;
coinex

ZTE در اوایل سال 2019 گوشی اندرویدی با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G عرضه می‌کند

زد تی ای در اوایل سال 2019 گوشی اندروید با اینترنت 5 جی عرضه می‌کند: مستقیم از سی ای اس 2018!

زد تی ای یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های گوشی سازی چینی است. این سازنده گفته است که در اوایل سال میلادی 2019 یک گوشی اندروید را با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G ارائه می‌کند.

خبر مربوط به عرضه این گوشی هوشمند توسط لیکسین چنگ (Lixin Cheng)، مدیر اجرایی شرکت ZTE، در نمایشگاه CES 2018 به خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) داده شده است. سازنده مشهور چینی هم اکنون در حال ساخت گوشی‌هایی با اینترنت 5 جی است.

با این وجود، بعید نیست که در اواخر سال 2018 چنین محصولاتی را وارد بازار کند؛ البته این برند پرتکاپو هنوز به دلیل وجود محدودیت‌هایی نظیر ارائه نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی گوشی‌های همراه در ایالات متحده، هیچ تعهد و مطلب رسمی در این رابطه ارائه نکرده است.

لیکسین چنگ همچنین گفته که زد تی ای در تلاش است که حداقل یک گوشی هوشمند دارای قابلیت پشتیبانی از فناوری وایرلس جدید را در 12 ماه آینده عرضه کند. وی علاوه بر این گفته است که سازنده چینی در این پروسه احتمالا گزینه‌های موجود در این زمینه را در صنعت تبلت سازی خود نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

جزییات منتشر شده توسط مدیر اجرایی زدتی‌ای همچنین بر این امر حکایت دارد که سازنده چینی می‌خواهد یک سیستم خانگی هوشمند را نیز در این بازه زمانی ذکر شده برای کنترل قابلیت اینترنت اشیاء ارائه کند.

مدیر اجرایی زد تی ای هیچ مطلبی را در مورد ادامه همکاری سازنده چینی با اپراتورهای Verizon و AT&T به منظور ارائه یک گوشی هوشمند با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5 جی منتشر نکرده است. با این حال احتمال دارد چنین سناریویی نیز وجود داشته باشد. مخصوصا با توجه به این که ورایزون و ای تی اند تی دو مورد از بزرگ‌ترین اپراتورهای ارتباطی ایالات متحده هستند و می‌خواهند فناوری‌های جدیدی را در زمینه سرویس دهی به کاربران گوشی‌های همراه تا پایان سال 2018 میلادی ارائه کنند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که تنها شرکت AT&T گفته است که می‌خواهد پروسه ارائه یک سرویس دهی وایرلس حقیقی را در چندین شهر آمریکا در سال میلادی جاری آغاز کند. ورایزون می‌خواهد اینترنت 5 جی را با کمک روترهای خود به صورت وایرلس در اختیار کاربرانش بگذارد.

شرکت AT&T همچنین گفته است که یک گوشی 5G را با قابلیت پشتیبانی سرویس‌های اینترنتی جدیدش در سال 2018 ارائه می‌کند، اما هنوز نام برند سازنده این محصول را فاش نکرده است.

شرکت ZTE حضور محدودی در ایالات متحده دارد و محصولاتش را تنها از طریق این دو اپراتور به بازار آمریکا عرضه می‌کند. این گوشی‌ساز چینی همچنین سابقه خوبی در ارائه محصولات مبتکرانه جدید دارد و خود را به عنوان اولین سازنده‌ای معرفی می‌کند که یک گوشی قابل انعطاف تاشو (آکسون ام) عرضه کرده است.

بنابراین عرضه یک گوشی هوشمند جدید با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5 جی توسط این سازنده چندان دور از ذهن نیست. علی‌رغم این که نسل جدید شبکه‌های بی سیم در قسمت‌های زیادی از ایالات متحده تا سال 2019 میلادی ارائه نمی‌شود، پس تا سال 2020 به طور کامل اجرایی نخواهد شد.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر