;
coinex

لیستی از بهترین گوشی های چینی 2017 ؛ ترکیبی از طراحی، زیبایی و عملکرد خوب!

چین از قدرتمندترین سازندگان در دنیای صنعت است. این کشور در ساخت گوشی‌های همراه تبحر خاصی دارد. در این نوشتار به معرفی بهترین گوشی های چینی 2017 پرداخته‌ایم.

اگر که به صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند علاقمند هستید، احتمالا تا به حال نام برندهایی مثل هواوی، زد تی ای و لنوو را شنیده‌اید؛ هرچند که لنوو در زمینه ساخت لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی هم فعالیت می‌کند.

در این میان سازندگان دیگری نیز وجود دارند و شیائومی نیز یکی از آنهاست؛ برندی که کاربران آسیایی، گوشی‌های آن را با عنوان اپل چینی می‌شناسند. در این بین اسامی دیگری چون میزو و اوپو نیز شنیده می‌شود. در این مطلب به مرور بهترین گوشی‌های چینی 2017 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

 

10 مدل از بهترین گوشی های چینی 2017

1. وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T)

بهترین گوشی های چینی 2017: وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T)

امتیاز از 5: 4.5

قیمت: 499 دلار

بدون شک این دستگاه یکی از بهترین گوشی های چینی 2017 است. وان پلاس 5 تی یک گوشی سورپرایز کننده نیست، زیرا بر مبنای یک محصول خوب دیگر به نام وان پلاس 5 ساخته شده است، اما به عنوان گوشی هوشمندی ساخته شد که نشان دهد در سال 2017 بیشتر سازندگان در ساخت گوشی‌های خود از نمایشگرهای دارای نسبت تصویر 18 به 9 استفاده کردند تا بتوانند گوشی‌های زیباتری را با حاشیه‌های باریک‌تر عرضه نمایند.

گوشی‌های دارای برند وان پلاس تا به حال عرضه چندان زیادی نداشتند، زیرا سازنده چینی با استفاده از یک راهکار جدید خرید و فروش اینترنتی محصولاتش را عرضه می‌کرد (برای خرید یک گوشی پرچمدار وان پلاس نیاز بود تا دعوتنامه‌ای از سوی یکی از دارندگان این گوشی برای خریدار جدید ارسال شود).

از طرفی وان پلاس همچنین نیاز داشت که زبان طراحی گوشی‌هایش را هرچه سریع‌تر تغییر دهد تا بتواند در بازارهای بیشتری محصولاتش را عرضه کند. در ساخت مدل وان پلاس 5 تی تمهیداتی اندیشیده شد تا محصولی بهتر و زیباتر در اختیار تعداد بیشتری از کاربران قرار گیرد.

نکته ویژه‌ای که در مورد وان پلاس 5 تی باید مد نظر قرار گرفته شود، این است که این گوشی هوشمند با قیمت 598 دلار عرضه شده و سخت افزارهای بسیار خوبی را بر روی خود دارد.

این محصول زیبا همچنین در مقایسه با سایر گوشی‌هایی که سخت افزارهای مشابهی را دارند، بین 133 تا 400 دلار ارزان‌تر است. در مجموع می‌توان گفت که اگر نیازی به یک گوشی با بدنه ضد آب، دوربین قدرتمند و توانایی پشتیبانی فناوری شارژ بی سیم ندارید، وان پلاس 5 تی انتخاب بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود.

2. شیائومی می ای 1 (Xiaomi Mi A1)

بهترین گوشی های چینی 2017: شیائومی می ای 1 (Xiaomi Mi A1)

امتیاز: 4

قیمت: 271.99 دلار

شیائومی طرفداران بسیار زیادی دارد، اما عملکرد رابط کاربری این سازنده که با نام MIUI شناخته می‌شود، در برخی موارد به میزان زیادی خسته کننده است. می ای 1 و می 5 ایکس دو دستگاه از محصولات شیائومی هستند. این دو گوشی هوشمند از همه نظر به یکدیگر شبیه‌اند، با این تفاوت که می ای 1 با سیستم عامل اندروید وان و می 5 ایکس با سیستم عامل MIUI 8.5 در اختیار کاربران گذاشته شده است. این تفاوت یک تغییر بزرگ است، زیرا باعث می‌شود که کاربران در اروپا و انگلستان هم بتوانند می ای 1 را خریداری کنند.

شیائومی می ای 1 یکی گوشی میان‌رده خوب و مناسب چینی است. این گوشی هوشمند سریع‌ترین دستگاه ساخته شده نیست و نمی‌تواند ویژگی‌هایی مثل قابلیت شارژ بی سیم، نمایشگر تمام صفحه، رزولوشن QHD، بدنه ضد آب یا فناوری اتصالی NFC را در اختیار شما قرار دهد، اما با قیمتی در حدود 272 دلار عرضه می‌شود.

این دستگاه می‌تواند کارایی منحصر بفرد، دوربین خوب، طراحی زیبا، ویژگی‌های نرم افزاری مناسب و به‌روزرسانی‌های ویژه‌ای را در اختیار شما قرار دهد. شیائومی می ای 1 در شرایط کم نور توانایی عکاسی چندان خوبی نداشته، اما ارزش بسیار بالایی در قبال بهای پرداختی خود دارد و از این رو در دنیای گوشی‌های اقتصادی، بهترین انتخاب برای خرید شما محسوب می‌شود.

3. شیائومی می 6 (Xiaomi Mi6)

بهترین گوشی های چینی 2017: شیائومی می 6 (Xiaomi Mi6)

امتیاز: 4.5

قیمت: 479.99 دلار (مدل 64 گیگابایتی) – 539.99 دلار (مدل 128 گیگابایتی)

شیائومی می 6 یک گوشی بسیار منحصر بفرد و یکی از بهترین موبایل های چینی در سال 2017 است و وجود نرم افزار MIUI تنها محدودیت آن برای کاربران ساکن در برخی از کشورها مثل انگلستان به شمار می‌آید.

این گوشی هوشمند سرعت بسیار خوبی دارد و با طراحی بسیار زیبا و قیمتی معقول عرضه شده است. به بیان خلاصه می‌توان گفت که اگر که با سیستم عامل اندروید آشنایی دارید، به هیچ وجه نباید در خرید شیائومی می 6 تعلل کنید.

4. آنر 9 (Honor 9)

بهترین گوشی های چینی 2017: آنر 9 (Honor 9)

امتیاز: 4.5

قیمت: 506.54 دلار

هواوی آنر 9 یک گوشی منحصر به فرد با قیمت بسیار منصفانه است. این گوشی هوشمند از نظر عملکرد به راحتی با گوشی‌های پرچمدار برابری می‌کند.


بیشتر بخوانید:  بهترین گوشی های آنر هواوی


در واقع، شاید نداشتن بدنه ضد آب و نمایشگر بدون حاشیه تنها محدودیت‌های این محصول در مقایسه با سایر گوشی‌های پرچمدار محسوب شود. آنر 9 ظاهر بسیار زیبایی دارد و سرعت و عملکرد بسیار خوبی را در اختیار شما می‌گذارد.

5. شیائومی می نوت 2 (Xiaomi Mi Note 2)

بهترین گوشی های چینی 2017: شیائومی می نوت 2 (Xiaomi Mi Note 2)

امتیاز: 4.5

قیمت: 619.99 دلار

بدون شک شیائومی می نوت 2 یکی از بهترین گوشی های چینی 2017 است. این اسمارت فون با سر و صدای زیادی رونمایی شد. می نوت 2 یک گوشی اندروید زیبا و بزرگ است و می‌تواند عملکرد بسیار خوب، دوربین قدرتمند و حافظه داخلی بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

این گوشی هوشمند فاقد نمایشگر QHD است، اما می‌تواند تصاویر را با کیفیت بسیار خوبی نمایش دهد. این موبایل برنامه‌های اصلی گوگل را نیز بر روی خود ندارد؛ اما در مقابل، ترفندهای نرم افزاری زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

6. شیائومی می میکس 2 (Xiaomi Mi Mix 2)

بهترین گوشی های چینی 2017: شیائومی می میکس 2 (Xiaomi Mi Mix 2)

امتیاز: 4.5

قیمت: 558.88 دلار (مدل 64 گیگابایتی) – 599.99 دلار (مدل 128 گیگابایتی) – 639.99 دلار (مدل 256 گیگابایتی)

شیائومی می میکس یکی از گوشی‌های پرطرفدار شیائومی و البته یکی از برترین گوشی های چینی در سال 2017 است. مدل استاندارد این گوشی هوشمند سال پیش به عنوان محصول انقلابی پرچمدار شیائومی وارد بازار شد و توانست نمایی زیبا و منحصر بفرد را در قالب یک گوشی مجهز به نمایشگر بدون حاشیه به کاربران و منتقدان دنیای گوشی‌های همراه نشان دهد.

به همین دلیل سازنده چینی، جانشین این محصول را امسال عرضه کرد. می میکس 2 شاید مانند می میکس 2016 چندان تعجب برانگیز نباشد، اما تغییرات بسیار خوبی را به خود دیده و می‌تواند یک ضریب شکل زیباتر و حمل پذیرتر را در اختیار کاربرانش بگذارد. این گوشی هوشمند همچنین قادر است که قابلیت اتصالی LTE را در هر گوشه‌ای از جهان پشتیبانی کند.


بیشتر بخوانید:  بهترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۱۷


شیائومی می میکس 2 مانند هر محصولی نقطه ضعف‌های خاص خود را دارد. نداشتن جک 3.5 میلی‌متری هدفون، برآمده بودن سنسور دوربین اصلی و داشتن یک باتری کوچک‌تر در مقایسه با می میکس 2016، از نقطه ضعف‌های این گوشی هوشمند است.

با این حال، می‌توان گفت که این اسمارت فون هنوز هم یک محصول منحصر بفرد است، زیرا در مقایسه با مدل سال قبل، عملکرد سریع‌تری را در قالب یک بدنه زیباتر و کوچک‌تر در اختیار شما می‌گذارد. این گوشی هوشمند علاوه بر این قیمت بسیار ارزان‌تری در مقایسه با سایر گوشی‌های پرچمدار مشابه دارد و از این رو اگر که بتوانید با ساختار نرم افزاری آن هماهنگ شوید، انتخاب بسیار خوبی برای خرید محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود که شیائومی در ساخت گوشی شیائومی می میکس 3 هم روند پیشرفت خود را همچنان ادامه دهد و این محصول را با قابلیت‌هایی نظیر بدنه ضد آب، دوربین دوگانه اصلی، نمایشگر باکیفیت‌تر و باتری دارای توانایی پشتیبانی از فناوری شارژ بی سیم در اختیار کاربران و طرفدارانش بگذارد.

7. میزو پرو 6 پلاس (Meizu Pro 6 Plus)

بهترین گوشی های چینی 2017: میزو پرو 6 پلاس (Meizu Pro 6 Plus)

امتیاز: 4

قیمت: 512.99 دلار

میزو پرو 6 پلاس رابط کاربری Flyme OS 5 را بر روی خود دارد و یکی از با کیفیت‌ترین گوشی‌های سازنده چینی محسوب می‌شود. در واقع این محصول یکی از بهترین گوشی های چینی فروخته شده در سال 2017 است.

این محصول عملکرد بسیار خوبی داشته و یک نمایشگر بسیار خوب را در کنار قابلیت‌های تصویربرداری عالی در اختیار شما می‌گذارد. میزو پرو 6 پلاس در حدود 513 دلار قیمت دارد، اما نمی‌تواند با گوشی‌های پرچمداری مثل گلکسی اس 7 سامسونگ و وان پلاس 3 تی رقابت کند؛ اگرچه از نظر قیمتی از این گوشی‌های هوشمند ارزان‌تر است، اما باز هم قادر نیست که ارزش اقتصادی بهتری را ثابت کند.

با این حال می‌توان گفت که این گوشی هوشمند به کمک رابط کاربری خود، کارایی مناسبی را در اختیار شما و یکی از بهترین‌های چین است.

8. هواوی میت 9 (Huawei Mate 9)

بهترین گوشی های چینی 2017: هواوی میت 9 (Huawei Mate 9)

امتیاز: 4.5

قیمت: 599.99 دلار

هواوی میت 9 از دید بسیاری از منتقدان و کارشناسان دنیای موبایل، نه تنها بهترین گوشی هوشمند هواوی محسوب شده، بلکه به راحتی در لیست بهترین گوشی های چینی 2017 قرار می‌گیرد. این دستگاه یک باتری بسیار بزرگ را در کنار سخت افزارهایی قدرتمند، دوربین دوگانه باکیفیت و طراحی زیبا در اختیار شما می‌گذارد.


بیشتر بخوانید:  بهترین گوشی های هواوی


میت 9 هواوی در تست‌های بنچمارک، امتیازات بسیار خوبی را اخذ کرده و نشان داده است که ارزش بسیار بالایی در قبال بهای پرداختی خود دارد. هواوی تصمیم دارد که به‌روزرسانی EMUI 5 را برای این گوشی هوشمند منتشر کند و از این رو باید منتظر ماند و دید که این رابط کاربری جدید تا چه اندازه می‌تواند عملکرد خوب هواوی میت 9 را بهتر کند.

9. یومی دیجی زد 1 (UMIDIGI Z1)

بهترین گوشی های چینی 2017: یومی دیجی زد 1 (UMIDIGI Z1)

امتیاز: 4

قیمت: 179.99 دلار

این مدل یکی از بهترین موبایل های چینی است، اما برای کاربران ایرانی برند معروفی نیست. یومی دیجی زد 1 از نظر کارایی سرعت مدل‌های پیشین خود را ندارد، اما طراحی منحصر بفرد و ظاهر زیبای محصولات این سازنده چینی را در کنار یک باتری بزرگ‌تر، دوربین قوی‌تر و حافظه داخلی بیشتر در اختیار شما می‌گذارد.

این گوشی هوشمند هم اکنون با قیمتی در حدود 180 دلار در بازار خرید و فروش می‌شود و از این رو یک گوشی اقتصادی منحصر بفرد بوده و با آنکه شاید برای کاربران ایرانی نام آشنایی نباشد، در بین برترین گوشی های چینی در سال 2017 قرار می‌گیرد.

10. شیائومی ردمی نوت 4 ایکس (Xiaomi Redmi Note 4X)

بهترین گوشی های چینی 2017: شیائومی ردمی نوت 4 ایکس (Xiaomi Redmi Note 4X)

امتیاز: 4

قیمت: 202 دلار

ردمی نوت 4 ایکس تفاوت‌های چندان زیادی با مدل‌های ردمی نوت 3 یا ردمی نوت 4 ندارد، اما به صورت یک گوشی اقتصادی در سرتاسر جهان عرضه می‌گردد. از این رو اگر که می‌خواهید با ترکیبی از مهندسی شیائومی و کارایی یک گوشی اقتصادی خوب آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این محصول را نیز به لیست خرید گوشی‌های مورد نظر خود اضافه نمایید.

مطمئنا در این لیست، گوشی‌های دیگری نیز می‌توانستند وارد شوند. گوشی‌های جدید سری میت 10 هواوی بی‌گمان یکی از بهترین گوشی های چینی 2017 خواهند بود، اما شاید قیمت نسبتا بالای آنها باعث شده تا در لیست این منبع خبری، ذکر نشود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techadvisor

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر