;
coinex

مقایسه ال جی وی 30 با وان پلاس 5 تی: مقایسه پرچمدارانی از آسیای دور!

مقایسه ال جی وی 30 با وان پلاس 5 تی : جایی برای پیرمردها نیست!

وان پلاس و ال جی از برترین گوشی سازان جهان هستند و تا به امروز محصولات بسیار خوبی را عرضه کرده‌اند. در این نوشتار به مقایسه ال جی وی 30 با وان پلاس 5 تی پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه شوید.

مقایسه ال جی وی 30 با وان پلاس 5 تی

ال جی وی 30 و وان پلاس 5 تی هر دو از پیشرفته‌ترین گوشی‌هایی هستند که در سال 2017 وارد بازار شدند. این دو گوشی هوشمند به دوربین‌های دوگانه مجهز شده‌اند تا بتوانند کیفیت عکس برداری بسیار خوبی را ارائه کنند. ال جی وی 30 در ماه سپتامبر و وان پلاس 5 تی در ماه نوامبر وارد بازار شد. هر دو دستگاه از نظر طراحی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند به این نحو که از نمایشگرهای دارای نسبت تصویر 18 به 9 و حاشیه‌های باریک بهره می‌برند. در این میان باید به این نکته اشاره کرد که گوشی‌های سری وی “V” ال جی همیشه با دوربین‌های دوگانه عرضه شده‌اند، در حالی که وان پلاس 5 تی بعد از مدل وان پلاس 5 دومین محصول از سازنده چینی به شمار می‌آید که از یک دوربین دوگانه اصلی بهره می‌برد.

وان پلاس طرفداران وفادار زیادی دارد، زیرا بیشتر کاربران معتقد هستند که گوشی‌های این سازنده بهترین فناوری‌ها را در ازای قیمتی بسیار خوب ارائه می‌کنند؛ در مقابل وی 30 سومین نسل از گوشی‌های سری وی سازنده مشهور کره‌ای و یک محصول گران قیمت است و به نظر می‌رسد که برای کاربران علاقمند به عکاسی و اجرای فایل‌های صوتی ساخته شده است.

حال این سوال مطرح می‌شود که کدام یک از این دو محصول کارایی و ویژگی‌های بهتری دارد؟ در این نوشتار سعی کرده‌ایم که به این سوال پاسخ دهیم. آنچه که در این مطلب می‌خوانید شرح ویژگی‌های مشترک موجود بین این دو محصول، شرح مشخصات هر دستگاه به طور جداگانه، ارائه یک نتیجه گیری برای این بررسی و در نهایت ارائه یک جدول مشخصات کامل از این دو گوشی همراه را در بر می‌گیرد.

ویژگی‌های مشترک

ال جی وی 30 و وان پلاس 5 تی مشخصات مشترک زیادی با یکدیگر دارند. هر دو گوشی از نمایشگرهای 6 اینچی با فناوری OLED، نسبت تصویر 18 به 9 و پوشش محافظتی گوریلا گلس 5 بهره می‌برند. در ساخت هر دو دستگاه از پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 و واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 نیز استفاده شده است. دوربین دوگانه اصلی، باتری جدانشدنی 3300 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع، بلوتوث 5، وای فای، پورت یو اس بی نوع سی برای شارژ کردن باتری و انتقال اطلاعات، اسکنر اثر انگشت پشتی، فناوری صوتی Hi-Res، جک 3.5 میلی متری هدفون، سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا، اندازه فیزیکی و وزن مشابه از دیگر ویژگی‌های مشترک بین این دو ماشین هوشمند به شمار می‌آیند.

ال جی وی 30 و وان پلاس 5 تی هر دو با حافظه‌های داخلی پایه 64 گیگابایتی عرضه می‌شوند اما باید به این نکته اشاره کرد که وی 30 توانایی پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD را دارد اما وان پلاس 5 تی به چنین مشخصه‌ای مجهز نشده است، از این رو اگر که به حافظه بیشتری نیاز دارید باید مدل دارای حافظه داخلی 128 گیگابایتی این گوشی هوشمند را خریداری کنید.

مشخصات ال جی وی 30

مشخصات ال جی وی 30

ال جی علاقه زیادی به رقابت با سامسونگ دارد. این سازنده همیشه سعی کرده است که با ارائه محصولات مبتکرانه‌ای مانند ال جی جی 5 و ال جی جی فلکس یا محصولاتی خاص مانند گوشی‌های سری وی خود در این رقابت پیروز شود. ال جی هیچ ترسی از به کارگیری فناوری‌هایی مانند دوربین دوگانه، 4 مبدل دیجیتال به آنالوگ یا نمایشگر دارای نسبت تصویر 18 به 9 در محصولاتش ندارد. این سازنده کهنه کار در ساخت مدل تاشو جی فلکس از بعضی از این قابلیت‌ها استفاده کرد، از این رو مشخص بود که در ساخت مدل وی 30 هم روند خلاقانه خود را دنبال می‌کند.

وی 10 اولین گوشی سری وی ال جی بود. این گوشی زیبا با یک بدنه تمام فلزی از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شد. سازنده مشهور کره‌ای سپس مدل وی 20 را با یک بدنه تمام آلومینیومی ارائه کرد و در نهایت در ساخت وی 30 یک سبک طراحی تمام شیشه‌ای را به کار گرفت. استفاده از یک بدنه تمام شیشه‌ای در ساخت وی 30 باعث شد ال جی مجبور شود از باتری‌های جدانشدنی استفاده کند اما در مقابل، این گوشی هوشمند را به قابلیت شارژ بی سیم و شاخص مقاومتی IP68 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک مجهز سازد. سازنده مشهور کره‌ای در ساخت وی 30 از فناوری صوتی Hi-Res و 4 مبدل دیجیتال به آنالوگ نیز استفاده کرده است، با این حال باید در نظر داشت که این گوشی هوشمند فاقد اسپیکرهای استریو است.

ال جی وی 30 از یک نمایشگر 6 اینچی P-OLED با رزولوشن 2880 در 1440 پیکسلی QHD و تراکم تصویر 538ppi بهره می‌برد. این نمایشگر فول ویژن نام دارد و ساخته شده است تا با نمایشگر اینفینیتی دیسپلی سامسونگ رقابت کند. فول ویژن توانایی پشتیبانی فناوری‌های اچ دی آر 10 و دالبی ویژن را نیز دارد. این سخت افزار یک نمایشگر ثانویه شناور را نیز در اختیار شما می‌گذارد تا به واسطه آن بتوانید راحت‌تر اعلان‌های گوشی خود را چک کنید و علاوه بر این، کمتر وی 30 را به شارژر متصل نمایید.

وی 30 از تراشه هشت هسته‌ای 2.45GHz کوالکام اسنپدراگون و واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 بهره می‌برد. این تراشه با یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی پایه 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌شود.

ال جی برای اولین بار از دوربین‌های دوگانه اصلی در ساخت مدل وی 20 استفاده کرد و سپس این فناوری را با چند بهینه سازی خاص در مدل وی 30 به کار گرفت. این گوشی هوشمند یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص چهره را در کنار یک دوربین اصلی مجهز به دو سنسور 16 و 13 مگاپیکسلی (واید انگل 120 درجه) با دیافراگم‌های f/1.6 و f/1.9 و قابلیت‌هایی نظیر پایدارسازی بصری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری و فلش 2 گانه ال ای دی در اختیار شما می‌گذارد.

گوشی پرچمدار سازنده کره‌ای یک باتری 3,300 میلی آمپر ساعتی جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی فناوری های شارژ سریع و شارژ بی سیم را نیز بر روی خود دارد. یک اکولایزر پیشرفته و کاربردی با تاییدیه‌های شرکت بی اند کیو پلی (B&O Play)، شاخص مقاومتی MIL-STD-810G و سیستم عامل اندروید 7.1.2 نوقا از دیگر ویژگی‌های منحصر به‌فرد ال جی وی 30 هستند. این گوشی هوشمند 151.7 میلی متر طول، 75.4 میلی متر عرض، 7.4 میلی متر ضخامت و 158 گرم وزن دارد و در دو رنگ نقره‌ای و آبی با قیمت 840 دلار در بازار خرید و فروش می‌شود. وی 30 در آینده‌‌ای نزدیک بروزرسانی سیستم عامل اندروید اوریو را نیز دریافت می‌کند.

مشخصات وان پلاس 5 تی

مشخصات وان پلاس 5 تی

وان پلاس 5 تی نسخه بهینه سازی شده گوشی وان پلاس 5 است که اوایل سال میلادی جاری از طرف سازنده چینی وارد بازار شد. این گوشی هوشمند از یک نمایشگر فول اچ دی پلاس بهره می‌برد، از این رو می‌توان گفت که با خرید این دستگاه، تصاویر را با همان تراکم تصویر ارائه شده توسط نمایشگر وان پلاس 5 مشاهده می‌کنید. نمایشگر بدون حاشیه وان پلاس 5 تی با یک نسبت تصویر 18 به 9 ساخته شده و شباهت زیادی به پنل ال جی وی 30 دارد.

سازنده چینی در ساخت این گوشی هوشمند از یک بدنه آلومینیومی آندی استفاده کرده تا از این طریق بتواند ظاهر زیباتری را در این دستگاه ایجاد کند و علاوه بر این میزان لکه گیری وان پلاس 5 تی را نیز کاهش دهد. این سازنده همچنین اسکنر اثر انگشت را در پشت گوشی جدیدش نصب کرده تا از این طریق بتواند حاشیه‌های صفحه نمایش آن را تا حد امکان کاهش دهد. این گوشی هوشمند در دو مدل با رم 6 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی و رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه شده تا بتواند حداکثر کارایی ممکن را در اختیار کاربرش بگذارد.

وان پلاس 5 تی از یک نمایشگر 6.01 اینچی آمولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس 2160 در 1080 پیکسلی، نسبت تصویر 18 به 9 و تراکم تصویر 401 بهره می‌برد. این پنل نمایشگر ثانویه ندارد اما به نوعی از فناوری به نام سان لایت دیسپلی مجهز شده است تا کاربر بتواند در روشنایی روز مطالب نمایش داده شده بر روی نمایشگر را راحت‌تر بخواند. در مجموع می‌توان گفت که وان پلاس 5 تی از نمای جلو به یک گوشی پیشرفته و از نمای پشت به یک گوشی آیفون شبیه است.

وان پلاس 5 تی از همان پردازشگر به کار رفته در گوشی‌های وان پلاس 5 و ال جی وی 30 بهره می‌برد. این گوشی هوشمند به یک تراشه کوالکام اسنپدراگون 835 با چهار هسته 1.9GHz برای انجام کارهای سبک و چهار هسته 2.45GHz برای انجام کارهای سنگین مجهز شده است. این تراشه به واسطه یک واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 پشتیبانی می‌شود.

دوربین اصلی وان پلاس 5 تی از نظر ساختار با دوربین اصلی وان پلاس 5 تفاوت دارد. این دوربین دو سنسور 16 و 20 مگاپیکسلی 27 میلی متری با دیافراگم‌های f/1.7 و قابلیت‌هایی نظیر فوکوس خودکار تشخیص حالت، پایدارسازی الکترونیکی تصاویر و فلش دوگانه ال ای دی را در اختیار شما می‌گذارد.

این ساختار توسط یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و قابلیت‌های پایدارسازی الکترونیکی تصاویر و اچ دی آر خودکار پشتیبانی می‌شود. می‌توان گفت که سنسور ثانویه دوربین اصلی وان پلاس 5 تی در صورتی که از نوع واید انگل یا تک فام بود عکس‌های بهتری را برای کاربر ثبت می‌کرد. سازنده چینی در ساخت گوشی جدیدش نرم افزار دوربین را نیز تغییر داده و یک حالت تصویر برداری جدید به نام Pro Mode را به این نرم افزار اضافه کرده تا کیفیت عکاسی بهتری را ارائه کند.

یکی از مشکلات گوشی‌های قبلی وان پلاس توانایی محدود این محصولات در پشتیبانی باندهای فرکانس ایالات متحده بود؛ این محدودیت در وان پلاس 5 تی رفع شده است، به این نحو که این گوشی هوشمند هم‌اکنون می‌تواند 34 باند فرکانس مختلف را پشتیبانی کند.

بلوتوث 5، قابلیت‌های اتصالی NFC و اندروید پی، پورت یو اس بی نوع سی، باتری 3300 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع، جک 3.5 میلی متری هدفون و سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا با رابط کاربری اکسیژن او اس از دیگر ویژگی‌های منحصر به‌فرد وان پلاس 5 تی هستند. این گوشی هوشمند 156.1 میلی متر طول، 75 میلی متر عرض، 7.3 میلی متر ضخامت و 162 گرم وزن دارد و با رنگ مشکی با قیمتی معادل 500 دلار وارد بازار شده است؛ شما می‌توانید مدل 128 گیگابایتی این دستگاه را نیز با قیمت 560 دلار خریداری کنید. وان پلاس گفته است که در آینده‌ای نزدیک بروزرسانی سیستم عامل اندروید 8 اوریو را برای وان پلاس 5 تی منتشر می‌کند.

برنده مقایسه ال جی وی 30 با وان پلاس 5 تی

برنده مقایسه ال جی وی 30 با وان پلاس 5 تی

وان پلاس در ساخت گوشی جدیدش از یک سبک طراحی جدید استفاده کرده است. وقتی که بحث از سبک طراحی به میان می‌آید به سختی می‌توان گفت که این گوشی هوشمند برنده این مقایسه است اما از آنجایی که این دستگاه در مقایسه با محصول پرچمدار سازنده مشهور کره‌ای 340 دلار ارزان‌تر است، انتخاب کردن آن به عنوان برنده کمی ساده‌تر می‌شود. استفاده از یک سبک طراحی جدید برای ساختن وان پلاس 5 تی باعث شده که این گوشی هوشمند از نظر مشخصات ظاهری در همان دسته بندی که ال جی وی 30 گذاشته شده، قرار بگیرد.

وان پلاس 5 تی و ال جی وی 30 هر دو از یک نوع پردازشگر و واحد پردازش گرافیکی بهره می‌برند اما محصول سازنده چینی دو گیگابایت رم بیشتر را برای اجرای راحت‌تر کارهای چند قسمتی به همراه یک دوربین سلفی قدرتمندتر در اختیار شما می‌گذارد. در مقابل وی 30 به شاخص‌های مقاومتی IP68 و MIL-STD-810G مجهز است و می‌تواند قابلیت‌هایی نظیر تشخیص چهره، تشخیص صدا، شارژ بی سیم و دستیار مجازی گوگل اسیستنت را در اختیار شما بگذارد، از این رو انتخاب یک محصول در این مقایسه بیشتر به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد، مگر که اختلاف قیمتی 340 دلاری موجود بین این دو دستگاه را نیز در نظر بگیرید.

وان پلاس 5 تی از چند ویژگی خاص بهره نمی‌برد اما می‌تواند همه قابلیت‌های اصلی یک گوشی پرچمدار را در ازای پرداخت یک قیمت اقتصادی در اختیار شما بگذارد، با این حال اگر توان مالی خوبی دارید ال جی وی 30 هم گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود.

مقایسه ال جی وی 30 با وان پلاس 5 تی
نام گوشی وان پلاس 5 تی ال جی وی 30
ویژگی‌ها
مشخصات طراحی طراحی
سیستم عامل اندروید 7.1.1 با رابط کاربری اکسیژن او اس اندروید 7.1.2
ابعاد 156.1 x 75 x 7.3  میلی متر 151.7 x 75.4 x 7.4 میلی متر
وزن 162 گرم 158 گرم
مواد ساخت آلومینیوم شیشه و آلومینیوم
ویژگی‌ها اسکنر اثر انگشت لمسی اسکنر اثر انگشت لمسی
مشخصات نمایشگر نمایشگر
اندازه فیزیکی 6 اینچ 6 اینچ
رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل 1440 x 2880  پیکسل
تراکم پیکسل 402ppi 538ppi
فناوری AMOLED P – OLED
نسبت نمایشگر به بدنه 79.64  درصد 81.21 درصد
رنگ 16 777 216 16 777 216
مشخصات دوربین دوربین
دوربین 16 و 20 مگاپیکسلی 16 و 13 مگاپیکسلی
فلش ال ای دی دوگانه ال ای دی دوگانه
اندازه دیافراگم F1.7 F1.6
فاصله کانونی 27.22 میلی متر
اندازه سنسور دوربین 1/2.8 اینچ
اندازه پیکسل 1.12 μm
ویژگی‌های سخت افزاری دوربین دوگانه و فوکوس خودکار دوربین دوگانه، پایدارسازی بصری تصویر و فوکوس خودکار
ویژگی‌های نرم افزاری فوکوس لمسی، فوکوس دستی، تصویربرداری با فرمت RAW، تشخیص چهره،تایمر خودکار، بزرگ نمایی دیجیتالی و ژئوتگینگ دنبال کردن اشیاء، پایدارسازی دیجیتالی تصاویر، هیستوگرام، فوکوس دستی، تصویربرداری با فرمت RAW، فعال سازی صوتی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، تایمر عکس برداری، بزرگ نمایی دیجیتالی و ژئوتگینگ
دوربین فیلم برداری 3840×2160 (4K) (30 fps), 1920×1080 (1080p HD) (60 fps), 1280×720 (720p HD) (120 fps) 3840×2160 (4K), 1920×1080 (1080p HD), 1280×720 (720p HD)
ویژگی‌ها فیلم برداری با فاصله زمانی، ضبط تصویر در حال فیلم برداری، پایدارسازی دیجیتالی تصویر، تماس تصویری و به اشتراک گذاری فیلم اچ دی آر، فیلم برداری با فاصله زمانی، فوکوس خودکار مداوم، دنبال سازی اشیاء، پایدارسازی دیجیتالی تصاویر، تماس تصویری و به اشتراک گذاری فیلم
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل
فیلم برداری 1920×1080 (1080p HD) (30 fps)
مشخصات سخت افزار سخت افزار
تراشه سیستمی کوالکام اسنپدراگون 835 MSM8998 کوالکام اسنپدراگون 835 MSM8998
پردازشگر هشت هسته‌ای 2450 MHz، کایرو 280، 64 بیتی، 10 نانومتری هشت هسته‌ای 2450 MHz، کریو 280، 64 بیتی، 10 نانومتری
پردازنده گرافیکی آدرینو 540 آدرینو 540
رم 6 گیگابایت دوکاناله 1866 MHz LPDD4 4 گیگابایت دوکاناله 1866 MHz LPDD4
حافظه داخلی 64 گیگابایت 64 گیگابایت
قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD، میکرو SDHC و میکرو SDXC
مشخصات باتری باتری
ظرفیت 3300  میلی آمپر ساعتی  3300 میلی آمپر ساعتی
توانایی پشتیبانی شارژ سریع دارد دارد
مشخصات قابلیت‌های سلولی قابلیت‌های سلولی
سی دی ام ای 800 MHz
جی اس ام 850, 900, 1800, 1900 MHz 850, 900, 1800, 1900 MHz
یو ام تی سی 800, 850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz
 ال تی ای (اف دی دی) باندهای 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 66
ال تی ای (تی دی دی) باندهای 38, 39, 40, 41
دیتا LTE-A Cat 12 (600/100 Mbit/s), HSDPA+ (4G) 42.2 Mbit/s, HSUPA اچ اس دی پی ای پلاس (4G) 42.2 Mbit/s ، اچ اس یو پی ای و ال تی ای – ای پرو کت.  (1000/150 Mbit/s)
مشخصات قیمت، قابلیت چند رسانه‌ای و قابلیت اتصالی قیمت، قابلیت چند رسانه‌ای و قابلیت اتصالی
قابلیت چند رسانه‌ای به اشتراک گذاری نمایشگر به طور بی سیم به اشتراک گذاری نمایشگر به طور بی سیم
تاریخ عرضه 30 آبان (21 نوامبر 2017) 30  شهریور (21 سپتامبر 2017)
رنگ مشکی نقره‌ای و آبی
قیمت پایه 500 دلار 840  دلار

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر