;
coinex

امنیت در سرمایه گذاری مشکل توسعه شبکه های اجتماعی بومی است!

امنیت در سرمایه گذاری مشکل توسعه شبکه های اجتماعی بومی است!

بعد از مشکلات به وجود آمده و فیلتر پیام رسان تلگرام، توسعه شبکه های اجتماعی بومی در دستور کار قرار گرفت. اما به نظر می‌رسد که یکی از مشکلات پیش روی این توسعه، امنیت در سرمایه گذاری باشد.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، نبود امنیت در بحث سرمایه‌گذاری را چالش پیش روی توسعه شبکه های اجتماعی بومی دانسته است. وی در این مورد تاکید نمود که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری اعتماد ندارد.

دلایل وجود مشکلات در توسعه شبکه های اجتماعی بومی

خسرو سلجوقی در ادامه صحبت‌های خود به دلایلی که باعث عدم موفقیت و ناکام ماندن فعالیت و توسعه شبکه های اجتماعی بومی در کشور می‌شود اشاره نمود و اظهار نمود که از آنجایی‌ که در هیچ جای دنیا دولت نسبت به راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی اقدام نمی‌کند، بخش خصوصی باید در این حوزه وارد شود. به گفته وی در کشور، چالش‌هایی بر سر راه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این عرصه وجود دارد.

وی در ادامه تاکید نمود که خطرپذیری سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی باید به صفر برسد و ادامه داد که متاسفانه در کشور ما بخش خصوصی اطمینان و اعتمادی به ابعاد قضایی و امنیتی سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب ‌و کار در حوزه فضای مجازی ندارد.

سلجوقی در ادامه صحبت‌های خود در مورد توسعه شبکه های اجتماعی بومی تاکید نمود که شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند مغازه نیستند که اگر یک شب پلمب شوند و فردا دوباره باز شوند به فعالیتشان خدشه‌ای وارد نشود. وی در ادامه اعلام نمود که فیلترشدن یک روزه شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مانند یک مرگ فوری باشد.

بعضی قوانین قضایی و امنیتی می‌تواند باعث افول حوزه فناوری شود!

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه به فرهنگ و نحوه برخوردی که پیش‌از این با وبلاگ‌های ایرانی شده است اشاره نمود و ادامه داد که در دهه گذشته رشد وبلاگ در ایران به حدی عمیق بوده است که باعث شده ایران در این حوزه در میان کشورهای رده اول قرار گیرد. اما به گفته وی وجود قوانین قضایی و امنیتی تلخ باعث شد تا این حوزه به جای پیشرفت، افول نماید.

وی در ادامه تاکید نمود که علاوه بر موضوع سرمایه‌گذاری که توانسته است تا بر توسعه شبکه های اجتماعی بومی تاثیرگذار باشد، حس بی‌اعتمادی کاربران به شبکه‌های بومی نیز توانسته است تا بر توسعه و پیشرفت این شبکه‌ها تاثیر داشته باشد. کاربران در هنگام استفاده از پیام رسان‌های داخلی و بومی نگران درز اطلاعاتشان هستند.

سلجوقی در ادامه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص حمایت و توسعه شبکه های اجتماعی بومی سخن گفت و بر تعریف و تسهیل مقررات و رفتارهای قضایی و امنیتی برای این پیام رسان‌ها تاکید نمود. وی در ادامه اعلام نمود که تاکنون فضایی برای رشد این پیام رسان‌ها فراهم نبوده است.

 

بیشتر بخوانید :

  1. استفاده از پیام رسان های داخلی امکان توسعه فنی آنها را فراهم می‌کند!
  2. چگونه به پیام رسان های ایرانی اعتماد کرد؟ در احوال شخصی مردم سرک نکشید!
  3. کدام دستگاه‌ها مسئولیت حمایت از پیام رسان های بومی را برعهده دارند؟

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر