;
coinex

بررسی و مشخصات فنی نیسان مورانو 2018 (Nissan Murano)‌، شاسی‌بلند ژاپنی مدرن

نیسان مورانو 2018

نیسان مورانو (Nissan Murano) مدل سال 2018، نمونه‌ایست در خودروهای کلاس بدنه شاسی بلند سایز متوسط (Mid-Size SUV) که در ادامه به معرفی، بررسی و مرور مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.

نیسان مورانو (Nissan Murano) یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط است که از سال 2003 میلادی توسط خودرو ساز خوشنام ژاپنی، شرکت نیسان (Nissan) به بازارهای جهانی خودروهای شاسی بلند ارائه می‌گردد. این خودرو اولین بار در نمایشگاه نیویورک سال 2002 به معرض نمایش عمومی گذاشته شده و از سال 2003 میلادی در اختیار خریداران قرار گرفت.
نیسان مورانو نسل اول

استفاده از جعبه دنده ضریب متغیر پیوسته یا CVT و سیستم تعلیق مستقل موجب شد که این خودروی شاسی بلند ژاپنی از مصرف سوخت و هندلینگ مناسبی برخوردار گردد. این خودرو توانست وارد بازار ایران شده و با توجه به قدرت بالا و عملکرد مناسب پیشرانه و امکانات و تجهیزات داخل کابین، مورد توجه رانندگان و منتقدین قرار گیرد.

نیسان مورانو نسل دوم

نسل دوم نیسان مورانو در سال 2009 میلادی تولید گشت و تا سال 2014 نیز در خط تولید این شرکت باقی‌ ماند. ظاهر این خودرو شباهت‌های زیادی با نیسان روژ (Nissan Rouge) داشت و با توجه به ظاهر جنگنده و متفاوت خود در نمای جلویی و جانبی، توانست مورد توجه مشتریان قرار گیرد. در سال 2010 یک نمونه با سقف بازشو (Convertible) نیز از این خودرو در نمایشگاه لس آنجلس به نمایش درآمد و توانست عنوان اولین شاسی بلند چهار چرخ متحرک جهان را به خود اختصاص دهد.

نیسان مورانو کانورتیبل

نیسان مورانو 2018

نیسان مورانو 2018 متعلق به نسل سوم این خودروی شاسی بلند ژاپنی بوده که از سال 2015 میلادی در بازارهای جهانی حضور دارد. طراحی جذاب و اسپرت ظاهری و انبوهی از امکانات مدرن در داخل کابین، این خودرو را به یک نمونه مناسب 5 نفره بای خانواده‌ها تبدیل نموده است. اگرچه کمبودهایی مانند ضعف توانایی‌های حرکتی در مسیرهای خاکی و خارج از جاده این خودرو را در مکانی پایین‌تر از رقبای اصلی آمریکایی مانند دوج (Dodge)، جمس (GMC) و جیپ (Jeep) قرار می‌دهد، اما استفاده از تجهیزاتی مانند صندلی‌های خاص و بسیار راحت با تکنولوژی ناسا (NASA)، سواری راحت و سرشار از آرامشی را برای سرنشینان به ارمغاع می‌آورد.

نیسان مورانو 2018

تغییرات جدید برای سال 2018

از تغییرات نیسان مورانو 2018 نسبت به مدل سال گذشته می‌توان به مواردی مانند اضافه شدن سیستم اطلاعاتی/سرگرمی NissanConnect به همراه سیستم ناوبری ماهواره‌ای و همچنین پشتیبانی از نرم افزار‌های Apple CarPlay و Android Auto به تمامی تیپ‌ها، ترمز کمکی خودکار اضطراری و سیستم هشدار برخورد از بخش جلویی و اضافه شدن مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمکی رانندگی به تیپ‌های گران‌قیمت‌تر اشاره نمود.

نقاط قوت

  • طراحی بدنه زیبا و اسپرت
  • کابین لوکس و زیبا
  • امکانات فراوان مدرن و به‌روز
  • مصرف سوخت مناسب برای یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط
  • موتور قدرتمند 6 سیلندر خورجینی
  • سواری آرام و کابین بدون صدا

نقاط ضعف

  • کاهش لذت رانندگی نسبت به دو نسل قبلی
  • نقاط کور زیاد به‌خصوص در بخش پنجره‌های کوچک عقبی
  • قیمت بالا در تیپ‌های مجهز به تمامی امکانات موجود
  • عدم توانایی در یدک کشی بارهای با وزن بالا

ابعاد

نیسان مورانو 2018 بزرگ‌تر از نسل اول و دوم موجود در ایران بوده و طولی در حدود 4.887 میلی‌متر، پهنایی برابر 1.915 میلی‌متر، ارتفاعی برابر با 1.722 میلی‌متر و فاصله دو محور عقب و جلویی در حدود 2.824 میلی‌متر دارد. از لحاظ اندازه می‌توان این شاسی بلند ژاپنی را با خودروهایی مانند ب ام و X5 با طولی در حدود 4.900 میلی‌متر یا کیا سورنتو با طولی در حدود 4.800 میلی‌متر مقایسه نمود که در خیابان‌های ایران در حال تردد هستند.

این خودرو وزنی در حدود 1.7 تن در نمونه دیفرانسل جلو داشته که این رقم در صورت تجهیز به سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ به صورت هوشمند تا رقمی در حدود 1.8 تن افزایش خواهد یافت. حداکثر بار قابل یدک کشی توسط نیسان مورانو مدل 2018 در حدود 700 کیلوگرم بوده که از این لحاظ آن را در مکانی پایین تر از اکثر رقبای خود قرار خواهد داد.

طراحی ظاهری

چراغ‌های جلویی کشیده با زاویه رو به پایین، جلو پنجره بزرگ مشابه نمونه‌هایی مانند نیسان ماکسیما (Nissan Maxima) و ورودی‌های اصلی هوای تعبیه شده در بخش زیرین سپر جلویی، ظاهری اسپرت، گستاخ و اندکی فضایی را برای این خودرو فراهم نموده اند. نمای جانبی این شاسی بلند ژاپنی نیز مانند بخش جلویی حالتی اسپرت داشته و با استفاده از خطوط جانبی خمیده، برجستگی‌های تعبیه شده بر روی درها، شیشه بسیار کوچک انتهایی و همچنین خط سقف با زاویه کم که فضای قابل قبولی را بری سرنشینان عقبی فراهم می‌کند، مکملی برای ظاهر اسپرت آن است.

نیسان مورانو 2018

اما در بخش انتهایی نیسان مورانو 2018 استفاده از چراغ‌های عقبی نسبتا کوچک بومرنگ مانند، نمایی شبیه به نیسان جوک (Nissan Juke) را برای آن رقم زده که حتی استفاده سپر عقبی ساده و تخت با خروجی‌های اگزوز دوگانه براق و باله عقبی نصب شده بر روی محل تلاقی سقف و شیشه عقب نیز نمی‌تواند چشمنوازی و تاثیر دو بخش جلویی و جانبی را بیننده ایجاد نماید.

در مجموع ظاهر نیسان مورانو 2018 را می‌توان ترکیبی از زیبایی و جسارت، همراه با اندکی چاشنی آینده نگری و فیلم‌های علمی تخیلی دانست و به نوعی یک نمونه شاسی بلند از نیسان ماکسیما نسل جدید به حساب می آید.

طراحی داخلی و کابین

کابین نیسان مورانو 2018 نیز با الهام از سدان سایز متوسط و قدرتمند نیسان ماکسیما ساخته و طراحی شده است. مواد اولیه استفاده شده در ساخت از جنس پلاستیک بوده ولی با کیفیتی متوسط، در خور یک خودروی شاسی بلند با قیمت متوسط نیست. استفاده از عایق‌های صوتی و جاذب صدا موجب شده که کابین نیسان مورانو 2018 بسیار ساکت بوده و کمترین صدا از محیط به داخل آن نفوذ نماید.

نیسان مورانو 2018

طراحی داخلی ساده و زیبا بوده و داشبورد با یک انحنای بسیار کم در سرتاسر بخش جلویی امتداد یافته است. صفحه نمایش رنگی لمسی در بخش میانی داشبورد قرار گرفته و خروجی‌ها و کنترلرهای سیستم تهویه مطبوع در دو بخش بالایی و پایینی آن قرار گرفته اند.

غربیلک فرمان چهار شاخه بوده و دکمه‌های کنترل سیستم‌های صوتی، کنترل سرعت و پاسخ‌گویی تلفن همراه بر روی آن تعبیه شده اند. در پشت آن نیز یک صفحه نمایش تخت رنگی، به نمایش دور موتور و سرعت خودرو در دو بخش دایره‌ای بزرگ در دو طرف و اطلاعات ضروری و سیستم ناوبری ماهواره‌ای و همچنین سیستم‌های کمیک رانندگی متعدد موحود در بخش میانی می‌پردازد.

فضای داخلی کابین و محفظه بار

صندلی‌های نیسان مورانو 2018 بسیار راحت بوده و با توجه به ابعاد بزرگ، فضای کافی برای هر 5 سرنشین حاضر در خودرو وجود دارد. در ساخت این صندلی‌ها از تکنولوژی جاذبه صفر سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا ساخته شده با نحوه ساخت منحصر بفرد خود، کمترین فشار را به بدن وارد می‌کنند. کنسول وسطی نیز به گونه‌ای طراحی شده که ارتباط سرنشینان دو ردیف صندلی‌ها را بسیار آسان می‌کند.

فضای کلی داخل کابین نیسان مورانو مدل سال 2018 میلادی نیز کافی و در حدود 3.970 لیتر است. فضای موجود برای محفظه بار و صندوق عقب نیز در حدود 910 لیتر در حالت عادی بوده که با خم کردن صندلی‌های ردیف دوم تا رقمی در حدود 1.897 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

نیسان مورانو 2018

در مجموع کابین این خودرو، محیطی نسبتا لوکس را برای سرنشینان فراهم کرده و با توجه به در دسترس بودن ابزار و ادوات کنترلی برای راننده و سرنشینان و استفاده از فرم خاص طراحی، امکان برقراری ارتباط به ساده ترین شکل ممکن برای سرنشینان جلویی و عقبی به وجود آمده است.

موتور و پیشرانه

برای نیسان مورانو مدل 2018 تنها یک پیشرانه در نظر گرفته شده است. این پیشرانه شامل یک موتور 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری 24 سوپاپه DOHC با بلوک آلومینیومی است. این موتور با حجم دقیق 3.498 سی سی، توانایی تولید نیرویی در حدود 260 اسب بخار در دور موتور 6.000 دور در دقیقه را دارد. حداکثر گشتاور تولیدی نیز 240 پاوند بر فوت (معادل 325 نیوتون متر) است که در دور ۴.۴۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.

موتور نیسان مورانو 2018

نیروی تولیدی نیز توسط یک جعبه دنده CVT به به چرخ‌های جلویی (FWD) و سفارشی به هر چهار چرخ به صورت هوشمند (iAWD) منتقل می‌گردد. عملکرد این پیشرانه برای یک خودروی شاسی بلند قابل قبول بوده و نیسان مورانو 2018 ببرای رسیدن از حالت سکون به  سرعت 100 کیلومتر به زمانی در حدود 7.3 ثانیه نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز به رقمی حدود 120 مایل در ساعت (معادل 193 کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

مصرف سوخت

نیسان مورانو مدل 2018 توانایی پیمودن مسافتی در حدود 21 مایل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) را به صورت میانگین دارد. این ارقام در هر دو مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک ثابت بوده و رقمی قابل قبول برای یک خودروی شاسی بلند با وزنی در حدود 1.7 تن به حساب می آید.

پیشرانه هیبریدی

نیسان مورانو هیبریدی اولین بار در سال 2016 به مجموعه گزینه‌های انتخابی این خودرو اضافه شد ولی در حال حاضر امکان استفاده از آن بر روی این خودرو وجود ندارد. این پیشرانه از یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری سود می‌برد که با استفاده از سیستم سوپرشارژر، توانایی تولید نیرویی در حدود 250 اسب بخار و حداکثر گشتاوری در حدود 243 پاوند بر فوت (معادل 330 نیوتون متر) را داشت. این نیرو توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شد.

این پیشرانه مصرف کمتری نسبت به مدل مجهر به پیشرانه بنزینی داشت و توانایی پیمودن مسیری به طول 27 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 31 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی، 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین در گونه دیفرانسل جلو و 26 و 30 و 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.0 و 7.8 و 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) در گونه چهار چرخ متحرک را داشت که رقمی قابل قبول برای یک خودروی نسبتا بزرگ به حساب می آمد.

تیپ‌های مختلف

در حال حاضر، نیسان مورانو 2018 در 5 تیپ اصلی و دو گونه تک دیفرانسل و چهار چرخ متحرک هوشمند به بازار ارائه می‌گردد. این تیپ‌ها عبارتند از:

  1. تیپ پایه S
  2. تیپ SV
  3. تیپ SL
  4. تیپ Midnight Edition
  5. تیپ Platinum

تیپ S

تیپ پایه نیسان مورانو 2018 تیپ S بوده که با قیمت پایه‌ای در حدود 31.500 دلار (معادل 139 میلیون تومان با احتساب دلار 4.400 تومانی در زمان نگارش مطلب) در گونه دیفرانسل جلو و 33.000 دلار (معادل 145 میلیون تومان) در گونه چهار چرخ متحرک به فروش می‌رسد. این خودرو حتی در تیپ پایه نیز یک خودرو مجهز به حساب می‌آید. از امکانات موجود در این شاسی بلند ژاپنی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی
  • تایرهای چهار فصل در سایز 235/65/18
  • چراغ‌های روشنایی در روز مجهز به لامپ‌های LED
  • چراغ‌های جلویی اتوماتیک
  • چراغ‌های عقبی مجهز به لامپ‌های LED
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (Dual Zone Climate Control)
  • خروجی‌های سیستم تهویه برای صندلی‌های ردیف دوم
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • سیستم کمکی ترمز اضطراری خودکار
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • شیشه‌های مجهز به محافظ اشعه UV
  • شیشه دودی عقب
  • صندلی‌های مدرن با تکنولوژی Zero Gravity
  • سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگوی جداگانه با قابلیت پخش رادیو و CD و فایل‌های MP3 و WMA
  • صفحه نمایش 8 اینچی لمسی رنگی
  • صفحه نمایش 7 اینچی برای پشت آمپر
  • پورت‌های USBدر دو بخش جلو و عقب و ورودی AUX
  • سه خروجی برق 12 ولت DC
  • سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) شرکت نیسان با نام NissanConnect
  • پشتیبانی از فرامین صوتی برای سیستم صوتی و سیستم ناوبری ماهواره‌ای
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation)
  • اتصال به تلفن‌های همراه از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث
  • قابلیت پخش فایل‌های صوتی از روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند از طریق فناوری بلوتوث
  • پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • سنسورهای کمکی پارک در دو بخش عقبی و جلویی خودرو

تیپ SV

این تیپ از نیسان مورانو 2018 قیمتی در حدود 35.000 دلار (معادل 154 میلیون تومان) در گونه دیفرانسیل جلو داشته که در صورت تجهیز به سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند، تا رقمی در حدود 36.500 دلار (معادل 161 میلیون تومان) افزایش خواهد داشت. از تجهیزات موجود در این تیپ علاوه بر موارد ذکر شده در تیپ S می‌توان به امکانات فهرست زیر اشاره کرد:

  • چراغ‌های مه شکن
  • ریل‌های سقف (باربند)
  • قابلیت استارت خودرو و فعال سازی سیستم تهویه مطبوع با استفاده از ریموت کنترل
  • آیینه وسط با قابلیت تنظیم شدت نور به صورت خودکار
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 10 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • صندلی سرنشین جلویی با قابلیت تنظیم در 4 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • غربیلک فرمان و دسته دنده با روکش چرم
  • سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)
  • پشتیبانی از رادیوهای HD
امکانات و تجهیزات سفارشی (آپشن)

علاوه بر تجهیزات موجود، نیسان مورانو 2018 تیپ SV قابلیت اضافه کردن امکانات سرگرمی و رفاهی مانند نمونه‌های زیر را دارد:

  • سیستم صوتی قدرتمند ساخت شرکت Bose مجهز به 11 بلندگو و ساب ووفر
  • سقف پانورامای الکتریکی
  • صندلی‌های مجهز به گرم‌کن در بخش جلویی
  • آیینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن و چراغ‌ راهنما
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • سیستم کنترل سطح هوشیاری راننده
  • دوربین 360 نمای اطراف خودرو

نیسان مورانو 2018

تیپ SL

این تیپ از نیسان مورانو 2018 قیمت پایه ای در حدود 39.000 دلار (معادل 172 میلیون تومان) در گونه دیفرانسیل جلو و 41.000 دلار (معادل 180 میلیون تومان) در گونه چهار چرخ متحرک هوشمند دارد. از تجهیزات اضافی این تیپ از نیسان مورانو 2018 می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پوشش چرمی برای صندلی‌ها
  • سیستم گرم‌کن برای تمامی صندلی‌ها
  • سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت شرکت Bose مجهز به 11 بلنگوی مجزا و ساب ووفر
  • آیینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن و جراغ راهنمای LED
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • سیستم کنترل سطح هوشیاری راننده
  • دوربین 360 نمای اطراف خودرو
  • نورپردازی داخلی
  • در صندوق عقب با قابلیت عملکرد با حرکت دست یا پا
  • سانروف پانوراما الکتریکی (سفارشی)

تیپ Midnight Edition

این تیپ از نیسان مورانو 2018 بر پایه تیپ SL ساخته شده و قیمتی در حدود 41.500 دلار (معادل 183 میلیون تومان) در گونه دیفرانسل جلو و 43.000 دلار (معادل 189 میلیون تومان) در گونه چهار چرخ متحرک دارد. این تیپ از تجهیزاتی به رنگ تیره سود برده که از امکانات اضافی این تیپ نسبت به تیپ SL می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ‌های 20 اینچی اسپرت آلیاژی
  • تایرهای چهار فصل با سایز 235/55/20
  • ریل‌های سقف مشکی رنگ
  • شل گیر (Splash Guard) به رنگ مشکی
  • آیینه‌های جانبی تیره‌ رنگ
  • تودوزی تیره رنگ

تیپ Platinum

نیسان مورانو مدل 2018 تیپ Platinum مجهزترین نمونه ای خودروی شاسی بلند بوده و با قیمت پایه‌ای در حدود 43.00 دلار (معادل 189 میلیون تومان) در گونه دیفرانسیل جلو و 44.500 دلار (معادل 196 میلیون تومان) در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. از امکانات اضافی تیپ Platinum نسبت به تیپ SL می‌توان از مواردی مانند نمونه‌های زیر یاد کرد:

  • رینگ‌های 20 اینچی اسپرت آلیاژی
  • تایرهای چهار فصل با سایز 235/55/20
  • چراغ‌های جلویی مجهز به لامپ‌های LED
  • سانروف پانوراما الکتریکی
  • غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی و ذخیره سازی تنظیمات، مجهز به گرم کن
  • صندلی‌های مجهز به سیستم گرم‌کن
  • رکاب‌های با روکش فولاد ضد زنگ
  • صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم تهویه مطبوع
  • صندلی‌های عقبی با قابلیت جمع شدن به صورت الکتریکی

ایمنی و تجهیزات کمکی رانندگی

نیسان مورانو 2018 به صورت استاندارد از 9 کیسه هوای ایمنی ( 2 عدد جلو، 2 عدد جلویی جانبی، 2 عدد پرده‌ای جلو و 2 عدد پرده‌ای عقب، کیسه هوای مخصوص زانوی راننده) سود می‌برد. امکانات کمکی رانندگی استاندارد مانند ترمز کمکی خودکار، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل کشش (Traction Control)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز‌های ضد قفل و دیسکی برای هر چهار چرخ و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی این خودرو را به یک نمونه ایمن تبدیل کرده است.

نیسان مورانو 2018

در آزمون‌های تصادفات رانندگی، سازمان دولتی NHTSA نیسان مورانو مدل سال 2018 را مورد ارزیابی قرار داده و در مجموع از لحاظ ایمنی، 5 ستاره از 5 ستاره ممکن را به آن اختصاص داده است. امتیازات بخش‌های مختلف تست تصاد رانندگی این خودرو به شرح زیر است:

  • 4 از 5 در تصادفات رانندگی در بخش جلویی
  • 5 از 5 در تصادفات رانندگی در بخش‌های جانبی
  • 4 از 5 در هنگام وازگونی

این خودرو در ارزشیابی‌های موسسه غیر دولتی IIHS نیز شرکت کرده و موفق به کسب عنوان Good در تمامی بخش‌ها و عالی در بخش پیشگیری از تصادفات رانندگی شده است.

تحربه رانندگی

سواری با نیسان مورانو مدل 2018 همانطور که اشاره شد بسیار نرم و کم صدا است. هندلینگ و فرمان پذیری هرچند حس اسپرت را نداشته اما فرمان مطمئن و دقیق عمل می‌کند. موتور 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری هماهنگی کاملی با جعبه دنده CVT موجود داشته و نیرو به صورت متعادل و دقیق به چرخ‌ها منتقل می‌گردد.

نیسان مورانو 2018

هرچند عملکرد این جعبه دنده در هنگام شتابگیری‌های سریع و مصرف سوخت قابل مقایسه با نمونه‌های اتوماتیک موجود در بازار است، اما هنوز هم بسیاری از طرفداران و رانندگان حرفه‌ای علاقه‌ای به آن ندارند. فضای داخلی کافی بوده و محیطی زیبا را برای سرنشیان فراهم می‌کند. اما در مجموع رانندگی آرام، این خودرو را به یک نمونه مطیع با توانایی‌های بالقوه دینامیکی و به چالش کشیدن خودروهای سدان و هاچ بک متوسط تبدیل نموده است.

قیمت در بازارهای جهانی

نیسان مورانو 2018 یک خودرو در ابتدای فهرست نمونه‌های لوکس بوده و با قیمت پایه‌ای در حدود 31.500 دلار (معادل 139 میلیون تومان) به فروش می‌رسد. گران قیمت‌ترین نمونه این خودرو نیز در صورت تجهیز به تمامی امکانات رفاهی و سرگرمی و بهره گیری از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ هوشمند، یک نمونه گران قیمت به حساب آمده و با رقمی در حدود 50.000 دلار (معادل 220 میلیون تومان) در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

نیسان مورانو 2018

رقبای نیسان مورانو 2018 در بازارهای جهانی

از رقبای اصلی این خودروی شاسی بلند میان رده ژاپنی در بازارهای جهانی می‌توان از نمونه‌های فهرست زیر یاد نمود:

  • فولکس واگن اطلس (Volkswagen Atlas) با قیمت پایه‌ای در حدود 31.500 دلار (معادل 139 میلیون تومان)
  • جیپ گرند چروکی (Jeep Grand Cherokee) با قیمت پایه‌ای در حدود 32.000 دلار (معادل 141 میلیون تومان)
  • دوج دورانگو (Dodge Durango) با قیمت پایه‌ای در حدود 31.000 دلار (معادل 136 میلیون تومان)
  • کیا سورنتو (Kia Sorento) با قیمت پایه‌ای در حدود 27.000 دلار (معادل 119 میلیون تومان)
  • هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe) با قیمت پایه‌ای در حدود 32.000 دلار (معادل 141 میلیون تومان)
  • تویوتا هایلندر (Toyota Highlander) با قیمت پایه‌ای در حدود 32.000 دلار (معادل 141 میلیون تومان)
  • جمس آکادیا (GMC Acadia) با قیمت پایه‌ای در حدود 30.000 دلار (معادل 132 میلیون تومان)
  • فورد اج (Ford Edge) با قیمت پایه‌ای در حدود 30.500 دلار (معادل 134 میلیون تومان)

قیمت نیسان مورانو 2018 در ایران

نیسان مورانو در نسل اول و دهه اول 2000 میلادی توانست به همراه بسیاری از خودروهای مدرن و روز وارد بازار ایران شده و با تکیه بر قدرت پیشرانه و ظاهر متفاوت خود، توجه بسیاری را به خود جلب نماید. اما با توجه به وضع قانون عجیبب و غیر منطقی ممنوعیت واردات خودروهای بالا 3.500 سی سی و قرار گرفتن این خودروها در زمره نمونه‌های لوکس، نیسان مورانو 2018 توانایی حضور در بازار ایران را نخواهد داشت.

نیسان مورانو 2018

اما در صورت ورود، قیمت نیسان مورانو 2018 در بازار ایران رقمی در حدود 400 میلیون تومان (معادل 91.000 دلار) خواهد بود که رقمی بسیار فراتر از توانایی‌ها و امکانات این خودرو خواهد بود و خریداران ایرانی در حال حاضر برای تملک خودرویی در این کلاس تنها گزینه‌هایی مانند هیوندای سانتافه و کیا سورنتو مجهز به پیشرانه‌های 4 سیلندر، رنو کولئوس (Renault Koleos) و احتمالا فولکس واگن تیگوان (Tiguan) را با قدرت پایین‌تر از 200 اسب بخار را پیش رو خواهند داشت.

سخن آخر

نیسان مورانو مدل 2018 را می‌توان خودرویی با ظاهر مناسب، قدرت بالا و کابینی زیبا با ظاهری مجلل و مجهز به امکانات و تکنولوژی‌های مدرن روز دانست که با توجه به فضای کافی برای سرنشینان و استفاده از انواع و اقسام مواد جاذب صدا، محیطی آرام را برای آنان فراهم می‌کند. فضا و طراحی کلی نیز یادآور خودروی سدان نیسان ماکسیما است.

نیسان مورانو 2018

عملکرد پیشرانه هماهنگی کاملی با نحوه انتقال قدرت توسط جعبه دنده CVT داشته و می‌تواند این خودروی شاسی بلند نیمه لوکس را به عنوان یک خودروی خانوادگی برای مسیرهای طولانی مطرح نماید. اما نقطه ضعف آن عدم توانایی و عملکرد لازم در یدک کشی و عبور از مسیرهای خاکی و خارج از جاده است. از جایگزین‌های نیسان مورانو 2018 می‌توان به مدل‌های کارکرده لکسوس RX نیز اشاره کرد که با قیمتی مشابه، امکانات و کلاس بالاتری از رانندگی و قدرت را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

مشخصات فنی نیسان مورانو 2018 در یک نگاه

کلاس بدنه شاسی بلند سایز متوسط
حجم موتور (لیتر) 3.5
تعداد سیلندر 6 خورجینی
قدرت موتور (اسب بخار) 260
گشتاور (نیوتون. متر.) 325
تعداد سوپاپ 24
گیربکس CVT
سیستم انتقال قدرت FWD/AWD
مصرف سوخت  (شهر) 11.2
مصرف سوخت (بزرگراه) 8.4
مصرف سوخت (ترکیبی) 9.8
تولید CO2 در هرکیلومتر (گرم.)
ظرفیت باک (لیتر.) 72
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 7.3
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 193
طول ﴿میلیمتر﴾ 4.887
پهنا ﴿میلیمتر﴾ 1.915
ارتفاع ﴿میلیمتر﴾ 1.722
فاصله دو محور ﴿میلیمتر﴾ 2.824
ارتفاع از زمین ﴿میلیمتر﴾ 175
وزن ﴿تن﴾ 1.7
ابعاد تایر (جلو) 235/65/18
ابعاد تایر (عقب) 235/65/18
حجم محفظه بار (لیتر) 909
ظرفیت سرنشین (نفر) 5
قیمت پایه جهانی (میلیون تومان) 139

 

گالری تصاویر نیسان مورانو مدل 2018

منبع : Nissan

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر