;
coinex

سازمان توسعه تجارت: قیمت خودروهای خارجی حتما کاهش می‌یابد!

سازمان توسعه تجارت: قیمت خودروهای خارجی حتما کاهش می‌یابد!

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت تاکید نمود که براساس تعرفه‌های جدید مربوط به واردات خودرو، حتما قیمت خودروهای خارجی در بازار کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه اعلام نمود که آنها نیز پیش بینی می‌کنند که اکنون که سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز است و می‌توان خودروهای جدیدی را وارد کشور نمود، قیمت‌ها باید کاهش یابد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایران جیب، علی علی‌آبادی در پاسخ به این سوال، که افزایش تعرفه‌های واردات، باعث می‌شود تا سایر هزینه‌هایی که به واردکنندگان تحمیل می‌شود نیز افزایش ‌یابد، تا چه اندازه می‌تواند در قیمت انواع خودرو تاثیرگذار باشد اعلام نمود این امر بر تمام هزینه‌های واردات تاثیر نخواهد داشت و تمام هزینه‌ها افزایش پیدا نمی‌کند.

به گفته وی زمانی که عوارض واردات یک خودرو افزایش می‌یابد، برخی موارد دیگر مانند، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده وجود خواهد داشت که البته این بخش‌ها از تعرفه گمرکی جدا هستند.

وی در ادامه اعلام نمود که معمولا حقوق ورودی خودروها بر اساس ارزش آنها مشخص و دریافت می‌شود و به همین دلیل باید اشاره کرد که تعرفه واردات روی این مسئله تاثیر چندانی ندارد.

آیا قیمت خودروهای خارجی کاهش می‌یابد؟!

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در مورد کاهش قیمت خودروهای خارجی اعلام نمود که با دقت در مجموع شرایط موجود و بررسی اینکه در ماه‌های گذشته قیمت خودروهای خارجی رشد قابل توجهی داشته است، قیمت خودروهای وارداتی حتما کاهش خواهد یافت.

وی همچنین تاکید نمود که با باز شدن سایت ثبت سفارش و ورود خودروهای جدید به کشور، قیمت‌ها نسبت به گذشته کاهش می‌یابد و وضعیت آشفته بازار سامان می‌یابد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای ۲۰۱۸ از نگاه مجله Car and Driver

 

علی‌آبادی در ادامه صحبت‌هایش اعلام نمود که تعرفه واردات انواع خودرو حدود ۱۵ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است و ادامه داد  که این رقم بسیار کمتر از میزان افزایشی است که در حال حاضر در بازار خودروهای خارجی صورت گرفته و شاهد آن هستیم.

تعیین راهکاری برای مبارزه با گران‌فروشی

علی آبادی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات تعیین تعرفه راهکاری برای مبارزه با گران‌فروشی در این بخش در نظر گرفته شده است توضیح داد که در این مورد اطلاعات دقیقی از جلسات هیات وزیران ندارد. ولی تاکید نمود که در هر صورت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین شورای رقابت اوضاع را کنترل خواهند کرد و نیازی به نگرانی در این مورد وجود ندارد.

.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر