;
coinex

احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی!

احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی!

احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی انجام می‌شود. قرار است تا از این پس افرادی که در فضای مجازی به فعالت می‌پردازند، احرازهویت شوند.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، دبیر شورای عالی فضای مجازی بر اهمیت ساماندهی نظام هویت در فضای مجازی تاکید نموده است. وی اعلام نمود که تمام اشخاص حقیقی و حقوقی برای فعالیت در فضای مجازی، احراز هویت خواهند شد.

احراز هویت مهمترین زیر ساخت فضای مجازی کشور

سید ابوالحسن فیروز آبادی از سازمان ثبت احوال کشور بازدید نمود و اعلام کرد که یکی از مهمترین زیر ساخت‌های فضای مجازی کشور بحث هویت است و باید احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند انجام شود.

وی تاکید نمود که شورای عالی فضای مجازی کشور نیز به دنبال ساماندهی نظام احرازهویت افراد در فضای مجازی است. به گفته سید ابوالحسن فیروز آبادی تا زمانی که احراز هویت اشخاص در فضای مجازی ساماندهی نگردد، نمی‌توان بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها را در این فضا به اجرا در آورد.

وی در ادامه به نقش تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در اجرای این طرح اشاره نمود و سازمان ثبت احوال کشور را اصلی‌ترین مرکز اعلام نمود. به گفته وی این امر مهم اتفاق نمی‌افتد مگر با همکاری سازمان ثبت احوال کشور.

لزوم احراز هویت برای تحقق دولت الکترونیک

فیروزآبادی تاکید نمود که احراز هویت اشخاص حقیقی و حقوقی برای اجرای دولت الکترونیک، جزو الزامات است و ادامه داد که در صورتی که تا سال ۱۳۹۷ این پروژه اجرایی شود، لازم است تا هر ایرانی برای استفاده از فضای مجازی و فعالیت در آن، هویت هوشمند داشته باشد.

وی ادامه داد در صورتی که شخصی برای استفاده از فضای مجازی احراز هویت نشده باشد، نمی‌توانند از خدمات بانکی، درمانی، مسافرتی و … استفاده کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور همچنین اعلام نمود که در بسیاری از کشورهای جهان برای ایجاد دولت‌ها و شهرهای هوشمند، وزارتخانه تاسیس شده است. به گفته وی در ایران نیز اختصاص کارت هوشمند به شهروندان، از پروژه‌های بزرگ ملی کشور بوده است.

وی تاکید نمود در صورتی که مردم کارت هوشمند ملی داشته باشند دولت طرح‌ها و خدمات مطلوبتری را می‌تواند به آنها ارائه داده و در اختیارشان قرار دهد.

 

.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر