;
coinex

بررسی میت 10 لایت هواوی: جهانی بزرگ در یک قالب ظریف و زیبا!

بررسی میت 10 لایت هواوی: جهانی بزرگ در یک قالب ظریف و زیبا!

هواوی میت 10 لایت (Huawei Mate 10 lite) گوشی جدید میان رده سری میت هواوی است که به تازگی توسط این گوشی‌ساز چینی معرفی شد. در این نوشتار به بررسی میت 10 لایت این برند پرداخته‌ایم.

بررسی میت 10 لایت هواوی

در سال جاری میلادی تعداد زیادی از سازندگان، در ساخت گوشی‌های خود از نمایشگرهای بدون حاشیه استفاده کردند. از آنجایی که تعداد شرکت‌هایی که در ساخت محصولات پیشرفته خود از این نمایشگرها استفاده می‌کنند روز به روز در حال افزایش است؛ می‌توان گفت که در آینده‌ای نزدیک این نوع از صفحه نمایش در صنعت ساخت گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی هم جای خود را باز خواهند کرد.

در این میان هواوی یکی از سازندگانی محسوب می‌شود که تعهد خاصی در مجهز ساختن گوشی‌های ارزان قیمت خود به فناوری‌های جدید دارد. این سازنده برای این که پایبندی خود را به این تعهد همچنان نشان دهد، در ساخت یکی از محصولات جدیدش به نام هواوی میت 10 لایت از نمایشگر بدون حاشیه فول ویو استفاده کرده است.


بیشتر بخوانید:  مزیت صفحه نمایش فول ویو (FullView) در گوشی هواوی میت ۱۰


این گوشی هوشمند در حدود 285 دلار قیمت دارد؛ اما به یک نمایشگر تقریبا بدون حاشیه فول اچ دی پلاس مجهز شده است تا بتواند در بازار عرضه گوشی‌های میان رده توجه تعداد بیشتری از کاربران را در مقایسه با سایر محصولات موجود به خود جلب کند. با تکراتو همراه باشید تا به بررسی میت 10 لایت هواوی بپردازیم.

مشخصات

گوشی میان‌رده جدید هواوی از سخت افزارهای زیر بهره می‌برد:

  • نمایشگر 5.9 اینچی فول اچ دی پلاس 1080 در 2160 پیکسل فول ویو (Full view) ال سی دی
  • پردازشگر هشت هسته‌ای هایسیلیکون کایرین 659 با چهار هسته 36 GHz و چهار هسته 1.7 GHz کورتکس ای 53
  • واحد پردازش گرافیکی مالی – T830 MP2
  • رم 4 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 256 گیگابایت
  • دوربین اصلی دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و فوکوس خودکار تشخیص حالت
  • دوربین سلفی دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
  • سیستم عامل اندروید 7 نوقا در کنار رابط کاربری اموشن 5.1 (EMUI 5.1)

نقاط قوت و نقاط قوت

قبل از این که به بررسی نکات مثبت و منفی هواوی میت 10 لایت بپردازیم، بد نیست که با ویژگی‌های مثبت و منفی این گوشی هوشمند آشنا شوید. در این قسمت این ویژگی‌ها را شرح داده‌ایم.

ویژگی‌های مثبت:

  • نمایشگر لبه‌به‌لبه بزرگ فول ویو با نسبت تصویر 18 به 9
  • دوربین دوگانه سلفی و اصلی
  • طراحی زیبا
  • عملکرد خوب باتری

ویژگی‌های منفی:

  • عدم پشتیبانی فناوری شارژ سریع
  • داشتن پورت میکرو یو اس بی

بررسی میت 10 لایت هواوی: درون جعبه

وقتی که صحبت از تجهیزات کاربردی عرضه شده به همراه یک گوشی جدید مطرح می‌شود، نام هواوی همیشه به عنوان یکی از برترین سازندگان مطرح می‌گردد. این سازنده خوشنام در رابطه با میت 10 لایت هم همین روند خود را ادامه داده است. با خرید این گوشی هوشمند شما تجهیزات زیر را در کنار گوشی جدید خود دریافت می‌کنید:

  • مبدل دیواری 2 ولتی – 5 آمپری
  • کابل تبدیل یو اس بی نوع ای به پورت میکرو یو اس بی با اندازه استاندارد
  • ابزار خارج سازی سیمکارت
  • هندزفری دارای کلید افزایش و کاهش صدا و همچنین کلید شروع و توقف آهنگ با قابلیت پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری هدفون
  • کاور پشتی پلاستیکی شفاف
  • کارت گارانتی و دستورالعمل نحوه استفاده از گوشی

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی میت 10 لایت هواوی: طراحی و کیفیت ساخت

در بررسی میت 10 لایت هواوی اولین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب می‌کند، نمایشگر این گوشی هوشمند است. این صفحه نمایش 5.9 اینچی بلند قد و زیبا، با نسبت تصویر 18 به 9 ساخته شده و تقریبا همه نمای جلوی گوشی را پوشانده است. استفاده از این نمایشگر باعث شده که گوشی میان رده جدید سازنده چینی ظاهر زیباتری پیدا کند و با وجود بزرگ بودنش به راحتی در یک دست کاربر قرار گیرد.

میت 10 لایت هواوی یک کاور آلومینیومی پشتی یکپارچه را نیز بر روی خود دارد؛ قطعه‌ای که تا به امروز تنها تعداد محدودی از گوشی‌های رده متوسط به آن مجهز شده‌اند. این اسمارت فون میان‌رده، یک دوربین دو قلوی اصلی و اسکنر اثر انگشت پشتی را نیز بر روی خود دارد. در مجموع می‌توان گفت که این گوشی هوشمد ظاهر بسیار زیبایی را در کنار سخت افزارهایی هوشمند در اختیار شما می‌گذارد؛ ترکیبی که به ندرت در میان رقبا دیده می‌شود.

هواوی در ساخت میت 10 لایت کلیدهای کنترلی گوشی را در موقعیت و مکان‌های بسیار خوبی گذاشته است. در این گوشی هوشمند کلید پاور در سمت راست و غلتانک‌های صدا در سمت چپ بدنه قرار گرفته‌اند. همه کلیدها و شاسی‌ها به خوبی عمل می‌کنند و دسترسی بسیار آسانی دارند.

صفحه نمایش

بررسی میت 10 لایت هواوی: نمایشگر

در این مطلب بارها به نمایشگر میت 10 لایت اشاره شده، زیرا این سخت افزار از هر جنبه‌ای واقعا کارآمد است. نمایشگر فول اچ دی پلاس میت 10 لایت با نسبت تصویر 18 به 9 خود یکی از نقاط قوت اصلی گوشی میان‌رده جدید هوآوی محسوب می‌شود و اولین مشخصه‌ای است که در هنگام در دست گرفتن این گوشی هوشمند توجه شما را به خود جلب می‌کند.

نمایشگر FullView این دستگاه، تصویر و روشنایی خوبی را در کنار عملکردی نسبتا دقیق به شما هدیه می‌کند. نمایشگر میت 10 لایت رنگ‌ها را در تصاویر کمی سرد نشان می‌دهد اما هواوی این امکان را برای شما فراهم ساخته است که با اعمال تنظیمات مناسب بر روی گوشی، این محدودیت را نیز رفع کنید.

در مجموع می‌توان گفت که صفحه نمایش به کار رفته در میت 10 لایت ظاهر بسیار خوبی دارد و عملکرد بسیار خوبی را نیز ارائه می‌کند.

رابط کاربری و سیستم عامل

بررسی میت 10 لایت هواوی: رابط کاربری و سیستم عامل

میت 10 لایت هواوی با سیستم عامل اندروید 7 نوقا و رابط کاربری ایموشن 5.1 در اختیار شما گذاشته می‌شود. عرضه این گوشی هوشمند با این ساختار نرم افزاری کمی دلسرد کننده است، زیرا سازنده چینی گوشی‌های پیشرفته‌تر خود را با رابط کاربری ایموشن 8 و سیستم عامل اندروید 8 اوریو عرضه کرده است.

با این حال می‌توان گفت که نرم افزار نصب شده بر روی میت 10 لایت به هیچ وجه عملکرد نامطلوبی ندارد. این نرم افزار چند قابلیت‌ کاربردی را نظیر یک فروشگاه تم و سیستم مدیریت دستگاه در کنار سیستم عامل اندروید در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید حداکثر کارایی ممکن را از گوشی خود دریافت کنید.

قابلیت مدیریت این دستگاه همه فعالیت‌ها و وضعیت‌های گوشی را بررسی و اسکن می‌کند و در آخر یک گزارش کلی از نحوه عملکرد گوشی را در اختیار کاربر می‌گذارد. این اپلیکیشن شما را قادر می‌سازد تا تنها با لمس کردن یک کلید نرم افزاری همه مشکلات گوشی را رفع کنید و عملکرد آن را به حالت اول برگردانید.

سیستم عامل میت 10 لایت در کنار این قابلیت‌ها چند ابزار کاربردی و بسیار مفید دیگر را نیز به شما هدیه می‌کند. ابزار تنظیم کننده دمای رنگ نمایشگر یکی از این قابلیت‌ها است که شما را قادر می‌سازد تا وضعیت رنگ نمایشگر گوشی را متناسب با سلیقه خود تنظیم نمایید. این برنامه‌های اضافی در مجموع تجربه بسیار بهتری را در زمینه استفاده از این گوشی هوشمند به شما منتقل می‌کنند.

رابط کاربری ایموشن 5.1 نسخه تعدیل شده سیستم عامل اندروید هواوی است و می‌تواند به راحتی کارهای همزمان شما را انجام دهد و برنامه‌های جدید نصب شده بر روی گوشی را اجرا نماید. این رابط کاربری عملکرد بسیار روان‌تری را در کاربردهای روزانه در مقایسه با نسخه‌های قبلی رابط کاربری سازنده چینی ارائه می‌کند.

عملکرد گوشی و کارکرد باتری

هواوی میت 10 لایت به پردازشگر هشت هسته‌ای کایرین 659 مجهز است. این پردازشگر به راحتی می‌تواند کارهای رده متوسط تا سنگین را برای شما انجام دهد. کایرین 659 همه کارهای روزانه شما را انجام می‌دهد و به راحتی هر نرم افزاری را اجرا می‌کند.

این تراشه در هنگام کار کردن با رابط کاربری نصب شده بر روی گوشی، به هیچ وجه قفل نمی‌کند و از این رو تجربه کاربری بسیار خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

سازنده چینی در ساخت میت 10 لایت از یک باتری 3340 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. این منبع ذخیره در نگاه اول ظرفیت چندان زیادی ندارد، اما به کمک تراشه کارآمد کایرین 659 و نمایشگر فول اچ دی پلاس به کار رفته در میت 10 لایت یک روز کامل شما را در انجام کارهایتان همراهی می‌کند.

دوربین

هواوی قبل از عرضه میت 10 لایت در هر خبر و تبلیغی که به این گوشی هوشمند مربوط می‌شد، اعلام کرد که گوشی میان رده جدیدش به چهار سنسور دوربین مجهز شده است. این سازنده بعد از عرضه این محصول به خوبی توانست نظر مثبت منتقدان و کاربران را به طراحی و عملکرد گوشی جدیدش جلب کند.

از آنجایی که محبوبیت حالت عکسبرداری پرتره روز به روز در حال افزایش است، معقول است که سازندگان گوشی‌های همراه در ساخت دوربین سلفی محصولاتشان بیشتر از ساختارهای دوگانه استفاده کنند؛ ترکیبی که میت 10 لایت هم آن را در دستان شما می‌گذارد.

گوشی میان‌رده جدید هواوی تصاویر بسیار خوبی را به کمک دوربین سلفی و اصلی خود از مناظر مورد نظر شما ثبت می‌کند. عکس‌های گرفته شده با این دوربین تقریبا در هر نوع شرایط نوری بسیار باکیفیت هستند. این عکس‌ها ترکیب رنگ خوبی دارند و در صورت اضافه شدن افکت‌های پردازشی نویز کمی را به خود می‌گیرند.

در واقع می‌توان گفت که تنها محدودیت دوربین میت 10 لایت نداشتن قابلیت پایدارسازی بصری یا الکترونیکی تصاویر است. این محدودیت باعث می‌شود که تصاویر گرفته شده با استفاده از دوربین این موبایل در برخی شرایط در صورت لرزیدن دست کاربر کمی کدر شوند.

با همه این تفاسیر باید اعتراف کرد که عملکرد دوربین‌های نصب شده بر روی میت 10 لایت بهتر از آنچه است که انتظار دارید در این رده از گوشی‌های هوشمند دریافت کنید.

آیا هواوی میت 10 لایت ارزش خرید دارد؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید یک گوشی هوشمند باید مد نظر قرار گرفته شود، ارزش واقعی آن محصول در قبال بهای پرداختی تعیین شده توسط سازنده است.

اگر که محصولی از هر نظر عملکرد خوبی را ارائه کند، اما قیمتی گران‌تر از قیمت واقعی خود داشته باشد، خریدن آن چندان عاقلانه نیست. ارزش کالا در قبال بهای پرداختی، دقیقا همان مشخصه‌ای است که میت 10 لایت هواوی را در مقایسه با بیشتر محصولات مشابه موجود در بازار برجسته‌تر نشان می‌دهد.

این گوشی هوشمند در حدود 285 دلار قیمت دارد و در ازای این قیمت پرداختی، ظاهر زیبا، عملکرد خوب، طراحی منحصر بفرد و دوربین‌های قدرتمندی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در کل می‌توان گفت، اگر به دنبال یک گوشی بزرگ کارآمد و اقتصادی هستید که به راحتی در یک دست قرار گیرد، میت 10 لایت هواوی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما محسوب شود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techjuice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر