;
coinex

افزایش سرعت گوشی هوشمند با راهکارهایی ساده و ترفندهایی برای افزایش عمر باتری

آموزش افزایش سرعت گوشی هوشمند با راهکار و ترفندهایی ساده، باعث بهبود عملکرد تلفن هوشمند و ارتقا سرعت اجرای برنامه‌ها می‌شود. در ادامه این مطلب با تکراتو همراه باشید.

مشکل از آنجایی آغاز می‌شود که تلفن هوشمند جدیدی که خریده‌اید، پس از چند ماه دیگر سرعت گذشته را ندارد. نگران نباشید، این مشکل مخصوص گوشی‌های اندرویدی ارزان قیمت نیست، حتی گلکسی اس 8 نیز پس از چند ماه در مواردی به طور ناگهانی خاموش می‌شود.

خوشبختانه روش‌هایی برای افزایش سرعت گوشی هوشمند شما و افزایش کارآیی آن مثل روزهای اول وجود دارد. در ادامه روش‌هایی برای مصرف بهینه باتری و افزایش طول عمر آن نیز به شما پیشنهاد می‌شود.


بیشتر بخوانید:  افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید با چند روش ساده اما کاربردی


روش‌های افزایش سرعت گوشی هوشمند

استفاده از اپلیکیشن مدیریت حافظه

اپلیکیشن مدیریت فایلز گو (Files Go) گوگل فوق‌العاده است. این ابزار نه تنها تلفن شما را برای پیدا کردن فایل‌ها و اپلیکیشن‌های بی‌مصرف آنالیز می‌کند، بلکه با استفاده از آن قادرید به انتقال فایل‌ نیز دست بزنید. این اپلیکیشن بسیار ساده، تنها دو تب دارد. تب حافظه و فایل‌ها.

از طریق تب حافظه می‌توانید مقدار فضای باقی مانده در تلفن هوشمند خود را ببینید، همچنین ترفندهایی برای پاک سازی حافظه به شما پیشنهاد می‌شود. همچنین امکان پاک کردن کش اپلیکیشن‌ها را نیز از این طریق دارید.

افزایش سرعت تلفن هوشمند

از طرفی این اپلیکیشن در پیدا کردن فایل‌های غیر ضروری در تلفن اندرویدی عالی عمل می‌کند. در صورتیکه تلفن هوشمند شما، تنها حافظه‌ای معادل 8 تا 16 گیگابایت دارد، یا تاکنون از SHAREit استفاده کرده‌‌اید، حتما این اپلیکیشن را امتحان کنید.

پاک کردن اپلیکیشن‌های بی مصرف

در بسیاری از انواع تلفن‌های هوشمند، تعدادی اپلیکیشن پیش فرض وجود دارد. خوشبختانه شما قادرید، آن‌ها را غیر فعال و در برخی موارد آنیستال کنید. از طریق منوی تنظیمات به قسمت اپلیکیشن‌ها رفته، در صورتیکه اپلیکیشنی را نمی‌شناسید یا از آن استفاده نمی‌کنید، غیر فعال یا آنیستال کنید. همچنین می‌توانید، از ابزار فایلز گو برای پیدا کردن اپلیکیشن‌های بی‌مصرف کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید: ۴ ترفند برای بهبود عملکرد اینترنت گوشی


نصب نسخه کم حجم اپلیکیشن‌ها

اگر از تلفنی با فضای کم یا محدود استفاده می‌کنید، استفاده از اپلیکیشن‌های پر مصرف نظیر فیس بوک می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد. خوشبختانه فیس بوک لایت به شما امکان می‌دهد، علاوه بر دسترسی به امکانات فیس بوک، با مشکلاتی نظیر اشغال پهنای باند و فضای ذخیره تلفن هوشمندتان رو به رو نشوید.

نسخه کم حجم اپلیکیشن ها

فیس بوک لایت به طور خاص برای اینترنت کم سرعت 2G طراحی شده است. از طرفی استفاده از این اپلیکیشن بر روی دستگاه‌هایی که تنها یک گیگابایت رم دارند نیز قابل استفاده است، چرا که میزان مصرف حافظه فیس بوک لایت زیر 5 مگابایت است.

البته امکانات فیس بوک لایت محدود‌تر از امکانات اپلیکیشن اصلی فیس بوک است. هرچند کماکان قادرید با استفاده از فیس بوک لایت به فید‌های خبری، استاتوس‌ها و… دسترسی داشته باشید.

برای استفاده از توییتر نیز قادرید از نسخه موبایل مخصوص این اپلیکیشن که تحت وب اجرا می‌شود، بهره مند شوید. برای اسکایپ نیز یک نسخه کم مصرف به نام اسکایپ لایت وجود دارد. هرچند این اپلیکیشن برای هندوستان طراحی شده و ممکن است دسترسی به آن برای شما وجود نداشته باشد –خوشبختانه از اپ استورهای داخل کشور می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود نمایید، مترجم- در نهایت، گوگل نیز، اپلیکیشن یوتوب را به نسخه کم حجمی مجهز کرده است.

بررسی نصب آخرین ورژن اپلیکیشن‌ها

یکی از بهترین راهکارهایی که برای افزایش سرعت تلفن هوشمند پیشنهاد می‌شود، آپدیت نگه داشتن سیستم عامل و اپلیکیشن‌های مورد استفاده است. شرکت‌های سازنده گوشی، به طور مرتب اقدام به انتشار نسخه‌های بروزرسانی سیستم عامل گوشی می‌کنند. این آپدیت‌ها علاوه بر اینکه، موجب برطرف شدن اشکالات امنیتی گوشی می‌شوند، در بهبود عملکرد تلفن اندرویدی شما نقش بسزایی بازی می‌کنند.

افزایش سرعت گوشی

گوگل نیز به صورت ماهیانه به انتشار آپدیت‌هایی که به امنیت گوشی شما مربوط هستند، دست می‌زند. هرچند با نصب این آپدیت‌ها ممکن است، تغییر چندانی در سرعت گوشی هوشمند خود مشاهده نکنید، اما از مشکلاتی که ممکن است در آینده رخ بدهد و موجب کاهش چشمگیر عملکرد گوشی‌تان بشود، پیشگیری می‌نمایید.


بیشتر بخوانید:  سریع ترین مرورگر اندروید چیست ؟ آزمون مرورگرهای مختلف موبایل


هرچند بیشتر کمپانی‌های سازنده، هر ماه نسخه آپدیت جدیدی منتشر می‌کنند و تقریبا هر سه ماه یکبار نیز به انتشار پچ امنیتی اقدام می‌کنند، اما اکثر کاربران به این مساله توجه نشان نمی‌دهند. باید توجه داشته باشید، به بیان ساده، آپدیت نگه داشتن سیستم عامل موجب افزایش سرعت گوشی هوشمند و بهبود عملکرد گوشی می‌شود.

به عنوان مثال، اگر تلفن هوشمند شما، هنوز از اندروید مارشملو – 29.7 درصد دستگاه‌های اندروید، از نسخه اندروید 6.0 استفاده می‌کنند- می‌کند، وقت بروزرسانی آن فرا رسیده است. به احتمال زیاد استفاده از اندروید نوقا (Nougat) برای شما ممکن است. کافیست، به قسمت تنظیمات (Settings) رفته، سپس درباره تلفن (About phone) را باز کرده، در نهایت بر روی سیستم آپدیت (System update) بزنید، در صورت وجود آپدیت آن‌را نصب کنید.

پاک سازی پس زمینه گوشی

استفاده از بک‌گراند متحرک ممکن است، موجب کند شدن تلفن هوشمند شما بشود –به خصوص اگر از تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت استفاده می‌کنید- اگر در هنگام جا به جا شدن بین اپلیکیشن‌ها یا خروج از آن‌ها، با مشکلات زیادی رو به رو می‌شوید، بهتر است استفاده از بک گراند ثابت را امتحان کنید.

افزایش سرعت اندرویید

استفاده از لانچری دیگر برای افزایش سرعت

بسیاری از شرکت‌های عرضه کننده تلفن هوشمند، استفاده از سیستم عامل اندروید را به طور خالص به شما پیشنهاد می‌کنند. وان پلاس و موتورولا در این زمینه پیش رو هستند. سونی و اچ تی سی نیز، تا حدودی در این راه قدم گذاشته‌اند، سامسونگ نیز به هر حال تلاش خود را در این زمینه می‌کند. هرچند ال جی، نیاز به  تغییرات گسترده‌تری دارد. هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو نیز تنها به ارائه پوسته منحصر به فرد تلفن هوشمند قناعت کرده‌اند.

رابط‌های کاربری EMUI و MIUI به طور خاص، پوسته‌های سنگینی هستند و کار کردن با آن‌ها دردسرهای فراوانی به همراه دارد. خوشبختانه، امکان استفاده از لانچر شرکت‌های دیگر نیز برای شما وجود دارد، اپلیکیشن‌های نظیر نوا و اکشن لانچر به شما امکان می‌دهند، گوشی‌تان را به طور دلخواه شخصی سازی کرده و موجب افزایش سرعت گوشی هوشمند خود شوید.

مشاهده اپلیکیشن‌های در حال اجرا در پس زمینه گوشی

اگر باتری تلفن هوشمند شما، سریع‌تر از معمول تخلیه می‌شود. احتمالا اشکال از اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌های خاصی است که حجم زیادی از منابع پردازنده تلفن شما را به خود اختصاص داده‌اند. به قسمت تنظیمات باتری گوشی رفته و در صورتیکه اپلیکیشن پر مصرفی را مشاهده می‌کنید، آن را مجبور به توقف نمایید.

بهبود عملکرد گوشی قدیمی

غیر فعال سازی محیط صفحه نمایش

روشن شدن صفحه نمایش در هنگام دریافت نوتیفیکشن، اگر بخواهید نگاهی سریع به آن‌ها بدون باز کردن قفل تلفن بیاندازید، ویژگی سودمندی است. هرچند این ویژگی منجر به مصرف بیش از حد انرژی ذخیره شده در باتری می‌شود.


بیشتر بخوانید:  ۱۰ روش برای افزایش شارژ باتری موبایل


بنابراین اگر به دنبال راهکاری برای افزایش طول عمر باتری و کاهش میزان مصرف آن باشید، یکی از موثرترین راهکارها خاموش کردن این ویژگی  است.

غیر فعال سازی دریافت نوتیفیکشن

خاموش کردن بلوتوث

خاموش کردن این ویژگی موجب افزایش طول عمر باتری گوشی شما می‌شود. هرچند این میزان تفاوت ممکن است در مقایسه با مدت زمان ذخیره انرژی در باتری چشمگیر نباشد، اما با گذشت زمان طولانی، بر روی طول عمر باتری شما اثر ملموسی خواهد گذاشت.

افزایش سرعت اندرویید گوشی

البته، در این مقاله بر خلاف سایرین، خاموش کردن سرویس موقعیت مکانی توصیه نمی‌شود؛ چراکه این ویژگی مورد استفاده بسیاری از اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد.

عدم استفاده از بهینه ساز باتری

این توصیه ممکن است به نظر غیر منطقی بیاید، اما بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که برای بهینه سازی باتری ارائه شده‌اند، مطلقا بی‌مصرف هستند. این اپلیکیشن‌ها، اجرای برنامه‌ها را در بک گراند گوشی متوقف نمی‌کنند، اما با استفاده از آن‌ها با مقدار زیادی تبلیغ رو به رو می‌شوید و بعضا خطر همراه بودن بدافزار با آن‌ها نیز شما را تهدید می‌کند.

اگر لود شدن اپلیکیشن‌ها، بسیار طول می‌کشد. بهترین راهکار پیشنهادی توقف اجرای اپلیکیشن‌ها در بک گراند گوشی، به طور تک به تک است. برای پاک کردن کش، نیز می‌توانید از فایلز گو گوگل استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر