;
coinex

قرارگیری پروژه دولت همراه در فاز نهایی

قرار گیری پروژه دولت همراه در فاز نهایی

مهدی بینا از راه اندازی پروژه دولت همراه در کشور خبر داد و اعلام نمود که این پروژه وارد فاز نهایی شده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، پروژه دولت همراه و راه اندازی خدمات دولت موبایل در کشور، بر بستر پلتفرم یکپارچه دولت همراه پیاده سازی خواهد شد.

هدف از اجرای پروژه دولت همراه

بینا پروژه دولت همراه را بستری برای ارائه و دریافت خدمات دولت از طریق موبایل دانست و هدف از اجرای این پروژه را دستیابی به هدف دولت هوشمند اعلام نمود. به گفته وی این پروژه مراحل نهایی را طی می‌کند.

وی اعلام کرد خدمات ارائه شده از طریق این پروژه، به صورت یکپارچه بر روی تمامی کانال‌های قابل ارائه موبایل، در حال نهایی سازی و تست است.

وی ادامه داد که امکان استفاده از خدمات دولت از طریق موبایل، با کانال‌هایی چون کد دستوری، پیامک، IVR ، vms و اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی فراهم شده است و فاز نهایی را می گذراند.

نهایی سازی سیستم احرازهویت و امضای دیجیتال

مدیر پروژه دولت هوشمند اعلام کرد در کنار اجرای این پروژه، قرار است تست و نهایی سازی سیستم‌های مرتبط با خدمات موبایل از جمله سیستم احرازهویت و امضای دیجیتال و نیز NFC، انجام گیرد. به گفته وی در صورت اتمام این موارد، ارائه خدمات دولت همراه آغاز می‌گردد.

بینا اعلام نمود که مطابق تفاهم‌نامه سازمان فناوری اطلاعات و سازمان گسترش، مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران به عنوان عامل چهارم، وظیفه مدیریت و کنترل و نظارت بر پروژه دولت همراه را بر عهده دارد.

به گفته وی در پروژه دولت همراه ، نهاد ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات به عنوان لایه حاکمیت حضور دارند و بخش خصوصی نیز وظیفه دارد این خدمات را برای مردم به تصویر بکشد.

.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر