;
coinex

بودجه خانواده های ایرانی برای خرید خودرو چقدر است؟

بودجه خانواده های ایرانی برای خرید خودرو چقدر است؟

براساس یک نظرسنجی بودجه خانواده های ایرانی برای خرید خودرو مشحص شد. در این نظرسنجی از افراد مختلف در مورد بودجه‌ای که برای خرید خودرو اختصاص داده‌اند سوال شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایران جیب، سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرده است که یکی از اصلی ترین معیارهای تصمیم گیری برای خرید خودرو، بودجه خانواده های ایرانی است. این نظرسنجی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حاشیه دومین نمایشگاه خودروی تهران انجام شد و هدف از آن مشخص کردن بودجه خانواده های ایرانی برای خرید خودرو بود.

نتایج نظرسنجی بودجه خانواده های ایرانی برای خرید خودرو

نتایج نظرسنجی در مورد بودجه خانواده های ایرانی برای خرید خودرو نشان می دهد که حدود ۵۰% از بازدیدکنندگان، بودجه ای بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو در نظر گرفته‌اند و در این بین حدود ۵۷ درصد آنها علاقه‌مند بودند تا انواع مدل‌های SUV در بازار را خریداری نمایند. لازم به ذکر است که، بیش از ۷۵ درصد از انواع  خودروهای این رده، محصولات چینی هستند.

۱۴ درصد از کل پاسخ دهندگان را، افراد با بودجه زیر ۵۰ میلیون تومان تشکیل می دهند. از بین این افراد حدود ۴۳ درصد آنها تمایل به خرید خودروی سدان داشتند. همچنین حدود 17 درصد از مردم، بودجه ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان را برای خرید خودرو در نظر داشتند، ۹ درصد توان خرید خودروی ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون تومانی را داشتند و حدود ۱۱ درصد نیز قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به بالا را در نظر داشتند.

حدود ۸۰ درصد از افرادی که تمایل داشتند تا بودجه بالای ۱۵۰ میلیون تومان را برای خرید خودرو اختصاص دهند تمایل به خرید خودروهای شاسی بلند داشتند. همچنین 40 درصد نیز علاقه مند به خرید برندهای آلمانی بودند. در ادامه خودروهای ساخت کشورهای ژاپن، فرانسه، کره جنوبی و آمریکا نیز درصد تقریبا مشابهی به دست آوردند.

با بررسی اطلاعات به دست آمده مشخص شد که دلیل اصلی برای افرادی که تمایل به خرید خودروهای سدان داشته‌اند، استحکام و ایمنی این خودروها بوده است.

همچنین دلیل اصلی افرادی که تمایل به خرید انواع خودروهای SUV داشتند، قدرت و شتاب و استحکام و ایمنی اعلام شده است و هر کدام با ۳۰ درصد فراوانی از دلایل  اصلی انتخاب و خرید این خودروها بوده‌اند.

افرادی نیز زیبایی ظاهری خودرو را به عنوان معیار اصلی خرید انتخاب کرده‌اند که 47 درصد این افراد زیر ۳۵ سال سن داشتند و ۲۵ درصد از آنها نیز خانم بودند.

بودجه خانواده های ایرانی برای خرید خودرو

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    خدا وکیلی از کجاتون درآوردین این آمارو مردم نون ندارن بخورن ماشین میخوان چیکار

    پاسخ

    بهتره تیتر عوض بشه : بودجه افرادی که از نمایشگاه دیدن کردند. خوب معلومه این افراد جز قشر پر درآمد جامعه اند نه همه مردم . بیشتر مردم هنر بکنند شاید بتونن پراید در پیت رو بخرن…..

    پاسخ