروی خودران نیز به حساب می‌آید.

شرکت لامبورگینی در یک اقدام تازه، شروع به همکاری با آزمایشگاه‌های دانشگاه MIT آمریکا نموده است که قدمی نو در زمینه تولیدات آتی این شرکت ابرخودروساز به شمار می آید. این طرح جدید که یک نمونه الکتریکی با قابلیت هدایت خودکار (خودران) و قابلیت ترمیم اجزای بدنه (خود ترمیمی) است، خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو (Lamborghini Terzo Millenio) نام دارد.

این شرکت ایتالیایی با معرفی خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو نمایی از خط مشی آینده تولیدات خود را به نمایش گذاشته است. این خودرو از لحاظ ظاهری و تکنولوژی بسیار فراتر از از زمان فعلی بوده ولی در عین حال، با حفظ استانداردها و المان‌های اصلی شرکت لامبورگینی ، آشوب در نمای ظاهری، قدرت و عملکرد خیره کننده پیشرانه و از همه مهم تر حس هجوم و توحش که در همه ابعاد تولیدات این شرکت به چشم می خورد را، با زبانی جدید بازگو کرده است و نوید یک ابرخودروی مسابقه‌ای را به علاقمندان و مجنونان سرعت می‌دهد.

طراحی خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو

در ساخت و طراحی خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو ، هدف اصلی نمایش توانایی شرکت لامبورگینی در تولید ابرخودروهای آینده در پنج بخش مختلف بوده است. این بخش‌ها عبارتند از:

  • سیستم‌های ذخیره انرژی
  • استفاده از مواد اولیه خلاقانه و جدید
  • پیشرانه و سیستم محرکه خودرو
  • طراحی ظاهری رویایی
  • القای حس هیجان و حرکت به بیننده

دو هدف اولیه خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو همانطور که اشاره شد، حاصل همکاری این شرکت با دو آزمایشگاه دانشگاه MIT آمریکا، آزمایشگاه Dinca Research Lab به هدایت پروفسور دینکا (Dinca) از دانشکده شیمی و آزمایشگاه Mechanosynethic Group به رهبری پرفسور آناستاسیوس جان هارت (Anastasios John Hart) از دانشکده مهندسی مکانیک بوده است. این دو آرمایشگاه با حمایت مالی و پشتیبانی شرکت خودروسازی لامبورگینی ، دست به تحقیقات وسیعی در این دو حوزه زده که منجر به ساخت سیستم‌های ذخیره انرژی جدید و مواد اولیه نوین شده که در خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو به کار گرفته شده است.

خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو (Lamborghini Terzo Millenio)

استفانو دومنیکالی (Stefano Domenicali) از مدیران ارشد شرکت در خصوص خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو می‌گوید:

دقیقا یک سال پیش، طی مذاکرات و توافقات انجام شده با دانشگاه MIT آمریکا، بین این شرکت و دو دانشکده شیمی و مکانیک این دانشگاه، قراردادی امضا شد. این قرارداد شروعی بود بر همکاری ما با این دو موسسه تکنولوژی بسیار مطرح دنیا که منجر به نگارش برگی جدید در تاریخ ابرخودروهای اسپرت جهان در هزاره سوم میلادی خواهد شد. همکاری دانشگاه MIT با بخش تحقیق و توسعه شرکت لامبورگینی فرصتی طلایی را به وجود آورد تا این شرکت بار دیگر بزرگترین توانایی خود را که ساختار شکنی و ایجاد قوانین جدید در ابرخودروهای اسپرت است، به نمایش گذارد. این همکاری منجر به معرفی خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو شده و این شرکت به معرفی و ساخت رویاهای نسل آینده خواهد پرداخت.

سیستم ذخیره انرژی لامبورگینی ترزو میلنیو

برنامه ساخت یک ابرخودرو با توانایی‌های دینامیکی و فنی بسیار بالا، موجب شده که شرکت لامبورگینی به دنبال ایجاد یک انقلاب در نحوه ذخیره انرژی باشد. با گذر از باتری‌های الکتریکی معمولی و متداول در سایر نمونه‌ها، خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو از توانایی‌ها و قابلیت‌های ابر خازن یا Supercapacitor استفاده می‌کند. البته استفاده از ابرخازن‌ها پیش از این هم در دستور کار این شرکت قرار داشته و در پیشرانه 12 سیلندر خورجینی لامبورگینی آونتادور (Lamborghini Aventador) که در حدود 5 سال پیش ساخته شده بود نیز به کار گرفته شده بود.

خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو (Lamborghini Terzo Millenio)

قدم بعدی در استفاده از این تکنولوژی، دست یافتن به یک سیستم ذخیره انرژی مدرن‌تر بود که توانایی تولید و انتقال انرژی جنبشی عظیم تولید شده توسط پیشرانه را بدون تاثیر محسوس بر روی کارایی موتور در طول زمان و مدت عمر خودرو داشته باشد. این مساله در همکاری با پروفسور دینکا و تیم تحت رهبری وی مورد بررسی قرار گرفت و با گذر از باتری‌های فعلی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید، سیستم جدیدی برای خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو طراحی شد که کمترین تاثیر منفی را با گذر زمان بر روی کارایی پیشرانه به وجود می آورد.

استفاده از مواد اولیه جدید و خلاقانه در کانسپت لامبورگینی ترزو میلنیو

برای هماهنگی و پشتیبانی از سیستم ذخیره انرژی جدید موجود در خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو نیاز به استفاده از مواد اولیه جدیدی نیز احساس می‌شد. با توجه به تجربه موفق شرکت خودروسازی لامبورگینی در استفاده از فیبر کربن در ساخت قطعات و بدنه خودروها، تنها به اندکی سرمایه گذاری نیاز بود تا مواد اولیه سبک وزن استفاده شده در ساخت، به مرحله جدیدی ورود پیدا نماید. همکاری با پرفسور هارت از دانشگاه MIT موجب شد تا تکنولوژی و فرمول جدیدی برای ترکیبات فیبر کربن استفاده شده در بدنه انتزاعی خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو تولید شود تا این مواد نیز قابلیت همخوانی و همکاری با سیستم ذخیره انرژی موجود در این خودرو را داشته باشند.

تکنولوژی استفاده شده در مواد اولیه خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو با ورود به یک سطح جدید، قابلیت خودترمیمی را نیز به این نمونه اضافه کرده و با استفاده از حسگرهای موجود، سیستم هوشمند به بررسی و برآورد شکاف‌ها و صدمات وارده در هنگام تصادفات رانندگی به خودرو خواهد پرداخت. پس از تشخیص روند خودترمیمی آغاز شده و خود خودرو با استفاده از میکروکانال‌هایی که از مواد مواد شیمیایی مخصوص پر شده اند، به بازسازی و ترمیم بدنه خواهد پرداخت. با توجه به این مساله، امکان استفاده بیشتر از فیبرکربن در اکثر قطعات خودرو، حتی بخشهایی که همیشه در معرض فشار و استرس هستند نیز به وجود آمده که در نهایت منجر به کاهش بیشتر وزن خودرو خواهد شد.

پیشرانه و سیستم محرکه لامبورگینی ترزو میلنیو

سیستم ذخیره انرژی موجود در خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو همکاری کاملی با سیستم محرکه دارد. هر کدام از چرخ‌های خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو به صورت مجزا به یک موتور الکتریکی متصل بوده که نیروی لازم برای حرکت چرخ رو فراهم نموده و این خودرو را به یک نمونه چهار چرخ متحرک تبدیل می‌کند.

خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو (Lamborghini Terzo Millenio)

خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو در واقع اولین قدم شرکت لامبورگینی برای ساخت یک خودروی تمام الکتریکی بوده و استفاده از موتور مجزا برای هر یک از چرخ‌ها و اسنتقال قدرت به وسیله سیم، علاوه بر کاهش پیچیدگی و شلوغی داخل بدنه، آزادی بیشتری در طراحی بدنه را برای سازندگان به ارمغان خواهد آورد.

خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو نمونه‌ای است حاصل بخش طراحی این شرکت که با استفاده از المان‌های انتزاعی و آینده نگرانه و بسیار جذاب و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های بسیار مدرن، تصویرگر آینده تولیدات این شرکت خواهد بود. از نمونه‌های طراحی انتزاعی موجود می‌توان به فرم جدید و بسیار مدرن ولی سنتی چراغ‌های موجود در دو بخش عقبی و جلویی خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو اشاره کرد که مطابق تولیدات قبلی این شرکت به شکل حرف Y انگلیسی طراحی و ساخته شده است.

نتیجه این طراحی جدید، تطابق کامل با اصول و قوانین علم آئرودینامیک بوده و نحوه گذر جریان هوا از هر بخش آن به دقت مورد توجه و محاسبه قرار گرفته است. ساختار و مهندسی خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو نیز بر اساس خودروهای مسابقه‌ای بوده و با استفاده از مقاوم‌ترین مواد موجود ساخته شده و به منظور حفظ ایمنی دو سرنشین، صندلی‌های این خودرو به صورت یکپارچه با شاسی طراحی شده است.

القای حس هیجان و حرکت

خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو بر اساس دیدگاه و قوانین این شرکت ساخته شده و هدف آن، القای حس هیجان و لذت راندن یک خودروی اصیل لامبورگینی به راننده و سرنشینان کناری است. زمان پاسخگویی و واکنش چهار موتور الکتریکی موجود بسیار بالا بوده و با عکس العمل‌های بسیار سریع خود به همراه سیستم کمکی کنترل گشتاور و سیستم‌های کمکی مدرن کنترل بدنه، جذابت‌ترین و ناب‌ترین تجربه را برای راننده رقم خواهد زد.

خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو (Lamborghini Terzo Millenio)

سیستم کمکی رانندگی و خود ران موجود در خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو علاوه بر کنترل خودرو در مسیرهای شهری و بزرگراهی، یک قابلیت جدید را نیز ایجاد کرده و به راننده قابلیت حرکت به سبک رانندگان مطرح اتومبیل رانی را در پیست مسابقه داده و بدون نیاز به تجربه بالا، حس شرکت در یک مسابقه اتومبیل رانی در بالاترین سطح ممکن را رقم خواهد زد. در این سیستم به سبک بازی های اتومبیل رانی یک خودروی مجازی در مقابل به نمایش در آمده و راننده تنها با دنبال کردن آن، توانایی عبور از پیچ و خم‌های پیست را با دقت یک راننده حرفه‌ای خواهد داشت.

گالری تصاویر خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو (Lamborghini Terzo Millenio)

 

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع : Netcarshow

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر