;
coinex

بررسی و مشخصات فنی فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل فولکس قورباغه‌ای!

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

فولکس واگن بیتل 2018 (Volkswagen Beetle) نمونه‌ای است در کلاس بدنه خودروهای کوپه و هاچ بک 3 در شهری که در این نوشته به معرفی، بررسی و مرور مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل اولین بار در سال 1938 میلادی توسط فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche) طراحی شد و با حمایت حزب نازی به رهبری آدولف هیتلر (Adolf Hitler) و نیاز به یک خودروی ارزانقیمت مردمی برای تردد در شبکه بزرگ جاده های این کشور به بازار عرضه گردید. این خودرو با نام‌های متفاوتی مانند فوسکا (Fusca)، ووچو (Vocho)، فولکی (Volky)، کافر (Kafer) و باگ (Bug) نیز شناخته می‌شود.

فولکس واگن بیتل تا سال 2003 میلادی با همان شکل و شمایل کلاسیک خود در بسیاری از کشورهای جهان مانند یوگوسلاوی، مکزیک، برزیل، ونزوئلا، نیجریه، فیلیپین و … تولید شد و توانست با فروشی بیش از 20 میلیون دستگاه در سرتاسر جهان به عنوان یکی از پرفروشترین اتومبیل‌های جهان شناخته شود.

فولکس واگن بیتل جدید (New Beetle)

در سال 1997 میلادی شرکت فولکس واگن با توجه به موفقیت فولکس واگن بیتل نمونه ای جدید از این خودرو را راهی بازارهای جهانی کرد. این خودرو که با نام فولکس وگن بیتل جدید (New Beetle) شناخته می شد، از طراحی مشابهی با نمونه کلاسیک سود می برد و تنها با بهینه سازی هایی در بدنه آن به منظور سازگاری بیشتر با اصول علم آئرودینامیک، نمایی مدرن‌تر و امروزی به خود گرفته بود.

طراحی فولکس واگن بیتل جدید بر عهده مهندسینی نام آشنا مانند پیتر شریر (Peter Schreyer) که طراحی خودروهایی محبوب مانند فولکس واگن گلف، کیا کادنزا (Kia Cadenza)، کیا اپتیما (Kia Optima)، کیا ریو (Kia Rio)، کیا استینگر (Kia Stinger)، کیا اسپورتیج (Kia Sportage) و آئودی TT و آئودی A3 را در کارنامه خود دارد و فریمن توماس (Freeman Thomas) و جی میز (J Mays) قرار داشت و تا سال 2011 در خط تولید قرار داشت.

نسل سوم فولکس واگن بیتل در سال 2012 میلادی راهی بازارهای جهانی شد تا باز هم در طراحی آن از المان های آشنای فولکس واگن بیتل کلاسیک یا فولکس واگن قورباغه ای نسل اول استفاده شده بود. فولکس واگن بیتل 2018 نیز متعلق به همین نسل بوده که در ادامه به معرفی و بررسی آن خواهیم پرداخت.

فولکس واگن بیتل 2018

با وجود رشد فزاینده فروش خودروهای شاسی بلند در بازار، هنوز هم خودروسازانی هستند که دست به تولید نمونه هایی خارج از این فرم بلند قد می زنند. فولکس واگن بیتل یکی از نمونه هایی است که شخصیت خاص خود را داشته و به همراه قابلیت ها و توانایی های مناسب فنی و امکانات در سطح استاندارد جهانی، یکی از کم هزینه ترین راه ها برای در خرید یک خودروی جدید کوچک به حساب می آید.

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

فولکس واگن بیتل 2018 در دو گونه هاچ بک کوپه 2 در و 2 در سقف بازشو (Convertible) در سطح بازارهای جهانی به فروش رسیده و توانسته موفقیت نسبی نسل قبلی خود را تا حدود زیادی تکرار نماید.

تغییرات جدید برای سال 2018 میلادی

برای سال 2018 میلادی، فولکس واگن بیتل 2018 از یک موتور جدید 4 سیلندر 2.0 لیتری جایگزین موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری موجود در مدل سال 2017 میلادی شده است. موتور قدرتمند 210 اسب بخاری فولکس واگن بیتل R-Line نیز از خط تولید خارج شده است. تجهیزات و امکانات استاندارد و سفارشی نیز بهبود یافته و این خودرو با یک ضمانتنامه 6 ساله یا 72.000 کیلومتری جدید در اختیار خریداران قرار می گیرد.

نقاط قوت

  • موتور قدرتمند با توانایی های حرکتی مناسب
  • طراحی بدنه جذاب
  • سواری مطمئن در سرعت های بالا و حرکت در بزرگراه ها
  • هندلینگ و فرمان پذیری قابل توجه
  • قابلیت سفارش در گونه سقف بازشو با قیمت پایین

نقاط ضعف

  • فضای کم برای سر سرنشینان عقبی به دلیل طرای منحنی سقف
  • طراحی داخلی متوسط
  • کمبود امکانات و تجهیزات مدرن به خصوص در بخش سیستم های امنیتی و کمکی رانندگی
  • فضای بسیار محدود صندوق عقب و محفظه بار به خصوص در گونه سقف بازشو

طراحی ظاهری

فولکس واگن بیتل 2018 بر پایه پلتفرم نسل قبلی فولکس واگن گلف ساخته شده است. این خودروی با طولی در حدود 4.277 میلیمتر، پهنایی برابر با 1.808 میلیمتر، ارتفاعی برابر با 1.473 و فاصله دو محور عقب و جلوی 2.540 میلیمتر یک نمونه نسبتا کوچک شهری بوده و از لحاظ ابعاد قابل مقایسه با خودروهایی مانند رانا شرکت ایران خودرو با طولی در حدود 4.290 میلیمتر و یا پژو 206 صندئق دار یا SD با طولی در حدود 4.188 میلیمتر است.

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

در بخش جلویی، چراغها طراحی مدوری داشته و کاپوت کشیده این خودرو تا قسمت بالایی سپر امتداد می یابد و نمای آن تداعی کننده فولکس واگن قورباغه ای کلاسیک است. ورودی های هوا در قسمت میانی سپر جلویی و با شکل یک ذوزنقه طراحی شده که به همراه چراغ های مه شکن مدور، نمایی نسبتا قدرتمند به فولکس واگن بیتل 2018 بخشیده است.

در نمای جانبی نیز فرم اصلی فولکس واگن قورباغه ای کلاسیک حفظ شده ولی استفاده از گلگیرهای برجسته، خط صاف و کشیده جانبی و خط سقف منحنی کوپه، نمایی اسپرت و قدرتمند به فولکس قورباغه ای جدید مدل سال 2018 بخشیده است. در بخش عقبی نیز با استفاده از شیشه عقب بسیار کشیده و منحنی، باله عقبی (Spoiler) کوچک نصب شده بر روی بخش پایینی شیشه و چراغ های عقبی نسبتا بزرگ به همراه دیفیوز و خروجی اگزوز دوبل، فرم طراحی کلاسیک فولکس واگن قورباغه ای ، نمایی مدرن و قدرتمند به خود گرفته است.

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

در مجموع هرچند طراحی این خودرو را نمی توان با توجه به معیارهای امروزی تولید کنندگان آلمانی و آسیایی زیبا نامید اما، وفاداری به طراحی خارق العاده فردیناند پورشه در دهه 1930 میلادی و بهینه سازی بر اساس اصول علم آئرودینامیک، ظاهری جذاب را برای آن رقم زده است.

طراحی داخلی و کابین

کابین فولکس واگن بیتل 2018 نسبت به مدل سال گذشته شاهد تغییری نبوده و ظاهری نسبتا اسپرت دارد. صفحه نمایش اصلی در بخش میانی داشبورد قرار گرفته که خروجی های سیستم تهویه مطبوع در دو کنار آن تعبیه شده اند. استفاده از یک بخش برجسته در قسمت میانی داشبورد نیز که با استفاده از سه عقربه مدرج و مدور به نمایش دمای خودرو و میزان بوست سیستم توربو می پردازد، نمایی اسپرت و شبیه به آلفارومئو جولیتا به این خودرو بخشیده است.

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

فرمان سه شاخه و با روکش چرم بوده که با استفاده از بخش پایینی مسطح نمایی مانند حرف D لاتین گرفته و به همراه صفحه پشت آمپر سه گانه، که با دو دایره کوچک در کناره‎ها به نمایش دما و میزان سوخت باک و یک دایره مرکزی بزرگ به نمایش سرعت میپردازد، ظاهری نسبتا اسپرت دارد. دکمه های کنترل سیستم کنترل سرعت و سیستم صوتی و همچنین سیستم پاسخگویی به تلفن همراه نیز بر روی دو شاخه جانبی غربیلک فرمان فولکس واگن بیتل 2018 تعبیه شده اند.

صندلی ها کیفیت مناسبی برای یک خودروی کوچک و ارزان قیمت داشته و فضایی قابل قبولی برای سرنشینان در بخش جلویی خودرو طراحی شده است. اما در بخش عقبی و با توجه به فرم طراحی سقف، فضای کافی برای سرنشینان وجود نداشته که موجب عدم آسایش در هنگام طی مسیرهای متوسط و طولانی می گردد. مواد اولیه ساخته شده در سطح متوسطی قرار داشته که برای یک خودرو با قیمت پایین، امری طبیعی به حساب می آید و پس از مدت کوتاهی موجب ایجاد سروصدای اضافی در داخل کابین نسل سوم فولکس واگن بیتل می‌گردد.

فضای صندوق عقب در گونه کوپه 436 لیتر بوده که رقمی نسبتا قابل قبول و مناسب برای یک خودروی کوپه کوچک به حساب می آید. در صورت جمع کردن صندلی‌های ردیف عقب این فضای به رقمی در حدود 846 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. اما در گونه سقف بازشو فولکس واگن بیتل 2018 با توجه به درنظر گرفتن فضایی برای سقف، این رقم به چیزی در حدود 201 لیتر کاهش یافته که حمل و پیاده و سوار کردن چمدان و بارهای مسافران را به امری سخت و طاقت فرسا تبدیل می کند.

در مجموع کابین فولکس واگن بیتل 2018 نیز مشابه با طراحی ظاهری، از المان‌هایی آشنا و نزدیک به مدل کلاسیک فولکس واگن قورباغه ای استفاده کرده و با بهره گیری از اشکال و قطعات مدور در بخش‌هایی مانند خروحی‌های سیستم تهویه مطبوع، حس نوستالژی را در بینندگان حرفه ای ایجاد می کند. اما در داخل نیز نسل سوم فولکس واگن بیتل را مانند بیشتر خودروهای ساخت کشور فرانسه، نمی توان خودروی زیبایی به حساب آورد، اما فرم طراحی آن با توجه به قیمت پایه پایین، در سطحی متوسط و قابل قبول قرار دارد.

موتور و پیشرانه

فولکس واگن بیتل 2018 از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپه DOHC استفاده می کند. این موتور با استفاده از سیستم توربوشارژر توانایی های مناسبی را از خود به نمایش گذاشته و نیرویی معادل 174 اسب بخار در دور موتور 5.000 دور در دقیقه را تولید می کند. حداکثر گشتاور تولیدی نیز در حدود 184 پاوند بر فوت (معادل 250 نیوتون متر) بوده که از دور موتور 1.500 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد. این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک با قابلیت تعویض به صورت دستی به همراه مدل اسپرت به چرخ های جلویی (FWD) نسل سوم فولکس واگن بیتل منتقل می شود.

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

با استفاده از این پیشرانه، این خودروی کوپه کوچک فولکس واگن عملکرد قابل قبولی برای یک خودروی کوچک شهری با چاشنی رانندگی اسپرت داشته و در زمانی در حدود 7.5 ثانیه از جالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت نیز بنا بر اعلام شرکت سازنده در حدود 130 مایل در ساعت (معادل 210 کیلومتر در ساعت) است. مصرف سوخت پایین و قابل قبول بوده و در حدود 26 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.0 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 33 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 29 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین است که رقمی متوسط برای یک خودرو امروزی به حساب آمده و نسل سوم فولکس واگن بیتل را در مکانی در میانه‌های جدول بهترین خودروهای کوچک و کوپه ارزان‌قیمت قرار می‌دهد.

تیپ های مختلف

فولکس واگن بیتل 2018 در دو گونه مختلف کوپه و سقف بازشو تولید می شود. هر کدام از این دو گونه نیز در 4 تیپ مختلف در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. تیپ‌های مختلف نسل سوم فولکس واگن بیتل عبارتند از:

  • تیپ پایه S
  • تیپ Coast
  • تیپ SE
  • تیپ Dune

تیپ پایه S

این تیپ، نمونه استاندارد و پایه فولکس واگن بیتل 2018 بوده و با قیمت پایه ای در حدود 21.000 دلار (معادل 88 میلیون تومان) در گونه کوپه و 26.500 دلار (معادل 111 میلیون تومان) در گونه سقف بازشو به فروش می رسد. از امکانات موجود در این تیپ از نسل سوم فولکس واگن بیتل می‌توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی
  • پوشش چرمی غربیلک فرمان، دسته دنده و ترمز دستی
  • پوشش پارچه ای صندلی ها (در مدل کوپه)
  • پوشش چرمی صندلی ها (در مدل کانورتیبل)
  • صندلی های جلویی با قابلیت تنظیم به صورت دستی
  • گرم کن برای صندلی های جلویی
  • آیینه عقب با قابلیت تنظیم خودکار شدت نور
  • صندلی های عقبی با قابلیت جمع شدن به نسبت 50/50
  • سیستم تهویه مطبوع دستی نسل قدیم (Air Conditioning)
  • آیینه های جانبی مجهز به گرم کن
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • اتصال به گوشی های تلفن همراه برای مکالمه
  • سیستم صوتی با کیفیت بالا مجهز به 8 بلندگوی مجزا
  • قابلیت پخش رایوهای AM/FM و فایل‌های MP3 و CD
  • صفحه نمایش 5.1 اینچی لمسی رنگی
  • وروی USB و AUX
  • سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • کمربندهای ایمنی 3 نقطه‌ای

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

تجهیزات سفارشی

فولکس واگن بیتل 2018 تیپ S قابلیت تجهیز به امکاناتی سفارشی (آپشن) را داشته که قابلیت‌ها و امکانات و تجهیزاتی مانند نمونه های فهرست زیر را به آن اضافه خواهد کرد:

  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • سانروف (در مدل کوپه)
  • رینگ های 17 اینچی آلیاژی
  • چراغ های جلویی اتوماتیک
  • برف پاک کن های اتوماتیک حساس به بارش باران
  • پشتیبانی از رادیوهای ماهواره ای
  • صفحه نمایش بزرگ 6.3 اینچی لمسی و رنگی

تیپ Coast

این تیپ از فولکس واگن بیتل 2018 با تم ساحل دریا طراحی شده و مجهزتر از نمونه استاندارد است. این خودرو با قیمت پایه ای در حدود 24.000 دلار (معادل 101 میلیون تومان) در گونه کوپه و 28.000 دلار (معادل 118 میلیون تومان) در گونه سقف بازشو به فروش می رسد. از امکانات موجود در این تیپ از نسل سوم فولکس واگن بیتل علاوه بر نمونه های موجود در مدل استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سانروف (در مدل کوپه)
  • پوشش با نمای چوب در بخش داشبورد
  • سیستم ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید
  • صندلی های جلویی مجهز به گرم کن
  • پشتیبانی از رادیوهای ماهواره ای
  • سیستم نمایش نقاط کور (Blind Spot Monitoring System)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک و مانع در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)
تحهیزات سفارشی

از امکانات سفارشی موجود برای فولکس واگن بیتل مدل 2018 تیپ Coast می توان به چراغ های جلویی مجهز به لامپ‌های BiXenon، چراغ های عقبی مجهز به لامپ های LED، چراغ های روشنایی در روز مجهز به لامپ های LED و لامپ های LED برای روشنایی پلاک عقبی خودرو اشاره نمود.

تیپ SE

این مدل از فولکس واگن بیتل 2018 با قیمتی در حدود 25.000 دلار (معادل 105 میلیون تومان) در گونه کوپه و 29.000 دلار (معادل 122 میلیون تومان) در گونه سقف بازشو به فروش می رسد. از تجهیزات موجود در این تیپ از فولکس قورباغه ای جدید می توان به مواردی مانند رینگ های 17 اینچی آلیاژی، ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید (Climate Control) اشاره کرد.

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

تجهیزات سفارشی

امکانات سفارشی این تیپ از فولکس واگن بیتل 2018 نیز شامل موارد زیر خواهد بود:

  • صفحه نمایش رنگی لمسی 6.3 اینچی
  • سیستم ناوبری ماهواره ای (Navigation)
  • سنسورهای کمکی پارک در دو بخش عقبی و جلویی
  • رینگ های آلیاژی اسپرت 18 اینچی
  • سیستم صوتی حرفه ای
  • امکانات سفارشی تیپ Coast

تیپ Dune

این تیپ از فولکس واگن بیتل 2018 مجهزترین و گرانقیمت ترین نمونه موجود برای فولکس قورباغه ای 2018 بوده و با قیمت پایه ای در حدود 28.000 دلار (معادل 118 میلیون تومان) در گونه کوپه و 33.000 دلار (معادل 139 میلیون تومان) در گونه کانورتیبل به فروش می رسد. این مدل از نسل سوم فولکس واگن بیتل اندکی مرتفع تر از سایر تیپ ها بوده تا نمایی مشابه مدل کلاسیک باگی (Buggy) پیدا کند.

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

از تجهیزات موجود در مجهزترین تیپ فولکس واگن بیتل 2018 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ های 18 اینچی آلیاژی
  • ورود و استارت بدون نیاز به کلید
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید
  • سیستم صوتی حرف ای Fender
  • باله عقبی
  • سنسورهای کمکی پارک در عقب و جلو
  • سپرها و سیستم تعلیق بهینه سازی شده
  • پوشش چرمی ابزار و ادوات داخلی و صندلی ها
  • امکانات سفارشی موجود در سایر تیپ ها

ایمنی

فولکس واگن بیتل 2018 به صورت استاندارد از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) برای هر چهار چرخ سود برده و مجهز به 4 کیسه هوا (2 عدد جلویی و 2 عدد پرداه ای جانبی) شده است. تجهیزات کمکی رانندگی نیز محدود بوده و به نمونه‌هایی سفارشی مانند سیستم نمایش نقاط کور و هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی و سیستم کنترل سرعت خودرو خلاصه شده که این خودرو را به شدت از سایر رقبای خود عقب می اندازد.

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

این خودرو در گونه کوپه در آزمون‌های سازمان دولتی NHTSA موفق به کسب 4 ستاره از 5 ستاره در تصادفات رانندگی از بخش جلویی، 5 ستاره از 5 ستاره در بخش تصادفات رانندگی در ناحیه جانبی و 5 ستاره از 5 ستاره به صورت کلی در تصادفات رانندگی شده است. ادر ارزیابی های موسسه غیر دولتی IIHS نیز گونه کوپه فولکس واگن قورباغه ای جدید موفق به کسب عنوان خوب شده که ایمنی این خودرو را در سطحی بالاتر از متوسط قرار می دهد که از این لحاظ در مکانی پایین تر از رقبای خود قرار می گیرد.

تجربه رانندگی

صندلی‌های عقبی فولکس واگن بیتل 2018 تقریبا نمونه هایی بی استفاده و نامناسب بوده و فضای کافی برای سرنشینان را در اختیار نمی گذازند. دید عقب در گونه سقف جمع شو به دلیل عدم استقرار مناسب، محدود بوده که برای این خودرو یک مشکل بزرگ به حساب می آید. فضای صندوق عقب در گونه سقف بازشو نیز بسیار محدود و در حد خودروهای هاچ بک فوق کوچک شهری است.

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

اما در بخش توانایی های دینامیکی و حرکتی، فولکس واگن بیتل مدل سال 2018 عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می گذارد. سیستم تعلیق و فنربندی به دلیل بهره گیری از تکنولوژی موجود در فولکس واگن گلف، بسیار مناسب بوده و در هنگام عبور از مسیرهای با پوشش نامناسب و پر دست انداز، کمترین تکان ممکن را به داخل کابین و بدنه منتقل می کنند. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو نیز نمونه قابل قبولی برای یک خودروی سبک وزن بوده که امکان به چالش کشیدن خودروهای عبوری و لذت از رانندگی را برای راننده فراهم می کند.

فرمانپذیری (هندلینگ) نیز برای یک خودرو ارزان قیمت موجود در این کلاس بدنه بسیار خوب بوده و یکی از نقاط قوت آن به حساب می آید. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری نیز با استفاده از سیستم توربوشارژر عملکردی مناسب داشته و امکان شتابگیری‌های سریع به راننده و عرض اندام کردن در مقابل خودروهای بزرگ تر در اتوبان‎ها را فراهم می کند.

قیمت فولکس واگن بیتل 2018 در بازارهای جهانی

فولکس واگن بیتل 2018 در مدل پایه یکی از ارزان‌ترین خودروهای استاندارد موجود در بازار بوده که با قیمتی در حدود 21.000 دلار (معادل 88 میلیون تومان) با قابلیت‌های حرکتی بالا در اختیار رانندگان علاقمند به سرعت قرار می‌گیرد. مدل کانورتیبل این خودروی کوپه کوچک فولکس واگن نیز با قیمتی در حدود 26.500 دلار (معادل 111 میلیون تومان) یکی از ارزان‌ترین خودروهای بدون سقف بازار به حساب می آید. این خودرو در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات نیز با قیمتی در حدود 35.000 دلار (معادل 147 میلیون تومان) به فروش می رسد.

رقبای فولکس واگن بیتل نسل سوم در بازارهای جهانی

این خودرو در کلاس بدنه خود در مکانی در میانه‌های جدول قرار می گیرد و با وجود نمونه هایی قدرتمند مانند هوندا سیویک، مزدا میاتا و تویوتا جی تی 86 حزف خاصی برای گفتن ندارد. از رقبای اصلی فولکس واگن قورباغه ای جدید در بازارهای جهانی می توان به نمونه های فهرست زیر اشاره کرد:

  • هوندا سیویک (Honda Civic) کوپه با قیمت پایه ای در حدود 20.000 دلار (معادل 84 میلیون تومان)
  • مزدا میاتا (Mazda Miata) با قیمت پایه ای در حدود 26.000 دلار (معادل 110 میلیون تومان)
  • تویوتا GT86 با قیمت پایه ای در حدود 27.500 دلار (معادل 115 میلیون تومان)
  • نیسان Z با قیمت پایه ای در حدود 31.000 دلار (معادل 130 میلیون تومان)
  • فورد فوکاس (Ford Focus) با قیمت پایه ای در حدود 20.000 دلار (معادل 84 میلیون تومان)
  • مینی کوپر (Mini Cooper) با قیمت پایه ای در حدود 27.000 دلار (معادل 113 میلیون تومان)

 

قیمت فولکس واگن بیتل 2018 در ایران

فولکس واگن بیتل به صورت رسمی وارد بازار ایران نشد و نمونه های محدود موجود به صورت شخصی مجوز واردات به ایران را پیدا کردند. با توجه به قیمت بالای 150 میلیون تومانی نمونه های موجود و وجود خودروهایی اسپرت مانند آلفارومئو جولیتا و هیوندای جنسیس کوپه و هیوندای ولستر که با قیمتی مشابه و توانایی های فنی و ظاهر بسیار چذاب تر به فروش می رسیدند، این خودرو نتوانست به موفقیت دست پیدا نماید.

فولکس واگن بیتل 2018 نیز در صورت ورود به بازار خودروی ایران و اعمال تعرفه های اعجاب آور واردات، با قیمت بیش از 200 میلیون تومان (معادل 48.000 دلار) قطعا محکوم به شکست بوده و مشتریان رو به خرید نمونه های ژاپنی و کره ای خواهند آورد.

سحن آخر

فولکس واگن بیتل 2018 با توجه به قیمت پایین در بازارهای جهانی و استفاده از موتور با توانایی مناسب 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوی خود، یک نمونه مناسب برای بانوان به حساب آمده و نمی تواند از این لحاظ با رقبای آسیایی و آمریکایی خود مقابله کند. کابین و طراحی داخلی نیز جذابیت چندانی نداشته و به دلیل استفاده محدود از امکانات مدرن و تجهیزات ایمنی و کمکی فعال، رقابت را به حریفان آسیایی خود واگذار خواهد کرد. خرید نمونه های کارکرده فولکس واگن گلف GTI نیز با توجه به قیمت نسبتا مشابه، می تواند یک گزینه مناسب‌تر به حساب آید.

فولکس واگن بیتل 2018 ، آخرین نسل از فولکس قورباغه ای

مشخصات فنی فولکس واگن بیتل 2018 در یک نگاه

 

کلاس بدنه کوپه 2 در
حجم موتور (لیتر) 2.0
تعداد سیلندر 4 توربو
قدرت موتور (اسب بخار) 174
گشتاور (نیوتون. متر.) 250
تعداد سوپاپ 16
گیربکس 6 اتوماتیک
سیستم انتقال قدرت چرخ‌های جلویی
مصرف سوخت  (شهر) 9.0
مصرف سوخت (بزرگراه) 7.1
مصرف سوخت (ترکیبی) 8.1
تولید CO2 در هرکیلومتر (گرم.)
ظرفیت باک (لیتر.) 55
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 7.5
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 210
طول ﴿میلیمتر﴾ 4.277
پهنا ﴿میلیمتر﴾ 1.808
ارتفاع ﴿میلیمتر﴾ 1.473
فاصله دو محور ﴿میلیمتر﴾ 2.540
ارتفاع از زمین ﴿میلیمتر﴾ 145
وزن ﴿کیلوگرم﴾ 1.370
ابعاد تایر (جلو) 16 اینچی
ابعاد تایر (عقب) 16 اینچی
حجم محفظه بار (لیتر.) 436
ظرفیت سرنشین (نفر.) 4
قیمت پایه (میلیون تومان) 88

گالری تصاویر فولکس واگن بیتل 2018

 

منبع : فولکس واگن

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر