;
coinex

بررسی و مقایسه 5 مدل از ارزانترین خودروهای اتوماتیک در ایران

بررسی و مقایسه 5 مدل از ارزانترین خودروهای اتوماتیک در ایران

رانندگی در خیابان‌های شلوغ خسته کننده است، مخصوصا اگر مجبور باشید ساعت‌های زیادی را در این خیابان‌ها به رانندگی مشغول باشید. پس در این شرایط بهتر است در فکر خرید یک خودروی اتوماتیک بود، اما قیمت این مدل‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب ارزانترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران را بررسی می‌کنیم.

رانندگی مداوم و طولانی مدت آن هم در خیابان‌های شلوغ، راننده را از تعویض‌های مکرر دنده به ستوه می‌آورد. بنابراین راه چاره‌ای که در اینجا به ذهن می‌رسد، استفاده از یک ماشین اتوماتیک است.

خودروهای اتوماتیک ارزان قیمت متفاوتی در این چند سال اخیر به بازار کشور وارد شده‌اند. نمونه‌های مختلفی از مدل‌های داخلی و از نوع چینی در کشور موجود هستند.

با استقبالی که از خودروهای اتوماتیک در ایران شده، کمیت ارائه خدمات پس از فروش این خودروها نیز بیشتر شده است. البته هرچند قیمت این خودروها زیر 50 میلیون تومان است، اما تنوع نسبتا خوبی بین این مدل‌ها دیده می‌شود.

خودروی اتوماتیک بخریم یا دنده دستی؟

علاوه بر بررسی مدل‌های مختلف ماشین‌های اتوماتیک ارزان، بهتر است به بررسی بعضی ویژگی‌های این خودروهای گیربکس اتوماتیک نیز بپردازیم.

مزیت استفاده از این مدل خودروها رهایی از تعویض‌های مکرر دنده و فشار پدال کلاج است. این مسئله زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که برای رانندگی در شهرهای پرترافیک، خیابان‌های شلوغ، مسیرهای سربالایی یا جاده‌های پر پیچ و خم مجبور به فشردن مکرر کلاچ باشید

همچنین از نظر پزشکی فشردن زیاد پدال (کلاچ) در درازمدت می‌تواند بر عضلات پا و کمر و نیز مفاصل پا تاثیر منفی داشته باشد.

محدودیت‌های کلی یک ماشین اتوماتیک

1. قیمت بالایی دارند

خودروهای اتوماتیک در مقایسه با خودروهای دستی قیمت بیشتری دارند. البته برخی از آنها، آپشن‌های بیشتری نیز در اختیار دارند. نکته مهم دیگر در مورد خودروهای اتوماتیک این است که فروش این خودروها در بازار دسته دوم اندکی سخت است.

2. هزینه تعمیر و نگهداری بالایی دارند

ماشین‌های دنده اتومات در صورتی که نیاز به تعمیر داشته باشند مانند خودروهای دستی نیستند که در هر تعمیرگاهی قابل تعمیر باشند.

به عنوان مثال برای تعمیر گیربکس دستی معمولا لازم است تا صفحه کلاچ تعویض شود، اما این امکان هم وجود دارد که مدت‌ها بتوان از همان صفحه کلاچ معیوب استفاده کرد. ولی تعمیر گیربکس‌ اتوماتیک به راحتی مدل‌های دنده‌ای نیست.

در رانندگی با این خودروها لازم است تا نکات بیشتری مد نظر قرار گیرد تا به گیربکس آنها آسیبی وارد نشود.

به عنوان مثال باید گفت که برای تعویض حالت‌های گیربکس این خودرو از حرکت رو به جلو به حرکت رو به عقب، خودرو باید حتما در حالت سکون کامل باشد.

3. مصرف سوخت بیشتری دارند

خودروهای دنده اتوماتیک مخصوصا خودروهای دارای فناوری قدیمی‌تر، مصرف سوخت بالاتری نسبت به انواع دنده‌ای دارند. بعضی اطلاعات در این زمینه نشان می‌دهد که مصرف سوخت این خودروها، حدود 10 درصد بیشتر از خودروهایی با گیربکس دستی است.

4. شتابی کند دارند

اگر بخواهیم خودروهای اتوماتیک را از نظر شتاب با خودروهای دنده‌ای مقایسه کنیم باید گفت که این خودروها شتاب کمتری نسبت به مدل دنده‌ای دارند.

بهترین خودروهای اتوماتیک ارزان ایران

در ادامه می‌خواهیم به بررسی 5 مدل خودروی اتوماتیک ارزان قیمت در کشور بپردازیم.

1. ساینا

مقایسه 5 مدل خودروی اتوماتیک ارزان در ایران

ساینا، یک ماشین دنده اتوماتیک ارزان در بازار کشور است. البته اکنون ساینا ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک است که در کشور موجود است. شرکت سایپا شهریور ماه امسال بود که این خودرو را با قیمت 38 میلیون و 500 هزار تومان روانه بازار نمود.

ساینا علاوه بر اینکه یک خودروی اتوماتیک ارزان است، نسخه به روز شده‌ای از تیبا نیز محسوب می‌شود. هرچند بین این دو خودرو از نظر ظاهری و آپشن تفاوت‌هایی وجود دارد، اما از نظر مشخصات فنی تفاوت زیادی بین آن دو نیست.

شرکت سایپا این خودرو را با دو نوع مختلف (SE-A و SE-A LUX)  رونمایی کرده است که البته مدل لوکس آن آپشن‌های بیشتری دارد.

از جمله امکانات این مدل می‌توان به، ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، دارا بودن سیستم استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی هفت اینچی همراه با بلوتوث، دارا بودن سیستم مسیریاب، کروز کنترل و پایش فشار باد TPMS اشاره نمود.

ساینا دارای یک موتور 1.5 لیتری با مصرف ترکیبی هفت لیتر در 100 کیلومتر است و قدرت موتور آن نیز همانند تیبا، 87 اسب بخار است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی خودروهای اتوماتیک ارزان در بازار ایران

 

2. برلیانس H220 و H230

بررسی 5 مدل خودروی اتوماتیک ارزان در ایران

برلیانس H220 و H230 دو مدل از ارزانترین خودروهای اتوماتیک در بازار کشور هستند. این دو خودرو محصول شرکت پارس خودرو و از خانواده برلیانس هستند.

هر دو خودرو دارای موتور یکسان هزار و 500 سی‌سی هستند و قدرتی معادل با 102 اسب بخار دارند و در هر 100 کیلومتر، حدود 6.4 لیتر بنزین مصرف می‌کنند.

شرکت پارس خودرو، این دو خودرو را با قیمت 45 میلیون تومان عرضه می‌کند. به گفته فعالان بازار خودرو، برلیانس H220 رقیبی سرسخت برای ساندروی اتوماتیک است.

اما در مقایسه‌ ساندرو و برلیانس باید گفت که برلیانس از نظر حداکثر سرعت، برخی آپشن‌ها مانند سانروف برقی، سنسور پارک دنده عقب و مصرف سوخت 6.3 لیتر در مقابل 8.3 لیتر ساندرو، شرایط بهتری دارد، اما عیب برلیانس، قدرت پایین‌تر آن نسبت به ساندروی اتوماتیک است.

با وجود تمام ویژگی‌هایی که برلیانس دارد، مشتریان بیشتر به خودروی فرانسوی ساندرو اعتماد دارند.

3. دانگ فنگ اچ 30 کراس

بررسی 5 مدل خودروی اتوماتیک ارزان قیمت

دانگ فنگ اچ 30 کراس خودروی اتوماتیک ارزان قیمت بعدی در این لیست است که از محصولات شرکت چینی دانگ فنگ از شرکت ایران خودرو است. این اتومبیل دنده اتوماتیک ارزان قیمت، سال گذشته به بازار عرضه شد و باید گفت که شباهت‌هایی به یک خودروی کراس اور نیز دارد.

این خودرو با دارا بودن ویژگی‌هایی منحصر به فرد می‌تواند به راحتی نظر افرادی را که به دنبال خرید یک خودروی اتوماتیک ارزان قیمت هستند جلب نماید.

این خودرو اصالت چینی دارد اما موتور آن موتور معروف TU5  است و باعث شده این خودرو از تمام ویژگی‌های آن آن بهره ببرد.

قدرت موتور این خودروی اتوماتیک ارزان قیمت، 105 اسب بخار است، حجمی معادل هزار و 600 سی سی دارد و از شتاب 12.5 ثانیه‌ای بهره می‌برد.

این خودروی اتوماتیک ارزان قیمت در هر 100 کیلومتر، هفت لیتر بنزین مصرف می‌کند. فضای سرنشینان مناسبی دارد و از امکانات رفاهی ضروری و کاربردی، نرمی، کابین کم‌صدا و راحت نیز بهره می‌برد. این ویژگی‌ها باعث شده تا این کراس‌اور کامپکت، گزینه‌ی‌ مناسبی برای مصرف‌کنندگان باشد.

این خودروی اتوماتیک ارزان قیمت ایران خودرو، با قیمتی حدود 45 میلیون و 500 هزار تومان به بازار عرضه شده است.

4. پژو 207 اتوماتیک

بررسی 5 مدل خودروی اتوماتیک ارزان قیمت در ایران

آخرین اتومبیلی که در لیست ارزانترین خودروهای اتوماتیک ایران که در اینجا بررسی می‌شود، پژو 207 اتوماتیک است. شرکت ایران خودرو این مدل را با قیمتی حدود 47 میلیون و 700 هزار تومان ارائه کرده است.

این خودروی اتوماتیک ارزان قیمت، فیس لیفتی از پژو 206 با همان مشخصات موتوری است. موتور این خودرو حجمی معادل هزار و 600 سی‌سی و قدرت 105 اسب بخار دارد.

شتاب صفر تا صد این خودروی اتوماتیک نسبتا ارزان، معادل با 11.6 ثانیه است و در هر 100 کیلومتر مصرف سوختی برابر با 6.6 لیتر دارد.

این خودرو معمولا با رنو ساندرو مقایسه می‌شود. با مقایسه این دو خودرو متوجه می‌شویم که هر دو ویژگی‌های فنی یکسانی دارند اما با این وجود شتاب ساندرو نسبت به  207 بهتر است. البته باید گفت که 207 ظاهری جذاب دارد و با این ظاهر جذاب توانسته است طرفداران زیادی را به خود جلب نماید.

جدول مقایسه کلی ارزانترین خودروهای اتوماتیک در کشور

نام خودرو

(اتوماتیک)

قیمت مصرف

سوخت

شتاب قدرت

موتور

ساینا 38.450.000 7 87
برلیانس H220 45.000.000 6.37 102
برلیانس H230 45.000.000 6.37 102
دانگ فنگ اچ 30 کراس 45.524.000 7 12.5 105
پژو 207 آی 47.700.000 7.1 12.6 105

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)