;
coinex

آغاز واردات خودرو و باز شدن سایت ثبت سفارش تا پایان هفته

آغاز واردات خودرو و باز شدن سایت ثبت سفارش تا پایان هفته

چندین ماه از بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو می‌گذرد. اما قرار است تا پایان هفته واردات خودرو آغاز گردد و سایت ثبت سفارش نیز باز شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت از متوقف نمودن واردات خودرو، ساماندهی و مدیریت صحیح واردات خودرو بوده است. البته درست که چندین ماه سایت ثبت سفارش واردات خودرو مسدود بود اما  واردات انواع خودرو از محل سفارش‌های قبلی همچنان ادامه داشت.

براساس اطلاعات موجود، واردات خودرو در هشت ماهه نخست امسال، بیش از مدت مشابه در سال گذشته بوده است. اما با این وجود تعدادی از واردکنندگان خودرو که قصد سودجویی و همچنین فشار بر دولت را داشتند، از عرضه خودروهای وارداتی به بازار خودداری می‌کردند.

موضوع احتکار خودروهای وارداتی توسط واردکنندگان و نمایشگاه‌ داران خودرو باعث شد تا قیمت خودروهای خارجی به شدت افزایش یابد. به طوری که در این چند وقت قیمت خودروهای خارجی افزایش نجومی داشت!

مجتبی خسروتاج، رییس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، چندی پیش اعلام نمود که در هشت ماهه ابتدای امسال ۵۴ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است. به گفته وی این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۲۶ درصد یعنی ۹۰۰۰ دستگاه افزایش داشته است.

مشخص شدن تکلیف واردات خودرو

بالاخره برای بررسی وضعیت واردات، جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این مراسم محمد شریعتمداری در مورد دستورالعمل جدید واردات خودروها و همچنین زمان بازگشایی سایت ثبت سفارش، توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده در مورد جلسه برگزار شده، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که سایت ثبت سفارش واردات، تا پایان هفته جاری فعالیت خود را مجددا آغاز خواهد کرد. شریعتمداری اعلام نمود که دستورالعمل جدید واردات خودرو نیز در مدت یکی دو روز آینده به همه ابلاغ می‌شود.

بنابراین با آغاز دوباره واردات خودرو و باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، این انتظار وجود دارد که قیمت خودروهای وارداتی که به شدت افزایش پیدا کرده بودند کاهش یابند و بازار خودرو شرایطی بهتر از قبل داشته باشد.

فعالان واردات خودرو نیز اعتقاد دارند که اگر سایت ثبت سفارش واردات باز شود، جو روانی افزایش قیمت‌ها از بین خواهد رفت و همچنین باعث می‌شود تا عرضه خودروها نیز از سر گرفته شود.

 

بیشتر بخوانید: تعرفه جدید واردات خودرو مشخص شد؛ تعیین سقف ارزش گمرکی خودروها

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر