;
coinex

سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش ؛ اولین بار Vivo آن را به‌نمایش می‌گذارد

سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش ؛ اولین بار Vivo آن را به‌نمایش می‌گذارد
سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، این رویای سامسونگ و اپل است، اما به نظر می‌رسد که یک شرکت چینی این فناوری را برای اولین بار به کار خواهد گرفت.

شرکت سیناپتیکس (Synaptics) به تازگی حسگر انگشت جدیدی را معرفی کرد که ادعا می‌شود در زیر صفحه نمایش اولد قرار گرفته و می‌تواند از زیر نمایشگر گوشی، اثر انگشت کاربر را تشخیص داده و قفل گوشی را باز کند. یکپارچه سازی این سنسور با صفحه نمایش، رویای کمپانی‌های بزرگی چون سامسونگ و اپل بوده و این شرکت‌ها به شدت بر روی این فناوری کار می‌کنند.

گمان می‌شد که این دو شرکت بزرگ گوشی‌ساز بتوانند اولین گوشی مجهز به این فناوری جذاب را ارائه کنند و اکنون به نظر می‌رسد که کمپانی ویوو این عنوان را به خود اختصاص خواهد داد.

زمانی که سیناپتیکس سنسورهای جدید اثر انگشت نوری خود را معرفی می‌کرد، اعلام نمود که این سنسور به زودی توسط یکی از 5 کمپانی برتر تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان در محصولی جدید خودنمایی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:  سیناپتیکس (Synaptics)، اولین سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون صفحه نمایش را معرفی کرد


بسیاری گمان می‌کردند که سامسونگ، همان شرکت مورد نظر است؛ چراکه گلکسی اس 9 به زودی معرفی خواهد شد و این شرکت از قبل به دنبال ارائه چنین تکنولوپی بوده است، اما گویا این اتفاق برای سامسونگ رخ نخواهد داد.

کمپانی ویوو (Vivo) در حال حاضر در جایگاه پنجمیم سازنده برتر گوشی‌های هوشمند ایستاده و ادعا می‌شود که سیناپتیکس محصول سنسور جدید خود را برای اولین بار در گوشی جدیدی از ویوو به نمایش خواهد گذاشت.

سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش ویژگی مورد علاقه سامسونگ است و اکنون Patrick Moorhead، یکی از تحلیلگران بنام در صنعت موبایل، ادعا می‌کند که این حسگر جدید در گوشی ویوو برای اولین بار دیده می‌شود و با وجود آنکه در زیر لایه‌های نمایشگر قرار گرفته، سریع و بسیار ساده عمل خواهد کرد.

حسگر اثر انگشت Synaptics
حسگر اثر انگشت Synaptics که در درون صفحه نمایش تعبیه خواهد شد

Synaptics ادعا می‌کند که این سنسور می‌تواند دو برابر سریع‌تر از فیس آیدی آیفون X عمل کند. از سوی دیگر Moorhead ادعا می‌کند که سنسور Clear ID FS9500 چیزی حدود 0.7 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت و می‌تواند سنسور اثر انگشت را که در زیر صفحه نمایش اولد قرار گرفته، حتی سریع‌تر از رقبای خود اسکن کند.

سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش با گوشی جدید Vivo

البته این برای اولین بار نیست که این سازنده چینی ادعا می‌کند که از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش بهره خواهد برد. ویوو پیش از این اعلام کرده بود که با همکاری کوالکام یک سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر گوشی ساخته است، اما این کمپانی گفت که به دلیل عملکرد ضعیف کوالکام در ارائه چنین ویژگی نتوانست همکاری خود را با این شرکت ادامه دهد.

دیده شدن این فناوری برای اولین بار با گوشی هوشمندی از ویوو بسیار قابل توجه خواهد بود. سامسونگ به دنبال استفاده از چنین سنسوری است و اپل نیز اعلام کرده که تمام مدل‌های آیفون 2018 را با ویژگی تشخیص چهره معرفی خواهد کرد. پس با این وجود، رقابت در بازار موبایل سال 2018 دیدنی تر از گذشته خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: softpedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر