;
coinex

ترخیص خودروهای گمرک بدون رعایت ضوابط !

ترخیص خودروهای گمرک بدون رعایت ضوابط !

تعداد 4700 دستگاه خودرو از گمرک ترخیص شدند. لازم به ذکر است که ترخیص خودروهای گمرک بدون رعایت ضوابط انجام شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایران جیب، رییس انجمن وارد کنندگان خودرو، در مورد افزایش 38.5 درصدی قیمت خودروهای وارداتی در بازار سخن گفته است. به گفته وی بیش از 6 هزار دستگاه خودرو توانسته‌اند تا با رانت، مجوز خودروسازان و همچنین سایر مجوزهای خاص، به کشور وارد شوند.

احتشام زاده در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران علاوه بر بررسی موضوع ترخیص خودروهای گمرک ، اظهار نمود که در سال 95 و در ماه‌های مرداد و اسفند تقاضا برای خودرو بسیار بالا بوده است. وی در ادامه در مورد میزان تقاضاهای امسال اعلام نمود که این تقاضاها در خرداد ماه افزایش یافته است.

به گفته وی در دی ماه سال 95 فقط نمایندگی‌ها اجازه واردات خودرو را داشتند و این مسئله باعث ایجاد نابسامانی در امر واردات و همچنین افزایش واردات گردید. وی ادامه داد که پس از آن، ثبت سفارش برای نمایندگی‌ها نیز در تیرماه ممنوع شد و این ممنوعیت باعث گردید تا 13700 دستگاه خودرو انبار شوند و برای واردکنندگان خودرو مشکلات بسیاری به وجود آید.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در ادامه اعلام نمود که این مسئله باعث تعطیل شدن بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودرو شد و آنها نیز به عنوان بخش خصوصی پیگیری‌های بسیاری را در این مورد انجام دادند. به گفته وی شرایط دی ماه امسال با سال گذشته تقریبا برابر بوده است با این تفاوت که امسال ضوابط واردات خودرو تغییر نموده و قفلی بر واردات زده شد.

بررسی واردات 8 ماهه خودرو به کشور

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه صحبت‌های خود به واردات 8 ماهه خودرو به کشور اشاره نمود و اعلام کرد که تعداد 55 هزار دستگاه خودرو در این مدت به کشور وارد شده است که از این تعداد بیش از شش هزار دستگاه آن مربوط به خودرو سازان و مجوزهای خاص بوده است. احتشام زاده همچنین ادامه داد که در این بین تنها 5 درصد سهم بخش خصوصی از بازار خودروهای وارداتی بوده است.

به گفته رییس انجمن واردکنندگان خودرو، این تصمیمات یک شبه باعث شد تا خودروهای بنزینی 38.5 درصد و خودروهای هیبریدی 42 درصد افزایش قیمت پیدا کنند.

وی همچنین یاد آور شد که این مسئله چیزی حدود هزار میلیارد تومان هزینه به مردم وارد نمود. وی ادامه داد که همچنین بازار سیاه ایجاد گردید و به طور متوسط 500 میلیون تومان قیمت خودروهای وارداتی افزایش یافت.

ترخیص خودروهای گمرک بدون رعایت ضوابط

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه به رانت ایجاد شده به دلیل مسدود شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو و ترخیص خودروهای گمرک اشاره نمود و اعلام کرد که در این مدت 4700 دستگاه خودرو بدون رعایت ضوابط از گمرک ترخیص شده‌اند.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو تصریح نمود که خودروهای هیبریدی قبلا معافیت واردات داشتند و اکنون نسبت به قبل گرانتر شده‌اند و جذابیت خود را نیز مانند قبل ندارند و آن را در بازار از دست داده‌اند. به گفته وی سرمایه گذاران خارجی که رایزنی‌هایی با آنها انجام شده بود نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند و از ادامه همکاری منصرف شده‌اند. به گفته رییس انجمن واردکنندگان خودرو، سرمایه‌گذاران خارجی اعلام نموده‌اند که قوانین در این کشور شبانه تغییر می‌کند.


بیشتر بخوانید: گمرک ایران ضوابط جدید واردات خودرو را اعلام کرد!


.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر