;
coinex

ساخت ویلچر برقی پله رو توسط محققان کشور؛ تبدیل ویلچرهای معمولی به برقی

ساخت ویلچر برقی پله رو توسط محققان کشور؛ تبدیل ویلچرهای معمولی به برقی

پژوهشگران کشور موفق به ساخت نوعی ویلچر برقی پله رو شده‌اند که از طریق آن امکان بالا رفتن از پله وجود دارد. براساس اطلاعات موجود، ویلچرهای معمولی قابل تبدیل به برقی هستند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، پژوهشگران کشور توانسته‌اند تا نوعی ویلچر برقی پله رو را طراحی نمایند که می‌تواند تا وزن 100 کیلوگرم را نیز تحمل کند. این ویلچر برقی قابلیت بالا رفتن از پله‌ها را دارد بدون اینکه هیچ مشکل یا فشاری برای فرد استفاده کننده پیش آید.

هدف از طراحی ویلچر برقی پله رو

فرهاد فتوره‌چی، که یکی از پژوهشگران و مجری طرح ویلچر برقی پله رو است در مورد هدف از طراحی این نوع ویلچر اعلام نمود که آنها این کار را در راستای توانبخشی به معلولان انجام داده‌اند. وی در ادامه اعلام نمود که این ویلچر برقی پله رو می‌تواند هم از پله‌های استاندارد و هم از پله‌هایی که ارتفاع 22 سانتی دارند بالا رود.

ویژگی‌های ویلچر برقی پله رو

مجری طرح ویلچر برقی پله رو در مورد کشنده ویلچر سخن گفت و آن را از دیگر دستاوردهای این تحقیقات دانست. وی در این مورد ادامه داد که این دستگاه می‌تواند به ویلچر معمولی نیز نصب شود و آن را به ویلچر برقی تبدیل نماید.

فتوره‌چی در ادامه در مورد تفاوت‌های ویلچر برقی پله رو با ویلچرهای معمولی سخن گفت و قابلیت مهم ویلچر برقی پله رو را امکان بالا رفتن از پله‌ها اعلام کرد. به گفته وی اتصال کشنده به ویلچرهای معمولی، باعث می‌شود این ویلچرها، قابلیت‌های بیشتری نسبت به ویلچرهای برقی بازار داشته باشند. از جمله این قابلیت می‌توان به وزن پایین آنها نسبت به ویلچرهای برقی موجود در بازار اشاره نمود.

به گفته این محقق، وزن ویلچرهای برقی بازار بالاست و ادامه داد که ویلچرهای برقی موجود در بازار امکان تا شدن و حمل با خودرو را ندارند و افراد باید با همان ویلچر از خانه خارج شوند. به گفته وی ویلچر برقی پله رو که توسط آنها طراحی شده است هم قابلیت تا شدن دارد و هم حمل با خودرو.

وی در ادامه در مورد سرعت بالای ویلچر برقی پله رو سخن گفت و ادامه داد که حداکثر سرعت ویلچرهای برقی 4 چرخ استاندارد، 6 کیلومتر در ساعت است اما استفاده از این دستگاه کشنده در این ویلچر باعث شده است تا این ویلچر تا 30 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد.

ساخت ویلچر برقی پله رو توسط محققان

بررسی منبع تغذیه ویلچر پله رو

فتوره‌چی مجری این طرح، منبع تغذیه این دستگاه را باتری اعلام نمود و ادامه داد که باتری قادر است تا با یک بار شارژ، نیروی لازم را به ویلچر منتقل کند. به گفته وی در صورتی که نیروی باتری تخلیه شود، باتری‌های ذخیره‌ای وجود دارد که این باتری‌ها به ویلچر متصل خواهند شد.

وی همچنین در مورد مکانیزم ویلچر برقی پله رو سخن گفت و اعلام نمود که مکانیزم حرکت در این ویلچر جک است. به گفته این محقق، مکانیزم این ویلچر برقی پله رو ، 3 نوع شنی، ستاره‌ای و جکی استو ادامه داد که مکانیزم شنی یکی از گران‌ترین نوع مکانیزم‌های حرکتی است.

کاربردهای ویلچر برقی پله رو

فتوره‌چی در مورد مکان‌های استفاده از ویلچر برقی پله رو سخن گفت و ادامه داد که امکان استفاده از این ویلچر در ساختمان‌های بدون آسانسور، منازل دوبلکس، پله برقی و همچنین مکان‌های پله‌دار وجود دارد.

وی ادامه داد که عبور از پله برای کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند و همچنین برای همراه وی بسیار سخت است که این ویلچر این مشکل را حل کرده است. به گفته وی این ویلچر برقی همچنین کمربند ایمنی نیز دارد که باعث امنیت بیشتر استفاده کننده می‌شود.

مشخصات ظاهری ویلچر برقی پله رو

محقق این طرح اعلام نمود که وزن این ویلچر ۳۲ کیلوگرم است و ارتفاع آن از ۱۴۰ تا ۱۶۰ سانتی‌متر قابل تغییر است. وی ادامه داد که با یک بار شارژ باتری امکان عبور از ۷۲۰ پله وجود دارد البته به شرطی که متوسط بار، 7۵ کیلوگرم باشد. مجری این طرح همچنین اعلام نمود که این ویلچر برقی می‌تواند از پله‌های باریک تا ۷۰ سانتی‌متر نیز عبور کند که در این حالت سرعت آن 1۵ پله در دقیقه خواهد بود.

این ویلچر همچنین تاییدیه استاندارد جهانی ایمنی عمومی الکتریکی از اداره کل تجهیزات پزشکی را دارد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر