;
coinex

ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017 ؛ پولدارترین افراد دنیا را بشناسید!

لیست ثروتمندترین افراد جهان هر ساله در ماه مارس منتشر می‌شود. ولی از سال ۲۰۰۲ تصمیم گرفته شد که فهرست و دارایی افراد، به صورت روزانه محاسبه و به‌روز گردد. در این نوشته به معرفی 30 تن از ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2017 خواهیم پرداخت.

فهرست پولدارترین افراد جهان ، تحت عنوان میلیاردرهای جهان منتشر می‌شود. در سال 2017 تعداد میلیاردرها 13 درصد بیشتر شده‌اند. همچنین میزان ثروت این افراد نیز رشد 18 درصدی داشته است.

بررسی ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017

بیشتر مردمی که نام آنها در بین ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد، در زمینه‌های مختلفی از جمله فناوری، ورزش، مد و سرمایه گذاری فعالیت داشته و به صورت خودساخته توانسته‌اند تا به این ثروت دست یابند. در ادامه قصد داریم تا 30 نفر از پولدارترین افراد جهان در سال 2017 را معرفی کنیم. با تکراتو همراه باشید!

1. بیل گیتس (Bil Gates)

بیل گیتس

بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان، کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است. وی توانست در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس نماید. وی تا مارس ۲۰۱۷ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شده است. از ابتدای تأسیس مایکروسافت تا سال ۲۰۰۰، بیل گیتس مدت ۲۵ سال مدیرعامل مایکروسافت بود. ثروت وی سال گذشته برابر 75 میلیارد دلار بوده است.

دارایی خالص : ۸۶ میلیارد دلار

سن : 61

کشور : آمریکا

2. وارن بافت (Warren Buffett)

وارن بافت

وارن بافِت کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار آمریکایی است که توانسته عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار را به دست آورد و یکی از ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2017 باشد. وی اکنون مدیر عامل اجرایی و رییس هیات مدیره شرکت برکشایر هاتاوی است.

دارایی خالص : 77.2 میلیارد دلار

سن : 86

کشور : آمریکا

3. جف بزوز (Jeff Bezos)

جف بزوز

جف بزوز، کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی در زمینه اینترنت و مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون است. وی همچنین یکی از ثروتمندترین افراد 2017 است.  سال گذشته بیشتر از هر کسی برای موسس آمازون سال خوبی بود، زیرا ثروت وی افزایش خوبی داشت.

دارایی خالص : 73.1 میلیارد دلار

سن : 53

کشور : آمریکا

4. آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega)

آمانسیو اورتگا

آمانسیو اورتگا تاجری اسپانیایی و فعال در صنعت مد و مؤسس شرکت ایندیتکس است. وی ثروتمندترین فرد در اسپانیا نیز شناخته می‌شود. اورتگا مالک و مؤسس فروشگاه‌های زارا ٬برشکا٬ پول اندبر٬ماسیمو دوتی و همچنین ده برند و فروشگاه خرده‌فروشی پوشاک است. البته لازم به ذکر است که دارایی اورتگا به صورت دقیق مشخص نیست.

دارایی خالص : 68.5 میلیارد دلار

سن : 80

کشور : اسپانیا

5. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ

مارک الیوت زاکربرگ که متولد ۱۴ مه ۱۹۸۴ است، برنامه‌نویس رایانه و مؤسس وب‌گاه شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک در آمریکا است. وی اکنون یکی از ثروتمندترین افراد در جهان در سال 2017 است. همچنین مجله تایم، وی را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۰ انتخاب کرده‌ است. او دانشجوی دانشگاه هاروارد بود و با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر به خصوص اندرو مک‌کالم، داستین موسکویتز و کریس هاگز اقدام به تأسیس این سایت نمود. وی اکنون مدیر اجرایی فیس‌بوک است.

دارایی خالص : 58.5 میلیارد دلار

سن: 32

کشور: آمریکا

6. کارلوس اسلیم (Carlos Slim Helú)

کارلوس اسلیم

یکی دیگر از پولدارترین افراد جهان در سال 2017 ، کارلوس اسلیم است. وی کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌دار مکزیکی، لبنانی‌تبار است که از ماه اوت سال ۲۰۰۷ در لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. وی مالک شرکت‌های گروپو کارسو، آمریکا موویل، تلمکس، سانبورنز و تل‌سل است و علت اصلی رسیدن او به این ثروت، خرید تلمکس در فرایند خصوصی‌سازی از دولت مکزیک بوده ‌است.

دارایی خالص : 50.7 میلیارد دلار

سن : 77

کشور : مکزیک

7. رتبه مشترک: چارلز کوک (Charles Koch)

چارلز کوک

چارلز جی کوک تاجر، کارآفرین و نیکوکار آمریکایی است که در لیست ثروتمندترین افراد دنیا جای دارد. او یکی از دو مالک، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی شرکت صنایع کوک است. برادرش دیوید کوک نایب رئیس اجرایی شرکت است. در سال ۲۰۱۰ بود که شرکت صنایع کوک، در فهرست بزرگترین شرکت‌های خصوصی مستقر در ایالات متحده قرار گرفت.

دارایی خالص : 47.9 میلیارد دلار

سن: 81

کشور: آمریکا

8. رتبه مشترک: دیوید کوک (David Koch)

دیوید کوک

صنایع کوک به عنوان دومین کمپانی خصوصی بزرگ دنیا و با فروش سالانه 100 میلیارد دلار از هر چیزی، از کود تا نوع خاصی از فنجان‌های کاغذی و بیودیزل را تولید می‌کند. دیوید کوک و برادرش هر دو در لیست ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2017 قرار دارند.

دارایی خالص : 47.9 میلیارد دلار

سن : 76

کشور : آمریکا

9. لری الیسون (Larry Ellison)

لری الیسون

لارنس ژوزف الیسون، زاده ۱۷ اوت، ۱۹۴۴ است و یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، از شرکت‌های فعال در زمینه نرم‌افزارهای پایگاه داده است. الیسون در جوانی برای شرکت امپکس (Ampex) کار می‌کرد و یکی از پروژه‌های او پایگاه دادها برای سازمان اطلاعات آمریکا بود که وی آن را Oracle نامید.

دارایی خالص : 45.3 میلیارد دلار

سن : 72

کشور : آمریکا

10. اینگوار کامپراد (Ingvar Kamprad)

اینگوار کامپراد

اینگوار کامپراد، بازرگان و کارآفرین سوئدی است که توانسته در لیست پولدارترین افراد جهان جایگاه دهم را به خود اختصاص دهد. او بنیانگذار شرکت آیکیا است. کامپراد کار خود را از سن بسیار پایین آغاز کرد و اولین شغل او، فروش کبریت، خودکار و دوچرخه بود. وی توانست تا در سال ۱۹۴۳ آیکیا را تأسیس کند.

دارایی خالص : 43 میلیارد دلار

سن : 90

کشور : سوئد

11. لری پیج (Larry Page)

لری پیج

لورنس لَری پیج، کارآفرین و مبتکر آمریکایی است، که به همراه سرگئی برین، موتور جستجوی اینترنتی گوگل را بنا کرد. در سال ۲۰۱۳ دارایی پیج حدود ۲۳ میلیارد دلار تخمین زده شد و این امر باعث شد تا وی در لیست ثروتمندترین افراد دنیا و آمریکا قرار گیرد. پیج مخترع رتبه صفحه (پیج رنک) است که پایه و اساس الگوریتم جستجوی گوگل در نظر گرفته می‌شود. او هم‌اکنون مدیرعامل اجرایی شرکت الفابت است. وی در سال ۲۰۱۶ توانست به عنوان ۱۰ امین فرد قدرتمند جهان شناخته شود.

دارایی خالص : 42.5 میلیارد دلار

سن : 43

کشور : آمریکا

12. سرگئی برین  (Sergey Brin)

سرگئی برین

سِرگِئی میخایلوویچ برین، زاده ۲۱ اوت سال 1973 است. وی یک کارآفرین آمریکایی متولد روسیه است که با کمک لری پیج شرکت گوگل را بنیان نهادند و وی نیز مانند لری پیج در لیست ثروتمندترین های جهان قرار دارد. برین در حال حاضر مدیر تکنولوژی شرکت گوگل است و چهارمین ثروتمند جوان جهان است.

دارایی خالص : 41.6 میلیارد دلار

سن : 43

کشور: آمریکا

13. برنار آرنو  (Bernard Arnault)

برنار آرنو

برنار آرنو تاجر، کارآفرین و کلکسیونر آثار هنری فرانسوی است که به دلیل دارا بودن دارایی میلیاردی اکنون یکی از ثروتمندترین های دنیا است. برنار ژان ایتن آرنو، در تاریخ ۵ مارس ۱۹۴۹ در شهر روبه در شمال فرانسه متولد شد. پدر وی  کارخانه‌دار و مالک شرکت ساخت‌ و ساز فیرت-ساوینل بود.

دارایی خالص : 40 میلیارد دلار

سن : 67

کشور : فرانسه

14. لیلیان بتانکور (Liliane Bettencourt)

لیلیان بتانکور

لیلیان بتانکور در ماه مارس سال 2013 بتانکور به دلیل دارا  بودن دارایی میلیاردی خود به عنوان سومین زن ثروتمند جهان معرفی شد. وی همچنین توانست تا در لیست پولدارترین افراد حال حاضر دنیا نیز برای خود جا باز کند. لیلیان هنریت شارلوت بتانکور بازرگان، کارآفرین و نیکوکار فرانسوی بود، که سهام‌دار و مالک اصلی شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی اورئال محسوب می‌شد. لیلیان بتانکور در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷، در سن ۹۴ سالگی در پاریس درگذشت.

دارایی خالص : 36.8 میلیارد

سن : 94

کشور : فرانسه

15. جک ما (Jack Ma)

جک ما

جک ما کارآفرین، صنعت‌گر و مدیر ارشد اجرایی چینی است، که در سال ۱۹۹۹ گروه علی‌بابا را تأسیس نمود. وی در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه علی‌بابا فعالیت می‌کند. وی همچنین توانست در ماه مارس ۲۰۱۴ با دارایی میلیارد دلاری خود رتبه ششم ثروتمندترین افراد چین را به دست آورد. دارایی خالص وی در سال گذشته ، 8.7 میلیارد افزایش یافته است.

دارایی خالص : 35.7 میلیارد دلار

سن : 52

کشور : چین

16. راب والتون  (Rob Walton)

راب والتون

ساموئل رابسون والتون بزرگترین فرزند هلن والتون و سام والتون بنیانگذار شرکت وال‌مارت است. شرکت وال مارت بزرگترین شرکت خرده‌فروشی جهان است. وی در حال حاضر به‌عنوان رییس هیئت مدیره این شرکت، فعالیت می‌کند. والتون به دلیل موفقیت در کسب و کار و همچنین دارا بودن دارایی میلیارد دلاری خود توانسته تا جایگاه شانزدهم را در لیست ثروتمندترین افراد 2017 را به خود اختصاص دهد.

دارایی خالص : 35.4 میلیارد دلار

سن : 72

کشور : آمریکا

17. جیم والتون  (Jim Walton)

جیم والتون

جیمز کار والتون، که با نام جیم والتون شناخته می‌شود، جوانترین پسر بنیانگذار شرکت وال‌مارت، سام والتون است. وی در حال حاضر رییس هیئت مدیره آروست بانک است. در اکتبر سال ۲۰۱۲ بود که جیم والتون با دارایی تخمینی ۲۸٫۱ میلیارد دلاری خود توانست دهمین فرد ثروتمند جهان باشد. والتون توانست تا مدرک کارشناسی خود را، از دانشگاه آرکانزاس دریافت کند.

دارایی خالص : 35.1 میلیارد دلار

سن : 68

کشور : آمریکا

18. آلیس والتون (Alice Walton)

آلیس والتون

آلیس والتون، تاجر و نیکوکار آمریکایی است، که در سال ۲۰۱۲ با دارایی میلیارد دلاری خود توانست در لیست پولدارترین افراد 2017 برای خود جا باز کند. وی دومین زن و سیزدهمین فرد ثروتمند ایالات متحده آمریکا است. وی همچنین از اعضای هیئت مدیره شرکت وال‌مارت و از اعضای خانواده والتون است. آلیس والتون دختر سام والتون بنیانگذار شرکت وال‌مارت و خواهر اس. رابسون والتون، جیم والتون و جان تی. والتون است. دارایی خالص خانم والتون در طول سال گذشته، 2.3 میلیارد دلار افزایش داشته است.

دارایی خالص : 34 میلیارد دلار

سن : 67

کشور : آمریکا

19 و 20. ژاکلین مارس (Jacqueline Mars) و جان مارس (John Mars)

جان مارس

خانواده مارس، خانواده کارآفرین آمریکایی هستند که مالک اکثریت سهام شرکت مارس اینکورپوریتد هستند. این خانواده تا سال ۱۹۸۸ ثروتمندترین خانواده در ایالات متحده آمریکا بود. اعضای این خانواده به شدت از مکان‌های عمومی و انجام مصاحبه دوری می‌کنند و عکس‌های زیادی نیز از این خانواده در دسترس نیست. خانواده مارس در حال حاضر رتبه 19 و 20  را از لیست ثروتمندترین افراد جهان به خود اختصاص داده‌اند. دارایی مارس و ژاکلین که صاحب بسیاری از کمپانی‌های مشهور آمریکایی نیز هستند، طی سال گذشته 2.6 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

دارایی خالص : 32.4 میلیارد دلار

سن ژاکلین : 77

سن جان : 81

کشور: آمریکا

21. وانگ جیانلین (Wang Jianlin)

وانگ جیانلین

وانگ جیانلین، کارآفرین، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی چینی است، که در حال حاضر به‌عنوان پولدارترین و ثروتمندترین فرد در جمهوری خلق چین، شناخته می‌شود.

دارایی خالص : 31.6 میلیارد

سن : 62

کشور : چین

22. لی کا – شینگ (Li Ka-shing)

لی کا - شینگ

لی کا-شینگ، بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار هنگ کنگی است که در گوانگ‌دونگ، جمهوری خلق چین متولد شده است. او برای مدتی ثروتمندترین مرد آسیا بود و اکنون نیز در لیست ثروتمندترین افراد حال حاضر دنیا رتبه 22 را دارد.

دارایی خالص : 30.6 میلیارد دلار

سن : 80

کشور : هنگ کنگ

23. خورخه پائولو لمان (Jorge Paulo Lemann)

خورخه پائولو لمان

خورخه پائولو لمان، که کارآفرین و بانک‌دار سوئیسی -برزیلی است، ثروتمندترین فرد برزیل شناخته می‌شود. وی هم‌اکنون مالک شرکت‌های انهایزربوش اینبیف و لوجاس آمریکاناس است.

دارایی خالص : 28.8 میلیارد دلار

سن  : 78 سال

کشور : برزیل

24. شلدون ادلسون (Sheldon Adelson)

شلدون ادلسون

شِلدون گری سرمایه‌دار یهودی آمریکایی و یکی از ثرو‌مندترین افراد جهان در سال 2017 است. وی سهام‌دار عمده، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت لاس‌وگاس سَندز، مالک بسیاری از هتل‌ها، سالن‌های گردهمایی و کازینوها در سراسر جهان است.

دارایی خالص : 28 میلیارد دلار

سن : 83

کشور : آمریکا

25. استیو بالمر (Steve Ballmer)

استیو بالمر

استیو آنتونی بالمر در تاریخ ۲۴ مارس ۱۹۵۶ در شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا به دنیا آمد و از ژانویه ۲۰۰۰ تا فوریه ۲۰۱۴ مدیرعامل شرکت مایکروسافت بود. او تمام دارایی خود را از راه کارمندی شرکت مایکروسافت بدست آورد. وی نیز توانسته تا در لیست ثروتمندترین های جهان در سال 2017، جایگاه بیست و پنجم را از آن خود کند.

دارایی خالص : 27 میلیون دلار

سن : 60

کشور : آمریکا

26. وانگ وی (Wang Wei)

وانگ وی

وانگ وی مدیر عامل شرکت پستی  S.F. Express است و توانسته یکی از موفق‌ترین افراد در سال‌های گذشته باشد. هم‌اکنون شرکت او با ناوگانی از 15 هزار وسیله نقلیه و 36 هواپیما، مشغول خدمت‌رسانی در بیشتر از 50 کشور مختلف است. وی به دلیل دارا بودن دارایی میلیاردیش در لیست پولدارترین افراد دنیا در سال 2017 قرار دارد.

دارایی خالص : 26.5 میلیارد دلار

سن : 46

کشور : چین

27. موکش آمبانی (Mukesh Ambani)

موکش آمبانی

موکش آمبانی، کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی هندی است. وی مدیرعامل و مالک بیشترین میزان سهام در شرکت ریلاینس است.

دارایی خالص : 26.3 میلیارد

سن : 59

کشور : هند

28. جورج سوروس (George Soros)

جورج سوروس

جرج سوروس تاجر ارز، سرمایه‌گذار و بازرگان آمریکایی است. سوروس رییس هیئت مدیره بنیاد سوروس و موسسه جامعه باز است. وی همچنین بنیانگذار و رییس هیئت مدیره شرکت مدیریت سرمایه سوروس نیز می‌باشد. دارایی میلیارد دلاری جرج سوروس، وی را در لیست پولدارترین افراد 2017 در رتبه 28 قرار داده است.

دارایی خالص : 25.2 میلیارد دلار

سن : 86

کشور : آمریکا

29. فیل نایت (Phil Knight)

فیل نایت

فیلیپ همپسون نایت یا فیل نایت که متولد 24 فوریه 1938است، کارگزار بزرگ و بشردوست امریکایی است که که اهل ایالت اورگان است و یکی از بنیانگذاران و رئیس بازنشسته شرکت نایکی نیز محسوب می‌شود. وی پیش از این رئیس و مدیرعامل این شرکت بود. فیل نایت از جمله پولدارترین افراد دنیا در سال 2017 است.

دارایی خالص : 25 میلیارد دلار

سن : 75 سال

کشور : آمریکا

30. ما هواتنگ (Ma Huateng)

ما هواتنگ

ما هواتنگ، کارآفرین، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی هنگ کنگی چینی است، که در سال ۱۹۹۸ شرکت تنسنت را تاسیس کرد. وی در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره تنسنت در حال فعالیت است. وی هم اکنون در لیست ثروتمندترین افراد دنیا در سال 2017، رتبه 30 را به خود اختصاص داده است. سال گذشته دارایی خالص این کارآفرین چینی، 4.7 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

دارایی خالص : 22.5 میلیارد دلار

سن : 45

کشور : چین

.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    جالبه که اکثر افراد این لیست در زمینه آی تی و اینترنت و کامپیوتر فعالیت دارند که این نشان از اهمیت این زمینه در جهان دارد اما تو ایران هنوز رشد نکرده است.

    پاسخ