;
coinex

چگونه پولدار شویم؟ تکنیک هایی برای ثروتمند شدن

چگونه پولدار شویم؟ تکنیک هایی برای ثروتمند شدن

چگونه پولدار شویم؟ از چه راه‌هایی می‌توان پولدار شد؟ این سوال ممکن است در ذهن بسیاری از افراد وجود داشته باشد و هر روز نیز به دنبال یافتن پاسخ آن باشند. همچنین ممکن است افراد زیادی نیز همیشه به دنبال یافتن راه‌های پولدار شدن باشند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

بسیاری از افراد برای پولدار شدن به دنبال فرمول‌هایی سخت و پیچیده هستند در حالی که این امر درست نیست و بسیاری از ثروتمندان موفق جهان، بدون توجه به این فرمول‌ها و با تلاش خود و از راه‌های ساده توانسته‌اند به موفقیت دست یابند.

چگونه پولدار شویم؟

برای بسیاری از مردم زندگی افراد پولدار جالب است، البته نه به دلیل نحوه پول در آوردن و ثروتمند شدنشان، بلکه به دلیل شیوه‌ی زندگی رویایی و آزادی بیشتری که دارند. آنها علایق و آرزوهایی داشته‌اند که برای رسیدن به آن همیشه در تلاش بوده‌اند. البته ثروتمند شدن اتفاقی نیست و بسیاری عوامل بیرونی و بایدها و نبایدها نیز وجود دارند که بر فرآیند پولدار شدن تأثیرگذارند.

شما در ادامه با مطالعه این مقاله خواهید توانست مسیری شفاف را برای آینده‌ی خود پیدا کنید و برای پولدار شدن تلاش کنید. باید باور کنید که واقعا راه‌حلی برای رسیدن به ثروت وجود دارد و سعی نمود که برای رسیدن به آن گام برداشت. در ادامه لیستی از تکنیک‌هایی که ثروتمندان آن‌ها را به کار بسته‌اند تا به ثروت و موفقیت دست یابند، ذکر کرده‌ایم.

1. ثروتمندان اهدافی دست یافتنی دارند و بر آنها متمرکز هستند!

1. ثروتمندان اهدافی دست یافتنی دارند و بر آنها متمرکز هستند!

در مصاحبه‌ای که با افراد پولدار انجام شده است، بیش از  60 درصد آنها اعلام کرده‌اند که هر روز بر اهداف‌شان تمرکز کرده‌اند. البته اهدافی که برای خود نیز در نظر داشتند، از طریق اقدامات فیزیکی خاصی دست‌یافتنی بوده است. پس این افراد دقیقا از چیزهایی که مانع دست یافتن آنها به اهدافشان می‌شده، خبر داشتند. بنابراین دانستن اینکه واقعا چه می‌خواهیم یکی از رازهای پولدار شدن است.

2. لیست کارهای روزانه دارند و هر روز آنها را بررسی می‌کنند!

2. لیست کارهای روزانه دارند و هر روز آنها را بررسی می‌کنند!

افراد پولدار برای نزدیک شدن به اهداف خود، لیستی از کارهای روزانه دارند و هر روز آن را بررسی می‌کنند. زیرا از نظر آنها افراد باید برای رسیدن به هدف خاصی که در نظر دارند، کارهای مشخصی انجام دهند. افراد پولدار در واقع چنین لیستی دارند و کارهایی که آنها را به هدف مورد نظرشان نزدیک می‌کند، بدون آوردن هیچ بهانه‌ای به صورت روزانه انجام می‌دهند.

3. از سلامت جسمی خود مراقبت می‌کنند!

3. از سلامت جسمی خود مراقبت می‌کنند!

برای اینکه بتوانید به ثروت مورد نظر خود دست یابید لازم است تا جسمی سالم داشته باشید. افراد پولدار جسمی سالم دارند و هر روز از طریق رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و ارزش قائل شدن برای جسم‌شان به پیشرفت خود کمک می‌کنند. همچنین افراد ثروتمند از تنبلی و سستی دوری می‌کنند و از اینگونه مسائل بیزارند.

4. مطالعه روزانه را فراموش نمی‌کنند!

4. مطالعه روزانه را فراموش نمی‌کنند!

یکی از کارهایی که ثروتمندان انجام می‌دهند، مطالعه روزانه است. این افراد علاوه بر سلامت جسمی به سلامت روحی نیز اهمیت می‌دهند و ذهن‌شان را نیز با دانش و اطلاعات پرورش می‌دهند. لازم به ذکر است که حدود 90 درصد افراد ثروتمند به مطالعه علاقه دارند. بنابراین مطالعه را می‌توان یکی از رازهای ثروتمند شدن دانست.

5. در مسیر رفت‌ و آمد، به کتاب‌ صوتی گوش می‌دهند!

5. در مسیر رفت‌ و آمد، به کتاب‌ صوتی گوش می‌دهند!

اینگونه افراد در زمان‌های بیکاری، در مسیر رفت و برگشت و در ماشین به جای گوش دادن به موزیک، وقت خود را به گوش دادن به کتاب‌های صوتی صرف می‌کنند تا بتوانند در هر شرایطی یاد بگیرند و به نتایج فوق العاده دست یابند.

 

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۷ ؛ پولدارترین افراد دنیا را بشناسید!

 

6. افرادی سخت کوش هستند

6. افرادی سخت کوش هستند

دواین جانسون (Dwayne Johnson) مردی که از فقر به هالیوود رسید، در مورد اسرار موفقیت خود می‌گوید که هیچ سری در پشت پرده ثروتمند شدن وجود ندارد بلکه فقط سخت‌کوش‌ بودن است که باعث می‌شود شما یک گام به تحقق رویاهای‌تان نزدیک‌تر شوید.

7. خانواده برای آنها در اولویت است!

7. خانواده برای آنها در اولویت است!

اینکه چگونه پولدار شویم بسیار مهم است! افراد پولدار کسانی هستند که می‌دانند در واقع هر چیزی را نمی‌توان در این دنیا با پول خرید. یکی از این چیزها خانواده است و به همین دلیل آنها برای خانواده خود ارزش زیادی قائل هستند. زمان برای سپری کردن اوقات با خانواده محدود است، بنابراین این مورد را هرگز فراموش نکنید.

8. از وقت خود درست استفاده می‌کنند!

8. از وقت خود درست استفاده می‌کنند!

در دنیای امروز به راحتی می‌توان وقت خود را هدر داد و به مسائل پیش پا افتاده‌ای مشغول شد. ولی افراد پولدار هرگز وقت خود را صرف موارد ساده نمی‌کنند و آن را هدر نمی‌دهند.

آنها می‌دانند که زمان دیگر بر نمی‌گردد و باید از آن به درستی استفاده کنند. استفاده درست از وقت است که به ما می‌گوید چگونه پولدار شویم و در مسیر درست آن گام برداریم. زمان برای افراد ثروتمند یک منبع بسیار با ارزش است.

9. دانش مالی دارند!

9. دانش مالی دارند!

امروزه داشتن دانش مالی بسیار مهم است و برای ثروتمند شدن باید حتما در نظر گرفته شود. زیرا در واقع دانش مالی کلید زنده ماندن و غرق نشدن در بدهی و تعهدات مالی است. افراد پولدار راه درست را می‌دانند و برای خود یک کارشناس مالی هستند. پس ثروت آنها در راستای اهداف‌شان خواهد بود، نه برخلاف آن.

10. در مسائل مالی به شانس اعتقاد ندارند!

10. در مسائل مالی به شانس اعتقاد ندارند!

پول به راحتی به دست نمی‌آید و نیاز به تلاش، کار سخت و خلاقیت و تحقیق در بازار و سایر عوامل دارد. نباید بدشانس بودن را در کارهای خود دخالت داد یا به آن اعتقاد داشت. لازم به ذکر است که افراد پولدار در زندگی خود ریسک می‌کنند، حساب شده عمل می‌کنند اما در قرعه‌کشی‌ و قمار شرکت نمی‌کنند. بنابراین اینکه چگونه پولدار شویم به شانس ربطی ندارد.

 

بیشتر بخوانید: راه های افزایش خلاقیت ؛ چگونه ذهنی خلاق داشته باشیم؟

 

11. به اندازه‌ای که دارند، خرج می‌کنند!

11. به اندازه‌ای که دارند، خرج می‌کنند!

افراد پولدار حتی اگر پول زیادی نیز داشته باشند، به اندازه خرج می‌کنند؛ زیرا اگر تمام دارایی خود را خرج کنند، در پایان فردی ورشکسته و بی‌پول خواهند بود. باید گفت که این ویژگی مختص افراد فقیر است، زیرا آنها همیشه آنچه که به دست می‌آورند را خرج می‌کنند و این ناشی از تفکر کوتاه‌مدت آنهاست. به اندازه و به جا خرج کردن یکی از راه‌هایی است که به ما می‌گوید چگونه پولدار شویم.

12. مسئولیت کارهای خود را قبول می‌کنند!

12. مسئولیت کارهای خود را قبول می‌کنند!

افرادی که نتوانسته‌اند در زندگی‌ خود به چیز قابل توجهی دست یابند، مسئولیت آینده‌ خود را هم قبول نمی‌کنند. این دسته از افراد همواره یک عامل خارجی را مقصر کم کاری‌های خود می‌دانند و مسئولیت کارهای خود را قبول نمی‌کنند. اما در مقابل، افراد موفق، همیشه اشتباهات‌شان را می‌پذیرند و مهم‌تر از آن اینکه آنها از اشتباهات خود درس می‌گیرند. پس برای پولدار شدن بهتر است مسئولیت کارهای خود را قبول کنید..

13. افراد متفاوتی هستند!

13. افراد متفاوتی هستند!

معمولا افراد موفق، افرادی متفاوت هستند، بنابراین برای پولدار شدن نیز متفاوت فکر کردن، ضروری است. مطمئن باشید که با انجام کارهای عادی و داشتن طرز فکر معمولی، نمی‌توان به نتایج فوق‌العاده دست یافت. لازم به ذکر است که افراد پولدار برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود، از شکستن قوانین و تعصبات ترسی ندارند. متفاوت بودن یکی از رازهای چگونه پولدار شدن است.

14. فرصت‌ها را غنیمت می‌دانند!

14. فرصت‌ها را غنیمت می‌دانند!

افراد ثروتمند معمولا از تمام فرصت‌های موجود استفاده می‌کنند، همیشه در مکان و زمان مناسب قرار دارند و تا جای ممکن سعی دارند تا از امکاناتی که در حال حاضر در اختیارشان قرار دارد استفاده کنند. آنها از بعضی فرصت‌ها به عنوان تجربه‌هایی یاد می‌کنند که می‌تواند زندگی همه را متحول کند.

15. از افکار منفی دوری می‌کنند!

15. از افکار منفی دوری می‌کنند!

افراد ثروتمند همواره مثبت فکر می‌کنند و افکاری مثبت در سر دارند. آنها افکار منفی را خطرناک می‌دانند زیرا به گفته آنها افکار منفی باعث می‌شوند بهانه‌ها و توجیه‌های عقلی قابل باور باشند. کلید موفقیت در انجام کارها، داشتن افکار مثبت است. پس به افکار منفی اجازه ندهید که به ذهن شما راه پیدا کنند و فقط مثبت فکر کنید. مثبت فکر کردن یکی از مهمترین رازهای رسیدن به ثروت و پولدار شدن است.

16. قدرت نه گفتن را دارند!

16. قدرت نه گفتن را دارند!

توانایی نه گفتن یک امر بسیار مهم است. نه گفتن در واقع یک مهارت مفید است و یکی از راه‌هایی است که به ما می‌گوید چگونه پولدار شویم و در مسیر درست گام برداریم. نه گفتن مهارتی است که موجب سلامتی، ثروت و سعادت می‌شود.

بسیاری از افراد عادت به گفتنِ بله دارند، این افراد در بسیاری از موارد از مسیر درست خارج می‌شوند و وقت خود را برای انجام تعهدات غیرضروری هدر می‌دهند. پس از هم‌اکنون شروع کنید و توانایی نه گفتن را در خود تقویت کنید. افراد پولدار می‌دانند که چیزهای زیادی وجود دارد که نباید به آنها بله بگویند.

17. هرگز تسلیم نمی‌شوند!

17. هرگز تسلیم نمی‌شوند!

برای پولدار شدن باید تلاش کرد زیرا این مساله چیزی نیست که یک شبه اتفاق افتد. باید وقت صرف کرد و در مسیری پر از موانع و شکست‌ قدم گذاشت تا در نهایت به هدف خود دست یافت. اما اینکه در این راه کم نیاورد و تسلیم نشد مهم است. پس مقاوم و محکم باشید و برای رسیدن به خواسته خود یعنی پولدارشدن هرگز تسلیم نشوید. مقاوت و تسلیم نشدن یکی از اصلی‌ترین رازهای پولدار شدن است.

18. همیشه در حال یادگیری هستند!

18. همیشه در حال یادگیری هستند!

برای ثروتمند شدن باید به یادگیری پرداخت؛ از افراد مختلف، از شرایط مختلف و… . یادگیری می‌تواند راهی برای متفاوت بودن شما و در نتیجه پولدار شدنتان باشد. همچنین سعی کنید در چیزی که فرا می‌گیرید تا حد امکان متخصص شوید، البته نه در یک هفته و ناگهانی بلکه قدم به قدم و به طور مداوم پیش بروید.

پس به خوبی به این گزینه فکر کنید، زیرا چه بسیار تخصص‌های ساده و کم‌درآمدی وجود دارند که می‌توانند تبدیل به مشاغلی پردرآمد شوند. همین راه‌های ساده هستند که می‌توانند به ما بگویند که چگونه می‌توان ثروتمند شد. شغل و تخصصی که به یادگیری آن می‌پردازید مهم نیست، مهم میزان موفقیت شما در آن کار است. یادگیری به ما می‌گوید که چگونه از فرصت‌های موجود استفاده کنیم و پولدار شویم.

19. به استقبال چالش‌های جدید می‌روند!

19. به استقبال چالش‌های جدید می‌روند!

شاید بگویید که استقبال از چالش چه ربطی به پولدار شدن دارد. اما باید گفت که ثروتمندان از چالش که در واقع نوعی ریسک است، استقبال می‌کنند و آن را قبول دارند. فراموش نکنید که پولدار شدن به عرق کردن و تلاشی زیاد نیاز دارد. منظور از ریسک و قبول چالش در زندگی، هوشمندانه‌تر زندگی کردن است. پس کالری خود را در راه درست آن مصرف کنید.

با صبر کردن و خوردن و خوابیدن نمی‌توان پولدار شد. پس اگر انرژی خود را در جهت موفقیت صرف نمی‌کنید، همین حالا تصمیم بگیرید و انرژی و کالری‌های خود را در جهت موفقیت مصرف کنید.

20. تیزبین هستند و دقت بالایی دارند

20. تیزبین هستند و دقت بالایی دارند

بهتر است دقت خود را افزایش دهید و نسبت به اطراف و اتفاقات مختلف آن تیزبین باشید. فرصت‌ها و نیاز‌ها را ببینید و آنها را در ذهن خود پرورش دهید. اگر فردی تیزبین باشید و دقت بالایی در انجام دادن کارها داشته باشید، هیچ چیزی از چشم شما پنهان نمی‌ماند. به دنبال به دست آوردن فرصت مناسب باشید و هر کاری را به موقع و در وقتش انجام دهید. هزاران فرصت نهفته در اطراف ما وجود دارد که دیدن آنها نیاز به دقت دارد.

دقت بالا باعث خلاقیت ذهن می‌شود و خلاقیت در انجام کارها نیز در واقع یکی از راه‌های ثروتمند شدن است. با دقت و تفکر در مورد یک مساله در واقع می‌توان اتفاقات آینده آن مساله را نیز در ذهن پروراند و برای مقابله با آن تصمیم‌گیری کرد.

21. شکست را مایه پیروزی می‌دانند!

21. شکست را مایه پیروزی می‌دانند!

مسیر درست هیچگاه خالی از دست‌انداز و بن‌بست نیست. هر پیروزی به دنبال شکست اتفاق می‌افتد، پس اگر اینگونه نباشد شک برانگیز است! وجود شکست انسان‌ را پخته تر و او را برای رسیدن به موفقیت مصمم‌تر می‌کند. در زندگی همه انسان‌های پولدار و موفقی که می‌بینیم شکست وجود داشته است. پس در صورتی که در کاری شکست خوردید ناامید نشوید، زیرا شکست و توانایی بلند شدن بعد از آن یکی از راه‌هایی است که به ما می‌آموزد که چگونه پولدار شویم.

فراموش نکنیم که:

  • ثروتمندان واقعی تسلیم نمی‌شوند. حتی اگر پولدار هم باشند، باز هم ریسک می‌کنند.
  • پولداران واقعی دلیل شکست را به خود نسبت می‌دهند و همیشه به فکر بهبود قدم بعدی خود هستند.
  • افراد پولدار واقعی از شکست‌های بعدی نمی‌ترسند و وجودشان سرشار از انرژی مثبت برای رسیدن به پیروزی است.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر