;
coinex

دانشگاه امیرکبیر به شرکت های دانش بنیان به صورت تخصصی مشاوره می‌دهد!

دانشگاه امیرکبیر به شرکت های دانش بنیان به صورت تخصصی مشاوره می‌دهد!

جهت ارائه مشاوره تخصصی به شرکت های دانش بنیان ، سامانه مشاوره صنعتی و ارتقای فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، مشاوره صنعتی و ارتقاء فناوری، (مصاف) با حضور آقای دکتر مالک نادری مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جناب دکتر حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مهندس شاپور قنبری مدیرعامل شرکت‌های صنعتی استان تهران در دانشگاه امیرکبیر رونمایی گردید.

هدف از راه اندازی سامانه مشاوره شرکت های دانش بنیان

راه اندازی این سامانه با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران و همچنین کلینیک صنعت و معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده است که هدف از این راه اندازی، ارائه خدمات تخصصی و صنعتی به صنایع کوچک، متوسط و بزرگ است.

این سامانه شبکه‌ای بزرگ از متخصصین صنعتی و دانشگاهی را در اختیار دارد و توانایی ارائه مشاوره‌های صنعتی را به شرکت های دانش بنیان دارد. این سامانه فناوری‌های روز را به کار گرفته است تا به واسطه آن بتواند مهارت‌ نیروهای انسانی را افزایش دهد و بتواند تا علاوه بر رفع مشکلات موجود در واحدهای صنعتی، راندمان شرکت های دانش بنیان و همچنین سود آنها را افزایش دهد.

سامانه مشاوره صنعتی و ارتقاء فناوری با پشتوانه 10 ساله کلینیک صنعت و معدن، تصمیم دارد تا در بستری نو خدمات مشاوره صنعتی، معرفی و ارتقای فناوری، عارضه‌یابی و آموزش مهارت‌های تخصصی و عمومی را ارائه دهد.

آنها تصمیم دارند تا این خدمات را در راستای رفع موانع تولید، افزایش بهره‌وری، پیاده‌سازی فناوری‌های صنعتی روز دنیا، افزایش سطح مهارت‌های نیروی کار و کاهش قیمت تمام شده انجام دهند.

دکتر نادری یکی دیگر از اهداف راه اندازی این سامانه را پاسخ به سئوالات و ارائه راه حل برای رفع مشکلات صنایع کوچک، متوسط و بزرگ به روشی ساده دانست. وی تاکید نمود که این سامانه شبکه‌ بزرگی از متخصصان صنعتی و دانشگاهی را در اختیار دارد که به این وسیله می‌تواند به تمامی شرکت های دانش بنیان و کوچک و بزرگ خدمات مشاوره ارائه دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز که در این مراسم حضور داشت، تاکید کرد که از اهداف اصلی راه اندازی این سامانه در دانشگاه امیرکبیر، حمایت ویژه و کمک به طرح‌های نوآورانه و شرکت های دانش بنیان بوده است تا از این طریق تولید محصول مورد نیاز مردم آسان باشد و نوآوری نیز در ارائه خدمات وجود داشته باشد.

مشکلات موجود بر سر راه توسعه شرکت های دانش بنیان

در مراسم رونمایی از سامانه مشاوره صنعتی و ارتقاء فناوری، مالک نادری، مدیرکل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد مشکلات موجود بر سر راه توسعه شرکت های دانش بنیان سخن گفت. از نظر وی  این مشکلات شامل موارد زیر است:

  • بازاریابی و بازارسازی
  • قوانین دست و پاگیر
  • نقدینگی
  • عدم وجود ارتباطات بین‌المللی
  • عدم توجه به فناوری‌های نوین

وی همچنین در ادامه اعلام نمود که شرکت های دانش بنیان و صنایع کوچک تا کنون اقداماتی مختلف را نیز برای حل این مشکلات انجام داده‌اند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه
  • مراجعه به شرکت‌های خدمات مهندسی
  • حضور در نمایشگاه‌های خارجی
  • مراجعه به افراد با تجربه

نادری در ادامه اعلام نمود که این موارد باعث شده است تا با همکاری سازمان صنایع کوچک و متوسط، سامانه مصاف راه‌ندازی شود. وی تاکید نمود که از طریق این سامانه به تمامی شرکت های دانش بنیان و شرکت های کوچک و متوسط در تمامی حوزه‌ها مشاوره خواهند داد.

نحوه برقراری ارتباط با سامانه مصاف

مدیر کل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد نحوه برقراری ارتباط شرکت های دانش بنیان با این سامانه اعلام نمود که شرکت‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن این سامانه، ارسال پیامک، فرستادن ایمیل، وب‌سایت و همچنین کانال، درخواست خود را برای دریافت مشاوره اعلام نمایند. وی تاکید نمود که ارائه مشاوره به صورت ۲۴ ساعته است و بیش از ۴۰۰ متخصص و مشاور حضور دارند که می‌توانند به تمام شرکت‌ها مشاوره دهند.

دکترحسین حسینی تودشکی، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در مورد رسالت این دانشگاه سخن گفت و ادامه داد که هدف این دانشگاه رفع مشکلات مردم و رفع نیاز صنعت با دستاوردهای محققان است. به گفته وی آنها در تلاش هستند تا بتوانند نوآوری را وارد صنعت کنند و نیز همچنین بتوانند نتیجه تحقیقات محققان دانشگاه را در قالب یک محصول به مردم ارائه دهند.

حسینی تودشکی در پایان اعلام نمود که با راه‌اندازی این سامانه، ایجاد کارگاه‌های تخصصی برای صنایع کوچک و همچنین بهره‌گیری از دانش فارغ‌ التحصیلان، اساتید و حتی فارغ‌التحصیلان خارجی، محصولاتی با نوآوری و فناوری‌های نوین در بازار ارائه خواهد شد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر