;
coinex

زلزله های ایران و هارپ هیچ ربطی به هم ندارند!

زلزله های ایران و هارپ هیچ ربطی به هم ندارند!

زلزله های ایران و هارپ هیچ ربطی به هم ندارند! مدیر بخش مرکز زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه و مسکن اعلام نمود که وقوع زلزله های ایران و هارپ هیچ ربطی به هم ندارند و چنینی ادعایی اشتباه است.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری مهر، علی بیت‌اللهی اعلام کرده است که زلزله های ایران و هارپ هیچ ربطی به هم ندارند. وی ادامه داد که اظهارنظرهایی در این مورد وجود دارد و عده‌ای عامل وقوع زلزله را هارپ می‌دانند.

وی تاکید نمود که ارتباط زلزله های ایران و هارپ با هم  غیرواقعی بوده و امکان ایجاد سیستمی که بتواند زیر زمین را تحت تأثیر قرار دهد اصلا وجود ندارد.

 

بیشتر بخوانید: پروژه هارپ چیست و چه ارتباطی با زلزله دارد؟

 

وی در ادامه تاکید نمود که رکوردهای زلزله کاملاً مشخص و شناخته‌شده هستند، و ادامه داد که‌ رکوردهای مربوط به انفجار یا سیستم هارپ نیز مشخص‌اند و با رکوردهای زلزله کاملاً متفاوت هستند.

مدیر بخش مرکز زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه و مسکن ادامه داد که چنین شایعاتی در مورد زلزله اخیر استان کرمانشاه مطرح شده بود که باید گفت این زلزله در بسیاری از ایستگاه‌های دنیا ثبت شده بود و اینگونه شایعات صحت ندارند.

 

بیشتر بخوانید: در صورت وقوع یک زلزله بزرگ در تهران آیا این شهر توان مقابله با آن را دارد؟

 

شایعاتی در این خصوص تقریباً از 10 سال پیش در ایران مطرح شده و عامل وقوع اتفاقاتی چون خشکسالی،‌ طوفان، زلزله و … را نیز سیستم هارپ می‌دانند. شایعات مربوط به ارتباط زلزله های ایران و هارپ از زلزله اخیر استان کرمانشاه و دیدن نور در آسمان برخی شهرها شدت گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    پدر زلزله شناسی میگه ارتباط داره مادر زلزله شناسی میگه ارتباط نداره.
    همین روزا دیگه خود هارپ به اذن امریکا به حرف میاد جریان رو شفاف توضیح میده.

    پاسخ