;
coinex

تجمیع تمام کدهای خدماتی مخابرات تا اواسط سال ۹۷

تجمیع تمام کدهای خدماتی مخابرات تا اواسط سال ۹۷

معاون شرکت مخابرات ایران، از تجمیع تمام کدهای خدماتی مخابرات تا اواسط سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از دنیای اقتصاد، معاون شرکت مخابرات اعلام کرده است تمامی کدهای خدماتی مخابرات که شامل ۲۰۲۰، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱۷، ۲۰۰۰، ۱۸۱۸، ۲۸۲۸ و ۱۱۸ هستند به حداکثر ۳ یا احتمالا ۲ کد کاهش خواهند یافت. وی در ادامه هدف از این کار را یکپارچه بودن مراکز پاسخگویی و عملیات پیگیری و پشتیبانی استانی بیان کرد.

داود زارعیان در مورد تجمیع کدهای خدماتی مخابرات سخن گفت و اعلام کرد از ابتدای راه‌اندازی سرویس‌های مخابراتی، به دلیل پراکنده بودن شرکت‌های سرویس‌دهنده، به ازای هر سرویس در بخش تلفن ثابت، یک کد خدماتی ایجاد شده بود.

بررسی روند تجمیع کدهای خدماتی مخابرات

زارعیان ادامه داد که کد خدماتی ۲۰۱۰ برای مشتریان تجاری در هر استان، کد ۲۰۲۰ برای مشترکان ADSL، کد ۲۰۱۱۷ برای خرابی تلفن، کد ۲۰۰۰ برای پرداخت‌ها و کد ۱۱۸ به‌عنوان کد خدماتی عمومی تعریف شده‌اند. به گفته وی علاوه بر این کدهای استاندارد، حدود ۴۰ تا ۴۵ کد دیگر نیز شامل ۱۸۱۸ و ۲۸۲۸، در برخی استان‌ها برای پرداخت‌ها فعال شده‌اند.

زارعیان نخستین اقدام برای ساماندهی کدهای خدماتی مخابرات را حذف کدهای اضافی اعلام نمود و ادامه داد که در این مرحله، ۴۴ کد حذف شده‌اند.

وی تاکید کرد که به جز تهران، در تمامی استان‌ها کدهای ۱۸۱۸ و ۲۸۲۸ حذف شده‌اند و تمامی پرداخت‌ها از طریق کد ۲۰۰۰ انجام می‌شوند.

وی همچنین اعلام کرد که مرحله دوم ساماندهی و تجمیع کدهای خدماتی مخابرات نیز در دستور کار قرار گرفته است که این امر باعث شد تا ۳۰ مرکز پاسخگویی کد خدماتی ۲۰۱۰، در یک مرکز متمرکز شوند. اکنون پاسخگویی به ‌صورت متمرکز بوده و در یک مرکز انجام می‌گیرد. به گفته وی پیگیری و شناسایی نیز به‌صورت استانی انجام می‌شود.

معاون مشتریان شرکت مخابرات همچنین اعلام کرد که در مرحله سوم و آخر تجمیع کدهای خدماتی مخابرات، تجمیع مراکز پاسخگویی کدهای ۲۰۲۰، ۲۰۱۱۷ و ۲۰۰۰ در ۳ یا احتمالا ۲ شماره در دستور کار قرار دارد که این فرآیند آغاز شده و تا اواسط سال ۹۷ به پایان می‌رسد.

وی در پایان اعلام نمود که کد خدماتی ۱۱۸ که توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده، الزامی است و فعالیت آن ادامه خواهد داشت.

.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر