;
coinex

اجرای فاز دوم رجیستری موبایل ؛ کد فعال سازی برای آیفون دریافت کنید!

اجرای فاز دوم رجیستری موبایل ؛ کد فعال سازی برای آیفون دریافت کنید!

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از اجرای فاز دوم رجیستری موبایل از روز سه شنبه هفته جاری خبر داد. وی همچنین اعلام نمود که خریداران گوشی‌های آیفون، باید در هنگام خرید از داشتن کدفعالسازی اطمینان حاصل نمایند.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، حسین فلاح جوشقانی اعلام نموده است که هر گوشی و وسیله سیم‌کارت خوری که تا قبل از ساعت ۱۲ شب دوشنبه ۱۳ آذرماه در شبکه فعال گردد، به عنوان گوشی مجاز شناخته می‌شود.

به گفته وی پس از این تاریخ اعلام شده، هر مدل گوشی و تبلتی از برند اپل که به صورت قاچاق واد کشور شده باشد  و در سامانه‌های گمرگی و وزارت صنعت ثبت نشده باشد، در شبکه مخابراتی کشور، سرویس نمی‌گیرد.

وی همچنین در مورد اجرای فاز دوم رجیستری موبایل تاکید نمود که وزارت صنعت در محلی که گوشی وارد کشور می‌شود، کد فعالسازی یا هولوگرام را روی جعبه آن نصب می‌کند تا خریدار با داشتن کد فعال سازی، اطمینان داشته باشد که گوشی، قانونی است و از گمرک به کشور وارد شده است.

نحوه ثبت گوشی اپل در شبکه مخابراتی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اجرای فاز دوم رجیستری موبایل در کشور سخن گفت و همچنین در مورد فرآیندهای ثبت کدفعالسازی در شبکه مخابراتی کشور توضیح داد.

وی اعلام نمود که یکی از فرآیندها این است که، کاربر در زمان خرید گوشی، سیم کارت را در گوشی قرار دهد و کد فعالسازی را به همراه شماره سیم کارت به سامانه‌ای (کددستوری) که به زودی اعلام خواهد شد، ارسال کند. گوشی در شبکه به ثبت رسیده و سرویس می‌گیرد.

وی در مورد این فرایند تاکید نمود که در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که گوشی قبلا توسط واردکننده، در سامانه‌های گمرکی ثبت شده باشد که باعث می‌شود دو کد با هم تطبیق و در شبکه سرویس بگیرد.

فلاح جوشقانی در ادامه در مورد فرایند بعدی اعلام نمود که  ممکن است فردی گوشی خریداری کند ولی قصد باز کردن و استفاده از آن را نداشته باشد. در این حالت می‌تواند کد فعال سازی را از فروشنده دریافت کند و هر زمان که سیم کارت را درون گوشی انداخت با اعلام کد فعالسازی به شماره دستوری اعلام شده، آن را در شبکه فعال کند.

معاون وزیر ارتباطات در این مورد ادامه داد که حتی اگر کاربر به این موارد دقت نکند، وقتی سیم کارت را درون گوشی قرار دهد پیامی مبنی بر اینکه گوشی به ثبت نرسیده است، برای وی ارسال می‌گردد. در این حالت کاربر یک ماه زمان دارد تا گوشی خود را در شبکه ثبت کند.

در غیراینصورت اگر گوشی ثبت نشود، گوشی از شبکه سرویس نمی‌گیرد و قاچاق تشخیص داده می‌شود و استفاده از آن غیرممکن خواهد بود.

گوشی آیفون بخرید ولی ثبت شده!

معاون وزیر ارتباطات در مورد اجرای فاز دوم رجیستری موبایل اعلام نمود که اگر کاربران قصد خرید گوشی بعد از اجرای رجیستری را دارند باید دقت کنند که گوشی آنها کد فعال سازی داشته باشد زیرا در غیراینصورت فقط یک ماه خواهند توانست تا از آن استفاده کنند. وی تاکید نمود که اگر گوشی که قصد خرید آن را دارند کد فعال سازی ندارد از خرید آن خودداری کنند.

رئیس رگولاتوری اعلام نمود که به زودی سامانه‌ای اعلام می‌شود و مشترکین می‌توانند کد شناسه گوشی خود را که روی جعبه گوشی درج شده است به این سامانه ارسال کنند و اگر گوشی در سامانه گمرک ثبت نشده بود، از خرید آن اجتناب کنند.

وی ادامه داد که تامین کنندگان گوشی قول داده‌اند تا ۲ برابر نیاز بازار، گوشی قانونی وارد بازار کنند و تاکید نمود که علت تاخیر در اجرای فاز دوم رجیستری موبایل این بوده است که از فرایند واردات مطمئن شوند و مردم ضرر نکنند.

11 درصد از بازار موبایل در اختیار آیفون است!

برای اجرای طرح رجیستری موبایل، اولین برند انتخابی، برند اپل بود. فلاح جوشقانی در مورد انتخاب برند اپل به عنوان اولین برند اعلام نمود:

اپل توانسته است تا ۱۱ درصد بازار گوشی موبایل در ایران را به خود اختصاص دهد و به همین دلیل این برند که هم سهم خوبی در بازار دارد و هم سهم آن آنقدر نیست که بتواند بازار را زیاد تحت تاثیر قرار دهد، انتخاب کرده‌ایم.

وی همچنین اعلام نمود که این تصمیم طولانی مدت نخواهد بود و ما در روزهای آینده مدل‌های دیگر موبایل را اعلام کرده و آنها را را وارد این فرآیند خواهیم کرد.

گوشی‌های مسافران و شرایط اعمال رجیستری

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه فرایند اجرای فاز دوم رجیستری موبایل ، در مورد گوشی‌های آیفونی که به صورت مسافری وارد کشور می‌شوند اعلام نمود که اگر این گوشی‌ها همراه با گردشگر خارجی وارد کشور شوند تا یک ماه قابل استفاده خواهند بود زیرا حدود ۹۹ درصد گردشگران پس از یک ماه از کشور خارج می شوند و دیگر آنها نیازی به فعالسازی گوشی و گذراندن فرایند ثبت نخواهند داشت.

مسافران نیز می‌توانند در هنگام بازگشت به کشور گوشی وارد نمایند. اما گوشی‌های وارد شده توسط آنها نیز مشمول طرح رجیستری موبایل خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد که اگر افراد ایرانی از خارج کشور همراه خود گوشی وارد کنند، باید در هنگام ورود با پرداخت عوارض گمرکی، گوشی را در سامانه‌های گمرکی که در تمامی مبادی فرودگاهی و گمرکات کشور فعال هستند ثبت کرده و کد فعالسازی دریافت کنند.

وی تاکید کرد که اگر مسافران به این موضوع دقت نداشته باشند فقط یک ماه می‌توانند از گوشی که با خود به کشور وارد کرده‌اند استفاده کنند.

فلاح جوشقانی در ادامه صحبت‌هایش در مورد اجرای فاز دوم رجیستری موبایل ، بر موضوع ثبت گوشی پس از ورود به کشور در گمرک تاکید نمود و ادامه داد که براساس  مقررات، جنسی که بدون ثبت در گمرک و پرداخت عوارض، به کشور وارد شود قاچاق است و امکان اینکه دوباره برای ثبت به گمرک برگردد وجود ندارد.

رئیس رگولاتوری اعلام نمود که بعد از اجرای فاز دوم رجیستری موبایل و بررسی عملکرد سامانه‌ها و بازخورد بازار، تصمیم گرفته می‌شود که مرحله بعدی این طرح، برای کل بازار و یا برای یک یا دو برند، اعمال گردد. وی در پایان تاکید نمود که برای جلوگیری از برهم خوردن تعادل بازار، بهتر است که این پروژه ملی هرچه سریع‌تر اجرا و تکمیل گردد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام.اونایی که گوشی کارکرده اپل خریدن و به صاحب قبلی گوشی دسترسی ندارن چطور گوشی رو فعال کنن؟کد فعال سازیش رو چطور پیدا کنن؟؟

    پاسخ