;
coinex

اعلام مدل های جدید اینترنت ثابت غیر حجمی!

 

اعلام مدل های جدید اینترنت ثابت غیر حجمی!

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از اعلام مدل های جدید اینترنت ثابت خبر داد.

به گفته وی قرار است تا محاسبه مقدار آستانه مصرف منصفانه ماهانه یا میزان تبادل ترافیک مجاز در ماه در مدل های جدید اینترنت ثابت ثابت که از طرف شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت اعلام می‌شوند، ترافیک داخلی و بین‌الملل به‌صورت ترکیبی لحاظ شوند.

حسین فلاح جوشقانی اعلام نمود که مدل های جدید اینترنت ثابت ، به‌ صورت غیرحجمی اجرا می‌شوند و ادامه داد که ، میزان مصرف ترافیک داخلی در محاسبه آستانه مصرف منصفانه، نصف ترافیک بین‌الملل لحاظ خواهد شد.

نحوه محاسبه ترافیک داخلی و بین‌الملل

حسین فلاح جوشقانی نحوه محاسبه ترافیک داخلی و بین‌الملل را تشریح نمود و اعلام نمود که اگر آستانه مصرف منصفانه ۲۰ گیگابایت اعلام شده باشد و مشترک صرفا از ترافیک داخلی استفاده کند، ارائه دهنده سرویس باید در محاسبات خود ترافیک داخلی را به گونه‌ای محاسبه کند که مشترک بتواند حداقل ۴۰ گیگابایت استفاده کند. همچنین اگر مشترک صرفا ترافیک بین‌الملل استفاده کند، میزان استفاده تا ۲۰ گیگابایت خواهد بود.

حسین فلاح جوشقانی علاوه بر موارد ذکر شده، درباره محاسبه ترافیک مشترکانی که هم از ترافیک داخلی و هم از ترافیک بین‌الملل استفاده می‌کنند نیز سخن گفت. به گفته وی اگر مشترکی هم از ترافیک داخل و هم از ترافیک بین‌الملل استفاده کند، ارائه‌کنندگان خدمت باید محاسبه را بر مبنای مجموع میزان مصرف داخلی و بین‌الملل انجام دهند و در این موضوع نیز، نصف بودن میزان محاسبه مصرف داخلی را رعایت کنند.

رئیس رگولاتوری در ادامه صحبت‌هایش در مورد مدل های جدید اینترنت ثابت ، اعلام نمود که ارائه‌کنندگان خدمات نباید تا رسیدن به آستانه مصرف منصفانه بر مبنای روش فوق، هیچ محدودیتی برای ترافیک داخلی و بین‌الملل اعمال کنند.

وی تاکید نمود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر مبنای این روش، بر عملکرد دارندگان پروانه نظارت می‌کند و چنانچه در اجرا، این نکته در نظر گرفته نشود، موضوع به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات منعکس می‌شود و اقدامات لازم در چارچوب مقررات موجود برای اصلاح روش ارائه شده انجام خواهد گرفت.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر