;
coinex

همه مشکلات گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال و چگونگی رفع آنها

مشکلات پیکسل 2 و پیکسل 2 XL

اخیرا گوگل از جدیدترین گوشی های پرچمدار خود رونمایی کرد؛ اما علی‌رغم کیفیت بالای این گوشی‌ها، کاربران زیادی از مشکلات گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال شکایت کرده و حالا گوگل در حال تلاش برای رفع آنهاست. برای بررسی مشکلات موجود در گوشی‌های گوگل پیکسل 2 و راه حل های آن، در ادامه با تکراتو همراه باشید.

بررسی‌های صورت گرفته روی گوشی پیکسل 2 ایکس ال نشان می‌دهد که این دستگاه یکی از بهترین گوشی های هوشمند اندرویدی جهان است. این گوشی یک مدل کوچکتر به نام پیکسل 2 هم دارد. مدتی بعد از عرضه این گوشی‌ها، مشکلات موجود در آنها رخ نشان داد. در این مطلب سعی داریم به ایرادات و مواردی که در گوشی‌های گوگل پیکسل 2 وجود دارد، نگاهی داشته باشیم و راه حلی برای رفع آنها پیدا کنیم.

مشکلات موجود در گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال و راه حل آنها

مشکل: خرابی صفحه ‌نمایش

مشاهده این ایراد آن ‌هم در صفحه ‌نمایش گوگل پیکسل 2 XL کمی عجیب بود و منجر به این شد تا گوگل گارانتی محصولش را تا دو سال دیگر افزایش دهد. ما با شکایات زیادی در مورد این گوشی‌ها برخورد داشته‌ایم که اکثر آن‌ها هم در مورد خرابی صفحه ‌نمایش بودند، بخصوص در سایت اندروید سِنتر این شکایات به ‌روشنی توسط مشتریان مطرح شدند.

برخی از کاربران چیزهایی شبیه سایه یا روح در زیر دکمه‌ها می‌بینند، مثل‌ اینکه دکمه‌ها روی هوا باشند و برخی دیگر می‌گویند بعد از رفتن به یک صفحه دیگر در نمایشگر روی همان صفحه قبلی می‌ماند. این مشکل در مورد بسیاری از گوشی‌ها صادق است.

راه‌ حل:

  • در آپدیت نوامبر، گوگل می‌خواهد ماکزیمم شفافیت صفحه‌ نمایش را کاهش داده و همچنین در هنگامی‌ که کاربر از گوشی استفاده نمی‌کند، نوار هدایت‌ کننده را محو کند. همه این کارها در راستای رفع خرابی‌های مشاهده شده، صورت خواهدگرفت. پس گوشی‌تان را به‌روزرسانی کنید تا این مشکل برطرف شود.
  • شما می‌توانید بیانیه‌های انجمن گوگل که راجع به این مسائل هست را پیدا کنید. مثلا گوگل ضمانت‌نامه‌ای برای گوشی‌های پیکسل 2 XL به اجرا گذاشته تا بدین طریق خسارات وارده به کاربران را جبران کند.
  • اگر شما شاهد سوختن یا خرابی صفحه‌نمایش پیکسل 2 XL خود هستید، پس باید با گوگل یا شخصی که گوشی را از او خریده‌اید، تماس بگیرید و خواهان گرفتن یک گوشی جایگزین باشید.

مشکل: کیفیت تصاویر در نمایشگر

برخی از کاربران مشکلات جدی‌ در مورد نوع نمایش صفحه‌ نمایش گوشی پیکسل 2 ایکس ال دارند. شما می‌توانید جزئیات بیشتر را در سایت انجمن توسعه‌دهندگان XDA یا انجمن مرکزی اندروید بخوانید. به نظر می‌رسد شکایت اصلی در مورد نحوه نمایش رنگ‌هاست و اندکی با چیزی که انتظارش را می‌رفت، مطابقت ندارد.

در بررسی‌های اولیه از گوگل پیکسل 2 XL مشخص شد که صفحه‌نمایش POLED دارای سایه تک رنگی است و این امر منجر به این می‌شود که شما تصاویر را کج ببینید، اما ما مسئله‌ای که در نمایش رنگ‌ها سرد وجود داشت را چندان جدی قلمداد نکردیم.

همچنین گزارش شده که مشکلاتی مربوط به دانه یا پلاکت‌ها هم وجود دارد، گویا این مشکل مربوط به Ars Technica است، اما باز آن را در بررسی‌ها به‌عنوان یک مشکل بزرگ نمی‌بینیم.

راه‌حل‌:

  • در آپدیت نوامبر، گوگل برای کاربران سه گزینه رنگ برای صفحه‌ نمایش ارائه خواهد داد، که شامل Boosted، Natural و Saturated خواهند بود. اگر بارنگ‌های نمایشگر خود مشکل دارید، احتمالا بایستی از گزینه Saturated استفاده کنید. برای انتخاب گزینه‌ها از مسیر تنظیمات> نمایش> پیشرفته، اقدام کنید، در این مسیر خواهید توانست تنظیمات نمایشگر گوشی را عوض کنید. درصورتی‌که هنوز دسترسی به این مسیر ندارید، گوشی‌تان را آپدیت کنید تا درست شود.
  • به خاطر اینکه دمای رنگ یک مسئله تنظیماتی و یک حرکت عمدی صورت گرفته توسط گوگل است، ما فکر نمی‌کنیم که صفحه‌ نمایش شما واقعا لکه‌ دار یا دانه‌ دانه باشد. در صورتی‌ که مشکل جدی با رنگ‌های متناقض یا تکه‌‌ای و یا لکه‌ دار شدن رنگ‌ها دارید، در این صورت باید به شما بگویم خیلی بدشانس هستید؛ چون امکانات کمتری از این پنل فوق‌ العاده نصیب شما شده است. پس با گوگل و یا شخصی که گوشی را از او خریده‌ اید تماس گرفته و گوشی خود را تعویض کنید.

مشکل: چشمک زدن نمایشگر در هنگام بستن و یا باز کردن قفل گوشی

چشمک زدن نمایشگر در هنگام بستن و یا باز کردن قفل گوشی

برخی از کاربران از چشمک زدن نمایشگر گوشی های گوگل پیکسل 2 در هنگام باز کردن و یا قفل کردن گوشی خود گلایه دارند. برخی از کاربران این چشمک زدن‌های صفحه نمایش را حتی در هنگام بوت کردن دستگاه نیز گزارش کرده‌اند.

راه‌حل:

به گزارش برخی از مالکان گوشی‌های گوگل پیکسل 2 با روشن و خاموش کردن گزینه Ambient Display به طور موقتی می‌توان این مشکل را حل کرد. برای رسیدن به این گزینه می‌توانید از مسیر Settings > Battery > Ambient Display اقدام کنید.

مشکل: حالت پرتره برای سلفی گرفتن کار نمی‌کند

گزارش‌هایی توسط کاربران منتشر شده که نشان می‌دهد آن‌ها برای تنظیم حالت پرتره برای گوشی‌های گوگل پیکسل 2 خود در زمانی که از دوبین جلو برای سلفی گرفتن استفاده می‌کنند، مشکلاتی بوجود می‌آید. خوشبختانه این مشکل راه‌حل آسانی دارد. گوگل یک به‌روزرسانی دوربین ارائه می‌دهد که شامل پشتیبانی از حالت پرتره برای دوربین جلو هم هست.

راه‌ حل:

  • مطمئن بشوید که به وای‌ فای متصل هستید و باتری گوشی پیکسل 2 شما به‌ اندازه کافی پر هست. پس پلی استور را بازکنید و بر روی آیکونی که در گوشه راست صفحه قرار دارد (سه تا خط افقی) کلید کنید. بر روی برنامه‌ها و بازی‌های من (My apps & games) کلیک کرده و اجازه دهید همه آپدیت‌های قابل‌ دسترس نصب شوند. در صورتی‌ که گوشی گوگل پیکسل 2 شما این اطلاعات را خواند، شما خواهید توانست به‌ طور مستقیم اپلیکیشن دوربین خود را در پلی استور آپدیت نگه‌ دارید.

اشکال: وجود صدا و نویز فرکانس بالا در هنگام تماس

تعداد اندکی از صاحبان گوشی‌های پیکسل 2 مشکل وجود صدا در هنگام تماس را دارند. برخی از افراد از شنیده شدن صدا سوت و برخی دیگر از وجود صدای بلندی که همواره ثابت هست، گلایه می‌کنند و برخی دیگر با هر دو مشکل مواجه هستند.

راه‌حل:

  • در آپدیت نوامبر، گوگل این مشکل را نیز برطرف خواهد کرد. اگر شما هنوز با این مشکل مواجه هستید، مطمئن بشوید که از آخرین نسخه آپدیت بر روی گوشی خود استفاده می‌کنید، برای پیدا کردن آن از مسیر تنظیمات> سیستم> به‌روزرسانی سیستم وارد شده و با زدن روی گزینه «چِک کردن به‌روزرسانی‌ها» اقدام کنید.
  • شما همچنین می‌توانید با گوگل تماس بگیرید و درخواست راهنمایی کنید. برای این کار باز به قسمت تنظیمات رفته در قسمت پشتیبانی، تماس یا چَت را انتخاب کرده و مشکل خود را گزارش کنید و منتظر بررسی بمانید. درصورتی‌که آن‌ها نتوانستند مشکل شما را حل کنند، در آن صورت می‌توانید برای جایگزین کردن آن اقدام کنید. بااین‌حال چون دقیقا مشخص نیست که مشکل کجای کار هست، ممکن است شما گوشی جایگزینی که دریافت می‌کنید، باز دارای همان مشکل مشابه باشد.

باگ: مشکل اتصال بلوتوث

گزارش‌های زیادی از مسائل مربوط به بلوتوث در تلفن های پیکسل از زمان به‌روزرسانی اندروید 8.0 اوریو داده‌ شده است، اما برخی از صاحبان پیکسل 2 نیز شکایات خود را در بحث‌های موجود در انجمن پشتیبانی گوگل مطرح می‌کنند. برخی از مردم مشکلاتی در اتصال بلوتوث دارند، برخی دیگر مشکلاتی مرتبط با برخی از اپلیکیشن‌ها مطرح می‌کنند و برخی دیگر نیز مشکلاتی در ارسال پیغام‌های صوتی دارند. یک پَچ امنیتی در پنجم اکتبر (14 آبان) برای حل برخی از این مسائل منتشر شد؛ اما به نظر نمی‌رسد که برای همه کارساز بوده باشد.

راه‌ حل‌:

  • تصور می‌شد که مشکل اتصال بلوتوث با عرضه پیکسل 2 حل شود، ولی به‌روزرسانی هنوز انجام نگرفته است. سخنگوی گوگل دراین‌باره می‌گوید: «گوگل کاملا از این مشکل آگاه است و درصدد است به‌زودی، احتمالا تا نوامبر یا اوایل دسامبر، این مشکل را برطرف کند» چند روش جهت عیب‌ یابی انجام شده و می‌توانید در این فرصت که تا به‌روزرسانی نرم افزاری گوگل باقی مانده از آن‌ها استفاده کنید.
  • در صورتی‌ که اصلا نمی‌توانید با بلوتوث به‌ جایی متصل شوید، پس بهتر از است به تنظیمات>دستگاه‌های متصل> بلوتوث رفته و بر روی تنظیمات (آیکون چرخ‌ دنده) که در کنار مشکلات دستگاه هست، زده و سپس روی فراموش کردن، بزنید. در این حالت اتصالات دستگاه را از لوازم جانبی بلوتوث یا دستگاه خود پاک‌ کنید. هر دو را خاموش و روشن کنید و سعی کنید از ابتدا آن‌ها را جفت کنید.
  • اگر موسیقی پخش نمی‌شود، مطمئن شوید که به دستگاه یا ماشین درست وصل شده است یا نه، همچنین امکان پخش موسیقی از طریق یک دستگاه متصل دیگر را هم بررسی کنید. میزان صدا را هم چِک کنید. از طریق تنظیمات> دستگاه‌های متصل>بلوتوث را انتخاب کنید و بر روی تنظیمات (آیکون چرخ‌دنده) که در کنار مشکلات دستگاه هست، بزنید و اطمینان حاصل کنید که کادر کنار رسانه صوتی بررسی‌ شده است.
  • اگر مشکل در تماس دارید، باز به تنظیمات>دستگاه‌های متصل>بلوتوث، سپس بر روی تنظیمات (آیکون چرخ‌ دنده) کنار مشکلات دستگاه زده و اطمینان حاصل کنید که جعبه‌ای که در کنار صداهای تلفن هست، بررسی‌ شده است.

ما در آینده بیشتر در مورد پیکسل 2 و پیکسل 2 XL صحبت خواهیم کرد و راه‌ حل‌هایی برای برطرف کردن مشکلات آنها بیان خواهیم نمود.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع : digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر