;
coinex

آمادگی 15 شرکت بین المللی برای سرمایه گذاری در حوزه ICT

آمادگی 15 شرکت بین المللی برای سرمایه گذاری در حوزه ICT

15 شرکت بین المللی، برای سرمایه گذاری در حوزه ICT آمادگی خود را اعلام کردند.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر نیوز، مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات، از اعلام آمادگی ۱۵ شرکت بین المللی برای سرمایه گذاری در کریدور ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داده است.

راه اندازی کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات

حمید احمدیان به آغاز فاز دوم راه اندازی کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره نمود و اعلام کرد که راه‌اندازی این کریدور، یکی از پروژه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است.

به گفته وی قرار است تا در این فاز، شرکت‌های سرمایه گذار بین المللی در حوزه‌های مدنظر شناسایی شوند. وی ادامه داد که با مذاکرات صورت گرفته، هم اکنون حدود ۱۵ شرکت بین المللی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در حوزه ICT اعلام کرده‌اند.

احمدیان در مورد حوزه‌های مذاکره با سرمایه گذاران سخن گفت و اعلام کرد مذاکرات در حوزه‌های مشخصی از جمله سلامت الکترونیک، لجستیک و اینترنت اشیا بوده که مطابق با شناسایی بازار، صورت گرفته است.

وی اعلام کرد به زودی با ورود نخستین تیم‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های ذکر شده به کشور، مشارکت شرکت‌های بین‌المللی توانمند در این بخش نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات تاکید نمود که سرمایه گذاری در حوزه ICT ، باعث ایجاد فضای سرمایه گذاری ملی و بین المللی جدیدی خواهد شد. وی اعلام کرد پیش از این در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، جستجویی برای بازارهای دیگر اتفاق نیافتاده است.

به گفته وی سرمایه گذاری در حوزه ICT فرصتی را فراهم کرده است که از این طریق شرکت‌های بزرگ جهانی و بین المللی شناسایی شوند و بتوانیم آنها را تشویق کنیم که در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

احمدیان تاکید نمود که علاوه بر اینکه باید شرکت‌ها را به سرمایه گذاری در ایران تشویق کرد لازم است تا تولیدکنندگان داخلی نیز محصولات خود را هم به داخل و هم به خارج کشور معرفی کنند.

 

بیشتر بخوانید: پردرآمدترین شغل های ۲۰۱۷ در آمریکا کدامند؟

 

وی تاکید نمود که برای دستیابی به این هدف لازم است تا حوزه‌های کاری مشخص شوند و برای هر حوزه نیز، قطب فناوری ایجاد گردد.

برنامه‌های مربوط به سرمایه گذاری در حوزه ICT

احمدیان اعلام کرد ایجاد جهت معکوس در دانشگاه‌ها نیز از جمله برنامه‌های مدنظر در کریدور ICT است. به گفته وی دیگر فعالیت‌های دانشگاهی پاسخگوی توسعه و نیاز فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات نیستند. پس لازم است تا جهت مورد نظر تغییر کند و فشار بازار به سمت دانشگاه‌ها برود تا دانشگاه‌ها به روزرسانی گردند.

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت، اعلام کرد فاز نخست این پروژه سرمایه گذاری در حوزه ICT ، پس از یک سال و نیم به اتمام رسیده و هم‌اکنون لازم است تا فاز دوم پروژه کریدور فناوری اطلاعات آغاز گردد.

به گفته وی در فاز دوم این پروژه پس از ساختارسازی، نحوه مشارکت شرکت‌ها مشخص خواهد شد. وی همچنین اعلام نمود که پتانسیل شرکت‌های خارجی مرتبط شناسایی شده و به زودی مشخص خواهد شد که چه شرکت‌هایی می‌توانند در ایران سرمایه گذاری کنند و برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند.

اتصال شرکت‌های دانش بنیان به شرکت‌های سرمایه گذار بین المللی

احمدیان تاکید کرد باید مسیرهای دانش بنیانی و استارتاپی کشور به شرکت‌های سرمایه گذار بین المللی وصل شوند و اعلام نمود که این جریان محل خروج محصول و دانش به فضای خارج از کشور خواهد بود. وی اعلام کرد در نهایت هدف اصلی از انجام این کار به دست آوردن سهم‌های بین المللی در حوزه ICT است.

وی از اینکه ایجاد این فضای جدید بتواند، میزان مشارکت شرکت‌های بین المللی را به منظور سرمایه گذاری در پروژه‌های مدنظر فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور افزایش دهد، ابراز خوشحالی نمود.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر