;
coinex

بررسی و مشخصات فنی ب ام و سری 7 مدل 2018 ؛ لوکس، زیبا، قدرتمند

مدل‌های سری 7 ب ام و همیشه به عنوان خودروهایی لوکس، زیبا، قدرتمند و مجهز به کابینی آرام و رانندگی نرم شناخته می‌شوند. در این نوشته به معرفی، بررسی و مرور مشخصات فنی ب ام و سری 7 مدل 2018 خواهیم پرداخت.

ب ام و سری 7 نمونه‌ای است در کلاس بدنه خودروهای سدان سایز بزرگ لوکس (Full Size Luxury Sedan) که اولین بار در سال 1977 میلادی و به عنوان جایگزینی برای ب ام و سری 6 (BMW New Six) معرفی شد. این خودرو به نوعی پرچمدار مدل‌های تولیدی این شرکت آلمانی به حساب آمده و تنها در کلاس بدنه سدان و لیموزین ساخته می‌شود. ب ام و سری 7 که یکی از بهترین خودروهای سدان جهان نیز به حساب می‌آید، تاکنون 5 نسل موفق را پشت سر گذاشته و از سال 2015 میلادی در نسل ششم خود قرار دارد.

در ادامه به بررسی این خودروی لوکس و زیبا در بخش‌های مختلف خواهیم پرداخت:

ب ام و سری 7 مدل 2018

ب ام و سری 7 نسل ششم اولین بار در نمایشگاه خودروی آلمان سال 2015 میلادی به طور رسمی معرفی گردید. ب ام و سری 7 نسل ششم بزرگ‌ترین سدان ساخت این شرکت بوده که به دلیل استفاده از پلتفرم جدید OKL و بهره‌گیری از فیبر کربن در ساخت شاسی، نسبت به نسل قبلی خود سبک‌تر شده است. فضای کافی برای پا و سر در صندلی‌های ردیف دوم در هنگام استفاده به عنوان سرنشین و یا لذت از بالاترین سطح و کیفیت رانندگی در هنگام استفاده به عنوان راننده از شاخصه‌های این خودروی لوکس آلمانی به حساب می‌آیند.

نقاط قوت

  • تکنولوژی ساخت بسیار بالا و مدرن
  • بازه گسترده موتورهای قابل استفاده
  • قدرت بالای پیشرانه هیبریدی
  • استفاده از کمک فنرهای بهینه‌سازی شده و سواری بسیار نرم
  • طراحی داخلی و خارجی بسیار چشم‌نواز و لوکس

نقاط ضعف

در خصوص نقاط ضعف ب ام و سری 7 مدل 2018 تنها می‌توان به حجم بالای اسکناس‌های پرداخت شده برای خرید آن اشاره نمود! به غیر از این، ب ام و سری 7 مدل 2018 با توجه به طراحی فوق العاده، نرمی رانندگی، کابین مجهز و قدرت بسیار بالای پیشرانه‌های موجود، یکی از بهترین خودروهای موجود در بازار به حساب می‌آید.

ابعاد ب ام و سری 7 مدل 2018

ب ام و سری 7 مدل 2018 در دو گونه استاندارد با کد G11 و کشیده با فاصله دو محور عقب و جلویی بالا با کد G12 به فروش می‌رسد. ب ام و سری 7 G11 با طولی برابر با 5.028 میلیمتر، پهنایی برابر با 1.902 میلیمتر، ارتفاعی برابر با 1.467 میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود 3.070 میلیمتر، یک نمونه بسیار بزرگ به حساب می‌آید. اما مدل کشیده و لیموزین ب ام و سری 7 G12 ابعادی بزرگ‌تر داشته و با طولی در حدود 5.240 ملیمتر، پهنایی برابر با 1.902 میلیمتر، ارتفاعی برابر با 1.479 میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود 3.210 میلیمتر، یکی از بهترین خودروهای تشریفاتی جهان به حساب می‌آید.

ب ام و سری 7 مدل 2018

با توجه به ابعاد بسیار بزرگ این خودرو که حتی از بسیاری خودروهای شاسی بلند موجود در ایران نیز بزرگ‌تر است، نمونه‌هایی در این حد و اندازه در بازار ایران بسیار کمیاب بوده و به خودروهای لوکس و گران‌قیمتی مانند پورشه پانامرا (Porsche Panamera) با طولی در حدود 5.049 میلیمتر، پهنایی برابر با 1.937 میلیمتر و ارتفاعی برابر با 1.423 میلیمتر و یا مرسدس بنز کلاس S با طولی در حدود 5.141 میلیمتر، پهنایی برابر با 1.905 میلیمتر و ارتفاعی در حدود 1.498 میلیمتر محدود می‌گردد.

طراحی خارجی و بدنه

در طراحی ظاهری این خودروی لوکس و گرانقیمت آلمانی، تمامی بخش‌ها زیبا، مدرن و کاربردی بوده و ب ام و سری 7 مدل 2018 با وجود ابعاد بسیار بزرگ خود، به بهترین شکل ممکن هماهنگ با اصول علم آئرودینامیک ساخته شده است. در نمای جلویی، جلوپنجره خاص ب ام (که با نام Kidney Grill شناخته می‌شود) در کنار چراغ‌های کشیده و مدرن، نهایت قدرت را به نمایش می‌گذارند.

ب ام و سری 7 2018

خطوط جانبی نیز کشیده و با کمترین زاویه ممکن، از بالای گلگیرهای جلویی تا چراغ‌های عقبی امتداد یافته که در کنار رینگ‌های زیبا و متنوع موجود، به صلابت موجود در طراحی این خودرو، کمک شایانی می‌کند. خط سقف نیز با نمایی نزدیک به خودروهای کلاس بدنه فست‌بک (Fastback) در کنار فرم سیال بدنه، چاشنی هیجان را نیز به سایر ویژگی‌های این پرچمدار ب ام و اضافه می‌کند.

ب ام و سری 7 2018

در بخش عقبی، هرچند چراغ‌ها با طراحی خاص و دو تکه خود جذابیت دو نمای جلویی و جانبی موجود در ب ام و سری 7 مدل 2018 ندارند، اما به همراه سپر عقبی یک تکه قدرتمند و خروجی‌های اگزوز دوگانه تعبیه شده در آن، به نوعی تکمیل کننده ظاهر جذاب، متین، لوکس و قدرتمند این خودرو هستند.

در مجموع ب ام و سری 7 مدل 2018 یک خودروی بسیار زیبا و با شخصیت بوده که با توجه به زبان طراحی هوشمندانه و استفاده از بالاترین تکنولوژی‌های موجود در بازار، ترکیبی از وقار و قدرت را به چشمان بینندگان منتقل خواهد کرد و به عنوان رقیبی قدرتمند، علاوه بر رویارویی با حریفان سنتی آلمانی مانند مرسدس بنز، آئودی، پورشه و یا کادیلاک، پتانسیل به چالش کشیدن ابرخودروهای لوکسی مانند بنتلی و رولزرویس را نیز دارد.

طراحی داخلی و کابین

طراحی داخلی ب ام و سری 7 مدل 2018 بسیار لوکس و زیبا بوده و محیطی بسیار وسیع را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. مواد اولیه استفاده شده در ساخت داشبورد و ابزار و ادوات داخلی در بالاترین سطح کیفی قرار داشته و صندلی‌های بسیار راحت و چرمی موجود، یک اتاق نشیمن لوکس و مدرن را تداعی می‌کنند. تمامی دوخت‌های موجود در بخش‌های چرمی به وسیله دست انجام شده و به همراه نورپردازی داخلی رویایی، زیباترین فضای ممکن را برای راننده و سرنشینان به‌وجود می‌آورد.

ب ام و سری 7 2018

صفحه نمایش اصلی عریض و بزرگ و با کیفیت بسیار بالای واقع شده در بخش میانی داشبورد، غربیلک فرمان چرمی سه شاخه توپر، صفحه پشت آمپر دیجیتالی و کنسول میانی مجهز به طیف وسیعی از مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها در کنار تزئینات چوبی و رنگ‌های زیبای داخل، فضایی بسیار لوکس و زیبا را برای ب ام و سری 7 مدل 2018 رقم زده و تکنولوژی را با آسایش پیوند می‌زند.

سقف پانورامای شیشه‌ای، صندلی‌های بسیار کشیده و عریض بخش عقبی در کنار کنسول میانی صندلی‌های عقبی که به یک صفحه نمایش دیجیتال لمسی برای کنترل سیستم‌های رفاهی و سرگرمی مجهز شده و دو صفحه نمایش تعبیه شده در بخش عقبی صندلی‌های جلویی و سیستم صوتی حرفه‌ای با صدای فراگیر و سه بعدی، کابین این خودروی لوکس ب ام و را به یک دفتر کار متحرک تبدیل کرده است.

ب ام و سری 7 2018

فضای موجود برای محفظه بار و صندوق عقب ب ام و سری 7 2018 نیز در مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های بنزینی در حدود 515 لیتر است. این عدد در مدل‌های 740e xDrive iPerformance به دلیل استفاده از باتری‌های پیشرانه هیبریدی محدودتر بوده و به رقم 420 لیتر کاهش پیدا خواهد کرد.

تیپ‌های مختلف

ب ام و سری 7 مدل 2018 در 5 تیپ مختلف به بازار عرضه می‌گردد. این تیپ‌ها عبارتند از:

  • ب ام و 740i
  • ب ام و 750i
  • ب ام و 740e xDrive iPerformance
  • ب ام و M760i xDrive
  • ب ام و Alpina B7

ب ام و 740i

این تیپ، مدل پایه و استاندارد ب ام و سری 7 مدل 2018 بوده که با قیمت پایه‌ای در حدود 84.000 دلار (معادل 353 میلیون تومان با احتساب دلار 4.200 تومانی در زمان نگارش) به فروش می‌رسد.

ب ام و سری 7 2018

از تجهیزات بسیار گسترده و مدرن موجود در مدل پایه این پرچمدار ب ام و می‌توان از موارد زیر یاد نمود:

  • موتور 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری توربو
  • رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی
  • چراغ‌های جلویی، عقبی و روشنایی در روز مجهز به لامپ‌های LED
  • نورپردازی داخلی به‌وسیله لامپ‌های LED
  • سیستم فنربندی هوشمند بادی تطبیقی
  • سیستم تهویه مطبوع چهارگانه اتوماتیک (Quad Zone Climate Control)
  • پوشش چرمی با کیفیت بالای ابزار و ادوات داخلی
  • قابلیت انتخاب مدل‌های مختلف رانندگی
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • باز شدن در صندوق عقب به صورت الکتریکی و بدون نیاز به دست
  • سقف پانوراما شیشه‌ای دو تکه
  • روکش پارچه‌ای و لطیف درها
  • صندلی‌های جلویی با روکش چرم و مجهز به گرمکن و سیستم تهویه با قابلیت تنظیم در 10 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • حافظه مخصوص ذخیره تنظیمات صندلی و آیینه راننده
  • سنسورهای کمکی پارک در دو بخش عقبی و جلویی
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک حساس به بارش باران
  • اتصال به گوشی‌های تلفن همراه از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث
  • اشتراک اینترنت بدون سیم داخل کابین (wi-fi)
  • صفحه نمایش عریض 10.2 اینچی لمسی رنگی
  • سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت شرکت Harman Kardon با 16 بلندگوی جداگانه
  • پشتیبانی از رادیوهای HD و ماهواره‌ای
  • 2 ورودی USB و یک ورودی AUX
تجهیزات و امکانات سفارشی (آپشن)

ب ام و سری 7 2018 مدل 750i قابلیت تجهیز به امکانات کمکی بسیار مدرنی مانند سیستم تشخیص علائو راهنمایی و رانندگی، سیستم بهینه سازی سیستم تعلیق، سیستم فرمان چند وضعیتی هوشمند و سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقبی (IAS) را نیز داشته که با پرداخت مبلغ اضافی بر روی آن نصب خواهد شد.

ب ام و 750i

این تیپ از ب ام و سری 7 مدل سال 2018 میلادی با قیمت پایه‌ای در حدود 100.000 دلار (معادل 420 میلیون تومان) به فروش خواهد رسید. از تجهیزات و امکانات رفاهی و سرگرمی موجود در این تیپ، علاوه بر نمونه‌های موجود در ب ام و 740i می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری توربو
  • رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی
  • پوشش‌های چرمی با کیفیت بالاتر نسبت به نمونه استاندارد
  • صندلی‌های جلویی با قابلیت تنظیم در 20 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • آفتاب‌گیرهای الکتریکی برای پنجره‌های صندلی‌های ردیف دوم

ب ام و سری 7 2018

تجهیزات و امکانات سفارشی

علاوه بر تجهیزات سفارشی موجود برای ب ام و 750i مدل 2018، این تیپ از ب ام و سری 7 2018 قابلیت استفاده از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ (AWD) را نیز داشته که با کد xDrive از نمونه‌های عادی متمایز خواهد شد. دومین بسته سفارشی موجود برای این خودرو نیز با استفاده از تجهیزاتی مانند مکان‌های استراحت برای پاها، میزهای جمع شونده و صفحات نمایشگر در پشت صندلی‌های جلویی و یک صفحه نمایش لمسی در بخش میانی کنسول عقبی، تجربه سفر در صندلی‌های عقبی این خودروی لوکس ب ام و را به یک مسافرت با هواپیما فرست کلس تبدیل می‌کند.

