;
coinex

با گوشی‌های سری اکسپریا ایکس ای 2 سونی آشنا شوید: مستقیم از نمایشگاه CES 2018!

با گوشی‌های سری اکسپریا ایکس ای 2 سونی آشنا شوید: مستقیم از نمایشگاه CES 2018!

سونی بالاخره از گوشی‌های سری اکسپریا ایکس ای 2 خود رونمایی کرد. این خانواده 2 محصول را با نام‌های اکسپریا ایکس ای 2 و اکسپریا ایکس ای 2 اولترا در خود دارد.

سونی امروز قبل از شروع نمایشگاه سی ای اس 2018 از اعضای جدید خانواده گوشی‌های سری اکسپریا ایکس ای 2 خود رونمایی کرد. گوشی‌های سری ایکس ای این سازنده مشهور ژاپنی در قالب دو محصول با نام‌های اکسپریا ایکس ای 1 و اکسپریا ایکس ای 1 اولترا برای اولین بار در ماه مارس سال 2017 (11 اسفند 95 تا 11 فروردین 96) در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل در معرض عموم قرار گرفتند و حال مدل جدید این دو گوشی زیبا با نام‌های اکسپریا ایکس ای 2 و اکسپریا ایکس ای 2 اولترا معرفی شده‌اند.

طبق اطلاعات موجود، سونی در ساخت این دو گوشی هوشمند بیشتر بر قابلیت‌های دوربین‌های این دو محصول توجه کرده است. سونی گفته است که در دو گوشی جدیدش از دوربین‌های اصلی 23 مگاپیکسلی و دروبین‌های سلفی 120 درجه واید انگل 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است. پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 630، حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 256 گیگابایت، پورت یو اس بی نوع سی و سیستم عامل اندروید 8 اوریو از دیگر مشخصات مشترک این دو گوشی هوشمند به شمار می‌آیند.

دو گوشی جدید سونی شباهت‌هایی با یکدیگر دارند اما تفاوت‌هایی نیز بین این دو محصول دیده می‌شود و می‌توان گفت که برجسته‌ترین تفاوت موجود بین اکسپریا ایکس ای 2 و اکسپریا ایکس ای 2 اولترا به اندازه این دو محصول مربوط است. سونی در ساخت ایکس ای 2 از یک نمایشگر بدون حاشیه 5.2 اینچی و در ساخت ایکس ای 2 اولترا از یک نمایشگر 6 اینچی استفاده کرده است. هر دو نمایشگر فاقد حاشیه‌های جانبی هستند و تصاویر را با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی نشان می‌دهند.

تفاوت برجسته دیگری که بین اکسپریا ایکس ای 2 و اکسپریا ایکس ای 2 اولترا وجود دارد، به دوربین سلفی به کار رفته در این دو گوشی هوشمند مربوط می‌شود. سنسور اصلی دوربین‌های سلفی به کار رفته در این دو گوشی هوشمند از نوع 8 مگاپیکسلی هستند. اما باید به این نکته اشاره کرد که ایکس ای 2 اولترا از یک سنسور ثانویه 16 مگاپیکسلی سلفی با توانایی پشتیبانی قابلیت پایدارسازی بصری تصاویر نیز در کنار سنسور اصلی خود بهره می‌برد، زیرا به یک دوربین دوگانه سلفی مجهز شده است.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که ایکس ای 2 به یک باتری 3,300 میلی آمپر ساعتی و ایکس ای 2 اولترا به یک باتری 3,580 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. البته هر دو باتری از توانایی پشتیبانی قابلیت شارژ انطباقی کنوو (Qnovo) و چند تغییر نرم افزاری که به منظور بهبود عملکرد باتری در آن‌ها ایجاد شده است، بهره می‌برند.

استفاده از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی در اکسپریا ایکس ای 2 و رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی در اکسپریا ایکس ای 2 اولترا، تفاوت دیگر بین این دو گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

سونی همیشه گوشی‌های خود را در رنگ‌های مختلفی عرضه کرده است و اکسپریا ایکس ای 2 و برادر بزرگ‌ترش نیز از این قاعده جدا نیستند. این سازنده مشهور ژاپنی در آینده‌ای نزدیک ایکس ای 2 را در رنگ‌های مشکی، آبی، نقر‌ه‌ای و صورتی و ایکس ای 2 اولترا را در رنگ‌های مشکی، آبی، نقره‌ای و طلایی عرضه می‌کند؛ البته نمی‌توان با اطمینان گفت که طرفداران سونی در سرتاسر جهان به این دو گوشی هوشمند در رنگ‌های ذکر شده دسترسی خواهند داشت.

این سازنده ژاپنی هنوز مطلبی را در مورد مکان و قیمت عرضه دو گوشی جدیدش منتشر نکرده اما گفته است که این دو محصول را از ماه فوریه (12 بهمن تا 12 اسفند 96) وارد بازار می‌کند.

اکسپریا ایکس ای 2

اکسپریا ایکس ای 2 اولترا

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر