;
coinex

وزیر اطلاعات در بازدید از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به چه مواردی اشاره کرد؟

ایجاد کسب و کار برای جوانان با توسعه پیام رسان های داخلی

برای توسعه پیام رسان های داخلی در کشور خدمات ویژه‌ای ارائه خواهد شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه پیام رسان های داخلی را یک روش کسب و کار برای جوانان اعلام نمود.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، وزیر ارتباطات اعلام کرده که هدف از توسعه پیام رسان های داخلی، محدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی و قطع و وصل آنها نیست، بلکه هدف اصلی توسعه کسب و کارهای جوانان ایرانی در این پیام رسان های داخلی است.

اعلام تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت

محمد جواد آذری جهرمی در مورد تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت اعلام نمود که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت به زودی مدل‌های فروش اینترنت را برای کاربران ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد که در این زمینه منافع کاربر نهایی و شرکت‌ها با هم در نظر گرفته شده‌اند و پیش بینی می‌شود بیش از 80 درصد کابران از بسته‌های جدید راضی باشند.

محمد جواد آذری جهرمی کاهش تعرفه و همچنین تغییر مدل تعرفه‌گذاری را دو بحث متفاوت اعلام کرد و ادامه داد که در عرصه سرویس‌های دسترسی در درون کشور، تعرفه‌هایی وجود دارد که براساس آنها کشور ما جز 10 کشور اول دنیا در نظر گرفته می‌شود.

آذری جهرمی تاکید کرد سرویس اینترنت موبایل نسبت به سرویس اینترنت ثابت در دنیا گران‌تر است و درخصوص سرویس اینترنت ثابت در کشور در مقایسه با دنیا، رتبه بهتر از 90 نداریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مدل تعرفه‌گذاری سرویس‌های ثابت اعلام نمود که کاربران نگران این هستند که حجم اینترنت آنها چه زمانی تمام می‌شود و این امر موجب رفتار محافظه کارانه‌ی کاربران در مصرف اینترنت و دانلود محتوای مورد نیازشان می‌شود و درنتیجه به تولیدکنندگان محتوا و اکوسیستم این مجموعه نیز ضربه وارد شود.

محمد جواد آذری ادامه داد که مدل حجمی برای اینترنت ثابت در دنیا منسوخ شده و دیگر از این مدل استفاده نمی‌شود. وی این موضوع را دلیلی بر رفتن به سمت اینترنت غیرحجمی دانست.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

محمد جواد آذرجهرمی در بازدید از یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اعلام نمود که ارتباطات اولین موضوعی است که بعد از زلزله اخیر، توانست شرایط را به حالت قبل بازگرداند. وی ادامه داد که در ساعت‌های اولیه، برقراری ارتباطات ممکن نبود اما اکنون به حالت مطلوب بازگشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اعلام کرد یک انرژی بسیار خوب و بی‌نظیر جوانی به صورت ویژه در محل نمایشگاه وجود دارد که این امر بسیار امیدوار کننده است.

وی همچنین ادامه داد که انگیزه، علاقه و انرژی جوانان در نمایشگاه به صورت بارز دیده می‌شود و بسیار هم ارزشمند است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را تخمین زدن توانمندی‌ها در کشور عنوان کرد و اعلام نمود که هماهنگی‌ها در عرصه داخلی و برداشتن موانع پیرامون این امر باید محقق شود.

طرح شامد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید نمود که شامد زیرساخت اعتماد الکترونیکی است و حاکمیت آن را تایید می‌کند. وی اعلام کرد که براساس این طرح، به تدریج محتواهایی که مورد اطمینان بیشتری هستند مورد اقبال بیشتری نیز قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد که شامد حوزه پخش شایعات در فضای مجازی را مدیریت می‌کند و کسانی که رفتار غیرحرفه‌ای در این محیط داشته باشند از طریق افکار عمومی و ارزیابی‌های منصفانه و عادلانه بررسی خواهند شد.

آذری جهرمی در پایان اعلام نمود که شامد، به بهبود وضعیت فعلی و سالم‌سازی فضای مجازی کمک فراوانی خواهد کرد. به گفته وی این امر را وزارت ارشاد آغاز کرده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به صورت همه جانبه کمک می‌کند.

توسعه پیام رسان های داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه پیام رسان های داخلی را دلیلی برای توسعه کسب و کار جوانان دانست و اعلام کرد که جوانان ایرانی می‌توانند از این فرصت استفاده نمایند.

وی همچنین اشاره نمود که توسعه و راه‌اندازی پیام‌رسان‌های داخلی باعث محدودسازی پیام رسان‌های خارجی و قطع و وصل آنها نخواهد شد. وی تاکید کرد از این پروژه به دلیل توسعه کسب و کار جوانان ایرانی حمایت خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین خاطر نشان کرد که قرار است به تمام پیام رسان های داخلی که از سمت مرکز ملی فضای مجازی معرفی می‌شوند، خدماتی ارائه گردد. وی پهنای باند متناسب، تعرفه تدریجی و توسعه فعالیت‌های لازم برای آنها را بخشی از این حمایت‌ها اعلام نمود.

 

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر