;
coinex

10 روش برای افزایش شارژ باتری موبایل

شارژ باتری موبایل شما زود تمام می‌شود؟ باتری گوشی شما شارژ را برای مدت کمی نگه‌داری می‌کند؟ از عملکرد باتری گوشی خود راضی نیستید؟ شاید وقت آن رسیده تا اقداماتی را برای استفاده زمان بیشتر از باتری موبایل خود انجام دهید! با تکراتو همراه باشید.

مشکل مربوط به باتری گوشی های هوشمند معمولا بین اکثر کاربران مشترک است و افراد به دنبال راهی برای افزایش طول عمر مفید باتری گوشی خود هستند. اکثر کاربران به دنبال راهی می‌گردند تا بتوانند به صورت مناسبی از مقدار شارژ باتری اسمارت فون خود استفاده کنند.

فاکتورهای متفاوتی وجود دارند که بر عمر مفید باتری و میزان شارژ آن تاثیرگذار هستند. رعایت این نکات می‌تواند باعث شود تا استفاده طولانی‌تری از گوشی هوشمند خود داشته باشید.

تغییرات چشمگیری در مورد تلفن‌های همراه اتفاق افتاده است. صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بزرگتر شده است، ضخامت آن کمتر شده و کیفیت صفحه نمایش و دوربین آنها نیز به طور چشمگیری بهبود پیدا کرده است، اما همزمان با این اتفاقات مثبت، مشکلات مربوط به شارژ باتری نمایان می‌شود. بهبود در این مسایل باعث شده تا دستگاه شارژ بیشتری مصرف کند و زود از دست دادن شارژ، یکی از بزرگترین مشکلات کاربران امروزی است.

امروزه کاربران با وجود اینکه از کیفیت و کارایی گوشی‌های جدید رضایت دارند، اما از میزان شارژدهی باتری گوشی‌های هوشمند خود راضی نیستند. معمولا کاربران از زمان بسیار کوتاهی که باتری‌ می‌تواند شارژ نگه دارد، شکایت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: ۱۰ روش برای افزایش شارژ باتری موبایل


در این میان، شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه، تلاش‌های فراوانی برای افزایش توان باتری گوشی‌های تولیدی خود، انجام داده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند طول مدت شارژدهی باتری‌ها را افزایش دهند.

یکی از اقداماتی که آنها انجام داده‌اند، انتشار نسخه‌های به‌روزرسانی شده از سیستم عامل گوشی‌های خود بود تا از این طریق بتوانند عملکرد کلی باتری‌ها را بهبود ببخشند.

اما به دلیل عدم موفقیت در این امر، به نظر می‌رسد تنها کاری که کاربران می‌توانند برای بهبود عملکرد باتری گوشی‌های خود انجام دهند، دقت در یک سری نکات بسیار ساده اما تاثیرگذار است.

راه‌هایی برای افزایش شارژدهی باتری موبایل

در ادامه به بررسی عواملی خواهیم پرداخت که مدت زمان شارژدهی باتری تلفن همراه شما را زیاد می‌کنند. این نکات هرچند ساده و کوجک هستند، اما توجه و رعایت آنها می‌تواند بسیار نتیجه‌بخش باشد.

1. عدم استفاده از اینترنت همراه

یکی از دلایل مهمی که باعث می‌گردد تا شارژ باتری گوشی‌تان به سرعت پایان یابد و مستهلک شود، استفاده بیش از حد از اینترنت همراه گوشی است. بهتر است به این نکته بسیار دقت داشت که اگر نیازی نیست از این طریق به تبادل پیام بپردازید، اینترنت گوشی خود را خاموش نمایید.


بیشتر بخوانید: افزایش سرعت اینترنت ۴G گوشی ؛ ۴ ترفند برای بهبود عملکرد اینترنت گوشی


2. عدم استفاده از وای فای

استفاده از وای فای نیز باعث می‌شود عمر باتری موبایل شما کاهش یابد. البته این مورد نسبت به اینترنت همراه (دیتای تلفن همراه)، باتری کمتری مصرف می‌کند، اما باز هم یکی از فاکتورهای پرمصرف باتری محسوب می‌شود.

3. توجه به تنظیمات گوشی

 استفاده بیشتر از شارژ باتری موبایل

تنظیمات گوشی خود را چک کرده و نسبت به آن دقت داشته باشید. برای اطلاع از اینکه چه برنامه‌ها و اپلیکشن‌هایی باتری را بیشتر مصرف می‌کنند، باید به تنظیمات گوشی دقت داشت.

برای این منظور می‌توان به قسمت تنظیمات گوشی رفته و در قسمت باتری، میزان مصرف باتری توسط هر اپلیکیشن را مشاهده کرد. در این بخش، نموداری وجود دارد که پرمصرف‌ترین برنامه‌ها را نشان می‌دهد.

اگر در این قسمت برنامه‌ای را مشاهده کردید که به آن نیاز ندارید و از آن استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را به صورت کلی لغو نصب یا uninstall نمایید.

4. برنامه‌های پس‌زمینه را به طور کلی ببندید

شارژ باتری موبایل

منظور از بستن برنامه‌های پس زمینه این است که وقتی از اپلیکیشن‌های پیام رسان یا سایر برنامه‌ها استفاده می‌کنید، پس از هر بار استفاده و خروج از آن، به صورت کلی نسبت به بستن برنامه اقدام کنید. برنامه‌هایی که در پشت‌زمینه باز هستند، شارژ باتری موبایل را تا حد بالایی هدر می‌دهند.


بیشتر بخوانید: افزایش سرعت گوشی هوشمند با راهکارهایی ساده و ترفندهایی برای افزایش عمر باتری


5. اتصالات غیرضروری را خاموش کنید

امکانات اتصالی مانند وای فای، بلوتوث، جی پی اس و … را خاموش کنید و فقط در صورت نیاز از آن استفاده نمایید. زیرا چنین اتصالاتی لازم نیست همیشه روشن باشند. این امکانات و قابلیت‌ها را همیشه چک کنید و از روشن ماندن همیشگی و مداوم آنها جلوگیری نمایید.

6. بهتر است از قابلیت اولترا شارژ یا افزایش مدت زمان شارژ استفاده کنید

بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید این قابلیت را دارا هستند. قابلیت اولترا در اصل به منظور کاهش مصرف باتری گوشی طراحی و تعبیه شده است.

7. نور گوشی در وضعیت خودکار باشد

شارژ باتری موبایل با این اقدامات

برای مصرف کمتر شارژ باتری موبایل بهتر است نور صفحه نمایش گوشی خود را نیز در حالت خودکار قرار دهید. زیرا صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بزرگ است، کیفیت بالایی دارند و بالا بودن نور گوشی نیز می‌تواند شارژ باتری گوشی را مصرف کند.

علت این امر زیاد بودن تعداد پیکسل‌های این گوشی‌هاست. همچنین باید گفت که این پیکسل‌ها بزرگ و باکیفیت هستند و شارژ زیادی استفاده می‌کنند.

8. در پس‌زمینه از تصاویر متحرک استفاده نکنید

برای استفاده بهتر از شارژ باتری موبایل بهتر است تصاویر متحرک پشت زمینه را حذف نمود. زیرا یکی از عواملی که در مصرف بالای باتری گوشی تاثیرگذار است، استفاده از تصاویر متحرک پشت زمینه است.

9. نسبت به بروزرسانی برنامه‌های گوشی خود اقدام نمایید

شاید این راهکار اندکی عجیب باشد اما باید گفت که به‌روزرسانی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی، می‌تواند کمک شایانی در کاهش مصرف باتری گوشی باشد. پس همیشه سعی کنید از طریق سایت‌های معتبر، برنامه‌های نصب شده در گوشی خود را به‌روزرسانی کنید.

10. سیگنال دهی ضعیف اینترنت باعث مصرف بالای باتری می‌شود

در صورتی که قدرت سیگنال دهی امواج شبکه اینترنت بی سیم وای فای، کم یا بسیارکم باشد، گوشی تلاش بیشتری برای حفظ اتصال با مودم خواهد نمود و همین باعث می‌شود شارژ باتری گوشی بیشتر مصرف گردد.

دقت به تمامی این نکات می‌تواند تا حد بالایی طول عمر باتری گوشی شما را افزایش داده و باعث شود تا به میزان بیشتری از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

آیا شما نیز با راه‌های دیگری که باعث بهبود عملکرد باتری اسمارت فون می‌شود، آشنایی دارید؟

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    البته خوب میشد اگر در گوشی های جدید قابلیت توقف اجباری برنامه ها یا به اصطلاح stop برنامه های غیر ضروری اضافه میشد؛ قابلیتی که در بعضی اپلیکیشن ها مثل Clean Master وجود دارد و خیلی هم کارآمده…

    پاسخ