;
coinex

معرفی گلکسی ای 8 و گلکسی ای 8 پلاس 2018 ؛ میان‌‌رده هایی جدید از سامسونگ با مشخصاتی چشمگیر

معرفی گلکسی ای 8 و گلکسی ای 8 پلاس 2018 ؛ میان‌‌رده هایی جدید از سامسونگ با مشخصاتی چشمگیر
معرفی گلکسی ای 8 (Galaxy A8) و گلکسی ای 8 پلاس (Galaxy A8 Plus) مدل 2018 انجام شد و سامسونگ میان رده‌های جدید خود را برای عرضه در بازارهای جهانی به عموم معرفی کرد.

پیش از این گزارشات مختلفی منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ به جای معرفی سه گوشی میان رده در سری گلکسی A، قصد دارد تا دو گوشی میان رده جدید با نام‌های گلکسی A8 را رونمایی کند و در نهایت این اتفاق به وقوع پیوست.

در واقع سامسونگ با این تغییر نگاه قصد دارد تا فاصله بین گوشی‌های میان رده سری گلکسی A و پرچمداران سری گلکسی S را به حداقل برساند و البته از نام‌گذاری مشابه با سری پرچمداران خود استفاده کند. در سال 2017 و در کنار پرچمدارانی چون گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، دو میان رده با نام‌های گلکسی ای 8 و گلکسی ای 8 پلاس معرفی می‌شوند و این استراتژی جدید سامسونگ است.

مشخصات گلکسی ای 8 و گلکسی ای 8 پلاس

در معرفی گلکسی ای 8 سامسونگ مشخص شد که هر دو گوشی جدید غول کره‌ای سبک یکسانی را در طراحی پذیرفته‌اند، اما همان طور که از نامشان نیز پیداست، در اندازه با یکدیگر متفاوت هستند. هر دو گوشی میان رده 2018 سامسونگ از فلز و شیشه طراحی شده و هر دو نمایشگر اینفینیتی را در اختیار دارند. سنسور اثر انگشت در پنل پشتی هر دو دستگاه نیز درست در زیر سنسور دوربین اصلی آنها جاسازی شده است.

پیش از این گفته می‌شد که این اسمارت فون‌ها با دوربین دوگانه معرفی می‌شوند. این اتفاق به نوعی به حقیقت پیوست، اما نه در بخش دوربین اصلی، بلکه هر دو موبایل 2018 سامسونگ به یک دوربین دوگانه سلفی مجهز شدند و این شرکت تنها به قرار دادن یک سنسور به عنوان دوربین اصلی در پنل عقب اکتفا کرد.

دوربین گلکسی ای 8 و گلکسی ای 8 پلاس

دوربین دوگانه سلفی در هر دو مدل ترکیبی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.9 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با روزنه f/1.9 است. هر دو گوشی گلکسی ای 8 2018 دارای کد حفاظت IP68 برای مقابله با نفوذ آب و گرد و غبار به داخل دستگاه است و همان طور که گفته شد، اندازه تنها چیزی است که تفاوت این دو گوشی را تعیین می کند.

سامسونگ در هر دو مدل جدید خود از پردازنده اگزینوس 7885 با لیتوگرافی 14 نانومتری استفاده کرده و در هر دو مدل دو درگاه برای سیم کالرت در نظر گرفته است. شما می توانید به جای قرار دادن سیم کارت دوم، از این اسلات برای ارتقا فضای ذخیره سازی گوشی بهره گرفته و با استفاده از یک کارت میکرو اس دی، آن را تا 256 گیگابایت ارتقا دهید.

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی ای 8 و گلکسی ای 8 پلاس مدل 2018 با سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا از جعبه خارج شده که البته رابط کاربری سفارشی سازی شده سامسونگ بر بالای این سیستم عامل گوگل نقش بسته است. دوربین اصلی نیز یک سنسور 16 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.7 بوده که در پنل عقب و در بالای حسگر اثر انگشت جای گرفته است.

تفاوت بین مشخصات گلکسی A8 و گلکسی +A8

مهمترین تفاوت در بین این دو دستگاه مربوط به اندازه آنها می‌شود. گلکسی ای 8 مدل 2018 دارای یک نمایشگر سوپر آمولد فول اچ دی پلاس 5.6 اینچی با رزولوشن 1080 در 2220 پیکسل است، در حالی که مدل گلکسی ای 8 پلاس با همان مشخصات صفحه نمایش، در اندازه مورب 6 اینچ گسترده شده است.

هر دو گوشی میان رده 2018 سامسونگ از فلز و شیشه طراحی شده و هر دو نمایشگر اینفینیتی را در اختیار دارند.

در درون گوشی A8 گلکسی یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت غیرقابل تعویض، 4 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد و این در حالیست که انرژی روزانه مدل گلکسی ای 8 پلاس از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی تامین شده، 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم وجود داشته و فضای ذخیره سازی آن نیز 32 یا 64 گیگابایت است. با وجود چنین مشخصاتی هر دو از بهترین گوشی های سامسونگ خواهند بود.


بیشتر بخوانید:  با بهترین گوشی‌ های سامسونگ آشنا شوید: گوشی‌های اقتصادی، میان رده و پرچمدار!


گلکسی A8 سامسونگ در اندازه های 149.2 در 70.6 در 8.4 میلی‌متر گسترده شده، در حالی که 172 گرم وزن دارد و مدل بزرگتر ای 8 پلاس با ابعاد 159.9 در 75.5 در 8.3 میلی‌متر خودنمایی کرده ، در حالی که وزن آن 191 گرم است.

هر دو اسمارت فون در رنگ‌های مشکی، خاکستری و طلایی در دسترس خواهند بود. قیمت گلکسی ای 8 از 588 دلار آغاز شده و گلکسی ای 8 پلاس با برچسب قیمتی 706 دلار به فروش خواهد رسید. عرضه رسمی هر دو گوشی از اوایل ماه آینده آغاز خواهد شد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام خیلی گوشی زیبایی در امده است ولی با این قیمت بالا پرچمداران سامسونگ با صرفه تر است از این گوشی میان رده ………….. تشکر

    پاسخ