ب ام و 740e xDrive iPerformance

این تیپ از ب ام و سری 7 مدل 2018 از پیشرانه هیبریدی 4 سیلندر استفاده می‌کند. قیمت پایه ب ام و 740e xDrive iPerformance نیز در حدود 92.000 دلار (معادل 387 میلیون تومان) بوده و از امکاناتی مانند سیستم ناوبری ماهواره‌ای و قابلیت شارژ بدون سیم گوشی‌های تلفن همراه هوشمند به صورت استاندارد بهره می‌برد. از تفاوت‌های ب ام و 740 e iPerformance با سایر مدل‌های ب ام و سری 7 2018 می‌توان به طراحی متمایز چراغ‌های آن اشاره نمود.

ب ام و سری 7 2018

ب ام و M760i xDrive

ب ام و M760i xDrive قدرتمندترین نمونه ب ام و سری 7 مدل 2018 بوده که از پیشرانه عظیم 12 سیلندر 6.6 لیتری توربو استفاده می‌کند. این مدل گران‌قیمت‌ترین مدل ب ام و سری 7 نیز بوده که با قیمت پایه‌ای در حدود 158.000 دلار (معادل 666 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. علاوه بر تمامی امکانات استاندارد و سفارشی موجود در سایر تیپ‌ها، ب ام و M760i xDrive با استفاده از بسته‌های M شرکت ب ام و مانند سیستم ترمز، سیستم تعلیق و سیستم فرمان چهار چرخ، هرچند از لحاظ عملکرد پس مدل‌هایی مانند ب ام و M3 قرار می‌گیرد، اما با عملکردی نزدیک به خودروهای سوپر اسپرت، یک جت شخصی دوست داشتنی به حساب می‌آید!

ب ام و Alpina B7

این تیپ از ب ام و سری 7 2018 قیمت پایه‌ای در حدود 140.000 دلار (معادل 588 میلیون تومان) دارد.

ب ام و سری 7 2018

پیشرانه استفاده شده در آن نیز موتور قدرتمند 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری توربو است. از تحهیزات موجود در این تیپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ (Integral Active Steering)
  • بسته‌های سفارشی موجود برای مدل‌های 740i و 750i
  • قابلیت شارژ تلفن‌ها همراه هوشمند
  • اشتراک اینترنت در داخل کابین (وای فای)
  • ماساژور صندلی‌های جلویی

تجهیزات سفارشی

علاوه بر امکانات سفارشی موجود برای هر کدام از مدل‌ها و تیپ‌های ب ام و سری 7 مدل 2018 ، این کشتی لوکس آلمانی قابلیت تجهیز به امکاناتی مانند نمونه‌های فهرست زیر را داشته که آن را بیش از پیش به یک هتل متحرک تبدیل خواهد کرد:

  • گرم‌کن غربیلک فرمان، صندلی‌ها عقبی و مکان قرار گرفتن و استراحت دستها (Armrest)
  • سیستم خوشبو کننده محیط داخلی کابین
  • ماساژور برای تمامی صندلی‌ها
  • سیستم صوتی فوق حرفه‌ای ساخت شرکت Bowers & Wilkins با قدرت 1.400 وات و 16 بلندگوی سه بعدی با نورپردازی
  • دوربین کمکی جانبی و نمای بالای خودرو
  • پارک خودرو با استفاده از ریموت کنترل
  • سیستم دید در شب

ب ام و سری 7 2018

 

موتور و پیشرانه

همانطور که اشاره شد، برای ب ام و سری 7 مدل 2018 طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های مختلف بنزینی و هیبریدی درنظر گرفته شده که هر کدام نیروی کافی برای به حرکت در آوردن این کشتی مجلل را فراهم می‌کنند. موتورهای بنزینی و الکتریکی موجود برای این خودرو عبارتند از:

  1. موتور 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری توربو بنزینی
  2. موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری توربو بنزینی
  3. موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری توربو آلپینا (Alpina)
  4. موتور 12 سیلندر خورجینی 6.6 لیتری توربو بنزینی
  5. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری هیبریدی

موتور 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری توربو بنزینی

این پیشرانه، موتور پایه موجود برای ب ام و سری 7 مدل 2018 است که در مدل 740i نصب می‌گردد. این موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری 24 سوپاپه با استفاده از سیستم توربوشارژر توانایی تولید نیرویی در حدود 320 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی در حدود 330 پاوند بر فوت (معادل 450 نیوتون متر) را دارد. این نیرو توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخ‌های عقبی (RWD) منتقل خواهد شد.

ب ام و سری 7 2018

با استفاده از این موتور، ب ام و سری 7 مدل 2018 به زمانی در حدود 5.6 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز به 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) محدود شده است. مصرف سوخت نیز برابر با 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 29 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین خواهد بود و ب ام و سری 7 2018 را در جمع بهترین خودروهای سدان 2018 قرار می‌دهد.

موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری توربو بنزینی

این موتور به صورت استاندارد در مدل ب ام و 750i نصب شده و با استفاده از یک موتور 8 سیلندر خورجینی 32 سوپاپه 4.4 لیتری و بهره‌گیری از تکنولوژی توربوشارژر، توانایی تولید نیرویی در حدود 445 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی برابر با 480 پاوند بر فوت (معادل 650 نیوتون متر) را دارد. نیروی تولیدی نیز توسط جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقبی و یا به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.عملکرد ب ام و سری 7 مدل 2018 با استفاده از این پیشرانه قدرتمند چشمگیر بوده و این خودروی نزدیک به 2 تنی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی در حدود 4.7 ثانیه نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز مانند ب ام و 740i به 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

ب ام و سری 7 2018

مصرف سوخت برای یک خودروی سنگین وزن لوکس قدرتمند قابل قبول بوده و برابر با 17 مایل با هر گالن سوخت (معادل 13.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 25 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین در مدل دیفرانسیل عقب خواهد بود. این ارقام در مدل چهارچرخ متحرک xDrive به 16 و 24 و 19 (معادل 14.7 و 9.8 و 12.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) تغییر پیدا خواهد کرد.

موتور 8 سیلندر خورجینی 4.4 لیتری آلپینا

این پیشرانه در ب ام و B7 Alpina نصب شده و یک مدل تقویت شده از موتور 4.4 لیتری استاندارد این خودرو به حساب می‌آید. این موتور 8 سیلندر خورجینی 32 سوپاپه 4.4 لیتری توربو توانایی تولید نیرویی در حدود 600 اسب بخار را داشته و با گشتاوری در حدود 590 پاوند بر فوت (معادل 800 نیوتون متر) که توسط یک جعبه دنده 8 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد، یکی از قدرتمندترین سدان های 2018 به حساب می‌آید. با استفاده از این موتور ب ام و سری 7 2018 به زمانی در حدود 3.4 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود 205 مایل در ساعت (معادل 330 کیلومتر در ساعت) را دارد.

ب ام و سری 7 2018

مصرف سوخت با توجه به قدرت و نحوه عملکرد و وزن بالا قابل قبول بوده و در حدود 16 مایل با هر گالن سوخت (معادل 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 25 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین خواهد بود.

موتور 12 سیلندر 6.6 لیتری توربو بنزینی

این پیشرانه، قدرتمندترین نمونه موجود برای ب ام و سری 7 2018 بوده که در مدل M760i نصب می‌گردد. این موتور 12 سیلندر 6.6 لیتری 48 سوپاپه غول آسا با استفاده از سیستم توربوشارژر توانایی تولید نیرویی در حدود 601 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی 590 پاوند بر فوت (معادل 800 نیوتون متر) را دارد. نیرو تولیدی نیز مانند سایر مدل‌های ب ام و سری 7 مدل 2018 توسط جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی، به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد.

ب ام و سری 7 2018

عملکرد ب ام و M760i اندکی کندتر از مدل B7 Alpina بوده و این خودرو به 3.6 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز مانند سایر مدل‌های استاندارد ب ام و سری 7 2018 به 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) محدود شده است. مصرف سوخت با توجه به استفاده از یک نیروگاه عظیم 6.6 لیتری بالا بوده و برابر با 13 مایل با هر گالن سوخت (معادل 18.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 20 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 16 مایل با هر گالن سوخت (معادل 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین خواهد بود.

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری هیبریدی

هرچند استفاده از یک موتور کوچک برای خودروی لوکسی در ابعاد ب ام و سری 7 مدل 2018 در نگاه اول غیر منطقی به نظر می‌رسد اما، این موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توانایی‌ها بسیار بالایی داشته و با تولید نیرویی در حدود 322 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی در حدود 369 پاوند بر فوت (معادل 500 نیوتون متر) عملکرد فوق العاده را از خود به نمایش می‌گذارد. نیروی تولیدی نیز مانند سایر نمونه‌های ب ام و سری 7 2018 توسط جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌گردد.

ب ام و سری 7 2018

با استفاده از این پیشرانه که در ب ام و 740e xDrive iPerformance نصب می‌گردد، برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به تنها 5.6 ثانیه زمان احتیاج بوده و حداکثر سرعت آن نیز به 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) محدود شده است. مصرف سوخت با توجه به استفاده از موتورهای الکتریکی پایین بوده و کمتر از 4 لیتر در هر 100 کیلومتر مسیر سیکل ترکیبی است. این خودرو با استفاده از موتور الکتریکی توانایی پیمودن مسیری به طول 14 مایل (معادل 22.5 کیلومتر) را داشته و مصرف آن در صورت استفاده از موتور بنزینی در حدود 27 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) است.

موتورهای دیزلی ب ام و سری ۷

علاوه بر موتورهای بنزینی و هیبریدی موجود برای ب ام و سری 7 2018 ، موتورهای دیزلی مختلف نیز برای این خودروی لوکس ب ام و در نظر گرفته شده است.

موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری دیزل (1)

اولین موتور دیزل موجود برای این خودرو یک نمونه ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه به حجم دقیق ۲.۹۹۳ سی‌سی است که در مدل ۷۳۰d تعبیه شده است. این موتور توانایی تولید نیرویی برابر با ۲۶۱ بخار در دور موتور ۴.۰۰۰ RPM را دارد. گشتاور تولیدی این موتور نیز ۶۲۰ نیوتون متر بوده که در دور موتور ۲.۰۰۰ RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این نیرو توسط یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چهار چرخ خودرو منتقل می‌گردد. این موتور ب ام و سری ۷ مدل ۷۳۰d را در عرض ۶.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

مصرف سوخت ب ام و سری ۷ با وزن ۱.۸۳۰ کیلوگرم با استفاده از این موتور ۳.۰ لیتری دیزل نیز در حدود ۴۰.۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسافت شهری، ۵۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۴.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی بوده و مصرف آن در سیکل ترکیبی برابر با ۴۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۴.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) اعلام شده است. میزان تولید گاز آلاینده CO2 نیز در این نمونه ۱۲۹ گرم در هر کیلومتر است.

موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری دیزل (2)

دومین موتور دیزل در مدل ۷۴۰Ld نصب شده، یک نمونه ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری ۲۴ سوپاپه بوده که توانایی تولید ۳۱۵ اسب بخار در دور موتور ۴.۴۰۰ RPM را داشته و گشتاوری ۶۸۰ نیوتون متری را در دور موتور ۱.۷۵۰ RPM تولید می‌نماید. این موتور ب ام و سری 7 2018 را در عرض ۵.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. سرعت مدل ۷۴۰Ld نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

مصرف سوخت ب ام و سری ۷ 2018 با وزن ۱.۹۷۵ کیلوگرم با استفاده از این موتور ۳.۰ لیتری دیزل نیز در حدود ۳۴.۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسافت شهری، ۵۱ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۴.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی بوده و مصرف آن در سیکل ترکیبی برابر با ۴۳.۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) اعلام شده است. ب ام و سری ۷ مدل ۲۰۱۷ در این تیپ، ۱۴۲ گرم گاز CO2 در هر کیلومتر تولید می‌نماید.

موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری دیزل (3)

پرقدرت‌ترین نمونه دیزل ب ام و سری 7 2018 که در گونه ۷۵۰d نصب شده نیز یک نمونه ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری بوده که نیرویی معادل ۳۹۴ اسب بخار در دور موتور ۴.۴۰۰ RPM و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متر در دور موتور ۲.۰۰۰ RPM را تولید نموده و مصرفی معادل ۳۴ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۴۴ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی، ۳۹.۵ مایل با هر گالن سوخت (برابر با ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) سیکل ترکیبی داشته و ۱۵۴ گرم گاز آلاینده CO2 در هر کیلومتر تولید می‌نماید. ب ام و ۷۵۰d در عرض ۴.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز مانند سایر مدل‌های تولیدی این شرکت به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

ایمنی در ب ام و سری 7 2018

ب ام و سری 7 2018 علاوه بر تجهیزات و امکانات سرگرمی و رفاهی موجود، یک خودروی مدرن و به روز‌ نیز بوده و به فهرست کاملی از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی مجهز شده است. ایربگ‌های جلویی، زانویی جلویی برای هر دو سرنشین، جانبی و پرده‌ای در هر دو بخش جلویی و عقبی، وظیفه محافظت از سلامت سرنشینان ب ام و سری 7 2018 را بر عهده دارند.

ب ام و سری 7 2018

استفاده از سیستم‌های کمکی رانندگی فعال مانند سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)، سیستم حفظ حرکت خودرو در بین خطوط (Lane Keep Assist)، سیستم کنترل حرکت در ترافیک و سیستم‌های هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning) به همراه ترمز کمکی خودکار، به طور اتوماتیک به کمک راننده آمده و به نوعی یک سواری نیمه خودکار را برای ب ام و سری 7 2018 فراهم می‌کنند.

تجربه رانندگی

بیشتر مالکین پرچمدار 2018 ب ام و را مدیرانی تشکیل می‌دهند که در ردیف عقبی صندلی‌های این خودرو نشسته و مسیر محل زندگی تا محل کار را طی می‌کنند. از این لحاظ با توجه به امکانات بالا و کیفیت فوق العاده صندلی‌ها و کابین، این خودرو یکی از بهترین نمونه‌ها در کلاس خود به حساب می‌آید.

ب ام و سری 7 2018

اما برای کسانی که علاقه به رانندگی به یک خودروی لوکس و قدرتمند را دارند، ب ام و سری 7 مدل سال 2018 نیز عملکردی بسیار بالا از خود به نمایش گذاشته و حتی در مدل‌های پایه 740i مجهز به پیشرانه 6 سیلندر 3.0 لیتری نیز با شتابی در حدود 6 ثانیه، یک خودروی سریع به حساب می‌آید. عملکرد مدل‌های B7 Alpina و M760i نیز در حدود سوپر اسپرت‌هایی مانند فورد جی تی است.

ب ام و سری 7 2018

حرکت با ب ام و سری 7 مدل سال 2018 میلادی نیز بسیار نرم بوده و کمترین صدای ممکن به داخل کابین نفوذ می‌کند. عملکرد جعبه دنده نیز فواق لعاده بوده و دنده‌ها بدون هیچ ضربه و با دقت تمام تعویض شده و قدرت موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند. ب ام و 740e xDrive iPerformance نیز لذت سواری با یک خودروی لوکس مدرن دوستدار محیط زیست را بدون فردا کردن عملکرد برای راننده به ارمغان می‌آورد.

قیمت در بازارهای جهانی

ب ام و سری 7 2018 یکی از گران‌ترین خودروهای کلاس بدنه سدان در بازار بوده که با قیمت پایه‌ای در حدود 84.000 دلار (معادل 353 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. این خودرو در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات و استفاده از پیشرانه‌های 12 سیلندر و 8 سیلندر Alipna با قیمتی در حدود 180.000 دلار (معادل 756 میلیون تومان) در دسترس علاقمندان خودروهای لوکس قرار می‌گیرد.

ب ام و سری 7 2018

رقبا در بازارهای جهانی

از حریفان ب ام و سری 7 مدل سال 2018 در بازارهای جهانی می‌توان به خودروهای لوکس فهرست زیر اشاره کرد:

  • مرسدس بنز کلاس S با قیمت پایه‌ای در حدود 94.000 دلار (معادل 395 میلیون تومان)
  • آئودی A8 با قیمت پایه‌ای در حدود 84.000 دلار (معادل 353 میلیون تومان)
  • جگوار XJ با قیمت پایه‌ای در حدود 76.000 دلار (معادل 320 میلیون تومان)
  • کادیلاک CTS با قیمت پایه‌ای در حدود 80.000 دلار (معادل 336 میلیون تومان)
  • مازراتی کواتروپورته با قیمت پایه‌ای در حدود 105.000 دلار (معادل 441 میلیون تومان)
  • پورشه پانامرا با قیمت پایه‌ای در حدود 87.000 دلار (معادل 365 میلیون تومان)

 

قیمت ب ام و سری 7 2018 در بازار ایران

ب ام و سری 7 در حال حاضر در بازار ایران وجود داشته و توسط شرکت پرشیا خودرو، نماینده ب ام و در ایران به فروش می‌رسد. قیمت ب ام و سری 7 در بازار ایران بسیار بالا بوده و با رقمی مابین 800 میلیون تومان تا 1.2 میلیارد تومان (مابین 190.000 دلار تا 286.000 دلار) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

ب ام و سری 7 2018

سخن آخر

ب ام و سری 7 2018 یکی از بهترین خودروهای سدان موجود در بازار است. اگر توانایی پرداخت مبلغ آن را داشته باشید، این خودرو از هیچ لحاظ کمبودی ندارد. پیشرانه حتی در مدل 6 سیلندر 3.0 لیتری نیز بسیار قدرتمند بوده و توانایی به چالش کشیدن خودروهای اسپرت کوچکی مانند پورشه را به شما می‌دهد. مدل‌های M760i و B7 Alpina نیز با استفاده از پیشرانه های 12 سیلندر 6.6 لیتری و 8 سیلندر 4.4 لیتری با تولید قدرتی بیش از 600 اسب بخار و شتابی کمتر از 4 ثانیه، عملکرد یک سوپر اسپرت را برای ب ام و سری 7 مدل 2018 به ارمغان می‌آورد.

مواد اولیه استفاده شده در ساخت کابین نیز در بالاترین سطح و کیفیت ممکن قرار دارند. صندلی‌های فوق العاده راحت در حد هواپیما‌های درجه 1 و امکانات رفاهی بسیار بالا در کنار سواری بسیار نرم و بی‌صدا، فضای داخلی این خودروی زیبا را به مکانی دنج و راحت تبدیل می‌کنند. استفاده از سیستم صوتی 1.400 واتی حرفه‌ای فوق پیشرفته سفارشی نیز با صدای فراگیر و سه بعدی خود، شما را در یک کنسرت موسیقی قرار خواهد داد. بدنه نیز بسیار زیبا بوده و ب ام و سری 7 2018 را به یک نمونه منحصر به فرد در جاده‌ها تبدیل می‌کند.

ب ام و سری 7 2018

در مجموع اگر توانایی و تمایل پرداخت رقم مورد نیاز برای خرید این خودرو را دارید، ب ام و سری 7 2018 یکی از بهترین گزینه‌های موجود در کلاس بدنه خودروهای سدان سایز بزرگ موجود در بازار و یکی از بهترین خودروهای لوکس 2018 به حساب می‌آید.

مشخصات فنی ب ام و سری 7 2018 در یک نگاه

740i 740e 750i M760i B7 Alpina
کلاس بدنه سدان سایز بزرگ سدان سایز بزرگ سدان سایز بزرگ سدان سایز بزرگ سدان سایز بزرگ
حجم موتور (لیتر) 3.0 2.0 4.4 6.6 4.4
تعداد سیلندر 6 4 8 12 8
قدرت موتور (اسب بخار) 320 322 445 601 600
گشتاور (نیوتون متر) 450 500 650 800 800
تعداد سوپاپ 24 16 32 48 32
گیربکس 8 اتوماتیک 8 اتوماتیک 8 اتوماتیک 8 اتوماتیک 8 اتوماتیک
سیستم انتقال قدرت چرخ‌های عقبی چهار چرخ چهار چرخ چهار چرخ چهار چرخ
مصرف سوخت  (شهر) 11.2 13.8 18.1 14.7
مصرف سوخت (بزرگراه) 8.1 9.4 11.8 9.4
مصرف سوخت (ترکیبی) 9.8 8.7 11.8 14.7 11.4
تولید CO2 در هرکیلومتر (گرم) 306 385 456 385
ظرفیت باک (لیتر.) 78 45 78 78 78
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 5.6 5.6 4.7 3.6 3.4
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 250 250 250 250 330
طول ﴿میلیمتر﴾ 5.028 5.028 5.028 5.240 5.028
پهنا ﴿میلیمتر﴾ 1.902 1.902 1.902 1.902 1.902
ارتفاع ﴿میلیمتر﴾ 1.467 1.467 1.467 1.479 1.467
فاصله دو محور ﴿میلیمتر﴾ 3.070 3.070 3.070 3.210 3.070
ارتفاع از زمین ﴿میلیمتر﴾
وزن ﴿کیلوگرم﴾ 1.9 2.1 2.0 2.3 2.2
ابعاد تایر (جلو) 245/50/18 245/50/18 245/45/19 245/40/20 255/40/20
ابعاد تایر (عقب) 245/50/18 245/50/18 245/45/19 275/35/20 295/35/20
حجم محفظه بار (لیتر.) 515 420 515 515 515
ظرفیت سرنشین (نفر.) 5 5 5 5 5
قیمت پایه (میلیون تومان) 353 387 420 666 588

گالری تصاویر ب ام و سری 8 مدل 2018

 

منبع : ب ام و

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر