;
coinex

تعمیر آیفون X و راز و رمزهای آن؛ کالبد شکافی آیفون 10

تعمیر آیفون xدر صورت نیاز به تعمیر آیفون X (آیفون 10) نگران نباشید، طراحی هوشمندانه اپل، کار را برای کاربران این گوشی ساده کرده است، اما هزینه های تعمیر آیفون 10 کماکان نگران کننده است.

در این مقاله به صورت مرحله به مرحله با اجزای مدرنترین و گران‌ترین آیفون آشنا خواهید شد. هدف از این مقاله دو چیز است، اول آشنایی با اجزای تشکیل دهنده آیفون X و در مرحله بعدی، آموزش آسان تعویض قطعات این تلفن هوشمند، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم، در ادامه با کالبد شکافی آیفون X با ما باشید.

تعمیر آیفون X و کالبد شکافی آن

کالبد شکافی آیفون X

با قسمت عجیب ماجرا شروع می‌کنیم، آیفون X بیش از یک باتری دارد! در این گوشی دو باتری به صورت حرف L قرار گرفته‌اند، این اولین باری است که در یک گوشی آیفون از این متد استفاده می‌شود. البته این مساله به این معنا نیز هست که باتری در آیفون 10 فضایی بیشتر از مدل‌های دیگر به خود اختصاص داده است و از طرف دیگر سایر قطعات کوچک‌تر شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه درصد باتری آیفون ۱۰ را چک کنیم

 

حتی اپل واچ نیز برد بزرگتری نسبت به آیفون 10 دارد، برد منطقی این گوشی، تنها به اندازه 70 درصد برد آیفون 8 پلاس اندازه دارد. چگونه اپل توانسته این‌کار را انجام دهد؟ اپل با هرچه فشرده‌تر کردن این برد، توانست این محصول را تولید نماید. البته این فشرده کردن قطعات موجب سخت‌تر شدن تعمیر آیفون X نشده است.

صفحه نمایش آیفون 10 نیز مانند سایر آیفون‌ها از کنار گوشی باز می‌شود

صفحه نمایش آیفون 10 نیز مانند سایر آیفون‌ها از کنار گوشی باز می‌شود، ملحقاتی که پس از باز کردن آن مشاهده می‌کنید، از قرار زیر است:

  • اپل آ پی ال 1 دابلیو 72 آ 11 سیستم چیپ
  • 3 گیگابایت رم، اس کا هاینیکس ال پی دی دی آر 4 ایکس
  • کوالکام ام دی ام 9655 اسنپدراگون ایکس 16 ال تی ای مودم
  • 64 گیگابایت حافظه توشیبا
  • سایر قطعات

 

بیشتر بخوانید: خط سبز عجیبی که روی صفحه نمایش آیفون ۱۰ ظاهر شد

 

باتری آیفون X در مجموع، به اندازه 10.35 وات ساعت معادل 2716 میلی‌آمپر ساعت در 3.81 ولت توان دارد. این مقدار کمی بیش از آیفون 8 پلاس با باتری 2675 میلی‌آمپر ساعت است.

عمر باتری آیفون x مورد آزمایش قرار گرفته است، این باتری کمی بیش از سایر پرچمداران 2017 عملکرد مفید داشت. بدیهی است در تست به عمل آمده از آیفون 8 پلاس نیز، آیفون 10 با توجه به باتری بزرگتری که دارد، بهتر عمل کرد.

بد نیست نگاهی هم به سیستم جدید عمق تصویر دوربین آیفون 10 بیاندازیم. دوربین TrueDepth شعبده‌ای است که در چند مرحله کار خود را به سرانجام می‌رساند.

ابتدا به صورت شما نور فروسرخ تابانده می‌شود. سپس دوربین جلو که در تصویر با رنگ قرمز مشخص شده است، تایید می‌کند که شی جلوی عدسی دوربین، یک صورت است.

سیستم تشخیص چهره آیفون 10

در مرحله بعد، پروژکتور فروسرخ جلو، یک شبکه نوری شامل 30000 نقطه را به صورت شما می‌تاباند. در آخرین مرحله، دوربین فروسرخ اطلاعات مربوط به حالت سه بعدی صورت شما را دریافت کرده و به تلفن ارسال می‌کند. این همان ماژول‌های رومئو و ژولیت است که مدتی اپل را دچار مشکل کرده بود.

 

بیشتر بخوانید:  رومئو و ژولیت داستان آیفون X را دراماتیک کردند!

 

نکات مثبتی دیگری نیز در طراحی آیفون 10 برای ساده سازی تعمیرات پایه آن لحاظ شده است. به عنوان مثال، اپل امکان تعمیر باتری و صفحه نمایش را در طراحی این گوشی در نظر گرفته، بنابراین برای تعویض صفحه نمایش نیازی به جدا کردن سیستم تشخیص چهره ندارید.

نکات مثبتی دیگری نیز در طراحی آیفون 10 برای ساده سازی تعمیرات پایه لحاظ شده است

به جای چسباندن قطعات در کنار هم، اپل از تعداد زیادی پیچ –پنتالوب و تری پوینت- مستقل برای نگه داشتن قطعات در جای خود استفاده کرده است. روشن است، با توجه به این مساله، تعمیر آیفون X ساده‌تر از انواع دیگر گوشی است.

 

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: تست مقاومت آیفون ۱۰ در برابر خراش، آتش و خمیدگی؛ آیفون X در زیر شکنجه!

 

البته خبرهای بدی نیز در کار است، اگر شیشه عقب آیفون x بشکند، باید خود را برای جدا کردن تمام ملحقات و جایگزین کردن کل شاسی آماده کنید. با این تفاسیر، این مشکل علاوه بر هزینه بر بودن، وقت زیادی را نیز از شما خواهد گرفت.

برای تعویض صفحه نمایش شکسته آیفون 10 به 280 دلار هزینه نیاز دارید، اما اگر آسیب‌های دیگری به این آیفون جدید شما وارد آمده باشد، باید برای هزینه‌های بیشتر تعمیر آیفون 10 خود آماده باشید.

به عنوان مثال، تعویض شیشه پنل عقب آیفون X برای شما 550 دلار هزینه به بار خواهد آورد. در آخر این توصیه را جدی بگیرید، به جای پرداخت هزینه‌های سنگین برای تعمیر آیفون X سعی کنید از بروز خرابی در گوشی جلوگیری کنید.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر