;
coinex

سوختن صفحه نمایش آیفون X و مقایسه آن با نمایشگر گلکسی اس 7 و گلکسی نوت 8

سوختن صفحه نمایش آیفون X و مقایسه آن با نمایشگر گلکسی اس 7 و گلکسی نوت 8
در آزمایشی که توسط یکی از سایت‌های کره‌ای انجام گرفت، یک تصویر به مدت 510 ساعت بدون وقفه بر روی نمایشگر آیفون X و گلکسی اس 7 و همچنین نوت 8 به نمایش درآمد، صفحه نمایش هر سه گوشی بعد از این آزمایش سوخت، اما نتیجه آزمایش جالب توجه بود.

اما سوختن یک صفحه نمایش به چه معنی است؟ اساسا به نمایش درآمدن یک تصویر ثابت در طول زمانی بسیار زیاد، باعث می‌شود که برخی از پیکسل‌های صفحه نمایش فرسوده‌تر از پیکسل‌های دیگر شوند و این موضوع باعث ایجاد سایه‌ای از آن تصویر استاتیک بر روی صفحه نمایش می‌شود.

موضوع بسیار ترسناکی است، اما آیا باید واقعا درباره آن نگران باشیم؟ چه مدت این تصویر استاتیک می‌تواند باعث سوختن نمایشگر گوشی شود؟

Cetizen که یک وب‌سایت کره‌ای است، این آزمایش را بر روی سه گوشی آیفون X (آیفون 10) اپل، گلکسی اس 7 و گلکسی نوت 8 سامسونگ انجام داد. اتین یک تست معمول برای بررسی صفحه نمایش گوشی است و هدف از آن این است که بعد از 500 ساعت به نمایش درآمدن یک تصویر بدون وقفه، ببینیم که صفحه نمایش موبایل، چگونه خواهد بود.

در این آزمایش یک تصویر کاملا خاکستری به مدت 510 ساعت بر روی نمایشگر هر سه گوشی به نمایش درآمد و همان طور که در تصویر می‌بینید هر سه صفحه نمایش سوختند. با اینکه این سوختگی‌ها دائمی است، اما میزان سوختگی نمایشگر در هر سه دستگاه متفاوت است.

به نظر می‌رسد که در بین این سه مدل، نمایشگر گلکسی نوت 8 از همه بیشتر مستعد سوختن است. جالب اینجاست که بعد از فبلت پرچمدار 2017 سامسونگ، گلکسی اس 7 قرار می‌گیرد که پرچمدار 2016 این کمپانی کره‌ای بوده و در آخر نمایشگر آیفون X نتیجه بهتری می‌گیرد.

هرچند که به عقیده بسیاری، این آزمایش چندان هم ملاک خوبی نیست؛ چراکه 510 ساعت نمایش یک تصویر، آن هم بدون وقفه و بدون خواب، زمان بسیار زیادی است و در عمل برای هیچ کاربری اتفاق نخواهد افتاد. پرکارترین کاربران، چیزی در حدود روزانه 10 ساعت از گوشی خود استفاده می‌کنند و مطمئنا زمان این آزمایش، هیچگاه در دنیای واقعی اتفاق نخواهد افتاد، اما می‌تواند تا حدودی قدرت صفحه نمایش گوشی‌های مختلف را نشان دهد.

آیفون X تنها گوشی هوشمند این جمع سه نفره است که به نمایشگر اولد مجهز است و این طور که به نظر می‌رسد فناوری اولد و البته ترکیب آن با فاکتورهای ساخت اپل، موجب برتری این صفحه نمایش شده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر