;
coinex

آزمایش واکسن جدید اچ آی وی

آزمایش واکسن جدید اچ آی وی

واکسن جدید اچ آی وی در حال آزمایش است. طرح ترکیبی آزمایش میدانی واکسن جدید اچ آی وی و همچنین یک داروی تزریقی از روز پنجشنبه ۹ آذر آغاز شده است.

این خبر باعث شد تا امید برای یافتن شیوه‌های بهتر مقابله با ویروس اچ آ وی عامل بیماری ایدز افزایش یابد.

براساس اطلاعات موجود، قرار است تا در طول دوره آزمایش سه ساله ترکیب این دو واکسن تازه، ۲۶۰۰ تن از زنان منطقه جنوب آفریقا مورد پوشش قرار گیرند.

تاکنون تلاش‌های زیادی برای ساخت واکسن بیماری ایدز انجام شده است، اما یکی از مشکلاتی که فرایند یافتن واکسن اچ آی وی را مشکل کرده است، تنوع ویروس این بیماری‌ است.

همزمان با آغاز طرح واکسن جدید اچ آی وی، شرکت داروسازی ویو که متخصص گسترش شیوه‌های مبارزه با ایدز است، از زنان داوطلب در مناطق جنوب صحرای آفریقا، به منظور ارزیابی منافع تزریق دو ماهانه یک داروی آزمایشی تازه ثبت‌نام کرده است.

این پژوهش قرار است به‌زودی آغاز شود و تا سال ۲۰۲۲ میلادی نیز ادامه خواهد داشت. بیش از نیمی از مبتلایان جدید به ویروس HIV در آفریقا، زنان هستند و باید گفت که مبارزه با بیماری‌های مقاربتی نیز عمدتا بر زنان متمرکز است.

به گفته مقامات وزارت بهداشت،‌ در ایران هم درمان و آموزش پزشکی در مورد بیماری ایدز در میان زنان در سال‌های گذشته رو به افزایش بوده است. بیش از ۶۶ هزار نفر در ایران مبتلا به ایدز هستند که فقط حدود ۳۵ هزار نفر از آنها شناسایی شده‌اند.

آمار مبتلایان به اچ آی وی در ایران به‌ویژه در میان جوانان، آن هم از طریق آمیزش جنسی در حال افزایش است. بسیاری از بیماران از ابتلای خود به این ویروس نیز بی‌اطلاع هستند.

ساخت داروهای مدرن برای درمان این بیماری ادامه دارد و بسیاری از این داروها نیز موفق شده‌اند تا خطر مرگ را از بین ببرند و آن را به سطح یک بیماری مزمن تقلیل دهند. اما کشف واکسنی برای جلوگیری از این بیماری جهانی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در کل جهان حدود ۳۷ میلیون نفر مبتلا به ویروس اچ آی وی هستند. نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار نفر نیز در سال گذشته به این ویروس آلوده شدند.


بیشتر بخوانیم:  بیماری ایدز چیست؟ در مورد اچ آی وی بیشتر بدانیم!


از جمله شرکت‌های فعال در ساخت واکسن جدید اچ آی وی می‌توان شرکت‌های داروسازی جانسون و جانسون، موسسه ملی سلامت آمریکا و بنیاد بیل و ملیندا گیتز را نام برد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر