;
coinex

توجه به اقتصاد دانش بنیان برای توسعه کشور

 

توجه به اقتصاد دانش بنیان برای توسعه کشور

رئیس پارک علم و فناوری البرز، توجه به اقتصاد دانش بنیان را کلیدی برای توسعه کشور دانست.

وی همچنین اعلام نمود که هفته پژوهش فرصتی مناسب است تا در این هفته پژوهشگران بتوانند توانمندی‌های خود را ارائه نمایند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، عطاالله ربانی هدف از برگزاری نشست خبری در استانداری البرز را تشریح برنامه‌های هفته پژوهش اعلام نمود و ادامه داد که با توجه به اینکه سال جاری از طرف رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده است، توجه به اقتصاد دانش بنیان برای توسعه کشور ضروری است.

وی تاکید نمود که توجه به اقتصاد دانش بنیان در کشور امری مهم است و لازم است تا تلاش‌هایی در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان صورت گیرد.

تلاش برای توسعه اقتصاد دانش بنیان

عطاالله ربانی در ادامه صحبت‌هایش هفته پژوهش را فرصتی مناسب دانست تا از این طریق فناوران و پژوهشگران کشور بتوانند توانمندی‌های خود را به بخش‌هایی که متقاضی هستند عرضه کنند تا شاید گامی در راه توسعه اقتصاد دانش بنیان باشد.

به گفته وی بخش فن بازار در نمایشگاه هفته پژوهش ایجاد شده که در آن بخش معاملات فناوری انجام می‌شود. ربانی ادامه داد که در این بخش پژوهشگران و مصرف کنندگان فناوری می‌توانند با هم در تعامل و ارتباط باشند زیرا این امر می‌تواند کمکی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور باشد.

وی در ادامه تاکید نمود که کشور در سه سال گذشته توانسته است در فروش محصولات فناورانه پیشرفت خوبی داشته باشد. به گفته ربانی قرار است تا امسال برای اولین بار در هفته پژوهش، نمایشگاهی ویژه حوزه مدیریت شهری برگزار شود. این بخش شامل شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری البرز در پایان تاکید نمود که یکی از اهداف آنها در برگزاری این جلسه اطلاع رسانی بهتر به همه بوده است. وی ادامه داد که لازم است تا همه فناوران مخصوصا بخش خصوصی انجمن های صنفی و بخش تخصصی از برگزاری هفته پژوهش مطلع شوند تا با حضور در نمایشگاه توانایی‌های خود را ارائه کرده و بتوانند در راه توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور گام بردارند.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر