;
coinex

شامد به کانال های تلگرامی فارسی زبان اختصاص یافت!

به کانال های تلگرامی فارسی زبان شامد اختصاص یافت!

تلگرام که یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌ها در ایران است چیزی حدود ۳۰۰ هزار کانال و گروه فارسی زبان دارد. به 40 درصد از این کانال های تلگرامی فارسی زبان شامد اختصاص یافت.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال اعلام نموده است که تلگرام 300 هزار کانال فارسی زبان دارد و از این تعداد 7500 کانال فعال هستند. تاکنون به 40 درصد از این کانال های تلگرامی فارسی زبان ، شامد اختصاص یافته است.

ارائه شامد به کانال های تلگرامی فارسی زبان و برنامه‌های موبایلی

مرتضی موسویان در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، اعلام نمود که حدود ۳۰۰ هزار کانال و گروه فارسی‌زبان در شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که البته فقط ۷ هزار و ۵۰۰ کانال فعال هستند. ۴۰ درصد از این کانال‌ها توانسته‌اند مجوز شامد دریافت کنند.

اما شامد چیست؟ موسویان در ادامه صحبت های خود به نوعی به این سوال پاسخ داد. او می‌گوید که به تمام نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های موبایل، مجوز شناسنامه الکترونیکی محتوای دیجیتالی (شامد) اختصاص یافته است. به گفته وی ۱۳۰ هزار نرم‌افزار کاربردی موبایل تاکنون شامد دریافت کرده‌اند که این رقم به ۲۰۰ هزار نرم‌افزار نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد که اعطای شامد با همکاری فروشگاه‌های اپلیکیشن (اپ استورها) انجام می‌گیرد و به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. به گفته وی پس از اجرای این طرح، هیچ نرم‌افزاری بدون مجوز شامد نمی‌تواند در فروشگاه‌های اپلیکیشن ارائه گردد.

تعداد کل مجوزهای اعطا شده به برنامه‌ها

به گفته رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ابتدای تشکیل این مرکز تاکنون، ۵۳ نرم‌افزار توانسته‌اند مجوز دریافت کنند. وی اعلام نمود مجوزی که برای نرم‌افزارها ارائه می‌شود، مطابق با طرح شامد است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نمود که ۲۰۰ هزار سایت اینترنتی در کشور فعال هستند اما از این تعداد، ۷۰ هزار سایت مجوز شامد دارند. وی از اینکه تا پایان سال، سه چهارم سایت‌های اینترنتی داخل کشور بتوانند شامددار شوند، ابراز امیدواری نمود.

زندگی و رفتار در فضای مجازی

موسویان اعلام نمود که در سال 2020 با آمدن وب ۳ موضوع محرمانگی در فضای مجازی از بین خواهد رفت. وی در این مورد تاکید نمود که لازم است تا کاربران درک درستی از زندگی و رفتار در فضای مجازی داشته باشند و به شناختی درست در این مورد دست یابند.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال همچنین تاکید نمود که رفتار سلبی در فضای مجازی علاوه بر اینکه هزینه‌بر خواهد بود، امکان‌پذیر هم نیست. وی در این مورد اعلام نمود که قدم بعدی‌، ارائه نشان‌های هوشمند بر بستر انتقال محتوا خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر